Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
_monty píše: Mas statistiku kradenejch aut s lpg, nebo jsou to jenom povery? nemusis do ciziny s kanystrem? dyt vozis celou dobu jeden velkej v aute..neresis nekvalitni naftu, protoze resis nekvalitni lpg..s lpg se da hodne usetrit, ale rozhodne to vsechno neni tak slunickovy, jak pises..
Pověra je právě to, že se LPG sere, prodraží a nesmí tam a tam... z toho plyne i to, že se mín kradou. Zloději zřejmě s LPG nejezdí... podložené to nemám, taková statistika neexistuje, je to jen otočení rýpnutí druhým směrem.
I kdybych jezdil za 8 litrů LPG, jako že jezdím za 7,5... tak mi ukaž nafťák, který jezdí stejně levně, tj. za nějaké 3,5... takový prostě není a to podložené mám, například množstvím vyhraných soudních sporů v Západní Evropě, kdy majitelé aut žalovali automobilky, právě že jejich údaje spotřeby v dokumentaci aut, okolo 4 litrů, jsou v praxi nedosažitelná, reálné spotřeby jsou o litr, litr a půl až dva litry vyšší.
Nekvalitní LPG hodnoť, až s ním pár zemí objedeš - od Španělska po Ukrajinu, od Černé Hory po Dánsko jsem neměl nikdy problém. To je pro tvou informaci území rozlohy cca. 2000 x 3000 km. Nevím, co proti tomuhle postavíš, nejspíš nic. Španělský Repsol dokáže být levnější než český Shell - záleží na sezóně. V Dánsku je LPG drahý jako benzín... jejich logiku nechápu, ale i tam snadno nakoupíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
_monty píše: ffugas> Nemel a mit nebudu, dokud budu s naftou jezdit za stejny penize jako s lpg, pri srovnatelnejch nakladech, budu mit vetsi vykon, dojezd a nebudu mit omezeni, ktery ma lpg..
No chlape rád bych viděl to tvoje využívání výkonu při spotřebě 3,8/100. Myslím, že jsi to tu už někde psal, každopádně od doby co mám lpg se právě nemusím ohlížet jak "těžkou" mám nohu, i při jízdě dálnice stále 180-190 tachometrových jsem se nedostal přes 14 l plynu a to je srovnatelné jako za 7-8 na benzín. Naopak na druhou stranu jsem se dostal na nějakých 6,7 při snaze na délší trase. Běžně mám průměr 8-9 a to žádné ekorally neni, prostě pro "radost" než jen se někam dokodrcat. Nic mi v kufru nezavazí, ale rezervu teda nevozím. A jinak za tu dobu, co to mám, tak teď při dovolené jsem poprvé nabral špatný plyn, stejně jsem ale na nádrž najel 400 km, jen v kopcích to přepínalo na benzín. Dojezd nemám jako brikeťák, ale těch přes 500 km se dostat dá (43l natankuju max, objem 50). Já si stěžovat nemůžu, ale jak jsem psal už minule, každému co jeho jest. Auto velikosti octavie, pohotovostní i s plynem 1200kg, 1.6 85kw.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
_monty píše: rrss> Ja jezdim za 3,8 a na rozdil od ty 1.4 v plynu to aspon jede..rikam, ze kdyz uz bych teda chtel benzin a jezdit levne, tak si tam ten plyn dam, ale proc kdyz za stejny penize jede ta nafta lip a je pro me prijemnejsi na jezdeni..
A jeje, TDíčkaři z octaviaforum.cz jsou tady.....
A pokud si v tom opravdu tak dobrý, přihlaš se sem
Naposledy editováno 06.08.2014 21:06:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
dave-lister: no to siděláš prdel, že se stodvacítkou někdo může ject za 2,5 litru. Tomu fakt nějak nechci věřit. Pokud to vytlačí na everest a dolu to pustí na neutrál tak to beru. Ale to jsou potom zase drahý brzdy.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: Mandela> myslim ze dají plnou, zapečeťi a pak dotankuji
no asi jo, ale je to podle mě kravina takhle měřit. Dle výrobce mého auta je nádrž na 50l. Rozsvítí se mi oko (musí tam být ještě alespoň min 7 litrů-vyzkoušeno najeto 110km na rezervu a nedošlo) natankuju do cvaknutí 50 a pak ještě dalších 13 než je hladina v hrdlu (tak je tam jako 70 litrů??)což by tak bylo spotřeba kolem 3 litrů
Na lpg jezdim teď za 7,2x 16kč= 115,2kč což je 3,15 litru benzínu a nikde se o mě nepíše
Jasné ze externí nádrž by byla přesnějsi..
Ale treba nemám pravdu, vím ze jsem kdysi o nejaké ekoralye cetl, dalo by se to vygooglit, ale nechce se mi.
Odkaz jsem ani neotvíral, ale jestli je tam S120 s 2.5 na sto, tak těžko říct.
Oni jedou co nejvíc plynule, z kopce zhasinaj motor plus spoustu dalsich jejich tajných triku.
Mozna to je možný..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Nafta je nafta. Někomu ten motor prostě nevyhovuje. Já sem jel Fabkou tdi 74kW do německa a zpět a byl sem nasranej, že sem nevzal radši nad i tu debilní felicii. Ty vibrace a chod motoru byl na delší trasy nesnesitlenej. A že tam turbo trochu zatáhne okolo 2200 otáček? No co já si vytočim 5 - 6 tisíc Každýmu svoje.
Když někdo taky počítá, jak se plyn musí dráž servisovat (což není pravda), tak tdičkaři by si měli připočítat k naftě repasi turba a dvouhmotu a hned by jim to o nějakou decku poskočilo (10000 + 12000 = 22000 => 200tkm = 0,3l/100km) -> jenže tyhle výpočty jsou úplná hovadina, že jo. Stejně jako zanedbatelně dražší emise u plynu..
Mimochodem když se koupí auto, co už je třeba 3 roky přestavěný na plyn, tak počáteční invetsice je kde? V prachu.. A ojetý auto na lpg je furt levnější, než stejná ojetina v dízlu..
S.h.I.t. píše: Nejezdim sice za půlku, ale minimálně o třetinu menší náklady mám určitě. A to ikdyž započítám že jsem s LPG zkrátil intervaly... A v palivu mám rozdíl 2000 měsíčně - cca korunu na kilometr. A 24000 do servisu za rok nedám ani náhodou.
tohle je pravda pravdoucí...ostatní jsou jen kalkulátoři nákladů, tak aby jim to vyšlo.
rrss to tu krásně vynásobí, jako by nebyla žádná servisní starost o LPG systém, výměny nádrží, tu a tam za$ranej systém od nekvalitního LPG, jednou za 3-5 let nový membrány, tu a tám cívka na ventilu, vstřikovači atd.
A LPG jsem mě...dokonce jsem si sám ty membrány dělal ... Vialle Ftype...
A vím, že za POLOVINU nákladů to nejezdí, kór tady v Čechách. A o pančování LPG vím taky svý... několik let jsem ho pro firmu objednával do VZVček.
To že šetříte, nikdo nepopírá...ale za POLOVINU prostě nejezdíte, ikdyby se rrss a ostatní na hlavu stavěli...to říkejte někomu, kdo se v tom fakt nevyzná.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Me smax ukazoval na palubaku o 0,5litru min nez ve skutecnosti - kdyz se jelo v klidu, kdyz sem jezdil tyden rychle protoze sem nestihal projekt tak sem se divil ze jedu dalnici trvale 200 a spotrebu mam 7.... No ono to ale pri tezky noze zaclo kecat o 3litry :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
já sice jezdím 200HP D5 pětiválcem za 6,2 l v průměru(ne z palubáku, ten ukazuje 5,8)oni za 8 - 10l LPG...
prostě LPG je další systém navíc... a potřebuje svojí péči a (dle zákona) revize ... flaška vzadu je taky na omezenou dobu... tu a tam natankuje člověk sračku, tak čistí, nebo dělá membrány. Je to prostě "kurvítko" navíc ke všemu ostatnímu.
Nikdo nebere, že jezděj levněji... ale výpočet typu 7*36,7 a 7,5*16,7 ...může napsat jen demagogickej dement...
Naposledy editováno 07.08.2014 11:35:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: Mandela> jinak tu spotřebu plynu závidím, jezdil jsem za 8 a kousek, ted jsem kousek pod deseti
ona filcka je docela uchlastaná. Já sem si teď pro sebe předělal feldu na sekvenci lpg a jezdí to za 8,5 plynu. U tebe koukni na ventily,svíce jsou znát,filtry vzduch/plyn atd a asi hlavně zahodit krokáč a dát manuál škrtící šroub a ladit a ladit .
3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
to nechápu sem dement.