Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Jinak k autu.
Mám Lagunu I 1,8 LPG namontováno v Holandsku, odkud po 5 ti letech a prý 100 tis km dovezena do ČR.
Můj odhad je tak 350 - 500 tis že měla když jsem jí kupoval, počitadlo nepočitadlo.
Za 8 let co jí mám jsem posunul počitadlo na 350 tis. Problémy s motorem byly jedinkrát, odešla hlava, díky nenamontovanému přimazávání. Ventilová sedla v hajzlu, oprava cca 6 tis. V té době měla 150 tis jen ode mě, čistě na plyn. Jelikož mě dvakrát odešlo benzínové čerpadlo, mám ho již stabilně odpojené a jezdím čistě na LPG, trochu hůř to startuje, ale nic extra.
Náklady kolem LPG - jednou ročně revize a kontrola, výměna vzduch filtru cca 500 kč celkem.
Po deseti letech měněna nádrž - 7 tis.
Úspory - spotřeba v LPG režimu 7-10 litrů dle stylu jízdy, rozhodně se neflákám. Jízdní vlastnosti mezi LPG a benzínem nejsou rozdílné. Spotřeba benzinu 7-10 litrů podle stylu jízdy...
Nechápu proč se nedělají auta s tvrzenými sedly ventilů jako měl např MB W124 a nejezdí se hlavně na LPG. Bezpečnost v provozu - pokud vás nesrazí dva nákldaďáky najednou, je LPG auto bezpečnější než benzín, při proražení nádrže nedojde k explozi, ale úniku v zeslabeném místě.
Pokud si LPG nenamontujete doma na koleni a jezdíte na pravidelné kontroly, není se čeho bát.
i u domáci stavby 14 minut v ohni asi nevydržíte.
whitedog: Všechny normální motory dnes mají hliníkové hlavy, tj. vždy s vloženými sedly.
Potíž je (a příčina mylného dojmu, že LPG ničí hlavy) v tom, že automobilky všechno konstruují na doraz... tj. pokud někdo točí motor na LPG např. na dálnici, může ho po 150 000 oddělat na ventilech. To ale zrovna tak může spálit těsnění nebo prohnout hlavu jako takovou a má stejně drahou opravu... s LPG tyhle potíže nijak nesouvisí.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2stroke píše: Název přimazávaní je vcelku zcestný - celý princip je pouze ten, že ten mazací olej jenom ochladí sací ventily z cca 80-90 st. (teplota sacích ventilů při provozu na plyn) na cca 70 st. (teplota sacích ventilů při provozu na benzín)...výfukové ventily to samozřejmě nenamaže a na píst/válec to má minimální vliv - ty se 1000x více namažou zespoda...
A jak to víš Pokuď by totiž platil tvůj princip, tak to vlastně vůbec nemůže fungovat. Energie, kterou by to odebralo, by byla zanedbatelná.
Co když to např. funguje na principu, že to ovlivní teplotní odolnost sedel jako třeba u olova a nebo u přísad pro motory, které nejsou určeny pro bezolovnaté benzíny.
Přemýšlej. Na něco přijdeme.
Naposledy editováno 09.08.2014 07:49:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
_monty píše: Abych to uved na pravou miru..osobne jezdim s jednickovou fabii a tam mam dlouhodobou spotrebu namerenou 3,8..proste natankuju 52 - 53 a ujedu na to 1350 - 1400 km..naucil sem se tak jezdit a vychazi to tak pokazdy..jezdim z 90 % trasy 60 km+..s oktavkou jezdim obcas a povedlo se mi tech 3,8 pri prumeru 80 km/h, za coz muze ten sestikvalt a co sem zhruba pocital na jednej projetej nadrzi, tak ten palubak nekeca..
Zapni si někdy klimatizaci a jezdi jako člověk. Potom ti spotřeba vyleze na uvěřitelný čísla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
mi_psi píše: t_freedom> pro mě už je jedinej vypovídající údaj o spotřebě spritmonitor.de . Takže asi tak k oktávkám, co naftu vyráběj.. Leda tak na budíku.
Tvůj problém je, že vždycky něco začneš tvrdit a potom se z toho nedokážeš vyhrabat argumentama, to je asi tak celý. Takže tak. Dost lidí ti sem dalo reálný údaje a prostě neuznáš, že to je půlka. Prostě ne. Hádat se o tom, jestli je to přesně 50%, nebo 55%? To by si patřil na 1. třídu ZŠ..
Zajímavý že nejnižší spotřeby maj uživatelé s minimem ujetých kilometrů. Toto je moje bývalé auto, bez pár tisíc kilometrů je to celá historie kdy jsem s tím jezdil. Toto se dá považovat jako věrohodný zdroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
_monty píše: dave-lister> Klimu poustim a jak myslis to, ze mam jezdit jako clovek?
Klimatizace zvyšuje spotřebu minimálně o 1l/100km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: Klimatizace zvyšuje spotřebu minimálně o 1l/100km.
To mas blby..mne ne..mozna ve meste, ale jak se jede rychlejc a je prisun vzduchu, tak je to neznatelny..nebo jestli mas slabej moturek a veme ti to 10% vykonu, tak bych tomu taky veril..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: AndělČK> Jak jsem už psal, mazání ventilů je nesmysl. Mazací olej na dřík ventilu dávkuje/prosakuje skrz simering a sedlo mazání nepotřebuje. Takže ten olej funguje jako chladící médium.
Mazání ventilů je jen hojně používaný termín i když je technicky nesprávný.
Abych vyvrátil mýtus, že přidaná aditiva na ochranu sedel něco chladí, tak dám příklad.
Budeme používat třeba Valve Saver Fluid. Dávkování je 1l na 1000l paliva. 60% energie se dejme tomu v motoru přemění na teplo. To máme celkově 4200kwh. Na to abych ohřál 1l balení na 800°C mi bude stačit +- 1kwh. Takže nám to odebere 0,02% z celkové energie.
Takže ,jako chladící médium, je to absolutně nepoužitelné a zanedbatelné.
Pokuď tyhle přípravky něco dělají, tak jedině na principu, že mění vlastnosti ventilových sedel, třeba jako olovo, které bylo dříve v benzínu. Dokonce i výrobce tohoto produktu to prodává jako koncentrovanou náhražku olova a je to určené i pro staré benzínové motory, bez tvrzených sedel.
Naposledy editováno 09.08.2014 08:41:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
klima zvýší spotřebu o 1l/100km...kompresor si veme v plném výkonu cca 3koníky(samo jak který, ale rozdíl velký nebude), tak si to spočítej v poměru k výkonu motoru, víc jak 3 decky těžko..
a že se točí hřídel v kompresoru?? to 0,1atm v kole udělá větší rozdíl na spotřebě..
ale jinak samý atomový inženýr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
choze69 píše: dave-lister> některé tvoje hlášky jsou fakt perly ventil se maže olejem prosakujícím skrz gufero...asi nějaké echt kvalitní spec. gufero.
klima zvýší spotřebu o 1l/100km...kompresor si veme v plném výkonu cca 3koníky(samo jak který, ale rozdíl velký nebude), tak si to spočítej v poměru k výkonu motoru, víc jak 3 decky těžko..
a že se točí hřídel v kompresoru?? to 0,1atm v kole udělá větší rozdíl na spotřebě..
ale jinak samý atomový inženýr
Ty také házíš moudra.
Spotřeba klimatizace není úměrná rychlosti či výkonu motoru. Přirovnání k výkonu motoru je také zcestné. Většinu času využíváš pouze malou část.
U klimatizace je tolik proměných (teplota venku, nastavená teplota uvnitř, účinnost motoru)
, že říci, že spotřeba vzroste o tolik a tolik, je nesmysl.
Dokážu si představit, že v některých případech naměřím zvýšenou spotřebu klidně i o několik litrů na 100km.
Já nemám čas ani prostředky měřit, ale třeba TUV by je mohla mít.
To, že klimatizace v automobilu má vliv na spotřebu paliva a že ji zvyšuje není nic nového. Ale že by klimatizace vedla až k nárůstu spotřeby o 62% to zní až neuvěřitelně. Jenomže právě takové výsledky vyplývají z výzkumu německé organizace TUV Nord a švýcarského institutu pro výzkum materiálů EMPA.
Ve dvou testovacích řadách bylo zkoušeno a měřeno celkem 10 vozů a jejich spotřeba se při zapnuté klimatizaci v městkém provozu a venkovní teplotě 30 st.celsia zvýšila o 1,8 - 5,7l/100km. Méně dramatické bylo zvýšení spotřeby na dálnici nebo na běžných silnicích. To činilo mezi 1 -2 l/100km. Na zapnutí klimatizace reagovaly výrazným nárůstem spotřeby zejména vozy s malými benzinovými motory.
clima
"Rekord" byl přitom zaznamenán u vozu Ford Fiesta 1.3l, kde se kvůli zapnuté klimatizaci zvýšila spotřeba z 9,29 l/100 km na 15,07 l/100 km. To je právě zmíněné zvýšení o 62%. Následoval vůz Daihatsu YRV 1.3l s nárůstem o 29% a Mercedes E 204T u kterého se spotřeba zvýšila z 15,04 l na 19,04 l.
Naposledy editováno 09.08.2014 10:06:58
Pokud si myslíš že ventilový dřík běhá ve vodítku na sucho tak se mýlýš, to by se zadřelo.
Tady o tom něco píšou. Je to něco jako stírací kroužky na pístech, setřou olej a nějaká část tam zůstane pro hladký běh.
AndělČK>Tak jedině že by v tom mazacím oleji pro ventily byla nějaká nespalitelná část (olovo) která ochrání sedla jako u starých benzínů.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
je to jak mor,ted jste ty turba uz je toho trochu moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2stroke píše: Čidlo polohy kliky...klasická závada na filcce...taky mě to kdysi potkalo, já na to nepřišel, nějak s tím jezdil a nakonec to auto prodal - nový majitel hned věděl která bije, čidlo vyměnil a jezdil o106...
Tak jsem si dnes půjčil jiné a nic..
Podle me kdyz to na benzín jede v poho a dělá to bordel jen na plyn, tak je chyba v lpg systému.
Co jsem se dočetl na netu, tak to čidlo posunuji aby změnili předstih, pak se vyhazuje klapka na saní aby si to tahalo jen teplý (nebo studený?) vzduch atd atd.
A jeste dost lidi nahrazuje krokovy motor škrticim šroubem.. Tak nevim, moc nemám chut do toho hrabat, spíš časem vyměním auto. Zatim to funguje, i kdyz vseljak..
assassin píše: Freedom: hele ale kdyz budeme brat variantu ze se nic neposere a tudiz ze naklady na LPG navic jsou revize, drazsi emise atd - tak jsou to polozky v radu stokorun. Nikdo nepopira ze lpg ma smysl az kdyz najedes spoustu km (kdyz teda nekoupis uz s lpg)
Tak kdyz najetu 40tis rocne tak s 10/100 u plynu to bude za nakejch 60tis s 9/100 u benzinu to bude za 130tis ....
Jestli dobre pocitam je to zhruba 50procent - kolik musim pripocist abych se dostal u plynu na tebou zminovanych 70proce t nakladu na benzin? Me to vychazi ze bych musel do tech revizi atd spadnout za 26tis...ono i treba jen na 60procent. Je to 13tis - a to fakt nevim jestli u plynu nekdo za rok proservisuje 13tis....
Takze sem se snazil trosku argumentovat, tak cekam vic nez jen smajlik
...tohle je jasněže na víc než smajlík...
Když budeme brát variantu, že se nic neposere, ve vákuu, za bezvětří, při 20°C a 1050hPa ...tak samozřejmě ano
10000km palivo já cca.23tCZK(sazomet 2,4 ...auto s pohotovostkou 1730kg)
10000km palivo LPG 13,5tCZK
to je 58% (pouze palivo) ...na 70% potřebuješ ještě 12% - což je :
--- 12% = 8300Kč
při 30tkm/rok - je "čistá" úspora PALIVA 28,5tCZK
30tkm za rok je poměrně dost velkej nájezd na privátní auto, ale budiž. Při polovičním nájezdu to budou úplně jiný absolutní částky.(podotýkám, že ceny dílů a servisu jsou konstanta - resp. zvýšují se) Při polovičním nájezdu bude vše trochu nevýhodnější oproti případným nárokům na investice.
A opět zakončím...ano jsou to hezký čísla, spoříte...ale 50% celkových nákladů to není. Dá se to tak spočítat, ale realita je trochu jiná. Já po tom co jsem s LPG jezdil 4roky jsem na věty typu " jezdím za půl" trochu ostražitej.
Nemáš pravdu asi ve všem cos napsal. U mě se spotřeba oproti jízdě na benzín zvýšila max o 1 litr, sekvenční vstřikování už je jinde, výkonově to nepoznáš. Revize stojí 200kč a stačí jí udělat vždy před STK, ale samozřejmně, má se každý rok. Koupil jsem golfa už s lpg a super, nádrž je na 10 let - jaképak zase mrdání? Hodně záleží od koho má dotyčný ten systém LPG a taky v čem. U některých se to furt mrdá, to je fakt, ale kdo chce ušetřit na výrobci, musí s tím počítat. Každopaádně já těch 15tkm ročně najedu, možná i trochu míň a věř, že se to vyplatí. 50% mi to v mém případě udělá na PH v pohodě, takže kdybych si to nechal dělat, za dva roky to mám zaplacené. Ale jak jsem psal, koupil jsem auto už s tím a cena byla vyšší jen asi o 10t kvůli LPG... Další kára bude nejspíš zase na lpg, protože jsem s tím max. spokojen..