... Jednání osoby obviněného p. Xxxxx je společensky nebezpečné v takové míře, že byly naplněny nejen formální znaky, ale i materiální znaky výše uvedeného přestupku. ...
... Překročením zákonem povolených rychlostí je porušen chráněný zájem. Při každé vyšší rychlosti než, která je zákonem povolena, je prokázáno, že řidič není schopen plně ovládat motorové vozidlo takovým způsobem, aby mohl bezpečně reagovat na situace předpokládané, které mohou nastat v silničním provozu a chránit tak zdraví nejen své ale i druhých a majetek občanů. ...
1 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
BorekS píše: Číkus>
Nevěřím, že při standartním změření 66 na padesátce tě automaticky šoupnou do kolonky obviněný...
Tys je musel pekelně nasrat a tuším, že ne jednou...
Co ti na tom připadá k neuvěření? Koukal jsem se do příkazu kterej se mi válí doma a taky jsem tam oznacenej jako TomElefant, dále jen "obviněný"
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
BorekS: A kolikrát jsi byl na magistrátě, aby k té značce u školy dali dodatkovou tabulku?
Proč bych to dělal? Pojedu tam podle selského rozumu a ne podle tabulek. Ohledně materiálního aspektu rozhodl už NSS a rozhodně to nemyslel tak, jak úředníci v Číkusově příspěvku.
Ve dvě ráno prostě u školy materiální aspekt přestupku nenaplňuju, i kdyby se úředníci na hlavu stavěli. A o to tu jde - dokud se bude policie a úřady snažit stíhat takové přestupky, do té doby nebudou mít ten rakouský nebo německý respekt.
Pánové, projeďte se v Brně kolem výstaviště směrem od Svitav k Rondu nebo z Bystrce do města... Nepoberete smysl a návaznost instalovaných značek...
Minulý týden jsem v Brně-Komíně měl na toto téma opět rozhovor s příslušníky PČR... Slíbili, že opět zaurgují změny, protože nejsem první v období několika let... Uvidíme...
Naposledy editováno 07.10.2014 20:24:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
BorekS píše: Chlapi, vy nevnímáte základní fakta !!! Pokud město měří na padesátce tak máte jet padesát!
Pokud je místo měření "nevhodné" z důvodu minimální recidivy nehod a nebezpečí, musí si občan vydupat na úřadě změnu tohoto postupu policie nebo města. Nadávajících řidičů je vagoooon, ale kolik z nich sepsalo stížnost/žádost o změně takového postupu?
Fér nebo nefér není důležité dokud si nikdo nestěžuje. kolikrát jste byli na zasedání zastupitelů a takový postup kritizovali?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Medved píše: Co kdyz meri v rozporu se zakonem? Muzu poukazat na poruseni zakona a odmitnout platit, nebo se k tomu postavit rovne a celem jako chlap, ohnout hrbet a zaplatit?
Co znamená měření v rozporu se zákonem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
petrumr píše: Kdyby mně to došlo, tak bych poprosil aby mně to přeložili do moravské řeči, ale zase kdyby se ti to stalo na slovensku a odmítl bys zaplatit, tak bys skončil. U nás jsou policajti až moc hodní.
ale kdepak - od chvile, kdy jsem se rozhodl byt desperatem (cca 10 let), mam na Slovensku 100% uspesnost ze tri pripadu. V Cechach 100% z peti .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
BorekS píše: Co znamená měření v rozporu se zákonem?
to znamena, kdyz pri mereni rychlosti porusi podminky dane zakonem, ktere pro mereni rychlosti musi splnit ... co ti na tom neni jasne?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
tak dva body je asi standart a pětibába moc drahá není ne?
A k tomu ostatnímu: mě sere totéž, akorát já jsem toho názoru, že je potřeba to řešit. Několikrát jsem to řešil přímo s policajtem, ale vícekrát na příslušném úřadě, kam to místo spadá... A to by měl udělat každej. Ti bafuňáři, co sedí na těch úřadech jsou tam z vůle voliče a placen z daní voliče, a tedy volič musí svoje sluhy upozornit na to co není dobře.
Nechci sem plést politiku, ale jít jednou za 4 roky k volbám a doufat, že bude vše podle mých představ je dost naivní představa. navíc, pokud bude volič i nadále tak pasivní a naivní jako dosud, NIC se nezmění... Tohle je prostý fakt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
2 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Bohužel, většina lidí v zastupitelstvech i těch nejmenších obcích si po vyhraných volbách myslí, že jsou už v parlamentu a najednou už se jim nechce konat tak jak slibovali před volbama.
Vím minimálně o jedné obci, kde občani chodí zodpovědně na veřejný zasedání zastupitelstva a důsledně do vedení obce buší s věcma, který je pálí. A jde to, ne sice ve 100 procentech případů, ale většina je řešena a vyřešena. Jen se nesmí povolit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
VeFeRák píše: Jen mě napadlo, ty jejich cajky na mereni, musi byt kalibrovany při nějaké teplote, vlhkosti atd nebo jak je to?
Ano. např policajti v autě musí mít s sebou certifikát o provedené kalibraci, kde je uvedeno datum, od kdy do kdy je ta kalibrace platná. Máš nárok si ji přímo na místě vyžádat.
1 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
VeFeRák píše: Ano, se pokud by bylo zkalibrovano při nějakých podmínkách a ty při mereni budou úplně jiné, dá se to napadnout?
Těžko, ta kalibrace probíhá v certifikovaném ústavu. Jak tohle chceš zpochybňovat? Můžeš to zkusit, ale smrdí to právní bitvou...
1 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
VeFeRák píše: Kalibraci zpochybnovat nechci, ale pouziti při jiných podminkach ano..přece pokud oni něco udělají v laboratornich podminkach, 20 ℃ a já nevím 50% vlhkosti nemuze sedět treba s - 30 a 99%
No tak tohle je dost sporné, výrobek (radar) je už z podstaty určen pro nějaký rozsah podmínek použití a kalibrace. Dost pochybuju, že odchylka při extrémních podmínkách by mohla být tak velká, aby to mělo výrazný vliv na změnu kvalifikace přestupku. Ale můžeš to zkusit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
BorekS píše: No tak tohle je dost sporné, výrobek (radar) je už z podstaty určen pro nějaký rozsah podmínek použití a kalibrace. Dost pochybuju, že odchylka při extrémních podmínkách by mohla být tak velká, aby to mělo výrazný vliv na změnu kvalifikace přestupku. Ale můžeš to zkusit
To uz nekdo zkousel. Ale vysledek jsem uz nesledoval.
Není opodstatněné tvrzení, že porušením formálního aspektu musí nekompromisně dojít k materiálnímu, protože nikde nevznikla škoda ani újma.
Tvrzení, že překročením rychlosti dochází, dle výkladu, z důvodu neschopnosti ovládat vozidlo je neopodstatněné.
Ano, překročením rychlosti se snižuje schopnost vozidlo zastavit na stejnou vzdálenost jako při jízdě do limitu povolené rychlosti,ale toto je všeobecná formulace. Nikde nejsou brány ohledy na povětrnostní podmínky,rozhled řidiče ( přehlednost úseku), technické možnosti vozidla (ABS), druh obutí, fyzická kondice řidiče, světelné podmínky atd atd.
Z druhého úhlu pohledu. Ano došlo k porušení zákonné normy, nicméně policista, nebo strážník popřípadě správní orgán by MĚL" posoudit tzv. míru společenské nebezpečnosti při posuzování závažnosti přestupku a tím i postihu za něj. Bohužel funguje to na polovinu.
1. Ano, lze uložit pokutu dle posouzení daného orgánu, to je dle mě dobře.
(ale zde platí omezení dané zákonem a to podle rozsahu překročení rychlosti)
2. Nelze zvážit zda přidělit trestné body či nikoli, budou připsány vždy, což není dobře.
( vyjma případu překročení do 10km/h.)
Příklad: 'Číkus, vím,že nemáš děti rád,ale většina normálně myslících celkem vzato ano,alespoň ty svoje jo.
Zkrátka překročení rychlosti dejme tomu o 30km/h u školky v ranních hodinách je daleko větší riziko, než překročení o stejnou rychlost v tu samou dobu u hřbitova.Přitom postih je stejný, pro mě tedy nelogický.
Stejně nelogické, jako postihovat motorky stojící na chodníku, kde nikomu nepřekáží. Tedy pro hnidopichy, myslím motorky nad 50ccm.
Oprava překlepu, alespoň těch co jsem viděl))
Naposledy editováno 07.10.2014 22:30:06
VeFeRák píše: Jen mě napadlo, ty jejich cajky na mereni, musi byt kalibrovany při nějaké teplote, vlhkosti atd nebo jak je to?
..............................................................................................
Radar, tedy zařízení k měření okamžité rychlosti je postaven tak,aby v našich podmínkách mohl bezchybně pracovat celoročně. Nicméně je možná odchylka. Proto zákon myslí na tuto alternativu a "zařídil" počítat s odchylkou 3km/h.
Zdá se to málo? Asi ano,ale často to pomůže.
Příklad. Je rychlost omezena na 30km/h. Ty pojedeš 52km/h. Dle zákona jsi překročil o 20 a více (22) tím by jsi spáchal přestupek dle §125c/1f3 tedy vyšší pokuta a víc bodů, řečeno zjednodušeně)
Ale protože se odečte odchylka 3km/h, hned jsi překročil jen o 19km, tím pádem jsi na §125c/1f4 to je nižší pokuta ( do 1000) a nižší body.
1 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
takže tys jel 66 na 50? To je přerkočení o 16km po odečtení odchylky, nebo je těch 66 údaj z radaru?