... Jednání osoby obviněného p. Xxxxx je společensky nebezpečné v takové míře, že byly naplněny nejen formální znaky, ale i materiální znaky výše uvedeného přestupku. ...
... Překročením zákonem povolených rychlostí je porušen chráněný zájem. Při každé vyšší rychlosti než, která je zákonem povolena, je prokázáno, že řidič není schopen plně ovládat motorové vozidlo takovým způsobem, aby mohl bezpečně reagovat na situace předpokládané, které mohou nastat v silničním provozu a chránit tak zdraví nejen své ale i druhých a majetek občanů. ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Číkus píše: Byla by, prosím, citace tohoto mého tvrzení?
První část je citace, druhá neoddiskutovatelný fyzikální princip.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Nehledě na to, že ať je rychlost naměřená vyšší nebo nižší, pokud při měření není dodržen schválený postup, je měření neprůkazné a nelze tedy použít jako důkaz. Hotovo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Ale jde vždycky o posouzení konkrétní situace.
Doufám, že z toho někdo nevyvodí, že jsem hustokrutý motorkář, co jezdí na červenou...nejezdím, v drtivé většině případů.
Číkus píše: Rambo007> Jaký fyzikální princip říká, že radar použitý v rozporu s tím, jak se používat má naměří nižší rychlost?
Nehledě na to, že ať je rychlost naměřená vyšší nebo nižší, pokud při měření není dodržen schválený postup, je měření neprůkazné a nelze tedy použít jako důkaz. Hotovo.
A předtím jsem psal co?
Rambo píše:
Takže to stavíš na porušení procesu, který byl v tomto případě porušen ve tvůj prospěch. Neříkám, že se to na tom nedá vyhrát, ale nevidím důvod proč by mělo být takové jednání obdivováno.
Jinak s tím "hotovo" bych nebyl tak suverénní. Můžeš narazit na soudce, který šel na práva kvůli tomu, že se štítil fyziky a matiky, ale také můžeš narazit na někoho kdo už se s panem Dopplerem devalovovaným cosinem úhlu měření setkal. A poslední judikatura Nejvyššího správního soudu ČR dost často používá pojem, že došlo k porušení procesních předpisů, ale jejich porušení nedosáhlo takové intenzity, aby bylo schopno narušit zákonnost rozhodnutí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
choze69 píše: Rambo007> ono jde taky o to, že máš mít čas na bezpečné zastavení a jsem si jistý, že oranžová nesvítí většinou dostatečnou dobu, abys mohl bezpečně zastavit a pak jde o okamžité rozhodnutí, stihnu, nestihnu ať zastavit, nebo projet. a než to zaflekovat před někým, kdo to do mně zezadu napálí, projedu vteřinu po naskočení červené.
Ale jde vždycky o posouzení konkrétní situace.
Doufám, že z toho někdo nevyvodí, že jsem hustokrutý motorkář, co jezdí na červenou...nejezdím, v drtivé většině případů.
Jaký jsi motorkář rozhodně nebudu hodnotit , ale délka oranžové se nastavuje podle předem nastavených kritérií, takže budeš muset ještě prokázat že tato kritéria jsou nastavena špatně. A také bude hloupé, až budeš tvrdit, že ses bál, že ten za Tebou to do Tebe bouchne a na kameře nikdo nebude. A výmluva žes to z toho kila ve městě neubrzdil také nepovažuji za vhodnou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
ale podle tvojí reakce jsem se jenom utvrdil, že nemá cenu psát nic ajsovi, ani tobě, musíte být prostě proti, kdyby trakaře padaly
1 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Vše, co udělají policisté je špatné a napadnutelné a pravdu má jen ON.... jeden by se zasmál, pokud by jeho počínání nebylo na pozadí toho, že jej potkáváme na silnicích spíše k zamyšlení ne-li k pláči...
choze69 píše: Rambo007> já psal, že se na to budu vymlouvat, když za mnou nikdo nepojede, nebo že jezdím v obci kilem? jen jsem zmínil možné situace, kdy je třeba lepší to ještě projet, než brzdit...
ale podle tvojí reakce jsem se jenom utvrdil, že nemá cenu psát nic ajsovi, ani tobě, musíte být prostě proti, kdyby trakaře padaly
Tady je někdo citlivka. Nic takového jsi nepsal. Všimnul sis, že tma byly smajlíky? Jak chceš ale odůvodnit, že jsi nestihnul zastavit na oranžovou, když pohodově zabrzdit se dá za půl doby co svítí? Tohle se dá opravdu tvrdit, jenom když je tam dodatková zelená šipka a ta zhasne. A když tvrdíš, že ses bál, že to ten za tebou nezastaví a on to zastavil, tak tvoje situace také není nejlepší.
Rado_ píše: Ten Čikus, to je fakt takový tupý pozér, hlupák, nebo to na nás jen hraje?
Vše, co udělají policisté je špatné a napadnutelné a pravdu má jen ON.... jeden by se zasmál, pokud by jeho počínání nebylo na pozadí toho, že jej potkáváme na silnicích spíše k zamyšlení ne-li k pláči...
Hlupák rozhodně není. U klidnilo by mne kdyby to byl pozér, ale obávám se že ani to ne. Já bych to tipoval na diagnózu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
choze69 píše: Rambo007> já psal, že se na to budu vymlouvat, když za mnou nikdo nepojede, nebo že jezdím v obci kilem? jen jsem zmínil možné situace, kdy je třeba lepší to ještě projet, než brzdit...
ale podle tvojí reakce jsem se jenom utvrdil, že nemá cenu psát nic ajsovi, ani tobě, musíte být prostě proti, kdyby trakaře padaly
Mezi námi. O těch trakařích máš pravdu, ale už si nejsem jistej, jestli jsi správně určil kdo je neustále proti. Najezdím poměrně dost a nevzpomínám si na situaci, kdy bych nestihl zastavit v případě kdy jsem na ni reagoval včas. Každý někdy spěchá a ještě to stihne, ale výmluva "ten za mnou to do mě napálí" je lehce úsměvná. Ten za tebou to do tebe napálí v případě, že jsi kopyto a na místo normálního zastavení to zašlápneš na místě, protože nesleduješ semafor a červená tě překvapí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Ajs_Petr píše: Mezi námi. O těch trakařích máš pravdu, ale už si nejsem jistej, jestli jsi správně určil kdo je neustále proti. Najezdím poměrně dost a nevzpomínám si na situaci, kdy bych nestihl zastavit v případě kdy jsem na ni reagoval včas. Každý někdy spěchá a ještě to stihne, ale výmluva "ten za mnou to do mě napálí" je lehce úsměvná. Ten za tebou to do tebe napálí v případě, že jsi kopyto a na místo normálního zastavení to zašlápneš na místě, protože nesleduješ semafor a červená tě překvapí.
To by ten za tebou musel být stejný kopyto a nesledovat semafor...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
strecmen píše: To by ten za tebou musel být stejný kopyto a nesledovat semafor...
A nebo tak. Ale zase výmluva, porušuju předpisy, protože si myslím, že ten za mnou je kopyto, se mi zdá neopodstatněná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Ajs_Petr píše: A nebo tak. Ale zase výmluva, porušuju předpisy, protože si myslím, že ten za mnou je kopyto, se mi zdá neopodstatněná.
Já mám ale taky to, z přesně tohoto důvodu, strach zašlápnout. Nicméně je to opravdu o pozornosti toho vzadu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Číkus píše: strecmen> To je naprosto typická krajní nouze. Zezadu se na mě řítí auto a než abych se nechal nabourat, projedu na červenou. Ničeho protiprávního jsem se nedopustil.
Jako pohádka se to čte dobře, ale v reálu by mě podobná situace s řítícím se autem opravdu zajímala. Tím něříkám, že by se opravdu nemohla stát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
strecmen píše: Já mám ale taky to, z přesně tohoto důvodu, strach zašlápnout. Nicméně je to opravdu o pozornosti toho vzadu.
Pointa je právě v tom, že máš jet tak, aby jsi to zašlápnout nemusel. Proto je tam ta žlutá, která ti od zašlápnutí to na místě má pomoct si myslím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Číkus píše: strecmen> To je naprosto typická krajní nouze. Zezadu se na mě řítí auto a než abych se nechal nabourat, projedu na červenou. Ničeho protiprávního jsem se nedopustil.
Pokud jedu na motorce tak bych opravdu velmi nerad do sebe nechal někoho narazit. I na motorce padené (spíš tedy shozené) ze stojánku (opravdu) může vzniknout škoda víc jak 100t. Vlastní zkušenost. Nemluvě o "škodách" na zdraví (když tenkrát padla ze stojánku tak jsem u toho ani nebyl).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Ajs_Petr píše: Pointa je právě v tom, že máš jet tak, aby jsi to zašlápnout nemusel. Proto je tam ta žlutá, která ti od zašlápnutí to na místě má pomoct si myslím.
Ano, ale pak taky jedeš na žlutou, někdo tu psal že i to se nesmí.
strecmen píše: Ano, ale pak taky jedeš na žlutou, někdo tu psal že i to se nesmí.
Ano nesmí, ale řeší se tu průjezd na červenou a to, že za průjezd na žlutou tě nikdo neflastruje, i když by dle onoho názoru mohl. Řešíme červenou.
Když skočí žlutá, začínám dobržďovat a času na zastavení je dost. Pokud hrozí, že to nestihnu bez zašlápnutí, tak to na tu žlutou prostě projedu a zastaví, až ten za mnou. Prostě toho času na zastavení je dost, na červenou se jezdit nemusí.
Naposledy editováno 12.10.2014 12:29:34
2 reakcí na tento příspěvek Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Nejsem si jistý, co se děje za mnou, ale bezpečně vidím, že křižovatka je prázdná. Než riskovat, že za mnou někdo nedobrzdí, je menší riziko projet na červenou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Číkus píše: Ono se to dá i vylepšit do verze 2.0:
Nejsem si jistý, co se děje za mnou, ale bezpečně vidím, že křižovatka je prázdná. Než riskovat, že za mnou někdo nedobrzdí, je menší riziko projet na červenou.
Ty sice píšeš voloviny často, ale tohle je jedna z těch óbrkrávovin, co jsi zde vypustil. Přečti si něco o bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, než příště vypustíš takový blábol.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Číkus píše: Ajs_Petr> A ty zapřemýšlej, zda odpovídám za bezpečnou vzdálenost před svým vozidlem nebo za svým vozidlem.
Nad tím netřeba přemýšlet. Ale tím kdo jede na červenou proto, že si není jistý co se děje za ním, s tím bych se na cestě nerad potkal. Tihle nebezpeční lidé by neměli řídít a ohrožovat druhé.
strecmen píše: Ano, ale pak taky jedeš na žlutou, někdo tu psal že i to se nesmí.
Na žlutou nesmíš jet pokud nesplníš podmínku je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit jinak máš na žlutou stejné povinnosti jako na červenou.
Takže diskuzi o obavách nárazu zezadu můžeš vést při jízdě na žlutou. U krajní nouze musíš prokázat, proč jsi vletěl do křižovatky, a proč jsi třeba nezastavil v pravé části vozovky a nenechal se předjet.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Číkus píše: Ono se to dá i vylepšit do verze 2.0:
Nejsem si jistý, co se děje za mnou, ale bezpečně vidím, že křižovatka je prázdná. Než riskovat, že za mnou někdo nedobrzdí, je menší riziko projet na červenou.
Jestli si nejsi jistý, co se děje za Tebou tak porušuješ § 5 odst. 1 písm. b). A díky tomu, že se nevěnuješ řádně řízení vozidla porušíš ještě další ustanovení zákona? No hodně štěstí.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
Rambo007 píše: Jestli si nejsi jistý, co se děje za Tebou tak porušuješ § 5 odst. 1 písm. b). A díky tomu, že se nevěnuješ řádně řízení vozidla porušíš ještě další ustanovení zákona? No hodně štěstí.
Pokud každý jede tak, aby mohl včas bezpečně zastavit vozidlo, tak tě ten vzadu nemusí zajímat, vina bude na něm, má rozbitý čumák, nedodržel bezpečnou vzdálenost a basta...
Nehledě na to, že si stejně nemyslím, že by to šlo uhrát na porušení § 5 odst. 1 písm b). Například mohlo závadou materiálu upadnout zpětné zrcátko. Nebo třeba oslnění slucem v zádech. A nebo ten za mnou pálil dálkovými (nebo něčím nehomologovaným) a tak nešlo odhadnout jeho rychlost a vzdálenost. Možností hodně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
rancher píše: Pokud každý jede tak, aby mohl včas bezpečně zastavit vozidlo, tak tě ten vzadu nemusí zajímat, vina bude na něm, má rozbitý čumák, nedodržel bezpečnou vzdálenost a basta...
Takže až se Ti bude lepit na prdel kamion (ideálně když pojedeš na mašině), tak klidně zahamtuješ na fleku jo? Chyba to bude přece jeho...