Vyměnil bych na motorce svody (vyhodit katalizátor) a koncovku, doladil palivovou mapu. Případně pokud fakt prahneš po výkonu, tak bych tam dal vačkové hřídele z R1200R.
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
pacik1 píše: Porovnanie úpravy s originálom
Na tejto motorke je vymenený len originál vzduchový filter za KN. V sérii to bolo merané už s novým filtrom s výsledkom 108 k a 105,7 Nm. Meranie bolo na 95ke benzíne tak isto ako po úprave kde bol výsledok 117,9 k a 111,6 Nm. Pre porovnanie bude ešte po vyjazdení nádrže prevedené meranie s 98mičkou benzínom nakoľko BMW udáva pre tento model výkon s týmto benzínom. Po meraní dám aj tento graf sem. Ten rozdiel v hodnotách krútiaceho momentu je pri maximálnej hodnote. V stredných otáčkach je ten nárast, ako je vidieť z priloženého grafu, ešte o niečo väčší.
Naposledy editováno 19.05.2013 20:09:47
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
Tohle téma jsem celkem poslední dobou pročítal a dnes se mi vrátila moto z brzdy. Mám BMW R1200GS rok 2006 s najetýma 70000km. Při cestování s manželkou a bagáží se mi zdálo gs již trošku slabé, hlavně okolo 4500otáček. Nejdříve jsem chtěl koupit 1200LC ale protože zatím nejsou úplně vychytané, tak jsem začal přemýšlet, jak dostat pár koníků navíc. Po přečtení tohoto vlákna a některých až skoro přiblblých komentech, jsem si řekl proč to nezkusit.
Objednal jsem v německu ve firmě Rehcing výfukovou koncovku SR Racing....u tohoto prodejce proto, protože výrobce tak nějak nekomunikoval a spíš to vypadalo že je mu nějakej čech buřt. Po tom co jsem zatlačil slzu při posílání peněz za koncovku, jsem ještě objednal sportovní svody taktéž od firmy SR Racing(v německých testech, tyto výfuky byly vždy na první příčce ve zvýšení výkonu u GS do roku výroby 2009). Svody se mi podařilo koupit použité na ebay za cenu 330eur s poštou. Koncovka bohužel stála o 200eur více. Když už jsem byl v tom, tak jsem přes ladičskou firmu, objednal i powercomannder 5. Ten vyšel na 9500kaček a práce jako přehození svodů atd.+ brzda vyšly na 4500kaček.
Pro někoho je to zbytečná investice do motorky a i já s malinkou duší čekal na nejistý výsledek.
Dnes když jsem moto projížděl.....maso...bomba...úplně jiná motorka. Výkon mám teď jak dvouvačka 106koní(mohlo být 108koní ale volila se úprava více na cestování, tudíž spodek a střední pásmo otáček). Krouťák taky úplně někde jinde, prostě ta motorka jde najednou ochotně a lehce za plynem.
Když spočítám co to stálo...nějakých 38tis.+-pár stovek, tak bych šel do toho klidně znova. Když vezmu, že teď mi jede moto stejně jako dvouvačka ale ta je cenově trošku jinde, tak je ten rozdíl kterej mám ušetřených nějakých 100tis., takže rady typu prodej to a kup dvouvačku jsou v jistém aspektu zcestné.
Na závěr pár grafů z brzdy
S origo svody+koncovka Remus
Výfuková soustava SR Racing, svody+koncovka
Komplet SR racing soustava+powercomannder 5
Komplet všechny tři měření
www.rajce.net/f845137378
Porovnání
Doufám, že to někomu pomůže v rozhodování zda ladit nebo neladit.
Naposledy editováno 22.10.2014 00:16:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
novej píše: No já mám svody + koncovku od Akrapoviče + KNfiltr. A musím říct že krom zvuku jsem nic jinýho nepocítil natož nějaký veliký zvýšení výkonu. Sám bych uvítal 20koníků navíc. Ale dát 10tis za devět koní podle mne nemá význam.
Tak presne tohle jsem si ze zacatku rikal taky. Nakonec, bych to udelal opet. Rozdil je 12 koni ale kroutak je taky uplne nekde jinde. Byt tebou,pokud vejfuk se svodama mas tak pores ten powercomannder a garantuji ti ze ten rozdil poznas,ted jde ta mrcha na zadni jeste za dva!
Naposledy editováno 22.10.2014 09:40:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
Anti píše: Luky.> Počítal jsem dobře,devět kobyl navrch?To jde fakt poznat?
má tam zhruba 8 koní navrch ve 3500, to je z 46 na 54 (zhruba od oka), to asi poznáš celkem snadno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu BMW R 1200 GS
Stev píše: má tam zhruba 8 koní navrch ve 3500, to je z 46 na 54 (zhruba od oka), to asi poznáš celkem snadno
Což je skoro 20% navrch v asi nejvíc používaných otáčkách! A to věřím, že je kurevsky znát!
E: Luky rozepiš se víc (samozřejmě až časem) - jak se to projevilo na spotřebě, jestli motor má kultivovanější chod, vibrace, co teplota motoru v horku atd...
I když ta investice je skutečně nemalá, docela mě to zajímá se všemy pozitivy i negativy (zda jsou i jiné krom 38 kkč do mínusu :) )
Naposledy editováno 22.10.2014 12:49:52
Prvně jsem si říkal,když chce živější stroj,proč nedá dopředu o zub menší kolečko
Pro mě důležitý poznatek,chtěl bych taky vztáhnout ruku na řídící jednotku pro větší použitelnost motoru dole...
Jasně, jak budu mít něco najeto tak pisnu. O víkendu jedu Polsko cca 700km tak se už těším. Na spotřebu jsem sám zvědav, každopádně mám ještě jednu mapu která je nastavená ekonomicky ale i tak s větším výkonem.
Osobně si myslím že i jen ten powercomannder, udělá docela dost a jsi jen na ceně cca 12-13tis. což už je celkem docela dobrý za cca 8koní a dost lepší krouťák.
Nakonec se to naladilo na 104,06PS ale s 125 krouťákem a je to sakra znát. Ještě přemejšlím nad kovanýma pístama Wosner s poměrem 12,5:1....máte s nima někdo zkušenost?
Graf z brzdy
Video z brzdy
Naposledy editováno 28.10.2014 22:16:08