V zahraničí se to běžně dělá,ale tady o nikom nevím a nemůžu najít.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
jsou to nějaké speciální přípravky co se zapírají o loukotě kola....
Naposledy editováno 22.10.2014 10:47:17
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
2. Stejne tak nepomuze staceni kotouce na soustruhu
3. rovnani na motorce jsem teda jeste neslysel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
KubaLC8 píše: 1. proc rovnat? pokud se kotouc zkroutil kvuli spatnemu dovodu tepla pri brzdeni, znamena to ze je slabej a je potreba ho vymenit. Rovnani nepomuze
2. Stejne tak nepomuze staceni kotouce na soustruhu
3. rovnani na motorce jsem teda jeste neslysel.
nevím co s tím kdo dělal, ale kotouče na tuonu jsou jak nové (tlusté), ale jeden házel o 0,3mm...
asi to bylo po pádu nebo špatné manipulaci, od 100km/h to šlo trochu cítit při brždění, ted je to paráda, jako nové...
taky sem to ještě nikde neviděl, u rovnání sem nebyl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
oioi01 píše: nevím co s tím kdo dělal, ale kotouče na tuonu jsou jak nové (tlusté), ale jeden házel o 0,3mm...
asi to bylo po pádu nebo špatné manipulaci, od 100km/h to šlo trochu cítit při brždění, ted je to paráda, jako nové...
taky sem to ještě nikde neviděl, u rovnání sem nebyl...
Vyčistil nejty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
FiZzeR píše: Vyčistil nejty
nejty se ani nehnout...
a toto není člověk co by mi lhal.. je to jeden z nejodpovědnějších mechošů v širokém okolí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
oioi01 píše: nejty se ani nehnout...
no právě
2 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Naposledy editováno 24.10.2014 11:55:38
Tombik píše: ALESANDREA> Když do něčeho mlátíš kladivem, tvým cílem je, aby něco povolilo. Myslel jsi na to, že pokud jsou kotouče pevnější než něco jiného, odnesou to ložiska? nebo v tom horším případě celý kolo, na kterým je kotouč přidělanej? A taky koukám, že máš plovoucí uložení. Kontroloval jsi, jak vypadají nýty? Jako kotouče rovnat jde, proč ne, ale určitě ne kladivem. Maximálně tak na lisu a hodně opatrně. Vsadil bych se, že ti určitě povolilo něco jinýho a časem se to nehorázně vysere. A každej mechanik se ti pak vysměje do xichtu, když mu řekneš, jakýho že to máš fištróna a jak si to hezky česky ochcal.
Pod tohle se podepisuju.
Tombik píše: ALESANDREA> Když do něčeho mlátíš kladivem, tvým cílem je, aby něco povolilo. Myslel jsi na to, že pokud jsou kotouče pevnější než něco jiného, odnesou to ložiska? nebo v tom horším případě celý kolo, na kterým je kotouč přidělanej? A taky koukám, že máš plovoucí uložení. Kontroloval jsi, jak vypadají nýty? Jako kotouče rovnat jde, proč ne, ale určitě ne kladivem. Maximálně tak na lisu a hodně opatrně. Vsadil bych se, že ti určitě povolilo něco jinýho a časem se to nehorázně vysere. A každej mechanik se ti pak vysměje do xichtu, když mu řekneš, jakýho že to máš fištróna a jak si to hezky česky ochcal.
Víš o tom úplné hovno a vyjadřuješ se ?? Viděl jsi někdy kotouč ?? Myslíš že i kdybych místo klepání do toho kotouče mlátil je to větší nápor jak plně naložená motorka která projede dírou ?? Ano přiznávám špatně sem napsal že sem do kotouče mlátil ,ikdyž sem lehce klepal ,ale pokud si někdy viděl kotouč tak ti musí být jasné ,že je tenkej a že na prohnutí a nebo narovnání stačí malá síla takže mlátit se do něj nedá. Já ho naklepával hodinu dřevěným topůrkem ,protože sem ťukal trošku ,proto se rovnal pomalu. Ty se toho chytneš a jen rozšiřuješ bláboly. O nějakém trpění ložisek nemůže být ani řeč. Z tvých úvah je jasné že si to ani nedovedeš představit. Od takových jako ty vznikají fámy a katastrofický scénáře. Když něčemu nerozumíš tak se nevyjadřuj. Dal sem to sem jako návod jak si ušetřit nemalé peníze. Chtěl bych tě vidět jak hned všechno měníš za nové obzvlášť tyto kotouče které bych originál těžko sháněl pod deset. Po narovnání mám ve dvou odjetou celou sezonu a kotouč neháže ,nýty jsou tak masivní že jim to nemohlo ublížit desky nemizí a nic jinýho se pokazit nemohlo. Takže jestli chceš můžem se klidně vsadit. A moc by mě zajímalo co víc sem ještě tím mohl zničit.
3 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Logicky je jasný, že tak malá síla na zpětnou deformaci nestačí, ale protože na tebe chci být hodnej a ukázat ti jak moc mám pravdu (protože jsi kotouč naorvmnal, musel jsi používat větší sílu, odvození pevnosti kotouče bude níž), budu dál počítat s touto silou. Teď si zkontrolujeme nýtky na axiální otlačení. Předpokládejme, že v soustavě kladivo - kotouč - nýtek - ložisko je vše dokonale tuhé kromě nýtků. Materiál nýtků 11 373 (vcelku normální materiál), tudíž Sigmapt = 370 MPA, Mez kluzu = 370 * 0,6 (pokud seš takovej kádr, jak říkáš, všimni si, že v empirických vzorečcích volím pro tebe tu lepší hodnotu ;)). Mez kluzu = 222 MPa. Mám kotouč uložený na 6ti nýtcích, vzhledem k tomu, že se impulz síly kladiva neroznese rovnoměrně na všech 6, budu počítat se dvěma (Opět + pro tebe, pokud ti něco říká kruhový nosník o 6ti podporách, tak víš, že jedna vždycky vyjde nejvíc z těch dvou, já to beru, že vyjdou obě stejně a sečtu je). Mám kotouč, který má nýtky na roztečné kružnici d = 250mm, a buším do bodu na roztečné kružnici d = 350mm (okraj kotouče). Tlouštka kotouče je 6mm. Máme totiž nový nesjetý kotouč. Z momentové věty vyplývá (soustava tří nýtů, kdy dva jsou vedle sebe a jeden naproti a ten spodní naproti slouží jako otočný bod). Suma všech momentů = 0. Tudíž: Fkladiva * (droztečné + ((D celkové - d roztečné)/2)) - F reakční od nýtku * d roztečná = 0. My, kdož umíme upravovat rovnice o jedné neznáme dostaneme F reakční od nýtku = Fkl * (droz + ((Dcelk - droz)/2))/droz. Máme nýtky dva, takže výsledek ještě podělíme dvěma. Fr = 1500 * (250 + ((350-250)/2)/250 = 1800 N. Na jeden nýtek tudíž 900 N. Nýtek má malý průměr 14mm, velký průměr hlavy 16mm (uložení na hornetovi 600). Tj. S mezikruží = pí * (Dv^2 - Dm^2)/4 = 3,141 * (16^2 - 14^2)/4 = 47,123mm^2. Pdovolený na otlačení je 1/3 sigmy dovolené, tudíž dovolený tlak ve skluzu bude třetina napětí ve skluzu, tj. 370*0,6/3 = 74MPa. Sigma = F/S, tj Sigma = 900/47,123 = 19,09. Tudíž nýtky na otlačení vyšly!. Budeme tedy pokračovat dále. V naší soustavě je teď jediná netuhá součást ložisko. Opět budu vycházet z horneta, kde je ložisko 0 průměru 20mm, rozměrové skupiny 03, kuličkové, tj LOŽISKO 6304 dle ČSN, které ma radiální dynamickou únosnost na 1 milion otáček 12200N. Vzhledem k tomu, že kolo je uloženo na ložiskách dvou, a naložená motorka neváží s oběma jezdci více než 500kg, na zadní kolo jde teoreticky půlka (nehodlám polemizovat), ložiska jsou dvě, tak je to 1250N radiálního zatížení, tudíž ložisko by mělo vydržet 9,76 milionů otáček. To je při průměru kola 60cm (z hlavy) 18 397km. Při plně naložené motorce. Jenže pozor- Když do toho mrdáš kladivem, vyvíjíš na ložisko axiální zatížení. Z empirického vzorečku lze s jistotou tvrdit, že axiální zatížení kuličkové jednořadého ložiska bez kosoúhlého styku je cca. 1/10 radiálního zatížení. Takže pokud jsi udeřil na kotouč silou 1500N, a kotouč se neprohl a nýtek taky vydržel, logicky to celý odneslo ložisko. Pokud je axiální únosnost 1220N, pak jsi solidně v prdeli, protože jsi o 300 N překročil dovolené zatížení ložiska. By´t krátkodobě, ale překročil. Takže výpočty jsme zjistili, že jsi kretén, kterýmu se práší od držky jen co promluví a neví co říká. To, že se kotouč neohne je všem doufám jasný, na požádání odvodím, ale myslím, že toto stačí. Všechny zde použité údaje jsou z MFCH tabulek pro střední školy, nakladatelství prometheus 1998, a ze Strojnických tabulek Jiří LEINVEBER a Pavel VÁVRA.
Doufám, že ti tento drobný výklad stačí k tomu, aby jsi pochopil, že sis poslal ložiska do věčných lovišť.
P.S.: Tak to vypadá, když strojařovi řekneš, že tomu nerozumí
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
To, že "nýtům to nemohlo ublížit" je tvůj odhad - nýty jsou konstruovány pro radiální namáhání, o kterém se v případě tvého klepání nedá hovořit.
A argument, že nové kotouče jsou drahé, raději nechávám bez komentáře, nabízí se cosi o opici a banánech.
Pro mě za mě rovnej disk pneumatickým kladivem, můj názor je, že "rovnání poklepem na motocyklu" je hazard a potenciální risk poškození je vysoký. Nepolemizuji s tvou metodou "ve tvůj prospěch" - spíše je to varování ostatním, že tohle je možná cesta na krchov. Rovnání ušlechtilé, tedy křehké oceli poklepem na silničním motocyklu je hazard se životem, tečka.
Kotouče se rovnají přebroušením na magnetce, když už. Rovnání tlakem je relativně OK u motorek do lesa, které mají podstatně tenčí a hlavně měkčí kotouč a podstatně nižší rychlosti.
e: koukám Tombik se rozjel :)
Naposledy editováno 24.10.2014 21:56:09
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Naposledy editováno 24.10.2014 22:30:37
e: kotouč byl po havárii a dostal náraz na střed, takže jsem rovnal spíš ten unášecí střed a ten teda moc tvrdý nebyl...
Naposledy editováno 24.10.2014 22:38:14
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
ale počítat přenos síly úderu kladivem na kotouč, jako bys mlátil rovnou po ložisku,... máš tam moc změn mezi jednotlivýma součástima - vůle, pružení, úhel přenosu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu
To, že "nýtům to nemohlo ublížit" je tvůj odhad - nýty jsou konstruovány pro radiální namáhání, o kterém se v případě tvého klepání nedá hovořit.
A argument, že nové kotouče jsou drahé, raději nechávám bez komentáře, nabízí se cosi o opici a banánech.
Máš v tom trochu hokej kámo. Já nikde nepsal ,že při projetí díry trpí kotouče. Celou dobu se píše o ložiskách
Důležité na tom celém je hlavně to co je na kotouči křivé. Jestli třecí plocha a nebo jen ty měkký paprsky u středu. Já měl asi prohlou jen tu středovou část a tím se vyhnula i ta třecí . Trochou klepání se to krásně vrátilo a nemám s tím problém. Něco jiného by bylo kdyby byla zvlněná ta třecí ,na ty bylo potřeba asi hrubší sílu než sem použil já.
1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
servis na severu Harley Davidson FLSTN Softail Deluxe | bromep | 1 | 4.9.2024 v 12:18 Rick_James |
HD jako první motorka? [1, 2, 3] Harley Davidson FLSTN Softail Deluxe | honzabiker | 84 | 8.10.2011 v 12:38 vie |