AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No, koupil jsem to v domeni, ze diky trojlozisku se to vyplati. A navic jsem neprozretelne placnul, ze to do jara zavrci. Ten co mi to prodal to mel doma roky a koupil to na burze v Tuhani. Evidentne motor po povodni. Kartery, valec a par dilu snad pujde zachranit. Zbytek bych stejne dal novy. Snad se povede to dat do jara do kupy a posehnat co nemam doma, aby to opravdu zavrcelo Ale dal jsem to sem jako priklad toho co muze navenek byt huj a uvnitr totalne fuj.
Edit:Slibil jsem ze na rajce budu doplnovat fotky, tak kdo chce muze sledovat jak se vytrhava motor ze sparu kovosrotu
Naposledy editováno 26.10.2014 21:41:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: No já konečně dopůlil výhodnou koupi motoru z minulého týdne. :)
Vidět dovnitř, asi bych si to rozmyslel.
Je trochu zkorodovaný :)
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100562.jpg
Majitel evidentně "špatně" mazal vodou.
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100569.jpg
Ale tak nějak se něco povedlo vzkřísit a něco povyměnilo a klika s válcem už jede k Padalíkovi na repas. :)
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100642.jpg
A se zbytkem se přes zimu nějak poperu a na jaře tradá. :)
Nezoufej mě se občas dostane na opravu podobná hrůza, ale všechno se dá při troše práce dostat do slušného stavu. To co bylo uvnitř smrdělo jako žumpa.
Tonda
CZ 125T
Naposledy editováno 27.10.2014 10:48:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: marauder> pěkná práce,kyselina citronová si přišla asi na své Docela by mně zajímalo,jestli bylo lepší to staré uchycení hlavy a válce a nebo to jednodušší na dlouhý štefty.Z hlediska práce to je jasný,ale z hlediska provozních,vibrace atp.
žádná kyselina pracné mechanické čištění a jemná balotina takhle odemně odchází každý motor jen když má někdo patinový stroj tak se povrch jen lehce očistí, aby ve starém stroji moc nezářil. Tohle je taky jedna z mých prací jen jsem nezachytil původní stav.
[url=http://polakelektro.rajce.idnes.cz/Jawa_perak_250/]
nějak mi to tam nejde dát nový pokus
http://polakelektro.rajce.idnes.cz/
Naposledy editováno 27.10.2014 11:20:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tondo, koukám, taky si občas zahraješ na archeologa. :)
Palec nahoru, hezká práce.
U mě snad něco z převodovky půjde použít (minimálně vidličky), spojkový koš a část automatu asi také použiju. Startsegment a hřídel nakopávačky už je také jak nová, lamely a svorníky, válec, to všechno půjde. No a zbytek mám nebo juknu možná o víkendu do Chotusic na burzu.
Edit: Jinak ten můj motor už ani nesmrděl,
neboť rez už nemá čím smrdět. :)
//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/44/255445_P1100560.JPG
Naposledy editováno 27.10.2014 16:51:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: marauder>
Edit: Jinak ten můj motor už ani nesmrděl,
neboť rez už nemá čím smrdět. :)
btw.. co znamená výhodná koupě?
já dal za 638 motor 1.000 Kč a vypadal teda líp ale holt to neni veterán no...
a vůbec tohle je jakej motor? 559?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No jak tak přemýšlím, tak až tak výhodná koupě to za ten litr nebyla,
ale navenek to nevypadalo tak bídně.
A holt trojložiskový kartery na panelu se holt blbě sháněj.
A optej se na srazu stadionů, jestli to splašený zábradlí je vůbec motorka
a uvidíš. :)
Kejvačky, panelky jsou u mě spíše diagnoza. :)
Třeba to přejde, ale s ohledem na to, že mě nebavily cajky od Dominatora
přes Varadero v litru až po Dragstara650 a Virgla 535
myslím, že to chvíli ještě potrvá.
Nekdo vdolky někdo holky, každý má rád něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tonda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
marauder píše: maabo> Tuším, že tři ložiska se znovu dělaly v 592 s hranatou nádrží s blinkrama a moc jich nebylo
Tonda
Byl to omyl a po pár letech se vrátili k 3 ložiskům a svíčce kolmo na vršek pístu.
Ale kdo tříložiskové kartery má, tak je dost nerad dá. :)
Dvouložisko sice najede v běžných podmínkách slušnou porci kilometrů.
Ale pokud už mám najeto na motoru tolik, že je zralý na repas,
tak se určitě vyplatí repas na tříložiskové kartery.
Edit: No ale zatím to renovovat jde
http://verdom.rajce....tanicu/#P1100687.jpg
Sice pomalu, ale do jara času dost.
A jelikož ta nepoučitená banda co s ní jezdím má v plánu i výjezd na zprofanovaný a nenáviděný a přesto hojně navštěvovaný Grossglockner,
snad se mi to povede dát do kupy tak, aby to tam dojelo.
Naposledy editováno 27.10.2014 21:01:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše:
No jak tak přemýšlím, tak až tak výhodná koupě to za ten litr nebyla,
ale navenek to nevypadalo tak bídně.
A holt trojložiskový kartery na panelu se holt blbě sháněj.
tak za litr to jde. stejně bys ho půlil a měnil všechny ložiska. Akorát ti to takhle bude trvat o maličko déle - ale zase budeš mít všechno jak si sám uděláš, když musíš každou součástku důkladně očistit a zkontrolovat.
e: to já jsem zas koupil motor relativně v pohodě a vymstilo se mi to. Předpokládal jsem, že kolečka a vidličky na kterých není okem nic vidět jsou OK. A nejsou. Měl jsem to všechno důkladně změřit nebo rovnou vyměnit. Takhle to budu muset znovu půlit...
Ale nechtěl jsem rozpoutávat ložiskové vášnivé debaty, já su v temto lajk, tudíž fakt nevím, jestli jsou tři ložiska vzácnost nebo ne
Naposledy editováno 28.10.2014 09:30:01
s mým pérákem je to podobné, jen takové fotky jako s autem nemám.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milane, asi Ti začnem říkat....PAN TAU
NO JO RENOVACE A RENOVACE a jak by jste chtěli citlivě... renovovat???(Čmoud) když to přinesete domů ve 4 bednách, vyloženě šrot a půlka věcí chybí..........
Je to jenom dotaz. nic víc....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tady je fotka toho mého Wanderera - to bylo ještě nedokončené. Postupně jsem ještě namontoval schránky na nosič, původní filtr, tacho atd., takže když jsem ho potom prodával, byl na 99 % originál a kompletní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: milan1963> byl jsem svědkem jak dva starší pánové odvezli péráka v takové původním stavu co máš ty a udělali z něj leštěnku .Je jasný,že když je to šrot posbíraný tuhle a támhle,tak to je jiná,ale ta renovace vždy dopadne,tak jak si to renovátor představuje,tudíž když chytnu něco s patinou a chci aby to bylo co nejvíc autentický,tak z toho nevyleze leštěnka a naopak.Pokud to nemá známky původního laku atp. tak se z toho patinovka dělá dost špatně.Tady je spíš řeč o citlivým přístupu k renovaci a né hlava nehlava písek,lak a nový chromy za každou cenu.
taky mám nejradši původní stavy. Jenže moje renovace- 250/592- hnusná celá zrezlá a na tom napatlaná štětkou bílá, 250/590- přeštětkovaná modrou-béžovou, pérák 250- orezlej a nekompletní, pérák 350- půlka auta všech možnejch dílů. Nějaký původní motocykly s patinkou mám taky a mám je nejradši...Mimochodem - už asi 10 let mně přesvědčuje jeden veteránista - motorkář, abych mu prodal péráka, že si ho zrenovuje a motorka bude jak z fabriky. Nabízí i dost peněz, ale má co ?? Smůlu !
Kdy,je to ale šrot....TAK SE MUSÍ RENOVOVAT FURT PRYČ.... LEŠTIT , LAKOVAT A CHROMOVAT JAK O ŽIVOT......ABYCH NA...L KAFIHO ...ATD...
jINAK DNES SEM UDĚLAL NĚCO PRO RODINU....
u NÁS MLHA A HNUSOTA, TAK SEM VYVEZL RODINU NA KLÍNOVEC, FICHTENBERG A MARIENBERK, TAM SLUNÍČKO, JAK NAJAŘE.....
Naposledy editováno 28.10.2014 16:54:36
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |