Takže od ledna už nepůjde, že se o víkendu zajedu podívat na motorku, sepíšu kupní smlouvu, odvezu a "jak budu mít čas" přihlásím. Ještě se pěkně domluvit s prodávajícím, oba si vzít dovolenou a hurá ruku v ruce po úřadech , to bude paráda... Hlavně pokud budete chtít motku z druhýho konce republiky Půjde i s plnou mocí (prodejce bude muset navíc před přehlášením ještě na STK), prostě mi to přijde jen jako další buzerace aby úředníci měli zase míň práce...
Citace z článku:
Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude muset od ledna proběhnout zároveň. Pokud se vůz nepřevede do 10 pracovních dnů od koupě, může prodávající dostat až padesátitisícovou pokutu.
Převod má proběhnout na registru vozidel v místě bydliště původního majitele. Dostavit se tam mohou buď jak prodávající, tak kupující, nebo jen jeden z nich. Bude ovšem potřebovat plnou moc od toho druhého, nově úředně ověřenou. Toto razítko stojí 30 korun.
Auto bude muset stejně jako dnes před přihlášením projít evidenční kontrolou, mít platnou STK a nový vlastník na ně bude muset mít sjednané povinné ručení. Zvládnout všechny úkony od koupě po převod najednou tak může být organizačně náročnější než dosud, zvláště pokud starý a nový majitel budou pocházet z jiného města.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
Mi3ka píše:
Jinak bych si to představoval tak, že budu důvěřovat prodejci, fotkám v inzerátu a domluvím se s ním, že jestli to bude vše OK vezmu to. Pošlu mu údaje ať si nechá předběžně potvrdit plnou moc . Podpis lze ověřit na CzechPiontu. Ty jsou skoro v každé řiťce na úřadě nebo poště. Až přijedu zkouknu a když se bude líbit vezmu motorku/auto všechny papíry a vyrazím vesele dom. Čímž de facto bude mět prodávající celou proceduru komplet za sebou . Doma už klasika evidenčka, povinné ručení a s plnou mocí přihlásit. No a pokud se mi vozidlo líbit nebude dám majiteli 30 Kč za plnou moc, poděkuju za jeho čas a budu hledat dál.
Jen by mě zajímalo, jak si zruším povinné ručení , já vždy musel předkládat velký techničák abych doložil, že jsem stroj odhlásil.
To bereš ze strany, že jsi kupující. Ted´ si to představ, že Ty jsi prodejce a kupujícího jsi nikdy neviděl a víckrát neuvidíš. Budeš taky tak důvěřivý a dáš mu do rukou všechny doklady s plnou mocí?
1 reakcí na tento příspěvek Čištění registru a konec polopřevodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
J.M.K. píše: MARTlN> Nezmiňuju to na tomto fóru poprvé, jak můj bývalý "skorotchán" koupil od svého bratra BMW Z5, brácha se samozřejmě s posláním papírů neměl (nebo možná tchán pak na přihlášení kašlal a jen se vymlouval - byla to "povedená" famílie) a za pár neděl mu právě přišla výzva, že se odsuzuje k pokutě (řádově několik tisíc) za to, že ve lhůtě 10 dnů toto vozidlo na sebe nepřevedl. I když bylo to před cca 4 lety, tak možná se od té doby pravidla měnila, nesledoval jsem to a po letech zatím nikdo nebyl schopen dát kloudnou odpověď. Nicméně pokud by toto platilo obecně, nedává smysl, aby tolik vozidel bylo dlouhodobě v odhlášce.
Jen mala technicka z5 to urcite nebylo...
Zakon uklada povinnost do x dnu prehlasit (tusim ze 8 ne 10) ale nestanovuje co se stane kdyz tak neudelas - nektere mestske urady si tudiz tu sankci vymyslely po svem a zacaly ji vymahat - nic plosneho a taky otazka jak by to dopadlo kdyby ses proti tomu postavil a hnal to vejs, jestli vubec ma urad pravo si strelit pokutu jakou se mu zlibi atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
Pokud někomu prodávám vozidlo, důrazně trvám na přepisu, už jen proto, aby bylo prokazatelné, kdy jsem vozidlo přestal vlastnit a v případě, že by nový majitel neplatil pojistku, banda zlodějů pak neotravovala mě - a kdyby přece, mám jasné důkazy. O řešení nehod nemluvě. A někdo tu možná zmiňoval případ, kdy měl oplétačky proto, že s jeho ukradeným autem byl spáchán tr. čin. A to i přesto, že krádež bezprostředně nahlásil. Jenže auto holt stále bylo psané na něj. Tím pádem i Hipík si docela zahrává, pokud má na sebe stále napsanou tu vraždu, co nedávno prodával.
E: Teď koukám na pár typů a jestli mne paměť dobře slouží, mělo to podobnou masku, jako E46, ale jinak, včetně kufru, to bylo podobně hranaté, jako 325e. A snad to mělo 4 oddělená světla, jako ta 325.
Naposledy editováno 13.11.2014 23:19:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
fockewulf píše: Očividně. Ověřené dokumenty jdou spáchat jak např. u notáře, tak třeba na CzechPointech(Pošta atd.) a bez občanek obou stran neudělají vůbec nic.
Na plné moci stačí ověřit podpis zmocnitele, což většinou bude kupující, takže si ji může už přivést ověřenou, o víkendu uskutečnit prodej a prodávající má pak 10 dní na přepis, není to tak hrozný.
Víc mi vadí ta absolutní sankce v podobě nevratného vyřazení po uplynuté přechodnýho období.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
Teď když prodáváš, tak toho člověka taky vidíš prvně a naposledy, jen ještě musíš běhat po úřadech a pak mu posílat doklady poštou. Takhle by si to vyběhal sám.
Nebudeme si nic nalhávat, v téhle rovnici jsou nejdůležitější prachy a ty když budu mít v ruce, tak je mi srdečně jedno, co nový majitel bude dělat.
Jen pro pořádek opakuju, že by muselo být ve smlouvě jasně uvedeno, že dostal plnou moc k přepisu a tudíž je odhlášení ode dne platnosti kupní smlouvy jen jeho záležitostí.
fallen: Víc mi vadí ta absolutní sankce v podobě nevratného vyřazení po uplynutí přechodnýho období.
Příjde mi, že se někdo hódně snaží, aby vytlačil z našich silnic stará vozidla
Naposledy editováno 14.11.2014 11:42:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
fallen píše: Na plné moci stačí ověřit podpis zmocnitele, což většinou bude kupující, takže si ji může už přivést ověřenou, o víkendu uskutečnit prodej a prodávající má pak 10 dní na přepis, není to tak hrozný.
Jenže vyřízení úředně ověřené plné moci není zadarmo a co když pak přijedeš a zjistíš, že auto je ve skutečnosti vražda zralá na sešrotování? Pak nejen, že si budeš rvát vlasy pro zbytečnou cestu přes (např.) celou republiku, ale ještě navíc zbytečné běhání na město a platba za oveření.
Mi3ka> To je každému soudnému člověku jasné, viz nedávno to haló s tím, že by starší vozy musely na TK každým rokem a snad i měly přísnější podmínky... naštěstí to neprošlo, ale možná to nakonec byl i hoax. Ale že je v tom "lobby" (na to slovo jsem alergický jako kyselina na louh) automobilek, je jasné, těm jde o kšefty a potřebují stará, spolehlivá a lehko opravitelná auta vytlačit ze silnic, aby lidé museli kupovat ty dnešní klumpry přecpané zbytečnou elektronikou, kde sám pomalu nevyměníš ani žárovku. A politici jsou beztak jen trapné loutky v rukou finančních magnátů, co si budeme nalhávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu
Mi3ka píše: CBRlitrRR> A proč by mi to mělo jako prodávajicímu vadit? Veškeré detaily samozřejmě musí být ošetřeny v kupní smlouvě, to se rozumí, ale když mi dá na ruku prachy, tak nevidím důvod, proč bych ho odjet nenechal.
Teď když prodáváš, tak toho člověka taky vidíš prvně a naposledy, jen ještě musíš běhat po úřadech a pak mu posílat doklady poštou. Takhle by si to vyběhal sám.
Nebudeme si nic nalhávat, v téhle rovnici jsou nejdůležitější prachy a ty když budu mít v ruce, tak je mi srdečně jedno, co nový majitel bude dělat.
Jen pro pořádek opakuju, že by muselo být ve smlouvě jasně uvedeno, že dostal plnou moc k přepisu a tudíž je odhlášení ode dne platnosti kupní smlouvy jen jeho záležitostí.
Mělo by ti vadit, už jenom to, že budeš první koho budou uhánět(policie,ČKP,atd).Ty pak budeš muset dokazovat, že už nejsi majitel.A v tomhle kocourkově to není nic jednoduchého.
Tak jako tak si myslím budou koupě přes plnou moc, buď na jedné nebo druhé straně, řešeny nejčastěji. Jednak je to nejblížší, současné praxi a jednak se nikomu nebude chtět brát si dovolenou pokaždé, když se někdo přijede podívat na auto/motorku.
Nemysli si, že ty změny pochvaluju nebo je vítám, to ne. Jak už to tak s inovacemi zákonů bývá, bude daleko více problémů a komplikací než předtím.