1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
Mrcan píše: ...vyšší viskozita umožňuje vyšší výkon...
Tak, a teď tu o perníkové chaloupce. Ohledně "havarijního stavu motoru" - už bylo několikrát poukázáno na přísadu molybdensulfidu, která skutečně dokáže udržet ložiska nějakou dobu v chodu i při ztrátě oleje, proto se tato přísada používala už za války v leteckých motorech a dnes se používá třeba v transmisích vrtulníků. Nejde o to motor/převody zachránit, anóbrž prodloužit životnost cca o 15 minut, což leckdy může rozhodovat o úniku před zajetím.
Ale o molybdensulfid u "metaltecu" dle všeho zřejmě nejde a všechna tvrzení o "nadmíře spokojenosti" jsou očividně založena na subjektivních dojmech a na placebo efektu.
U normálně provozovaného motoru se MoS2 nijak neprojeví, navíc je třeba olej s takovou přísadou vytvořit rovnou - dodatečné přidání MoS2 nevytvoří dostatečně koloidní roztok, čili "domácí" aditivace oleje v tomto smyslu není možná. A např. neexistuje objektivní důkaz o tom, že by třeba onen motor v sekačce s tímto sráčulínem v oleji běžel lépe, natož aby měl znatelně větší životnost.
Viz měření na stránkách metaltec-1.cz
Mrcan píše: assassin> já jediné, co ti můžu na to říci je to, že při preventivním použití nedochází k tak rychlému opotřebení třecích ploch (poznáš to při výměně oleje - téměř čistý) čímž se prodlužuje životnost, lepší starty (nejsou "suché"), vyšší viskozita umožňuje vyšší výkon... jinak to video ukazuje chování oleje a metaltecu při havarijním stavu motoru. Doufám, že jsem se "vyžvejkl" srozumitelně...blbě se to popisuje. Ještě dodám pro jistotu - dává se jen 50ml na 1l oleje - olej tam stále je...
Tímto již končím - chtěl jsem původně jen napsat moji zkušenost aby jste nazatracovali něco, s čím jsem již několik let spokojen , a to bez vyzkoušení...
Jak ale tu vyssi zivotnost poznam ? Ja mam motorku 12let se 40tis sem ji koupil a v podstate neservisuju - olej bezne prejizdim o nekolik tisic a olej mam taky temer cisty (teda neni v nem kov, cernej je) a stale to funguje - dewwilovi ta sama motorka najela asi 180tis - to mam tak na dalsich 20let - kdyz to ten metaltec zdvojnasobi a motorka najede 300-400tis - k cemu to bude kdyz uz dnes je to zastaralej a nepouzitelnej krap?
To same u aut, nasi maj 350tis na oktavce, ja mel na sluzebnim fordu 370 - motory slapou jako zamlada ale na aute uz je to docela znat - co je mi platny ze motor s metaltecem (kdyz uznam ze funguje) vydrzi dvakrat, trikrat, ctyrikrat tolik kdyz zbytek toho auta uz bude davno v panu? Z modernejsich aut v mem okoli neznam zadne ktere by se zadrelo nebo vybehalo - obvykle odejde turbo, vstriky, dvojhmota, cerpadlo - nebo to ten metaltec taky zachrani?
Jak to zlepsi start u motoru kterej chyta na otacku? Chytne na ctvrt otacky? Ten vykon uz je jasne meritelna vec - je nekde nejak zmerene ze to ma po te zazracne vodicce vetsi vykon? Tobe auto a motorka s timhle jede znatelne lip ?
Me jen zajima s cim si spokojen, ja jsem totiz spokojen s tim beznym olejem a zajima me v cem s to zlepsi - test s ocelovejma valeckama je fajn, ale jak se ti projovi v mem aute?
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
Proč bych si měl zvyšovat provozní náklady Irenko, řekni mi proč?
Naposledy editováno 20.11.2014 19:32:55
oldy píše: Punto 1,2 najeto 170 tis. a šlape jak švýcary...
Tento motor je při takovém kilometrovém nájezdu teprve zajetý-zaběhnutý a začíná mu jeho "zlatý služební věk". Motory Fiat řady "FIRE" jsou obecně velmi povedené a pokud s nimi člověk nezachází jako ras, vydrží věčně a kastli třikrát přežijí. Oproti tomu se tradovalo, že motor Trabant vydrží 300000km a kastle vydrží 3 motory... i na tom byla kupa pravdy (pokud neurezne "vlaštovka").
Není důvod, proč do motoru dávat nějaké "zázraky=placeba", když výrobce moc dobře ví, proč pro konkrétní motor předepisuje ten a ten olej. A už vůbec není pravda, že supermoderní olej bude pro starý motor lepší, jak olej předepsaný kdysi výrobcem, v praxi tomu bývá přesně naopak.
Já to znám (předem jsem řádně proštudoval stránky a infornoval u lidí, kteří to používali - ještě že jsem se neptal tady...), moji kamarádi také, mám to i v autě za 1mil. , a to všude i v automatu a jsem nad míru spokojen - snížila se mi spotřeba, v zimě bezproblémové starty, ztišil se motor a při výměně oleje vypouštím čistý olej...nic jiného jsem neočekával. Co mi to přineslo - snížení spotřeby cca 8-12%, nyní používám nejlacinější oleje, takže s úsporou...ale hlavně očekávám prodloužení životnosti....za těch cca 800 Kč jednou za 40000Km to stojí. Je pravda, že nemám motorku - mám jen blbou čtyřkolku. Sbohem
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
Bezproblemove starty jsou u aut za 1mio dnes pomerne rozsireny standard
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
Packyn píše: assassin> Bezproblémové starty(naprostobezproblémové)je u mě standartem na autě za 50 palackých
No ale s vodickou by byly bezproblemovejsi...
Ta uspora zni jako slusnej argument - jen nevim jestli je prokazatelna - ja jezdim jeden tejden za 6.5.... Druhej za 7.5 .... Nic ustaleneho - ale muzu to tam zkuit nalej a mel bych jezdi za 6.5 max, nektery tejdny za 6... A jeste bych to udelal tak ze bych dal lahvicku kamaradovi a sel pryc at ji tam podle sve vule naleje nebo ne - treba at si hodi korunou - ze ja to pak poznam podle spotreby ...
Samo by bylo fajn kdyby zmizelo to cvakani a mlaceni z rozvodu ...
Akorat se obavam ze kdyby to u me nfungovalo tak stejne priznivci zazraku reknou ze sem debil a neumim to tam spravne nalejt...
Naposledy editováno 20.11.2014 21:01:49
Moje řeč, někdy mně příznivci-propagátoři podobných "zázračných vodiček" přijdou jako naprosto tupohlavé ovce = ideální oběti "šmejdů", prodávajících za 50000Kč sadu hrnců z prachobyčejného nerezu (někdy ani to ne), jaká se normálně v krámě sežene za 3 "klacky", leckdy i méně.
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
Ale co se týče těch přídavků do oleje/benzinu, tak do oleje bych nedával zásadně nic, ale před časem mně chlapi v jiném vlákně poradili "Super Benzin aditiv" a ten u veterána vypadá, že opravdu funguje, hlavně ohledně startů a jsem zvědav, jak dopadne první jarní start (auto je zazimováno s plnou nádrží). Ale tam půjde o to, že to jen potlačuje negativní vlivy těch sraček v dnešním českém "benzinu" - nebylo by třeba nic přidávat, kdyby byl benzin takový, jaký má být.
Na druhou stranu od stejné značky existuje i "Super Diesel Aditiv" a toho jsem před časem zkušebně natlaskal jednu plechovku do auta s motorem Hyundai 1.5CRDi a (za všechny nádrže, na které plechovka stačila) nebyl absolutně žádný rozdíl ve spotřebě, výkonu ani projevu motoru.
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
Naposledy editováno 11.05.2015 13:53:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
ppll píše: Je teda nepochopitelný že výrobci bojují o každé procento úspory spotřeby paliva a takovou zázračnou a jednoduchou věc ještě nenašly
To oni jen tak "naoko" aby tam v ramci te snahy mohli nacpat draha kurvitka :) kdyby lili metaltec tak splenej euro 5 i s atmosferickym 5litrovym spodakem :)
JMK: to zas takhle na trhu neee - to spis prodejci ala wurth ,reca - ti tam jezdi opakovane, neco i pujci, pripadne kdyz se rozbije neco s "dozivotni zarukou" tak vymeni apod Ale spis nez zazraky jsou to jen treba predrazene znackove vercajky - wurth stipacky - jako kdyby z oka vypadly knipexum - oboje funguje na jednicku, klasicky stranovy a pouzivam je i fak na prasaka pri nejake improvizaci v terenu - neni flexa - tak na ne lehnu celou vahou oprene o zem a cvaknes 6ku ocel sroub nebo i kaleny draty docela velkyho prumeru a drzej :)
Naposledy editováno 20.11.2014 23:31:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
Naposledy editováno 11.05.2015 13:54:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
ppll píše: assassin>Možná bys stejného výsledku dosáhl i s čínskýma štípačkama, pokud bys je ale napřed namočil do toho zázraku
Jj :)
Storka : meli jsme spesl reznej olej od wurtha, stal majlant, ale na zavity fakt supr - obcas pro nas dela jako privydelek starej pan - soustruznik - ale fakt fachman, to sem fakt cumel co ten umi - a ty finty no skoda mluvit - tak mu otec odlil zazrak a po tejdnu kdyz se jelo pro vyrobky tak povida ze je to super - skoro jak vegetol (nebo nakej tenhle rostlinej olej) a ono fakt - ten rostlinej olej reze snad jeste lip - jen teda od toho jsou nastroje casem ukepeny a musi se umejt... A tak nejak je to se vsema zazrakama - nejlepsi vodicka na uvolnovani zavitu funguje "skoro tak dobre" jako cervena brzdovka ... Atd atd
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
Jinak ohledně těch olejů, na řezání je skutečně bezvadný řepkový olej, akorát se pak musí cajk a mašina čistit, by žluklý olej v tom nesmolnatěl a nesmrděl. A mám podobně nedobrou zkušenost s řeznou kapalinou Texaco - v pile (Kasto twin A4), kde cirkulovala prakticky furt a provzdušňovala se, to docela šlo, ale ve fréze (FGS 50T), kde jsem použil chlazení jen občas (převážně jsem jel plátkovými cajky) a navíc emulze byla v uzavřené vaně, to po 14 dnech smrdělo jako bolná noha a po oddeklování nádrže v ní byl cca 4mm tlustý šlem (na způsob "votápku" na horkém mlíku). Po vyčištění, propláchnutí a náhradě tohoto sajrajtu emulzí zn. Blaser bylo po problémech, Blaser byl navíc i nějak parfémovaný, takže paráda a i na povrchu od HSS cajků to bylo znát.
A k té "doživotní" záruce... jak toto u něčeho vidím, hodně se rozmýšlím, zda to pořídit. Smrdí to až podvodem a klamáním, jelikož životnost je nějak fyzicky daná a výrobce ji nemůže svévolně "papírově" stanovovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
Naposledy editováno 11.05.2015 13:54:36
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
1 reakcí na tento příspěvek metaltec-1
To musí přesvědčit skoro každého. Navíc motorkáři neví, co by své motorce ještě dopřáli a moc u toho nepřemýšlí...každý desátý si to poběží koupit. Zajímal by mě opravdu nezávislý test.
Na videu použili olej z rozdělané láhve.
Metaltec se má dávat v poměru 1:20 k oleji a ne 1:1 jak je na videu.
SKF válečky z ložiska se nějak podezřele rychle vydřeli. Nebyl v té flašce s olejem neaditivovaný olej? nebo nějaká řezná kapalina?
nemáte to někdo doma a nechcete to otestovat?
stačilo by do plechovky dát olej, kus železa a tupou stranou vrtáku do toho začít vrtat (ideálně sloupová vrtačka, nebo akuvrtačka s nastavitelným momentem)
a pak znovu s metaltec-1 v poměru 1:20. Sice to nic o mazacích schpnostech nedokáže, ale zajímalo by mě to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
Mrcan píše: dewwil> no tak to jsi si "naběhnul" jako můj kámoš ze Dvora Král. Militec se prodává v USA (pro EU je název Metaltec) a je určen pro armádu (to co mi to dovezli kluci z Iráku) ale on koupil lacinější Militec tady v krámě a je to nějakej sajrajt z Polska.
No já to měl od Máry Matouška, když to jezdil v CBR taky, tak nevím, ale je mi to vcelku jedno, již to nepoužívám a mý TL1000R najelo s pravidelným servisem 184tkm a nějaký drobný do prodeje jen na kvalitní oil od Motulu 5100 10W-40 JASO-MA a Bel - Ray 10W-40 bez problému, proto si myslím, že při dobré péči a dodržení serv. intervalů tyto přísady nejsou potřeba... Ale Horst Fuchs by z těch prodejů měl radost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) metaltec-1
Mazivářské mýty, Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zahradní domek či jen domek pro mot... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 750 | Eqwidirium | 63 | 9.9.2024 v 20:16 kratkej01 |
Nefunkční budíky Suzuki GSX-R 750 | Donadgger | 0 | 6.9.2024 v 21:18 Donadgger |
Typový list Suzuki GSX-R 750 | Pawkahb750 | 26 | 23.8.2024 v 21:41 Kohlstein |
Synchronizace karburatorů Suzuki GSX-R 750 | Pawkahb750 | 1 | 18.8.2024 v 13:23 závoďáček-r1 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |