Dotaz od kama55 vložen 22.11.2014 v 17:45
Ahoj Matěji, mám na tebe tři otázky:
1) jak se ty díváš na účast Karla Abraham v MotoGP. Jsou ty jeho nekonstantní výsledky jen o technice nebo v tom bude i něco jiného?
2) Pokud by nejel v tátově týmu, myslíš, že by stále v MotoGP byl nebo by o jeho služny nikdo neměl zájem?
3) Dokázal bys hned z fleku říct jméno některého českého jezdce, který by dokázal zajet lepší výsledky než on na stejném materiálu?
Odpověd Matěj Smrž vložena 23.11.2014 v 14:02
---------------------------------------------------------------------------------------
Ahoj Kamile, techniku má Karel jako ostatní jezdci. Nemyslím si, že Karel je profík. Závodění mu platí od jeho počátků taťka a nikdy se nemusel moc snažit, aby o svoje místo nepřišel. Tím jsem částečně odpověděl i na druhou otázku. Jsem si jistý tím, že by se do GP nikdy nedostal. Pokud vím, tak před vstupem do GP nikdy nic nepředvedl v žádném nižším šampionátu. Ohledně lepších jezdců než Karel..., urcitě se během té doby, co jezdí GP něco naučil a dneska to není špatný jezdec, ale to samé by dřív nebo později ukázal Kuba, Ondra Ježek, já nebo třeba Honza Halbich. Veliký talent je Hanika, ale ten je zatím mladý a na takto silný stroj nemá zkušenosti. Kuba Kornfeil je zkušený, ale netuším, jak by se popasoval s motorkou Moto GP. Nicméně, aby to někdo zle nepochopil, přeju Karlovi ať se mu daří a dál si užívá to, že mu taťka umí zajistit účast v Moto GP.
1 reakcí na tento příspěvek Mates Smrž na adresu Abáji
Mates jako profik (jak sam sebe oznacuje), tezce prestrelil. Chapu, ze jmena Smrz vs. Abraham jsou ve velke rivalite (ACR, CAMS, s Kubou bylo vyjebano ve 250cc v GP...), ale i tak, takove verejne prohlaseni si zadny profik dovolit nesmi!
Abrahama (staryho) nemam rad a duvody by byly, nejen uz za jeho prohlaseni (viz. motosport neni pro chudy atp.), ale to nebudu stale opakovat.
Mates si neuvedomil zasadni vec a to sice, ze letos Kaja (kdyz nespadnul) jezdil na urovni Haydena a Aoyami a to jsou pani jezdi!
Jasne "prirozenou" cestou by se do GP nedostal, ale dnes je to rychlej jezdec, at je on nebo tata jakej je!
A takove to porovnani jezdcu, kdyz kuci byli juniori, to je dost usmevne. Ja to taky mohl dopracovat do MS, kdyby mi to nekdo platil!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
klasikracer píše: SLEEPER> Porovnání jako juniorů,úsměvné?Motosport není pro chudý?On v dnešní době není v Česku žádný vrcholový sport pro chudý,právě v těch letech "juniorů",protože ti nejsou ještě tak vidět,nepřisajou se na ně pijavice z médií,potom potažmo sponzoři.Je to celé o selhání systému.
..žádný systém není již dlouhou dobu...a dlouho,spíše možná nikdy už nebude...plati ve všem,nejen ve sportu...a vše je závislé jen a jen od peněz...jenom občas se zjeví vyjímka,která se prosadí i bez nich....ale časem to "zválcuje" i tuto!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
1 reakcí na tento příspěvek Mates Smrž na adresu Abáji
Představ si, že máš synka a ten ti řekne, že chce závodit na sil. motorkách, ale pouze svět, že nechce jezdit národaky atd.
Ty se ho automaticky musíš zeptat, jakou třídu by chtěl jezdit a v jakém seriálu.
Počítej se mnou: mám dva seriály: Grand prix a Produkční mistroství:
V Grand Prix máš tři různé třídy: Moto3, Moto2, MotoGP
V produkčním MS máš zase dvě třídy: Supersporty, Superbajky
Takže jak vidíš, máme celkem pět různých tříd, kde můžeš závodit v rámci MS. Tyto třídy jsou i v hokeji, ve fotbale, akorát tam se to nazývá "Liga".
A proto tedy je pochopitelné že máme i v motorkach pět "lig". A teď každý z nás má nějaké pořadí, co je top a co ten žebříček uzavírá.
Já narozdíl od jiných nehledím na tradici, atraktivitu závodů, počet srartujících. Řídím se jedním měřítkem a tím je "čas na kolo".
Takže je pochopitelné, že když si vezmeš např. Brno kde se jezdily všechny závody v roce 2012 (mt3, mt2, motogp, wsbk, wss) že nejpomalejšími motockyly v rámci MS z těchto šampionatů jsou moto3. Pak jsou to wss, po té moto2, pak už superbiky a nejrychlejší jsou motogp mašiny
Tím pádem pro mě je jasné že první ligou budou ty závody, kde se jezdí nejrychleji. A tím že jsou moto3 nejpomalejší tak jsou na tom žebříčku až pátí. A proto používám tento výraz:
moto3 = pátá liga
wss = čtvrtá liga
moto2 = třetí liga
wsbk = druhá liga
motogp = první liga.
Tak to prostě je, je pět různých šampionátů, a musí být nějaký (nechtěný žebříček).
A proto ten miller přestupuje z pětky do jedničky.
Tak to máš ale všude, i ten okresní přebor je např. 4 liga a synot liga je 1. liga. Máš to všude a používá se tento termín běžně, není to urážka šampionatu, když řeknu že jezdí pátou ligu, je to prostě tak.
je to jako když řekneš že kluk hraje ve fotbale druhou ligu.
Jen s tím že já jsem prostě objektivní, opravdu se řídím tím že čím rychleji, tím větší prestiž protože každý jezdec chce závodit na těch nejrychlejších mašinách. A když někdo nemá na to, jezdit motogp, tak jde o stupen níž, tedy wsbk.
Proto ten miller opravdu jde z 5 na 1 protože z nejpomalšjích motorek jde na nejrychlejší.
Ty časy si prostě můžeš dohledat že moto3 jsou nejhorší
Tak to prostě je, pět různých šampionátů, tak je nějaké pořadí od jedničky po pětku. U někoho zase hraje roli sledovanost / počet diváků. někdo má třeba moto3 jako třetí ligu protože mají větší sledovanost než wsbk / wss.
Každého věc!!!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
klasikracer píše: 2LEKO> Pokud se něco nezmění a to asi ne tak to bude hodně špatné.Pak chtějte po dětech,aby sportovaly.
...nic se nezmění a vše ovládají a budou ovládat jen a jen peníze
..příklad: ve své době nejdostupnější a před lety rozvíjející se florbal...stačila hokejka za pár korun a plátěnky...po pár letech,kdy ta dynamika rozvoje byla nevídaná,si "manažeři" uvědomili ,že i z toho může být "zlatý důl" a končí "lidovost"..prostě nemáš peníze ,nejen že nehraješ,ale ani nejsi přijmut.
..sportovní kluby se změnili v podnikatelské a obchodní seskupení a vedení chce jen zisk a svoje živobytí a požitky..a to někdo musí zaplatit..kdo na to nemá,a to je dost lidí,tak jeho dítě končí a nebo ani nezačne!...snad ještě pár malých vesnic není tímto výrazně poznamenáno,ale i tam to časem k tomu dojde.
..a v motosportu třeba systém Svazarmu měl svoje nedostatky,ale aspoň bylo něco a dokonce se někdo mohl prosadit i bez peněz v rámci nižších soutěží .
Naposledy editováno 30.11.2014 16:08:11
2LEKO píše: ...nic se nezmění a vše ovládají a budou ovládat jen a jen peníze
..příklad: ve své době nejdostupnější a před lety rozvíjející se florbal...stačila hokejka za pár korun a plátěnky...po pár letech,kdy ta dynamika rozvoje byla nevídaná,si "manažeři" uvědomili ,že i z toho může být "zlatý důl" a končí "lidovost"..prostě nemáš peníze ,nejen že nehraješ,ale ani nejsi přijmut.
..sportovní kluby se změnili v podnikatelské a obchodní seskupení a vedení chce jen zisk a svoje živobytí a požitky..a to někdo musí zaplatit..kdo na to nemá,a to je dost lidí,tak jeho dítě končí a nebo ani nezačne!...snad ještě pár malých vesnic není tímto výrazně poznamenáno,ale i tam to časem k tomu dojde.
..a v motosportu třeba systém Svazarmu měl svoje nedostatky,ale aspoň bylo něco a dokonce se někdo mohl prosadit i bez peněz v rámci nižších soutěží .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
klasikracer píše: 2LEKO>Dík za vysvětlení,něco málo o tom vím taky,za ty roky co se motám kolem vrcholového sportu.Občas se mi z toho chce slušně řečeno zvracet.
..tak já nic nevysvětluju...jenom si tak "mudruju"...a spíše jen chci upozornit,že bude hůř,a chladím optimismus,hlavně u mladší generace ...a většinu lidí, pak možná nějaké GP přestane zajímat.
Naposledy editováno 30.11.2014 18:39:30
PityGPX píše: Palec11: dobře, že se někdo ozval, hned vysvětlím.
Představ si, že máš synka a ten ti řekne, že chce závodit na sil. motorkách, ale pouze svět, že nechce jezdit národaky atd.
Ty se ho automaticky musíš zeptat, jakou třídu by chtěl jezdit a v jakém seriálu.
Počítej se mnou: mám dva seriály: Grand prix a Produkční mistroství:
V Grand Prix máš tři různé třídy: Moto3, Moto2, MotoGP
V produkčním MS máš zase dvě třídy: Supersporty, Superbajky
Takže jak vidíš, máme celkem pět různých tříd, kde můžeš závodit v rámci MS. Tyto třídy jsou i v hokeji, ve fotbale, akorát tam se to nazývá "Liga".
A proto tedy je pochopitelné že máme i v motorkach pět "lig". A teď každý z nás má nějaké pořadí, co je top a co ten žebříček uzavírá.
Já narozdíl od jiných nehledím na tradici, atraktivitu závodů, počet srartujících. Řídím se jedním měřítkem a tím je "čas na kolo".
Takže je pochopitelné, že když si vezmeš např. Brno kde se jezdily všechny závody v roce 2012 (mt3, mt2, motogp, wsbk, wss) že nejpomalejšími motockyly v rámci MS z těchto šampionatů jsou moto3. Pak jsou to wss, po té moto2, pak už superbiky a nejrychlejší jsou motogp mašiny
Tím pádem pro mě je jasné že první ligou budou ty závody, kde se jezdí nejrychleji. A tím že jsou moto3 nejpomalejší tak jsou na tom žebříčku až pátí. A proto používám tento výraz:
moto3 = pátá liga
wss = čtvrtá liga
moto2 = třetí liga
wsbk = druhá liga
motogp = první liga.
Tak to prostě je, je pět různých šampionátů, a musí být nějaký (nechtěný žebříček).
A proto ten miller přestupuje z pětky do jedničky.
Tak to máš ale všude, i ten okresní přebor je např. 4 liga a synot liga je 1. liga. Máš to všude a používá se tento termín běžně, není to urážka šampionatu, když řeknu že jezdí pátou ligu, je to prostě tak.
je to jako když řekneš že kluk hraje ve fotbale druhou ligu.
Jen s tím že já jsem prostě objektivní, opravdu se řídím tím že čím rychleji, tím větší prestiž protože každý jezdec chce závodit na těch nejrychlejších mašinách. A když někdo nemá na to, jezdit motogp, tak jde o stupen níž, tedy wsbk.
Proto ten miller opravdu jde z 5 na 1 protože z nejpomalšjích motorek jde na nejrychlejší.
Ty časy si prostě můžeš dohledat že moto3 jsou nejhorší
Tak to prostě je, pět různých šampionátů, tak je nějaké pořadí od jedničky po pětku. U někoho zase hraje roli sledovanost / počet diváků. někdo má třeba moto3 jako třetí ligu protože mají větší sledovanost než wsbk / wss.
Každého věc!!!!!
Pity: Uznáváš F1 jako první ligu čtyřkolových vozítek i přes to, že prototypy v Le Mans jsou údajně rychlejší?
1 reakcí na tento příspěvek Mates Smrž na adresu Abáji
beru pouze tuto disciplínu, ne cely motorismus.
ja myslim že nejrychlejší je vůz f1, le mans budou dle mě až za něma, muselo by se porovnat.
samo že road racing je zas něco jiného tj jako formule 1 (motogp) a rally (road racing)
f1 a rally se taky nedá srovnávat.
PityGPX píše: tak jako bavím se ted pouze o okruhovém asfaltovém závodění motorek :)
beru pouze tuto disciplínu, ne cely motorismus.
ja myslim že nejrychlejší je vůz f1, le mans budou dle mě až za něma, muselo by se porovnat.
samo že road racing je zas něco jiného tj jako formule 1 (motogp) a rally (road racing)
f1 a rally se taky nedá srovnávat.
Prototypy jsou údajně rychlejší. Nebyla tam taková omezení, jako v F1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mates Smrž na adresu Abáji
Dnes dělat nějaký sport bez sponzora je stejně jednou omezené svým růstem a konkurencí. Rodiče se můžou chvíli snažit, ale časem jim prachy dojdou. Bez peněz skončíte vždycky max. na okresní úrovni, nebo na volných dnech na okruhu.
V dnešní době znamená Sport = Byznys
JollyJoker píše: 2LEKO> V tomto s tebou naprosto souhlasím.
Dnes dělat nějaký sport bez sponzora je stejně jednou omezené svým růstem a konkurencí. Rodiče se můžou chvíli snažit, ale časem jim prachy dojdou. Bez peněz skončíte vždycky max. na okresní úrovni, nebo na volných dnech na okruhu.
V dnešní době znamená Sport = Byznys
..tak "smutné" na tom je to,že vlastně sporty,kdysi určené jen pro "smetánku" jsou skoro dostupnější, než ty "lidové"..třeba porovnání golf x hokej... o motorismu nemá cenu ani mluvit.
Takže zatím je pořád u mě F1 rychlejší, myslím že kdyby na kolo byly rychlejší le mans tak by závodnici šli tam :)))
Prostě F1 je první liga na 4 kolech, MotoGP je první liga na dvou kolech, to je jasné a tak to bylo, je, a bude.
2: F1 je v Evropě NR.1. V USA je to Nascar, Australani mají nějakou svoji sérii,ovšem Francouzi mají Le Mans asi na stejné, spíše vyšší oblíbenosti, než F1. Poslední kontroverzní kroky ohledně reglementu F1 pouze zvyšují oblíbenost ostatních závodních sérií.
U těch f1 je to jiné, tam nemáš konkurenci, jen nižší doprovodné formulové série (GP2 a F3 či co?).
z Formulí sleduji jen tu hlavní F1, zbytek nee, takže ty nižší třídy ani neznám jen z doslechu
nicméně si prostě myslím že u motorek je to jasné. motogp je vrchol a wsbk hned po nich. A pak následují už ty podkategorie jak jsem psal ))
vidíš to jinak?
navíc všichni z vás teď nově nadavají na spz když nechal motory honda v moto2 takže tuto třídu opět degraduje a tím pádem nahrává do karet superbikům se od moto2 odpíchnout a být lepším podnikem.
(to jen pro desma který pořád tvrdí že moto2 jsou před superbikama )
1 reakcí na tento příspěvek Mates Smrž na adresu Abáji
Ale je to logické, těžko bude auto v le mans rychlejší jak formule kt. stojí xxx milionů. F1 prostě musí být to nejrychlejší mezi autama na světě :) chapeš. Jak motorka motogp musí byt taky nejrycheljší než všechny ostatní bajky.
I když je pravda že takové crt - open paskvil v podobě avanitii, birda, to bylo něco strašného, ty byly tak pomalé že i slušný superbike by jim dal na zadek, naštěstí tyto projekty zkrachovaly a v motogp uvidíme už jen čistokrevné speciály do open pravidel (aprilia, suza, yamaha, honda) ale nějaké ftr kawy, bmw suter, apod, to už naštěstí vše zkrachovalo
..jezdce F1 zná skoro každý jako jezdce GP..kdo ví a zná, kdo vyhrál letos ostré Le Mans a nebo kdo vyhrál nejvíc podníků v rámci SBK a co tam jezdí za stroje...prostě ta popularita toho "TOP" a zájem je bez diskuze .