bude se pořizovat velké enduro. Požadavky: kubatura 600+, jednoválec ani náhodou, žádnou Itálii, Čínu, Němce ani Rakušáka. Ideál s kardanem, ale to není vyloženě podmínka. Cestovní rychlost na dálnici, aby zvládala v klidu 160. Rozpočet zhruba 50 000 čiště na motorku. Zatím nejvíce zaujala Africa 750 i když je dražší, Tiger 900 (starší model) a Super Tenere 750. Která je lepší, zkušenosti majitelů, na co trpí atd? Pokud je ještě jiná varianta splňující požadavky, tak sem s ní. Díky za rady a připomínky.
TA do terénu dobrej, na dálnici to dovede valit stabilně a ještě relativně pohodlně 140, ale pak leze spotřeba docela nahoru (u mého až k 6litrům). jinak max. rychlost dle tacho cca 160 - 170. Teď koncem jara jsem koupil tigra 900 1998 což je stará (první) verze, ale ne tak docela. Koupil jsem ho po skoro dvouletým shánění ve Vídni za 50 tis + cca 10 tis na dovežení a přihlášení. V poho hned valil na dovču do Jugoslávie, na tacháči nájezd skoro 100tis a vše ok. Jede to +- jako GS800, spotřeba dle stylu - pohodička lehce přes 4L, kolem 130 na dálnici do 5L. Když člověk valí a pořád předjíždí na silnicích, tak cca 5,5L. Jinak ty problémy s guferem u pastorku se týkají spíš tzv. mezitypu 900i. Max. rychlost je cca 200, není problém jet stabilně těch 160 i s bagáží, ale pak bude spotřeba asi okolo 6L. Zatím jen jezdím. Jo a výhoda je v tom, že je spousta věcí na týhle mašině japonskejch. V terénu se taky neztratí. Aby ses dostal ke svíčkám, tak musí dolů nádrž a ke vzducháči je přístup šílenej, ale zas je pratelnej. Trocha místa pod sedlem na lékárničku a nářadí. Jo a trochu blbá je plastová nádrž, ale na těch 24L se dá dojet dost daleko a skvělá věc excentr na zadním kole a hydraulická spojka. Přední kolo je 19 s dvěma kotouči, který pěkně brzděj, další výhoda je 6ti kvalt a hlavně výkon, teda hlavně oproti tý africe.
Kámoš měl Supertenérku a byl s ní hodně spokojenej, ale ta spotřeba
Asi se mezi těmahle třema špatně nerozhodneš, spíš to bude kus od kusu dle zacházení...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Anti píše: Jardas444> Sto litrů je teda fakt dost....
To je,to máš pravdu a málo kdo to udělá.Mohl jsem si za ty prachy koupit něco novějšího ale o tom to není.Biga jsem si prostě zamiloval .Když na tebe ve Španělsku na Gibraltaru v Portugalsku a Andoře uznale pokyvují a dávají palec nahoru,tak víš,že si ty prachy neinvestoval do lecjaké motorky.Např.za kámošovým Versysem se nikdo ani neohlédnul a vovovotom to je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Anti píše: Jardas444> Já vám prostě závidím.Já osciluju mezi jednoválcem a dvouválcem,a furt se nemůžu rozhodnout co si nechat.Ty a tady ti "Afričani" mají své miláčky a v podstatě investujete do "poslední štace"...
Já myslím, že nejde o to mít to nejlepší, nebo být "in", ale jezdit na tom, co ti vyhovuje, líbí se ti a máš to rád. Každý stroj má svoje mouchy, ale buď se s tím smíříš, nebo ne.Když k ní máš vztah, tak se naučíš tolerovat nedostatky.
t.h. píše: Já myslím, že nejde o to mít to nejlepší, nebo být "in", ale jezdit na tom, co ti vyhovuje, líbí se ti a máš to rád. Každý stroj má svoje mouchy, ale buď se s tím smíříš, nebo ne.Když k ní máš vztah, tak se naučíš tolerovat nedostatky.
Napsal si to naprosto přesně
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
to okolo je pracovní nepořádek v kterým se mnohem lépe orientuji.
Naposledy editováno 02.12.2014 23:12:07
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Pokud na tyhle motorky obuješ špunty, například E-09, E-10 nebo TKC80, tak zhruba od 150 - 160 km/h to začíná na těchto gumách plavat. Když tam obuješ cestovní gumy, tak úplně popřeš smysl těchto motorek a můžeš jít rovnou do jakhokoliv litrového cestovního endura.
Konkrétně klasická AT zvládne dlouhodobě tachometrových 150 úplně v pohodě, 160 je tak ten dlouhodobý limit a 170 je spíš trápení. Tohle platí pro klasickou 60 koňovou verzi. Jakmile ale jedeš na 50 koňové se škrcenými vačkami (verze pro Švýcarsko a Rakousko), tak tam motor výrazně umírá nad 6 tísíc ot/min. = taže asi tak od 120 km/začne fest ztrácet dech :(
E: Záleží jak ten Triumph, docela se mi zamlouvá. Uvidí se na zkušební jízdě. Jestli to bude žrát do 6 litrů, tak by těch 160 tam mohlo být častěji. Ten Triumph na to zřejmě dle recenzí má.
Naposledy editováno 02.12.2014 23:46:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
hrochino píše: je to mimo ale podle mě je Africa to nejhezčí enduro všech dob....obvzlášte v trikoloře
2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
marešakjan píše: Je to věc názoru....
Přesně tak
postimg.org/image/d5ko24gyx/][img]http://s20.postimg.org/d5ko24gyx/image.jpg[/img
Omlouvám se Orličanovi za zasírání Italem
Naposledy editováno 04.12.2014 19:38:50
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Sorry, ale nedalo mi to
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Taky uvažuju o prodeji toho TA, ale má nejeto skoro 100 tis. to už je dvakrát po smrti kdyžtak z něho udělám krosku, aby ten tygr nedostával takovej záhul
Já osobně jezdím na XTZ 750 mám ji od r. 2010. Ve směs všechny motorky jako je XRV, XTZ nebo BIG je 20 let stará mašina a nevyhneš se investici a odstranění neduh. Už to tady řekli ve směs všichni nejsou to motorky na drcení dálničních kilometrů, ale pokud chceš cestovat na východ zvolil bych co nejjednodušší moto.
bonnyes koupil levnou mašinu tudíž se do ní nebál sáhnout flexou a utvořit si z ní expediční motorku a upravit si ji k obrazu svému a udělat si z ní spolehlivý stroj Když koupíš nějakou leštěnku tak budeš blázen aby jsi to dělal
Jardas zase z biga udělal novou mašinu a myslím si že by v dnešní době by takovou nekoupil a investice se určitě vyplatila.
Já koupil teneru v hodně dobrém stavu, ale i přes to jsem do ní určitě 40 tis. nainvestoval, tak aby schopně konkurovala novějším strojům. Myslím tím. Uděláš komplet podvozek, vyměníš regulátor upravíš světla, dáš na to nějaké padáky a držáky kufrů a mužeš razit na východ a nic tě nezastaví , ale nechtěj po enduru 160 km/h samozřejmě to umí, ale není to pohodlné.
musíš mít motorku která v tobě vzbudí emoce a baví tě jinak to nemá cenu
2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
ratatui píše: vecsinou sa tu vyzdvihuje africa pred super tenere,bez pochyb je afrika super stroj ale tenerka ma jednu velku vyhodu a tou je uprava motora na 850kubikov zo starsej TDM a vykon sa zvysi na cca80koni,co je uz o dost viac ako ma AT,a dostanes stare klasicke opravdove enduro s vykonom bliziacim sa dnesnym litrovym akoze enduram.
neee 850, ale 900 mel jsem pekne plochou krivku vykonu
95,25 Nm pri 5484 ot/min
85,64 PS pri 7271 ot/min
staci si na internetu dohledat Jenik a XTZ900
Naposledy editováno 16.12.2014 08:45:19
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |