Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
IvanDvoutakťák píše: Nerozumím, Petrumre, jak si může "vstřikování upravit tu kvalitu"
a že ta biosračka ničí AKORÁT čerpadla . To je teda "velká výhra",
že jen čerpadla ........
Když čtu, jak etanol ničí čerpadla, tak se musím připravit... najeto téměř 43 tisíc na mé Číně, minimálně 30 na E85. Nové čerpadlo stojí 6500 Kč. Zatím vrčí:)
Takže - jaké "řešení čerpadel" jsi prováděl? Pitva a oprava nebo výměna? Bude to zajímat i ostatní.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Já patřím do minulýho století
Motocykl s palivovým čerpadlem jsem nikdy nejezdil
Ale asi máš na mysli jen "to v nádrži", ne to vstřikovací,
se kterým to "asi" bývá větší polízanice. I finančně ...
Prostě biosračku v benzinu "má rád akorát Brusel" .
Naposledy editováno 06.12.2014 10:44:17
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Stejně bych se rád "dozvěděl" (z nějakýho spolehlivýho zdroje!),
jestli OMV po změně názvu (původně modrého Carrera100) na
Maximotion100 žluté barvy začal taky "přidávat" biosračku !
Zaplaťpánůh, že aspoň ta Verva u Benziny+ drží kvalitu ...
Naposledy editováno 06.12.2014 11:49:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
IvanDvoutakťák píše: Ozzy
Stejně bych se rád "dozvěděl" (z nějakýho spolehlivýho zdroje!),
jestli OMV po změně názvu (původně modrého Carrera100) na
Maximotion100 žluté barvy začal taky "přidávat" biosračku !
Zaplaťpánůh, že aspoň ta Verva u Benziny+ drží kvalitu ...
Jestli ti jako spolehlivý zdroj stačí tyhle testy , tak já toho pána co je psal docela dobře znám. Ten by nelhal, líh u OMV ve 100 oktanu není. Našli ho v BA98 jen u KM Prony a kde jinde než v Polsku.
splasenytrubky píše: Jestli ti jako spolehlivý zdroj stačí tyhle testy , tak já toho pána co je psal docela dobře znám. Ten by nelhal, líh u OMV ve 100 oktanu není. Našli ho v BA98 jen u KM Prony a kde jinde než v Polsku.
Dík, já to chtěl ten test stovek nafotit, ulehčil si mi práci
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Petr62 píše: Palivem to nebude. Benzín se v ČR rafinuje v Litvínově a v Pardubicích. Odtud se zásobují všechny čerpací stanice. Část (JV a J Morava) se zásobuje ze Slovnaftu v Bratislavě. V ČR se rafinuje,pokud vím jen 95 oktanů. 98 se k nám vozí z rafinérii OMV u Vídně nebo Total u Linze. Žádný 100 oktanový benzín není a nerafinuje se. Pokud jde o kvalitu, je nejlepší podívat se na stránky Ústavu paliv a maziv a dozvíš se mnohé. Největším problémem benzínu je Babišova řepka. Ta PHM totálně zasírá a hlavně velmi rychle v benzínu stárne. Bioprodukt by v PHM neměl být déle jak 14 dní. Z toho plyne, že PHM by se měly skladovat bez přísad a tyto by se tam měly dodávat těsně před distribucí. Jaká je praxe, těžko říct. Nejvyšší kvalitu benzínu v ČR mají AGIP a Benzina. Konkrétně třeba Shell se pohybuje na spodní hranici normy. PHM u obchodních řetězců bych se nebál. Víc bych se bál PHM u všelijakých Lojza Oil a pod. Jaká bude budoucnost, těžko říct. 1/3 trhu ovládne maďarský MOL, který koupí i podíl v českých rafinériích. Jojo, kde jsou ty časy kdy tady byl Aral, Total, Esso.....
No, kdybys něco věděl o řepce a kdo všechno a odkud dodává MEŘO a co je to FAME, tak bys nemohl napsat takový nesmysl a spojovat to tady s benzínem, což je kravina přímo totální. Do benzínu se u nás lije bioethanol, pokud bys měl v benzínu MEŘO, čili řepku jak tu "zasvěceně" tvrdíš, tak ti garantuju, že by pro tvůj motor tahle nádrž na směs benzínu a MEŘA byla poslední, na kterou by před GO jel.
Co se týká přimíchávání biosložek, tak to se v naprosté většině děje při výdeji ze skladu při plnění autocisterny. Jen výjimečně se míchá šarže přímo v tanku skladu, a to je pak hned k výdeji. Trvanlivost 14 dní je opět nesmysl, je několikanásobně delší.
Co se týká kvality, tak s Benzinou zatím ještě souhlasím, tam se to polákům ještě moc dojebat nepovedlo, ale pracují na tom docela usilovně . Jen tak mimochodem už přestali přidávat aditiva do naturalu. Jinak s tím tvým výčtem vcelku souhlasím, jen bych do něj ještě určitě přidal Eurooil, a to na úroveň Benziny.
2 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
V těch testech, co na ně odkazuješ ve Tvém přísp. 100,
udávají BARVU OMV - MaxxMotion100 MODROU . Fakt je, že jsem
u OMV tuto stovku delší čas nebral, ale snad si pamatuju dobře,
že dříve byla ŽLUTÁ a ne modrá ... Modrá u nich byla Carrera 100 !
Ledaže by se k modré vrátili zpět ?
OVŠEM nevylučuju ani možnost, že účtovali za 100 OKT a v jejich
tanku byl nějakej levnější natural - možný je dnes všechno ...
Naposledy editováno 06.12.2014 19:38:12
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
IvanDvoutakťák píše: Tak teď už ´su z toho "úplné matóš", Splašenej
V těch testech, co na ně odkazuješ ve Tvém přísp. 100,
udávají BARVU OMV - MaxxMotion100 MODROU . Fakt je, že jsem
u OMV tuto stovku delší čas nebral, ale snad si pamatuju dobře,
že dříve byla ŽLUTÁ a ne modrá ... Modrá u nich byla Carrera 100 !
Ledaže by se k modré vrátili zpět ?
OVŠEM nevylučuju ani možnost, že účtovali za 100 OKT a v jejich
tanku byl nějakej levnější natural - možný je dnes všechno ...
Buď v klidu, jak Verva, tak i MaxMotion jsou prakticky totožné, jsou oba z Vídně. Liší se jen aditivací, je to tam jasně vidět v parametru mazivosti, té se dá dosáhnout jen aditivy. Ostatní rozdíly hodnot jsou prakticky jen běžná chyba měření. Jsou to stejné benzíny, jen s jinou aditivací.
jim to z nádrže do karbeců teče gravitačně ... Musím tej
mojej panej babke chránit před biosračkou hlavně nádrž při zim-
ní odstávce - ale co ti z nás, co mají dokonce dvě čerpadla !!?
Naposledy editováno 06.12.2014 20:48:26
hřídelkou přes ozubení z převodovky, jsou tím vlastně "synchronizovány" polohy
pístu-pístů ve válci-válcích s polohou pístku-pístků olej. čerpadla Není
ale nutné při "skládání" motoru dodržet nějakou jejich vzájemnou polohu ! Nebudu
tady rozvádět moje oblíbené téma Suzuki2T super mazací systém CCI modelů T a GT,
protože toto je článek o palivech, respektive benzinech pro naše JEDNOstopé miláčky.
Naposledy editováno 07.12.2014 08:51:15
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
mohl nechávat lhostejným fakt, že mimo těch Ozzym zmiňovaných traktorů a náklaďáků ,
kterým lze tu naftu tolerovat, "brázdí" svět miliony,když ne miliardy OSOBÁKŮ, kterým
TAKY "lezou z výfuků" RAKOVINOTVORNÉ mikrosaze ...
Ale klidným mně to nenechává už kvůli mým vnukům, případně pravnukům ! Tak jako Velký Řím
"dojel" na olověné nádoby, může tato civilizace "dojet" na ty mikrosaze. Ovšem "svět",
v čele s EU především, přidává biosračku, aby "to" bylo PRO VÝROBCE levnější a zemědělci
měli co pěstovat a před rakovinnými mikrosazemi "strká hlavu do písku" ...
Prolidová politika, že !!!?
Naposledy editováno 07.12.2014 08:49:54
IvanDvoutakťák píše: Ještě něco k Ozzyho č.96 : jako starýho chlapa (navíc"hnusnýho konzervativce" ) by mně
mohl nechávat lhostejným fakt, že mimo těch Ozzym zmiňovaných traktorů a náklaďáků ,
kterým lze tu naftu tolerovat, "brázdí" svět miliony,když ne miliardy OSOBÁKŮ, kterým
TAKY "lezou z výfuků" RAKOVINOTVORNÉ mikrosaze ...
Ale klidným mně to nenechává už kvůli mým vnukům, případně pravnukům ! Tak jako Velký Řím
"dojel" na olověné nádoby, může tato civilizace "dojet" na ty mikrosaze. Ovšem "svět",
v čele s EU především, přidává biosračku, aby "to" bylo PRO VÝROBCE levnější a zemědělci
měli co pěstovat a před rakovinnými mikrosazemi "strká hlavu do písku" ...
Prolidová politika, že !!!?
Ivane, vcelku souhlasím, jen není pravdou, že ty biosračky jsou pro výrobce levnější, to je blud. Naopak, jsou nepoměrně dražší. Nižší ceny se dosahuje jen tím, že nejsou zatíženy spotřební daní z ropných paliv. Takže se tím dosahuje několikanásobného efektu:
1. prodává se těch sraček víc a víc
2. na spotřební dani stát vybere čím dál méně a méně
3. zemědělci si na tom rádi mastí kapsu, žlutých lánů je tu vidět čím dál víc, alergiků přibývá, zvěř se tím tráví, a to vidíš jen část, ty lány pšenice ze které se dělá biolíh nijak neprovokují, protože vypadají normálně
4. pěstovat normální potraviny se jim už skoro nevyplatí, ty se sem dovážejí
5. neskutečně to zdražilo výrobu a skladování paliv, protože je to technologicky náročné
6. stejně se nakonec najde vždycky někdo, kdo si na tom daňovém zvýhodnění namastí kapsu nějakým podvůdkem
7. Kecy o tom, že je to levnější mě neskutečně s..ou, stejně se šetří jen na dani, a tu daň teda z nás stát dostane z lidí někde jinde a jinak, cest je spousta, třeba DPH. Takže pokud na tom někdo ušetřil a chlubí se tím, tak není nad čím jásat, my to doplatíme na daních někde jinde.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
palivech, když se do nich bude přidávat biosračka, byl jen "nebetyčným šmé" a trvalo
docela dlouho, než nějakej "šťoura" vypočítal, že při výrobě řepky a oleje z ní, ty
související náklady převyšují ty pseudoúspory ... Jak si pak nemyslet, že
VEŠKERÁ legislativa se "vyrábí na zakázku těch, co si pak namastí kapsu" ...
A nakonec - nejezdím ke Shellu. Jejich benzíny v testech nedopadají nejlépe a to jejich značení je hrůza , jsem Čech, tak chci české názvy a ne w-power a podobné nesmysly.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
IvanDvoutakťák píše:
Ale asi máš na mysli jen "to v nádrži", ne to vstřikovací,
se kterým to "asi" bývá větší polízanice. I finančně ...
supersic: benál z ONA do auta, do motorky, do letadla... super že u nás ONO otevřeli, sotva mi začala spotřeba benálu znatelně stoupat :) nikdy nebyl problém... to jen u benzinek, kde nikdo netankuje (cena, cena, cena) koupíš zvodovatělý benál.
Mj. i v TV bylo, že když v HK na Makru kvůli špatnému závozu chcípala auta, tak o 3 km dál na Shellu chcípala taky, protože stejná cisterna :)
petr62: tu pohádku o Schwetatu si můžeš... rafinérky v ČR jely na 60% kapacity a přestaly vyrábět... katalogový list Vervy si v pohodě vygooglíš na orlen.pl - zkus to. Dávno to Poláci koupili, i s vrátným :) kdo tankuje Vervu, nemůže už říkat, že neví, co tankuje. Pohádky o "bez bio" - ano, není tam etanol, ale MTBE atd. - což neváže vodu, ale také je to bio, tj. řeči o EROI si dotyční kritici mohou nechat někde.
Řepka je svinstvo, zabírá a vyčerpává půdu, naftu do aut i kvůli emisím bych zrušil... nestane se to ale přímo, stane se to díky přísnějším emisním normám. Auta s DPF budou jako ojetá neprodejná, jen co se objeví mobilní STK s opacimetry. Už jsou na skla, budou na výfuky. Jako jsou mobilní váhy a měřiče hluku/výkonu v SK a AT:
Nicméně etanol z odpadů smysl má. Stejně jako LPG nebo CNG (ale to druhé jen pro každodenně provozovaná vozidla, jinak z nádrže ubývá).
Ať si šejkové nacpou ropu do někam... potřebujeme, aby nějaká zbyla pro budoucnost... a už se těším, až se otočí průtok v ropovodech a bude se jim prodávat naše voda :) nejlíp za zlato, ne za USD.
splaseny trubky: rozumný příspěvek, dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
rrss píše:
petr62: tu pohádku o Schwetatu si můžeš... rafinérky v ČR jely na 60% kapacity a přestaly vyrábět... katalogový list Vervy si v pohodě vygooglíš na orlen.pl - zkus to. Dávno to Poláci koupili, i s vrátným :) kdo tankuje Vervu, nemůže už říkat, že neví, co tankuje. Pohádky o "bez bio" - ano, není tam etanol, ale MTBE atd. - což neváže vodu, ale také je to bio, tj. řeči o EROI si dotyční kritici mohou nechat někde.
V Polsku prodávaná Verva 98 je něco jiného, než u nás prodávaná Verva 100. Verva 98 v Polsku je sajrajt, kde je oktanového čísla dosaženo zejména přidáním bioethanolu. Takže polský katalogový list na stránkách Orlenu je na polskej sajrajt. Verva 100 prodávaná v Česku je stále ještě rakouský benzín z Lobau s aditivy VIF, protože poláci prostě 100 oktanů nedokážou (zaplaťbůh zatím) levněji efektivně vyrobit. Bude ale třeba zbystřit pozornost, až odstraní to "100" z názvu, protože jejich šetřivé nápady neberou konce ani zvonce.
ETBE je složka která se sice s bioethanolu vyrábí, za biosložku se ve smyslu zákona skutečně považuje, nicméně ve vysokooktanových benzínech slouží hlavně ke zvyšování oktanového čísla. A používala se ještě dávno před povinným přidáváním biopaliv, protože bylo kdysi třeba něčím nahradit jedovaté olovo. Ano, je to i jeden ze způsobů, jak dodat do benzínu povinnou biosložku, nicméně v ČR se šlo v zákoně cestou biolihu, nikoliv ETBE, opět jen díky nenažranosti některých lobistů. Ale u vysokoktanových benzínů biolíh prostě přidávat nejde z důvodu dlouhé obrátkovosti v prodeji, s touto biosračkou by benzín nevyhověl na pumpách v oxidační stabilitě.
Takže Vervu zatím nepomlouvat, ta je ještě OK!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |