Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 12:41:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
ppll píše: splasenytrubky> Není náhodou ETBE alternativa (eko-náhrada) za MTBE se všemi neduhy použití ethanolu v palivu?
náhrada to je, ale bez těch neduhů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 12:41:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
ppll píše: splasenytrubky> Ok,tak ti budu věřit, jen jsem o tom někde četl toto-
Ale to se týká ethanolu, ne ETBE. Odkud to máš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 13:57:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
ppll píše: splasenytrubky> www.chemicke-listy.cz/docs/full/2008_02_102-107.pdf Co se ale uvádí běžně je to co píšeš ty-ETBE je lepší variantou i pro splnění požadavku na bio-složku v palivu,je tam přimíchána přímo v rafineriích a snad má vyšší odolnost k ethanolovým neduhům.
Jo je to tak, dneska jsem se na to raději ještě zeptal našeho dvorního chemika. On ten zbytkový ethanol v ETBE je, ale je v tak malé koncentraci, že to vůbec nemá smysl řešit, objemově je to v benzínu potom v řádech jednotek desetin procenta. V METBE je zase zbytkový methanol, a ten se prakticky ve všech zásadních ohledech chová v benzínu hůř ohledně absorbce vody, než ten ždibec zbytkového ethanolu. Takže je to posun k lepšímu. Zásadní je, že tam není 5% ethanolu, jako v normálním naturalu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 12:42:21
ppll píše: splasenytrubky>Super, dík za info.Co mě na tom přimíchávání ethanolu do 95 vadí že není možnost volby s a bez,bohužel bude zřejmě ještě hůř.
No, u nafty ta volba už je, ale u benzínů zatím kromě 100 oktanů těžko bude. Pro splnění biopovinosti totiž není zatím dostatečný odběr ethanolu na vysokoobjemových biopalivech (E85) jako u nafty na Eurooilu (kde ten odběr bio táhne nákladní doprava s B30 a B100). Ten odběr ethanolu ani rss těmi svými pár litry E85 do své číny opravdu nespasí. Takže podporujte čínu s E85, třeba bude líp.
Naposledy editováno 08.12.2014 22:27:36
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Tvé útoky na Ivana jsem odstranil.... s tou Ukrajinou platí pravý opak: tam si můžeš vybrat, zda benál 76 :) ten ještě smrdí jako benál dřív. Pak 90/95, k tomu ještě 95 E, což se bere jako benál do aut s katalyzátory a novými oleje (obvykle také nízkosirný).
"Benál z EU" - to máš trošku pravdu, bere se to jako tvrzení o vyšší kvalitě, ale co jsem viděl, tak pokud někde visí atest kvality, tak je na na Lukašenkův benál (tahaný z Běloruska).
A do třetice, na pumpách přibývá E95S, to S bacha, znamená Spirt, tj. obvykle jde o natural s 10% lihu. Jako v Německu... pokud tam jezdíš, tak víš.
rrss píše: Kecy v kleci, nemáš statistiku TANK ONO o prodeji E85 na stojanech, a hadici s ečkem mají na každém, kromě naftových :) Podle infa, které mám, je v jejich naturalu < 3% lihu, právě proto, že E85 vytočí také dost.
važ slova Brouku Pytlíku, nemůžeš vědět s kým se bavíš.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Čichem poznáš hodně, když máš čich. Na UA asi jezdíš jen pár set km za slovenskou čáru, tj. neviděl jsi ani půlku.
splaseny: buď konkrétní, alespoň plat uveď (nájemce pumpy nebo někdo z vedení?), jinak je to jen mlha.
rrss píše:
splaseny: buď konkrétní, alespoň plat uveď (nájemce pumpy nebo někdo z vedení?), jinak je to jen mlha.
Fakt si myslíš, že to, o čem tu píšu, by věděl nějaký nájemce z jakékoliv pumpy? Napsal jsem tu toho myslím veřejně dost. Možná až moc, si myslím.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
SuperSic58 píše: Co čerpačky Orlen? Maj tam taky vervu 100. Je to tedy ta stejná jako na Benzině nebo je to ta ošizená polská verva?
Na těch pár pumpách Orlenu v Čechách je Verva 100 bez ethanolu, stejná jako na Benzině. Na Orlenu v Polsku je tamní místní BA98 s lihem. Důležité je to oktanové číslo v názvu, podle toho to poznáš.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
rrss píše: ID, ST: To, zda někdo na pumpě leje do tanku opičí kapky, by nájemce věděl. To, že v cisterně, která jezdí na ONO i Shell, je ten semý benzín, vím já.
Někde ano, někde ne. Ale to platí jen pro základní benzíny, ne pro aditivované, a už vůbec ne plošně. Dalším vlivem na kvalitu, a to zásadním, je autocisterna a řidič co to veze a samozřejmě péče o nádrže a zásoby, ale to ti určitě nemusím připomínat, to víš určitě líp, než kdekterý pumpař, že ano. Více v poště.
Naposledy editováno 13.12.2014 17:04:58
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
A samozřejmě tam, kde je větší výtoč (což je ONO) je daleko menší šance, že benál zvodnatí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |