Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.
rrss píše: Více v poště jsem četl. Čím se liší Shell od ONO, jsi neuvedl. Kámoš měl 2, teď už 1 benzínku v nájmu. Proto vím - přijede cisterna, to je celé. Že by někdo úmyslně zahnojoval cisternu (třeba Popilka, jak jsem uváděl, na Shell i ONO jezdí stejná) - to nemyslíš vážně.
A samozřejmě tam, kde je větší výtoč (což je ONO) je daleko menší šance, že benál zvodnatí.
Popilka že jezdí na ONO??? To je mi novinka.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Na Shell v našem městě tutově jezdí Popilka, na ONO je to jiná firma, ale to neřeším.
Jde o princip.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
rrss píše: Je to řada let, co prošlo až do TV, jak stejná cisterna zásobila Shell i ONO v HK.
Na Shell v našem městě tutově jezdí Popilka, na ONO je to jiná firma, ale to neřeším.
Jde o princip.
Ano, Popilka pro Shell sice jezdí, asi i HK, ale to neznamená, že jezdí současně i na ONO. Divím se proto, že ho znám. Hodně bych se divil, kdyby to tak bylo, přes některé jeho zásady prostě nejede vlak. Současně s ním jezdí pro Shell i Petrotrans a Bonifer.
To, co prochází televizními zprávami mě pravidelně podobnými pitomostmi pobaví. No, ale jestli věříš televizi ...... tvůj boj. Fascinuje mě ale, jak si pamatuješ takovouhle volovinu, která byla v TV možná někdy před lety, ani jsem to tehdy nezaznamenal.
Popilka taky často své staré ojeté návěsy prodává. To, že je to žluté, furt ještě vůbec neznamená, že by tam jezdila zrovna jeho firma. Pár žlutých beček používal třeba Korf, ten ONO jezdil běžně, Z fleku bych si vzpomněl i na další firmy, pro Paramo jezdily taky nějaké žluté cisterny. Považuji to ONO s Popilkou za kravinu. Ostatně, stejně víc záleží na tom, kdo tam sedí za volantem, a ne až tolik to, pod jakou vlajkou to auto jede, a dnešní nové cisterny jsou už o něčem jiném.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Kvalita paliva je tak prakticky skoro přímo úměrná kvalitě aut a řidičů dopravce. Co bys čekal za palivo na pumpě, když je řidič prase nebo zloděj?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 12:40:40
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
V "ÉŘE LEHKÝCH TOPNÝCH OLEJŮ" a desítek podobných tunelů,
jsi BYL hodně naivní ...
Naposledy editováno 18.12.2014 07:09:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
splasenytrubky píše: Ano, Popilka pro Shell sice jezdí, asi i HK....
Mě stačí, žes konečně něco uznal. Zbytek úmyslně nekomentuji. Sám jsi mi poslal 2 dlouhé SZ s tím, ať se nešířím o detailech, přitom k tomu mám co dodat. Ale nedodám.
Níže ses zaměřil na naivního učivetele, nad nímž teď "slavně zvítězíš". To, že jsi něco "nezachytil v TV a divíš se, že si to pamatuji". Pamatuji, protože zcela výjimečně v TV říkali něco, co byla pravda :) a co jsem spolehlivě věděl. Tak se k tomu prosím postav, ne jinak, podsouváním, tvrzením, že v TV melou kraviny atd.
Tenkrát kraviny nemleli, zákazníci nárokovali škody a domohli se náhrad. Stejný benál v tancích Shell i ONO, pár km od sebe vzdálené pumpy, zcela jasný případ.
Je super, že tím zcela padá tvá teorie o aditivaci při stáčení do cisteren. A pumpař už nic neaditivuje, to potvrdilo více lidí.
rrss píše: Mě stačí, žes konečně něco uznal. Zbytek úmyslně nekomentuji. Sám jsi mi poslal 2 dlouhé SZ s tím, ať se nešířím o detailech, přitom k tomu mám co dodat. Ale nedodám.
Níže ses zaměřil na naivního učivetele, nad nímž teď "slavně zvítězíš". To, že jsi něco "nezachytil v TV a divíš se, že si to pamatuji". Pamatuji, protože zcela výjimečně v TV říkali něco, co byla pravda :) a co jsem spolehlivě věděl. Tak se k tomu prosím postav, ne jinak, podsouváním, tvrzením, že v TV melou kraviny atd.
Tenkrát kraviny nemleli, zákazníci nárokovali škody a domohli se náhrad. Stejný benál v tancích Shell i ONO, pár km od sebe vzdálené pumpy, zcela jasný případ.
Je super, že tím zcela padá tvá teorie o aditivaci při stáčení do cisteren. A pumpař už nic neaditivuje, to potvrdilo více lidí.
Je mi tě líto, více si tvých komentářů všímat nebudu. Nevšiml jsem si, že by se tu o něco bojovalo, ale jestli si chceš poměřovat přirození a máš tu touhu, tak jo, máš ho delší. Já tohle opravdu nemám zapotřebí. Čus. Já tu totiž vůbec žádné teorie nepředkládám. To tady přece děláš ty. Já jsem přece nikde nezpochybnil, že by se v HK nestala ta mixna. Ale je nemožné, aby ji na ONO udělal Popilka, a ještě ke všemu v rámci jedné jízdy cisterny se zásobováním Shellu. Jestli máš u Popilky známého řidiče, tak se ho zeptej, jak si dělá Shell zásobování. Jestli máš problém chápat psané slovo, tak to je mi líto, neumím s tím vůbec nic udělat. Tak si tu dál omílej ty svoje teorie.
Naposledy editováno 18.12.2014 19:22:28
protože jak zmínil už na úvod Fa.m , těch "blbejch pár korun" o co dáme navíc
za "plnou" toho nej- OPRAVDU NESTOJÍ za trable, jaké přináší ta biosračka,
případně pančování některých prodejců. Omyly / chyby se stát mohou i těm nej-
dodavatelům / prodejcům - i letadla padají a přesto letecká doprava zůstává
nejbezpečnější mezi těmi "lidskými hrátkami s rychlostí" ! Proč ale čerpáním
u obskurních prodejců chodit riziku vstříc ??
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 13:57:10
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
How long can I leave gas in the tank?
The length of time that gasoline can be left in your fuel tank and carburetor without causing functional problems will vary depending on a variety of factors.
•Fuel formulations vary by region. Depending on where you operate your engine, fuel may deteriorate and oxidize more rapidly (in as little as 15 days). Please check with your servicing dealer for storage recommendations and precautions specific to your region.
Other factors include:
•The air volume in a partially filled fuel tank promotes fuel deterioration.
•Very warm storage, high humidity and variable temperatures accelerate fuel deterioration.
•Fuel deterioration problems may occur in less than 30 days, particularly if the gasoline was stored in your portable fuel container for an extended period of time. We recommend that you purchase fresh fuel from a busy, reputable gas station in a volume that will be used in less than 3 months.
Other interesting facts about ethanol
****************************************
Ethanol is produced from corn, soybeans, sugar cane, or other organic material. It is blended with gasoline (10% ethanol, 90% gasoline) to produce E10.
Ethanol has 28% less energy density than gasoline, so it reduces fuel efficiency. ( !!! )
Ethanol is an excellent solvent, drying agent and cleanser. It will clean or dissolve some parts of, and deposits in, fuel storage and fuel delivery systems, including some fuel tank materials. ( !!! )
The dissolved material can clog filters or pass through and leave deposits on fuel injectors, fuel pumps, fuel pressure regulators, carburetor jets, intake tracts, valves, and valve guides. ( !!! )
ALE TO JSOU VLASTNĚ "notoricky" ZNÁMÉ POZNATKY (že BIOSRAČKA nemůže motorům prospět) .
Naposledy editováno 07.01.2015 17:35:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Slávek-TDM píše: IMHO vetsina karburatorovych motorek dnes po pauze delsi nez 2-3 mesice nenastartuje bez potizi na prvni brnknuti. Schvalne jsem si rozebral karburator po mesicnim stani (a zkousel jsem ruzny benzinky) a vzdy to byl hnus zelenej uplne vsude. Jedina sance je benzin bez bioslozky a jeste se stabilizatorem. Toto napriklad na svych strankach pise o benzinu Honda (zdroj http://engines.hond...-recommendations#gas):
How long can I leave gas in the tank?
The length of time that gasoline can be left in your fuel tank and carburetor without causing functional problems will vary depending on a variety of factors.
•Fuel formulations vary by region. Depending on where you operate your engine, fuel may deteriorate and oxidize more rapidly (in as little as 15 days). Please check with your servicing dealer for storage recommendations and precautions specific to your region.
Other factors include:
•The air volume in a partially filled fuel tank promotes fuel deterioration.
•Very warm storage, high humidity and variable temperatures accelerate fuel deterioration.
•Fuel deterioration problems may occur in less than 30 days, particularly if the gasoline was stored in your portable fuel container for an extended period of time. We recommend that you purchase fresh fuel from a busy, reputable gas station in a volume that will be used in less than 3 months.
Ano, to je pravda, ale to se týká E10. U nás je jako běžný natural v prodeji E5. Což sice taky není žádné štěstí, ale taky zase je ta trvanlivost omezena o hodně méně. Takže to, co se tam píše, se u nás týká hlavně E85. Ostatně, dneska, když je na Tank Ono rozdíl mezi E85 a Naturalem cenový rozdíl jen 3 koruny, a s tou biosračkou je jednoznačně vyšší spotřeba, musí tankovat tenhle neřád snad už jen skalní masochista.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
ppll píše: Komorerth> A není to spíš cenou, než známkou kvality?Naopak pochybuji že by se u nás tvořily fronty u sice 100 % kvalitní ale i nejdražší pumpy .
samozrejme je to cenou. Len nepricetny mimon alebo clovek s CCS bude tankovat na pumpe, ktora ma ten isty benal zo skladu CEPRA zo Strelic a predava ho draho. No dobre, mozno ten brnesky Globus vozi naftu zo Slovnaftu a Tank ono ma svoje zdroje. Ale aj tak.. preco by mal clovek tankovat za 33 kc N95, ked vedla je za 28. Za 33 kc som tankoval Vervu 100 pred zazimovanim na kurhaci v Tisnove a bolo mi luto ze som do nadrze napchal len cca 10 litrov
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
http://www.novinky.c...icit-motory-aut.html
motoru" za mnoho set ticíc Kč, který se pak bude léta "soudit" o náhradu škody, je pro
mně něco jako děsivý sen, že na člověka jede lokomotiva a on se nemůže pohnout ...
Naposledy editováno 07.02.2015 18:55:42
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
Komorerth píše: samozrejme je to cenou. Len nepricetny mimon alebo clovek s CCS bude tankovat na pumpe, ktora ma ten isty benal zo skladu CEPRA zo Strelic a predava ho draho. No dobre, mozno ten brnesky Globus vozi naftu zo Slovnaftu a Tank ono ma svoje zdroje. Ale aj tak.. preco by mal clovek tankovat za 33 kc N95, ked vedla je za 28. Za 33 kc som tankoval Vervu 100 pred zazimovanim na kurhaci v Tisnove a bolo mi luto ze som do nadrze napchal len cca 10 litrov
Přesně tak, ONO má své zdroje, hlavně naftu z Německa :)
Že si někdo nevšímá mých komentářů - jéé, ten mi to nandal.
Indiskrece? Těžko, nikdo tu SZ necitoval, jen uvedl, proč už se nehádá s jedním postiženým tady ve fóru - proč fórum zamořovat, ať se tím realizují jiní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 12:39:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |