Poradíte mi někdo kudy z toho ven? Díky.
1 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
oldy píše: Právě u toho kouzla je otázka, jestli je jeho zjištění na jiném stroji žádoucí. Pokud máš být okouzlen ve smyslu, jak jsi dobře vybral co máš, pak ano. Jinak už se zahlodá červík pochybnosti a u mnoha jedinců je pak zle.
tak prikupime
1 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
Naposledy editováno 18.12.2014 02:42:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
Veverčák píše: urcite jo, pocitam s tim
jen mi rekni v cem prosimte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
Na závěr, když to hodně šetřím, spotřeba 3 l(na pětku kolem osmdesáti), když jedu normálně tak 3.1 až 3.2 l(jízda kolem stovky až sto dvacet +- po okrskách), ve dvou 3.2 až 3.3 l, najeto mám 4.700,-km, když je moto dobře zajeté, tak jde jet pod spotřebou udávanou výrobcem této motorky, věř nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
ostravak píše: seikos> jen tak mimo k té spotřebě: spotřebu jsem schválně několikrát poctivě měřil a zapisoval, vždy tankoval do plna u stejné Shelky a stejného stojanu. Kola jsem pořádně dofoukl, jezdil když bylo teplo a jen po rovince v jednom, ikdyž jsem se loudal, tak pod tři jsem se nikdy nedostal. Při plné zátěži není nárust spotřeby veliký, vždy max o dvě - tři deci oproti sólo jízdě. Někdo tady psal, že má spotřebu 2.45 litru, nevím jak toho dosáhl.
Na závěr, když to hodně šetřím, spotřeba 3 l(na pětku kolem osmdesáti), když jedu normálně tak 3.1 až 3.2 l(jízda kolem stovky až sto dvacet +- po okrskách), ve dvou 3.2 až 3.3 l, najeto mám 4.700,-km, když je moto dobře zajeté, tak jde jet pod spotřebou udávanou výrobcem této motorky, věř nebo ne
tak já to nijak nerozporuju. Ona se dá dohledat reálná spotřeba i na Sprintmonitoru .
Jen jsem chtěl poukázat na fakt, že nízká spotřeba je to jediné s čím může NC bojovat.
Na druhou stranu, když se jedná o půlmotor z auta a ta motorka váží o tunu méně než Honda Jazz, tak bych si klidně i dokázal představit, že by to klidně mohlo jezdit i o litr méně.
Za 3,5 litru jezdil můj Baworák 650 Dakar z roku 2000. A to měl méně válců, menší obsah a vyšší výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
seikos píše: bude ti mávat před nosem reklamním letákem, kde má psanou normovanou laboratorní spotřebu 3,6999 Což ty nemáš
to ne, to stezi dosahnu na trickerovi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
Veverčák píše: to ne, to stezi dosahnu na trickerovi
Najdi (po)slušnou laborku, zaplať, a dostaneš papír, že to jezdí i za půl litru
Dráťa píše: Najdi (po)slušnou laborku, zaplať, a dostaneš papír, že to jezdí i za půl litru
mne je to jedno .
Ja si zas treba rikam, ze sice jezdim za necelych 7, ale ctyrku radim tam, kde nektere nejmenovane motorky uz ani na sestku nedojedou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
Datlík píše: ostravak> mě neurazíš, stavěl jsem si v 19 svojí první velkou motorku v garáži skoro na koleni, ne ta maska na mém bývalém xj neni z jawy, ale vyrábí se jako universál pro staré motorky. Celé xj bylo předělané do více retra. Viz foto aby jsi neremcal Radši starou a zajetou než novou a věčně v průseru
Já tě urazit nechtěl, ale ta Tvá mi připadá jako by měla najeto 200tis. km a stála někde venku. Já měl kdysi retro motorku a ta byla moc hezká leštěnka, ne to co máš Ty. Ale když se Ti líbí, tak proč ne. Já mám skoro novou a v průseru nejsem, jsem taky spokojený, ikdyž je pravda, že rozsah využitelných otáček mohl být větší a zadní brzda mohla být ostřejší...Ale které motorky nemají chybu? Někdo tady taky psal, že má novou Ducati a třepou se mu zadní blinkry a že to nejede od spoda jak by chtěl on, že je taková ucukaná ve spodku, ale nechci pomlouvat Ducati, mě samotnému se líbí
Naposledy editováno 18.12.2014 12:12:21
t_freedom píše: to jsi zjistil kde?...jak si to vypočítal... ?
5-5,5t rpm je nějaká konstanta ? Uvědomuješ si, že při týhle jízdě jsi 700rpm pod maximem výkonu (tedy krouťák už ti dááávno padá) a rveš to vlastně na 90% potenciálu toho motoru ?
To co píšeš je slušně řečeno opět jen demagogie někoho kdo za každou cenu hledá argumenty...i kde nejsou. Při 170km/h je ten motor téměř na okraji svých možností a nevěřím tomu co píšeš o spotřebě a opotřebení...
tedy ale to "riding in the snow..." to bylo drááámo !!! horší jak Hercule Poirot
Už jsem se sem ani nechtěl vracet, když se to tady tak mydlí, ale dlužím Ti odpověď na Tvoji otázku.
Nejsem demagog (alespoň v to doufám) a ve své profesi ani v hobby záležitostech jsem nikdy nečaroval s číslama, aby něco nějak vyšlo nebo jak by se to někomu hodilo do krámu. Řidičák na motorku mám 40 let a na mašinách jezdím dosud stále rád. Trochu "problém" na tomto foru vidím v tom, že mě osobně neberou vysoké výkony, vysoké rychlosti, co největší zrychlení a obecně jízda nadoraz. A to nejenom v běžném provozu, ale docela mě to míjí i v komerci - třeba F1 a supersporty, GP a spol., to mi nic přínosného neposkytuje. Ale CHÁPU A RESPEKTUJU, že zase jiným lidem to může přinášet uspokojení, a to i jenom pasivně jako divákům. Nebo aktivně, když svoje vzory napodobují, a pro některé je to zřejmě jejich největší záliba.
K tomu videu - nejsem jeho autorem a neobhajuju takovouto jízdu, přestože je toho ta motorka schopna, a já osobně bych takto motor dlouhodobě nazatěžoval. Už proto ne, že jednak mám k technice (vlastní i cizí) hodně kladný vztah a taky i proto, že radost z jízdy v jedné stopě mám ať jedu na kole, na mopedu, na dváce, na čopru, na menším endurku i na větším silničním (cestovním) enduru - jezdil jsem vždycky víceméně na kochačku, a to i na boxerech (baworák R1100GS i novější R1200ST). S těma otáčkama a střední pístovou rychlostí jako orientačním ukazatelem míry mechanického zatížení motoru jsem to nadhodil v rychlosti jen pro lidi orientující se v problematice. Samozřejmě, že 5 tisíc otáček za minutu není žádná konstanta. A co se MPS týče, ta samozřejmě závisí přímo úměrně i na zdvihu. Ale přestože motory u NC 700 (i ty převrtané u NC 750) jsou nadčtvercové (dlouhozdvihové), mají střední pístovou rychlost hodně nízkou v oblasti, kterou nejvíc využívám; dokonce ještě nižší než u podkoňovaného nízkootáčkového motoru u Hondy Shadow VT 750, který dobře znám a který lze brát jako etalon spolehlivosti a životnosti. Při mých převážně kochacích jízdách po okreskách skutečnými rychlostmi okolo 70 až 90 km/h (tachometrově 80 až 100) motor u NC 750 točí na šestku jen něco mezi 2200 až 2800 ot/min a jeho MPS leží v oblasti okolo pouhých 6 až 7 m/s. Za těchto okolností a při alespoň základní periodické údržbě musí ten robustní podkoňovaný motor v NC 750 vydržet v pohodě minimálně čtvrt milionu km a klidně bych tak tu mašinu mohl odkázat ještě svým vnukům - pokud by o takovou "divnou motorku s motorem z auta" stáli.
P.S.
Souhlasím a potvrzuju, že NC svou koncepcí poněkud vybočuje z běžné skladby motocyklů, a že není určeno pro každého. A přestože se to může některým "klasickým motorkářům" zdát nepochopitelné, tak opravdu má své kvality, které zase jiní lidé dokážou ocenit...
Naposledy editováno 19.12.2014 22:05:25
1 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
ostravak píše: Já tě urazit nechtěl, ale ta Tvá mi připadá jako by měla najeto 200tis. km a stála někde venku. Já měl kdysi retro motorku a ta byla moc hezká leštěnka, ne to co máš Ty. Ale když se Ti líbí, tak proč ne. Já mám skoro novou a v průseru nejsem, jsem taky spokojený, ikdyž je pravda, že rozsah využitelných otáček mohl být větší a zadní brzda mohla být ostřejší...Ale které motorky nemají chybu? Někdo tady taky psal, že má novou Ducati a třepou se mu zadní blinkry a že to nejede od spoda jak by chtěl on, že je taková ucukaná ve spodku, ale nechci pomlouvat Ducati, mě samotnému se líbí
Vidíš, a o tom to je. Já letos pořídil Yamahu MT-07, dal sem za ní o 40 až 50 tis méně, než ty za své NC a neshledávám tam nějakou chybu, rozsah otáček od nevidim do nevidim, táhne jak bejk v nízkejch, středních i vysokejch, mam tam o 27 koní víc, maximálka přes 200(ale na tu nehraju, jen poukazuju použitelnost a hutnost motoru), oproti NC je to ovladatelný jak kolo a i dynamika je jinde(o 40 kg nižší hmotnost hovoří za vše), vpředu nemam jeden kotouč jako nějaká malá kubatura, ale poctivý dva a se čtyřpístkovýma třmenama ze starý R1 a ještě mam ukazatel zařazenýho kvaltu Proto mi přijde NC jako těžce předražená motorka, i když neřikám, že je to špatná motorka. Jen mě zaráží, že mnohem levnější motorka je i mnohem lepší prakticky ve všech parametrech... Výhody NC? Snad jen ten úložnej prostor pod "nadrží", nízká spotřeba(i když na MT mam dlouhodobou 4,2 a eko rally teda nejezdim ) Kdybych jel s tebou to eko rally 80km/h, tk sem na těch 3 litrech nejspíš taky
ostravak píše: seikos> Ty bavoráky jezdí zhruba se stejnou spotřebou, výkon je vyšší jen o dvě KW, krouťák stejný a obsah nižší jen zanedbatelně 652 ccm oproti 670 ccm u NC, ale více ten motor vibruje při jízdě, kámoška ho má a stěžuje si na něj
ale tak v zásadě je vidět jak se za 15 let posunuli japonci vůči rakušákům Nijak. Jsou vlastně ve všem horší A to k tomu potřebovali válec navíc.Kámoška, to je etalon relevantního názoru. Když to vibruje, je to asi na pytel..
Prostě i ten předraženej hi-tech T-max je u všeho brzo na limitu. Je to prostě skůtr. Zrovna tady bych si opravdu radši koupil to NC.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
fockewulf píše: No dobře, tak když se to shrne, tak NC je pro teplouše a pomatence typu Ostravak..co si ale má normální člověk koupit, snad ne Moto Guzzi...nebo snad ano?
Půjč mi svou ségru a ukáži Ti jestli jsem teplouš nebo ne. Kup si co chceš. Já když vyjdu do garáže a podívám se na svou vyleštěnou moto, tak jsem spokojený víc než dost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
ostravak píše: Půjč mi svou ségru a ukáži Ti jestli jsem teplouš nebo ne. Kup si co chceš. Já když vyjdu do garáže a podívám se na svou vyleštěnou moto, tak jsem spokojený víc než dost
jsem nevedel ze kdyz strcis curaka do zensky, ze tim prokazes ze nejsi teplous...1 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
ostravak píše: Půjč mi svou ségru a ukáži Ti jestli jsem teplouš nebo ne.
Tvrzení "NC je pro teplouše a pomatence typu Ostravak" je příliš složité, než aby bylo Ostravakem pochopeno?