Pro koho jsou vlastně tady ty motorky určený? Mládež které by se mohl líbit divokej design obvykle kouká po koních a značce (ani jedno jawa nemá) a starší generace která by mohla jawu koupit i přes všechny objektivní nevýhody zase těžko překousne ufo design co vypadá jako by ho někdo zbastlil ve stodole.
MedWed> Moc asi ne ale i tak by jich nejspíš bylo víc než kolik si koupí ty 660 slátaniny.
Myslím že "retro vlna" dala jawě šanci ale nějak ji nedokázali využít.
Takže není moc šancí takovou motorku vyrobit za přijatelnou cenu.
Abych jen nekritizoval... spíš, než toto a když už motor na způsob XT660, tak už rovnou postavit něco na způsob XT, nebo Pegasa, zkrátka cestovní enduro, nebo něco podobného, k čemu ten motor pasuje, jak vzhledem, tak výkonem a charakterem. A možná by se více, než tyto větší objemy, uchytily motorky na způsob YBR125, dát do nich motor (klidně čínský, když bude dobrý) dle vzoru YBR125, nebo XR125. U Travelky byl problém hlavně v tom, že díky motoru 250ccm ji nemohli řídit 16-letí a naopak 18-letí koukají spíš po půllitru, nebo větší.
Dostávám se tím sice docela mimo téma, ale když nad tím tak přemýšlím, v první řadě bych zkusil postavit motorku s upraveným rámem 350 (vyřešit problémy s tuhostí) a použít motor 125ccm. Zkrátka motorku ne na machrování, ale lehkou, hospodárnou, zkrátka akorát na dojíždění do školy, do práce, na ryby, na houby... a nebylo by od věci vybrat motory a pořešit úchyty na rámu tak, aby se podle přání dal vestavět jak motor 125ccm, tak i 250ccm. To by mohlo dost zvýšit "flexibilitu" na trhu.
E: Jinými slovy, asi by bylo nejlepší zadat si nějaký průzkum, udělat několik anket a zjistit tak, po jakém druhu motorky by byla největší poptávka a rovnou se tak snažit zaplnit díru na trhu, než takto "naslepo zkoušet".
Napadá mě - co takhle udělat něco na způsob babetty - ta čínská parodie (Betka) je katastrofa, ale motor Monkey je dobrý. Tak postavit k tomu slušný rám, kola, osadit kvalitní šrouby a rám adaptovat pro možnost vestavět jak motor Monkey 50, tak Monkey 125... z toho by mohlo být dobré přibližovadlo.
Naposledy editováno 26.12.2014 13:08:21
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Jak tady napsali jiní diskutující, zcela postrádám cílovou skupinu zákazníků pro takovou splácaninu. Mladý jezdec, který by mávl rukou nad otřesnou kvalitou, chce výkon a značku, aby na to "ulovil" nějakou roštěnku. Navíc na to nebude mít peníze. Starší "průměrný" motorkář jednoznačně nepřekousne dodávanou "kvalitu" a většinu starších odradí i design. Takže kdo zbývá? Zapálený příznivce značky, který je zvyklý při jízdě i po ní "jawit" (což drtivá většina dnešních motorkářů ani nechce ani neumí)a nevadí mu "kvalita" zpracování. Těchto lidí je ale málo a dle mých zkušeností většinou nedisponují částkou cca 300tisíc na novou Jawu, nebo se "hrabou ve veteránech".
Bert-Jawatesty píše: Přední světlo jsem použil proto, že motocykl musí být originální, aby byl alespoň trochu vidět v záplavě tuctových strojů. Triumph Speed Triple taky všichni odsuzovali, jak je hnusný, který koumes na něj tak divně přidělal ty dvě světla, ... A dneska je to vlastně ikona třídy.
máš pravdu s tím světlem je motorka vidět,bohužel to je to hlavní co ten dojem z celé motorky poměrně dost kazí. Co třeba dvě úzká obdelníková světla ve tvaru písmene V?Naposledy editováno 26.12.2014 15:34:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Pro mě je nakedbike něco jako Bandit nebo Hornet. Tohle nemá ani tolik koní ani tak dobrý podvozek.
Naposledy editováno 26.12.2014 16:16:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Zákazníka pro ty tvoje 250 co máš v profilu si představit dovedu ale kdo by měl chtít tu 660 vážně netuším a docela by mě to zajímalo.
Krkavec 639 má pravdu, Sportard zaručuje, že tady nuda není !
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Bert-Jawatesty píše: Kde je vlasatně napsáno, že street musí vít čtyřválec? Takových motorek je na trhu spousta. Malé firmy, mezi které Jawu počítám, musí vyrábět něco jiného než mainstreamové firmy. Když už jsem zmínil Triumph, tak ten taky začal s tříválcem, které nikdo nedělal a nikdo jim nevěřil. Dnes doba ukázala, že to byla správná cesta. Triumph je dnes velký výrobce, vyrábí i čtyřválce, na jejichž vývoj si vydělal netradičními tříválci.
Že naháč "musí mít čtyřválec" není napsáno nikde. Za mnohem důležitější považuji fakt, že běžný zájemce o naháče chce výkonnou až velmi výkonnou motorku - to Triumph bez problémů splnil, Jawa, stejně jako neúspěšná Yamaha MT 03, nikoli. Triumph také od počátku vsadil na vysokou kvalitu výroby - Jawa také?? Opravdu pořád nechápu pro koho je tento stroj určen.
To Milan1963 - několik "moderních" či spíše současných motocyklů Jawa jsem v reálu viděl a vůbec se nedivím, že jich nejezdí víc. Kvalita provedení je otřesná (to asi ten vysoký podíl ruční práce ) a já osobně bych za takovou motorku nezaplatil ani polovinu požadované prodejní ceny.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Mě by také zajímal profil potencionálního zájemce - vlastníka Jawy 660.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Vždyť se stačí podívat na bazar, co za mašiny je k mání za 160-170 tisíc, to jsou stroje typu BMW R 1200 GS,Honda CBR 1000RR,Honda NC 750X, Suzuki Bking,Yamaha XJ6 Diversion atd... No s tím se přece nemůžete chtít srovnávat??
Naposledy editováno 26.12.2014 20:57:12
Jenže,kolik takových vyznavačů značky bude mít nazbyt oněch zmiňovaných 170 tisíc?????? Aby firma jakž takž přežila a rozvíjela se???
Já tedy,když už bych tolik peněz nazbyt a na nákup moto někdy opravdu zázrakem měl.Tak bych pokukoval po strojích viz Carcharot.........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
milan1963 píše: P-M-T-K> To by museli napsat majitelé, aby bylo vidět, kdo jsou. I já jsem svojí objednávku na Jawu 660 do Týnce předal. Proč? Jezdím na motorce 37 let, vždy na Jawě (99%), nebo ČZ. Jsem Čech, proto jezdím na domácí motorce. A ve škodovce. Prostě u mně jsou to tyto důvody. Jinou značku, byt' by byla sebelepší, nechci.
A máš škodovku vyrobenou v Česku, Rusku, Číně, Indii, nebo na Slovensku?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
Dráťa píše: A máš škodovku vyrobenou v Česku, Rusku, Číně, Indii, nebo na Slovensku?
Je vidět, že jsi tady novej, Milan má auto z Československa...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |