Naposledy editováno 13.09.2015 22:26:01
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
MZ má elektriku pro specialisty z IBM, mel jsem s MZ kratkou, avsak dosti otresnou zkusenost!
350/640 koupíš do 30 určitě a navíc bude tak rok, dva stará, takže nějaké opravy půjdou stranou...
Navíc není nad to, jezdit na českém stroji - sám jsem měl 350/640, 12.1. jsem ji prodal, ale moc rád vzpomínám...
Zpočátku jsem ji zasvětil i můj web: www.desmomania.wz.cz , tak mrkni a uvidíš, že se není čeho bát! *yes*
Ale já MZ nikomu necpu, jen tu uvádim fakta a ne řeči typu "MZ vypadá jako kolo" (dotyční vědí...)
Za názor že vypadá jako kolo se rozhodně nestavím, ale přiznejme si design opravdu za moc nestojí. Dělník to asi bude, to ne že ne...
Prostě dle mého bude pro holku méně záludná a pohodlnější jawa 350...
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawu CZ nebo MZ?nováček
Zkuste tedy na chvíli zapomenout na MZty, protože já už fakt nevim.
Dík Natka
Pokud si koupim jawu, zustane jawou, těch zprzněnejch motorek (tím nemyslím tu na obrázku)už bylo dost. Po mém zásahu by vypadala určitě jako kolo :thmubup:
Jawa 350 proste neni motorka pro holku...videl jsem mega zenskych na MZ ale na Jawe asi jen jednu. Jawa 350 je tezka motorka (kolem 160 kg), navic ma vyzsi a sirsi sedlo nez MZ a celkove vyzaduje vic sily at uz pri ovladani, razeni, brzdeni...proste vsude!!!
Ted k CZ. Krasny motorky. Az na zastaralou konstrukci a ne uplne spolehlivou 6V elektriku fakt pekny. A ikdyz CZ byly celkove dost naddimenzovany tak u tak stare motorky se ti bohuzel muze "vysrat" uz fakt uplne vsechno.
Cestovni komfort odpovida dobe vzniku a tedy vubec ne soucasnosti. Motor uchyceny naprimo k ramu prenasi na tvy ruce mega vibraci - coz dost unavuje, cestovni rychlost je uz pod bezpecnou hranici pro pohyb na soucasnych ceskych silnicich, a pokud nemas stesti na kus s blinkrama, tak "zdravis" (mavas rukama) na kazde krizovatce - coz taky neni zrovna bezpecny.
Co se tyce MZ...tak dle me z tehle trojky nejvhodnejsi pro holku, jak uz z hlediska vysky sedla (ktera se da upravit nastavenim na zadnich tlumicich)-coz holka oceni jak pri manipulaci na miste, tak i treba pri stani v kopci na semaforu atd.
Podvozek i motor jsou jednoznacne z tehle trojky nejmodernejsi. Jednoznacne nejlepsi brzdy.
Problem u MZ je, ze si kupovanej kus musis poradne prohlidnout, bo jsou docela citlivy na neodbornou manipulaci - treba kuzel na kterym je usazena spojka, nebo elektrika.
Pokud se v te vyvolene masine chces hrabat(zpravovat), jezdit trasy do 100km (ale sama, bo novejsim kusum proste nebudes stacit) a mit neco-co se uz moc nevidi - tak bez do CZ.
Pokud chces koupit masinu do 20 tis a pak jezdit...tak bez (po prohlidce a projeti stroje nekym kdo tomu rozumi) do MZ.
Pokud jeste desitku prihodis (kolem 40tis Kc), tak uz mozna budes mit stesti a koupis nejakou starsi, ale dobrou Suzuki GS 500, ktera je taky nizka, relativne lehka, 4taktni a hlavne na ni budes moct jezdit s ostatnima. Tento typ jezdi hodne holek, a mininalne je to idealni masina pro start.
A jak se rika: "Hlavne opatrne"!!! :cool:
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
Já bych do starý čz fakt bejt tebou nešel už z toho důvodu, že předpokládám, že o technice víš kulový(nic ve zlem, jsi holka), takže nějaký servis na cestě asi nebude to pravý, v tom je velký plus těch 640.
No a váhy se prostě neboj, na ovládání je uplně stejně těžká jako MZ, navíc dvouválec je příjemnější. Ta MZ bude zase asi živější no, mě od ní odrazuje prostě ten design, jinak technicky na tom vubec špatně není))
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
MZtak pokud nebudeš mít smůlu a koupíš ¨zdravou, tak je živá a obratnější než jawa, ale díly kdyby zas až tak zdravá nebyla jsou dražší... velká výhoda je v pětikvaltu a minimálních vibracích.
jawa 640 měla bezkontakt a celkově je bez problémůl stojících za řeč, vypadá pěkně, vibrace snesitelný spotřeba není tak horzná jaký jsou fámy, tak 5l. Drobná nevýhoda je snad jen ten 4kv. ovšem já taky jezdím dost se 4kv a nevadí. (477,471), jawu bych doporučil, protože jednoválce ČZ jsou sice obratnější a lehčí, ale víc vibrují a ve dvou už to zleniví, a dvouválce ČZ, který mají motor 623(250ccm) a 633 (350ccm) jsou sice o něco lehčí, ale budou se blbě shánět.
zajímavej stroj je 125ccm cagiva roadster, je do dváca, dvoutakt, nízkej, lehkeja živej, za těch 30kkč by se sehnat dala, já mám roadstera ve verzi 200ccm (4takt) ovšem ten se bude pod 50kkč těžko shánět, takže ho vynecháme.
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
Pokud koupíš něco dvacet let starého, tak se asi nevyhneš celé radě radůstek, které Ti jízdu zpestří (zaseknutý plyn, hádající se válce už pár km po seřízení, vůle ve vidlích a kyvce, nebezpečné mrtvé brzdy, opadávající kde co, samodomo opravy... )
MZ má opravdu problémy s elektrikou (byl jsem svědkem několika přestávek, protože se vypálila pojistka anebo úplně bezdůvodných), ČZ je fajn, ale s dostupností dílů to není nic moc a bude to horší - na Jawu 350 budou díly vždycky podobně jako na shade 120
Vůbec nechápu proč tu řešíte zvládnutelnost. Možná jsem už moc rozmazlený, ale mě žádná motorka nepřijde velká. (možná goldwind :) ) Jeden můj známý měří asi 150cm a váhu bude mít určitě pod 60 a už jsem ho viděl celkem obstojně kočírovat VTX 1800 (to číslo je opravdu obsah motoru). Přiznávám, že nejsem nějaký drobek ani vyžle, ale přijde mě, že i na ZX potřebuju nějakou sílu nebo výšku velice vyjímečně - když nějak blbě zastavím, tlačím motorku do kopce anebo problematicky parkuju (třeba po schodech do baráku)
Nezapomeň taky na pořádné oblečení - zvlášť na začátku se dá čekat, že s tím nějak lehce lehneš ze zmatku apod. a silniční lišej vznikne hned, hojí se dlouho a nechává velké viditelné jizvy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawu CZ nebo MZ?nováček
1 reakcí na tento příspěvek Jawu CZ nebo MZ?nováček
díly zatím jsou na obě verze, s výjimkou startérů pro 200ccm 4takt. Toho jsem minulej rok koupil, čímž jsem si splnil sen, ale s problémy s díly po letech počítám.... holt se vyrobilo jen 500ks......
já napsal že se stejně do 30kkč roadster nesežene, 125ccm 2T tak od 35-40 a výš, dle stavu, 200ccm 4T tak od 50kkč za průměrnj kus, nehledě na to že díky malýmu počtu by byl asi stejně špatně sehnatelnej...
Jawa je sázka na jistotu, z ČZ sežene bez problémů jednoválce, dvouválců je málo, většina se vyvezla do ciziny, Mz pokud bude dobrá, by nebyla špatná, ovšem v mým okolí se všem a za všech okolností sypaly (150 i 250ky elektrika, spojka, řazení (vypadávání kvaltů) )......
Bližší info k Čztám na mým webu z profilu..........
Ale nemění to nic na mém názoru, že to za moc nestojí a díly nejsou a nebudou... Na třindu se vždycky něco sežene a na čůzu jakbysmet..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Výpis technických dat pro stk Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250/553 | zdenekmoped | 4 | 11.7.2023 v 17:49 jandaxx |
určení typu jawa motorky [1, 2] Jawa 250/553 | pornopoet | 36 | 27.8.2022 v 15:08 Johny_Servis |
Cinkání krytů předních tlumičů Jawa... Jawa 250/559, Jawa 350/361, Jawa 350/360 Panelka, Ja... | Muluri | 17 | 22.8.2022 v 10:45 KAWAHAB |