pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Vy teď máte při kompresi 14.02 teoretickej spalovák 43 cc, a při výměně za TLS hlavy se dostanete na 13.5 Je to zhruba, protože tam bude chyba měření na základě kterýho se vypočetlo 14.02
Ale myslím že by to mohlo mít smysl udělat, plus možná trochu zvýšit těsnění, tím si zas trochu zlepšíte vzdálenost ventilu od pístu při horní úvrati jestli tam bude problém.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Taky s frézováním pístů bych byl opatrný, zapuštění pro ventily kvůli správné vůli ano, ale celé dno by se mohlo nepříjemně oslabit, což je špatně pro odvod tepla ze středu pístu do stěn. Navíc by se to asi velice komplikovaně dělalo a taky se tím změní hmotnost. Jednodušší je použít pod válce silnější těsnění, při tloušťce 0,50 mm komprese vyjde cca na 12,8.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
DRN. píše: Stev> nebylo by pro ne jednodussi pouzit znova hlavu tlr kde je spalovak znamej a dopocitat si sirku tesneni a dostat se tak na kompresni pomer kterej tady daval murkin? Usetri si laborovani s hlavou tls.
Ta šířka těsnění vychází zhruba 0.25mm navíc pro 13.5 a 0.5mm pro 13 - ne celkem jak je to výš, ale musí se to přidat ke stávajícímu těsnění
Tam nevím na kolik se dá jít navíc, to už vědí ti s opravdovejma znalostma
A hlavu tlr už maj zničenou, já bych to radši snížil i tou hlavou. Pokud teda mezi tlr a tls není rozdíl v pístech jak píše geloš, to taky nevím, jen píšu hrubý nástřely kudy se dá jít.
e: teď jsem kouknul na čísla a potvrzuju že hlava je stejná, takže tls neudělá nic
Naposledy editováno 03.01.2015 20:27:53
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Dargas píše: Btw, jakej byl duvod pouzit ojnice s prurezem H ?
o 30% vyšší pevnost než originál a nižší váha, zároveň se vycházelo z komerčních BB kitů kde se nad 1080ccm taky používají a hlavně tento typ ojnic byl použit v Yoshimura AMA SBK TL1000R a vyjdou levněji než origo nové ojnice, ikdyž jsou na zakázku...
e: a taky kvůli jiným průměrům pístních čepů u použitých pístů Wiseco u Jaška 1078ccm a Wosner u Pepy 1120ccm, zároveň i jejich délka byla nechána udělat kratší kvůli kompresi...
Naposledy editováno 03.01.2015 21:10:37
Stev píše: Jasek> to se muze projevit az v nejvyssich otackach. A myslim se kdyz ventil lehce lizne hlavu pistu, na zvuku to nepoznas.
Přesně tak, ono to kolikrát ani nepoznáš. Zkušený člověk, pokud má možnost srovnání pozná, že ten motor je "takovej ňákej divnej a jalovej". Pozná se to po sundání hlavy (jsou orazítkovaný písty).......
Naposledy editováno 03.01.2015 21:16:56
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
A mam pocit, ze ty starsi jsou docela ceneny.
Naposledy editováno 03.01.2015 21:30:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: Ta šířka těsnění vychází zhruba 0.25mm navíc pro 13.5 a 0.5mm pro 13 - ne celkem jak je to výš, ale musí se to přidat ke stávajícímu těsnění
Tam nevím na kolik se dá jít navíc, to už vědí ti s opravdovejma znalostma
A hlavu tlr už maj zničenou, já bych to radši snížil i tou hlavou. Pokud teda mezi tlr a tls není rozdíl v pístech jak píše geloš, to taky nevím, jen píšu hrubý nástřely kudy se dá jít.
e: teď jsem kouknul na čísla a potvrzuju že hlava je stejná, takže tls neudělá nic
No, tak je konec teoretizovani, kdyz jsou palice stejny:D
Na co jinyho ma vliv sirsi tesneni krom komprese?
Pepa1098 píše: kluci je to také jaké to je s tím už nic nenaděláme někdo tu napsal že to snad líp dopadnout ani nemohlo a já s tím souhlasím a teď se udělá všechno proto aby to bylo v naprostém pořádku zima je dlouhá a času je dost aspoň je čas nad vším popřemýšlet a vím že spěch je špatný rádce takže jak se to zase pohne lepším směrem dáme vědět
Přesně tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
DRN. píše: No, tak je konec teoretizovani, kdyz jsou palice stejny:D
Na co jinyho ma vliv sirsi tesneni krom komprese?
Musi se zkontrolovat casovani ventilu, a pravdepodobne upravit na vackovejch ozubenejch kolech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: Musi se zkontrolovat casovani ventilu, a pravdepodobne upravit na vackovejch ozubenejch kolech.
no právě, proto se tomuto snažíme vyhnout...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: no právě, proto se tomuto snažíme vyhnout...
Proc? Nevidim na tom nic zasadniho pro cloveka kterej si troufne skladat takovej motor. Naopak je to bezny, ja to tam mit musim s novejma vackama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
A u tech ojnic je to nahnany materialem, zpracovanim, opracovanim nebo cim? Pac pri stejny plose ma I vetsi moment prurezu, oproti H, takze bych cekal pouziti I.
Celkem pekne popsano napr. zde.
Stev píše: Proc? Nevidim na tom nic zasadniho pro cloveka kterej si troufne skladat takovej motor. Naopak je to bezny, ja to tam mit musim s novejma vackama.
No já bych si i troufnul mít vybavení, a zase to honit přes další lidi atd..., jo kdybych ještě dělal ve strojírnách tak to je jiná...