1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe
1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe
1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe
1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe
Je jasné, že přežila jen díky socialismu a dodávkám do soc. statů-
Nejsem si jistý,jestli se mám tomu názoru smát a nebo nad ním brečet.
Možná by stačilo o něm přemýšlet. Byly značky BSA, ARIEL, Matcheless, FN a další o tolik horší
než Jawa? A přesto zanikly. Samozřejmě ,že socialistické plánování a trvalý odbyt se odrazily na vývoji a kvalitě. Nevěřím , že by Jawa i při kvalitě i inovaci, na kterou ve firma měla, ale bohužel se nesměla využít, přežila sedmdesátá a osmdesátá léta, kdy motocyklový trh byl celkem v útlumu.
rolnik22 píše: Možná by stačilo o něm přemýšlet. Byly značky BSA, ARIEL, Matcheless, FN a další o tolik horší
než Jawa? A přesto zanikly. Samozřejmě ,že socialistické plánování a trvalý odbyt se odrazily na vývoji a kvalitě. Nevěřím , že by Jawa i při kvalitě i inovaci, na kterou ve firma měla, ale bohužel se nesměla využít, přežila sedmdesátá a osmdesátá léta, kdy motocyklový trh byl celkem v útlumu.
Nebyt soc-dem bloku, Jawa by uz davno neexistovala.
To ze anglicky moto prumysl skoncil bylo logicke a nevyhnutelne. V dobe kdy anglicany drtili japonci, zamestnanci anglickych fabrik zacali stavkovat aby zabranili propousteni z fabrik, kterym klesal odbyt. A tim zatloukli posledni hrebik do anglo-moto rakve.
Jawa zila a prezila nikoliv kvuli technice a konkurencnimu chovani, ale jednoznacne ze zaruceneho odbytu na socialisticke trhy
Myšleno samozřejmě nebylo, že přežila díky socialismu, ale pouze díky dodávkám do soc.států.
I když kdyby v ČSSR nebyl socialismus, nebyly by ani dodávky do soc.dem.států.
baltrakiller píše: bohuzel verim.jako zacinajici zberatel starych stroju k ni mam dobry vstah.
Neber to špatně, ale dokážeš si vůbec v 16ti letech představit, co takové sběratelství obnáší a kolik to stojí financí? A to nemusíš všechny kusy renovovat, ostatně to ani leckdy není dobře, jelikož tím utrpí historická hodnota, ale i u těch, které renovovat nebudeš a budou jen na výstavu, stejně musíš provést nějaké očištění, konzervaci a hlavně pasivaci koroze, aby se nerozrůstala. I to něco stojí, dále připravit nějaké vhodné prostory - nic není zadarmo. A navíc kupa Jawa a ČZ veteránů se na inzercích nabízí za neskutečně přemrštěné ceny, lidé nevědí, co za to chtít, i když je to třeba totálně rezavý vrak, kde půlka dílů (obtížně sehnatelných) chybí a oprava do funkčního savu může stát klidně pěti, někdy i šesticiferné částky. Typicky třeba 500OHC - dnes vychvalovaná jako unikát a "modla", prodává se leckdy i za stovky tisíc... a přitom je to motorka konstrukčně totálně nedořešená a neodladěná, pro uživatele spíš za trest. Kdo ji zná a zažil, ten nevidí důvod, proč se to nabízí tak nesmyslně předražené.
Ale jinak, jak už tu zaznělo, Jawa se držela jen díky stálému odbytu, když odbyt byl, nebyla motivace k inovacím a vývoji a navíc sódruzi vývoj uměle brzdili, abychom náhodou SSSR technicky nepředstihli a tak měli v Moskvě jistotu, že ČSSR na nich zůstane závislá. Jinak tady byl v průmyslu velký potenciál a značky mohly být na úrovni a prosadit se... stačí se podívat na cyklus Zašlapané projekty - z toho jasně poznáš, o čem je řeč. Podniky pak i po pádu socialismu byly s vývojem nenapravitelně pozadu a některé i pokračovaly v "původní strategii" - na tom pohořel třeba Moravan Otrokovice... "nemáme žádný vývoj, vyrábíme 30let furt ty samé typy, když není odbyt, vyrábíme dál a hromadíme to na skladech... a BUM!!! - ono najednou není na výplaty!"
A Jawa má bohužel naprosto neschopné vedení, bez motivace v oboru a hlavně se neumí chytit tam, kde je poptávka. Nebýt spousty peněz nalitých do podniku na dotacích, už by dávno neexistovala, ba navíc značka samotná je sprostě zaprodaná, takže logo Jawy klidně lepí v Číně na ty pojízdné šroty. A ten už léta slibovaný "litr" - ani já tomu nevěřím, že tato slibotechna to někdy dotáhne do konce. A pokud ano, přijdou s tím tak pozdě, že ta motorka bude stejně neprodejná, jelikož bude v té době asi tak zastaralá, jako kdybys na dnešní automobilní trh chtěl přijít s Trabantem.
1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe
1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe
baltrakiller píše: sice jsem to nezazil a jsem rad ale veci delali kvalitne to nikdo nepopre.mymochodem jsem slisel ze i cz by mela vyrabet nejake krosy
ze delali veci kvalitne, to ti popre kazdej. V porovnani s dobovym IŽ, Junákem nebo Uralem to kvalitní bylo. Ale v porovnalní s čímkoliv vyspělým ze západu či tehdejší Asie to byly šroty.Slišel?
To jsi slišel špatně. ČZ nic vyrábět nehodlá. Jsou to jen polepené TM
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe
Naposledy editováno 18.01.2015 14:53:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe
ZombiRider píše: seikos> slyšels se píše po s tvrdé,tak si to zkus pro příště zapamatovat
Podívej se na co Seikos reagoval, případně si poposedni
Jo a po "s" tam je "l", abych ti poopravil gramatické okénko
Čau, Tom
Nicméně tohle cobykdyby nemá moc význam. Stejně už je Jawa dávno pasé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe
ZombiRider píše: seikos> slyšels se píše po l tvrdé,tak si to zkus pro příště zapamatovat
looolTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | FJRPEPA | 4 | 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | DachlAdam | 15 | 3.7.2024 v 08:40 Drakl |
Jawa 05 a 20 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05 | Dony69 | 13 | 13.6.2024 v 11:04 HonzaH08 |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |