Jde o to, že od přítelky rodina a známosti jezdí všichni na Bramborách, tudíž rady od nich se mi dostane jen a jedině kup BMW A já bych chtěl třeba slyšet i nejaký jiný názor či doporučení...zatím si ale nejsem jist, zda motorka pro mě vůbec existuje alespoň s mým A2
Mám totiž asi poměrně těžko slučitelné požadavky a tudíž bych rád vyslyšel i názory vás ostatních na moji situaci.
Rozpočet (max. 110 K) není kdovíjak veliký, ale zase furt myslím na studenta slušný (zdali i na slušnou motorku to jest otázka jiná )
Na motorce chci jezdit párkrát týdně do školy(počasí, nálada, benzín atd...) ale rád bych udělal i pár víkendových výletů po ČR plus takovýto normální okolo komína jak se kdy přihodí. V plánu je taky něco delšího mimo ČR se známýma co mají ty BMW cesťáky litry a výš a navíc povezu přítelku, tudíž abych nebyl jakože fakt hodně velká brzda :D nejlépe aby to jelo aspoň tak naoko podobně . Už vidim naložený šestikilo s kuframa a přítelkou a na dálnici -_- Teda jako nevim, třeba mě vyvedete z omylu
Plánuju to moto a sebe moc nezmršit takže jízda hlavně po silnici, nějaký ty polní cesty, lesy prostě podle situace (kudy jedou ostatní ) a mých schopností. Nechci se hned někde v lese mezi kořeny rozkejchnout.
Navíc jak jsem už psal, ve vetšině případů budu vozit přítelku(má enduro, jednou pokus o cca 120km trip na chatu a už nikdy víc , na mě navíc moto poměrně malá plus ještě pro ní snížená)
Měřím okolo 186 váha 80 , takže by se hodilo asi něco většího/vyššího, gigant ale taky nejsem. Hlavně ať se natom dá udělat nějaký ten výlet bez utrpení(zvládnu hodně, ale potom výletu na enduru si dávám radši bacha ) a nejlepé ať to jede 190 - 200 na max. Nechci lítat 200 za hodinu na "cesťáku" nebo jak to nazvat, jen chci mít jistotu že předjedu aspoň rychlejší octavku na dálnici a nebude to jak souboj rumunských kamioňáků. Hold mám A2 což je značné omezení, ale i tak věřím, že se něco blížícího se mým představám najde :)
Zatím je pro mě nejbližší známou volbou asi BMW f 650 Dakar, ale po tom co jsem všude možně vyčet si nejsem jist úplně vhodností této motorky na delší cesty, popř. ty dálnice protože je to prostě jednovál. Navíc ještě ve dvou s kuframa...A taky hodně lidí říká, že prý dost předražený - to ale nemohu posoudit. A taky to má 37 Kw což je fakt jak naschvál... Asi jako ideál zatím vidím f 800 GS, vypadá pěkně, jede dobře, zvládne nějakej ten terén ale furt je mimo můj rozpočet I ty "horší" kusy pod 2010 jsou furt pekelně drahý Dále jsem měl taky nápad, asi dost blbej, vzít 1100 nebo 1150 gs a seškrtit to ( pokud to jde, nevím ) a až si udělám Áčko tak to vrátit, ale vzhledem k váze už jen samotný motorky si nemyslim, že je to real. Nebo má s tim snad někdo nějaký zkušenosti ?
Dále jsem taky koukal po multistradě , nějaká ta 1000 DS nebo 1100, ale zase je tu otázka škrcení a taky mi ty kusy přijdou podezřele levné a s podezřele malým nájezdem - tam bude nějaký fígl, resp. spíš se toho chce hodně lidí zbavit Nevim... Jak říkám info mám v podstatě jen o BMW. Navíc bych se nehrnul ani tak do toho litra už jen kvůli pojištění, jen v tom případě, že by to mělo opravdu nějaký smysl.
Jde o to, zdali lze sehnat nějakou tu motorku (do 35Kw, popř. seškrtit) na takovýhle universální vyžití a zábavu a nebýt přitom přítěží pro "dospělé" motorkáře při delším výletu. Každopádně vim, že nechci sporta(všem asi jasný) a nejspíš asi ani naháče, protože ač se mi sakra moc líbí(taková F800R...), tak na moje potřeby asi ne ideal.
Doufám, že mě tu všichni hned nevyženou ať jdu jezdit tříkolku a taky že neusnete v první polovině
Dík
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Já osobně jsem do začátku (na silnici) zvolil 650 dvouválec a po dvou sezonách jsem pořád spokojenej. A limitující faktor pro jízdu jsem já,ne motorka. Pokud jsou tvoji známí trochu normální , budou brát ohled na to ,že jsi začátečník a přizpůsobí tomu jízdu. Já jezdím často s TDM 900 , nebo Varaderem 1000 a nestíhám spíš kvůli vlastní neschopnosti,než kvůli slabší motorce.
Jedinej přínos škrcenýho litra oproti šestistovce může být větší krouťák,ale to spíš tipuju. Jak jsem psal na začátku - nikdy jsem na škrcený mašině nejel.
Každopádně hodně štěstí s výběrem. Jo a kup určitě dvouválec.
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
BMW F650 dobra volba, ale ve dvou, nalozenej, na dalnici bude cestovka tak kolem 110 - 120km/h, vic urcite ne. Muslitstrada nevim, ale uz jen kvuli vzhledu....
Ja bych doporucil (mozna me nekdo ukrizuje) malyho V-stroma, je to 650ka, dvouhrnek, lehkej teren to lehce zvladne, kdyz to tocis tak to i jede, ale rozhodne to nepojede tak aby na tebe museli cekat.
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Máš slušný rozpočet, kdy budeš moct pořídit slušné moto a zbude ti ještě dost peněz na hadry.
Máš dvě možnosti, koupit něco s 35kw (např. moje Pegaso, za 110 je tvoje ) a až se trochu vyjezdíš a uděláš Áčko tak koupíš jiné v případě že ti bude scházet výkon. A nebo koupit silnější, seškrtit (nesmí mít víc jak 70kw abys mohl seškrtit na 35kw) a pak zase povolit.
Pokud se budeme bavit o cestování, tak bych se nebál toho že ti budou ujíždět. A jízda po dálnici? Sakra kdo si kupuje moto aby jezdil po dálnici??? Koho to baví jezdit rovně?
Já být tebou tak asi mrknu na nějakého pěkného Versyse, dá se slušně vybavit, po odškrcení ti pár kw přibude takže tě pak ještě chvíli bude bavit a nejsou to tak drahé stroje jako BMW, 650 Dakar si drží cenu hodně vysoko, za tu cenu koupíš o mnoho let mladší Versys.
Naposledy editováno 06.02.2015 11:37:46
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Kup to TDM 900. S tvym rozpoctem sezenes luxusni.
Mimochodem vim o opecovavanem kusu co bude tak za mesic na prodej. Je na nem doplnku cca za 35tis. A prodejka bude cca 80
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Ono já bych se zamyslel nad tím terénem, jestli to má opravdu význam kupovat. Pokud se nechystáte někam na Ukrajinu a pod, tak si myslím, že to nemá smysl. (můj velmi subjektivní názor) Koupil bych nějakou bandasku GSXF650 nebo ER-6N za 70. max na dva roky. Zbytek bych si schoval a přišetřil na něco co tě opravdu chytne za srdce a halvně to bude tvoje volba. On ti sem tam někdo něco pučí a sám si uděláš názor, co vlastně chceš.
Já vým, že to nechce nikdo slyšet a já byl stejnej. Ale do začátku něco hodně obyč. a jednoduchýho co pojede.
výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Tím chci říct, že tahle cestovní endura jsou navržena spíš pro klidnou jízdu v nízkých otáčkách, kdy stejně těch 35kW nevyužíváš ani u otevřené verze, protože tyhle (nad)litrové motory ze sebe dostávají 35 kW až tak kolem 3,5 - 4,5 tisíc otáček.
Ale jestli všichni tví známí mají dvanáctky báwa a jsou to střelci, tak s 35 kW ve dvou jim stíhat nebudeš.
1 reakcí na tento příspěvek výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Zkouknul jsem nějaký inzeráty a prošel nějaký diskuze a musim uznat, že favoritem je zatim asi novější versys ( vypadá pěkně, jízdní vlastnosti těžko soudit) Jen nevím jak pro dva když to sedlo spolujezdce je celkem vysoko, aby jí to neodfouklo a taky ten výfuk, zaprvé dostane asi bídu od kamínků na polňačce a za druhé by se mi líbil nějaký ten laďák (neni podmínka, ale vždy je super když to zní, ne ? :)) nejlépe už z bazaru a to jsem vůbec nezaregistroval ...
V strom a TDM 900(především 2008 krásnej stroj) se mi ale taky líbí, takže je z čeho vybírat ( všechno to vypadá dost stejně )
Teď jde jen o to jak se ty motorky budou chovat seškrcený ( očividně to neni jen o top speed, jak psal vilemx)
Jak jsem pochopil tak TDM a v strom je spíše pohodlnější a "cestovnější" a versys víc na blbnutí, ale cestu taky zvládne, je to správně ?
Jinak se bojim, že právě o ukrajině taky uvažuje( stejně mi ujedou tak co řešim ) pak island nebo dánsko, co z toho to bude asi ruleta, bo co, nikdo zatim nevi ale podle předchozího přispěvku jim stejně stačit nebudu takže to je fuk jde mi jen o to zdali jsou toho i tyto zdánlivě silniční stroje schopny ... Po silnici a na blbnutí to bude zas ale paráda
Co se mi ale zamlouvalo u dakaru oproti těmto strojům, tak to je spotřeba Pro mě asi nehraje tak markantní roly, protože nečekám, že za rok najedu 20 tis jak jini borci, vidim to spíš tak na max5, furt to ale jsou studentský prachy a ty motorky vypadaj že jezdí tak za 5,5 ne li víc...hold spotřebu už si asi vymýšlet nemůžu
Jinak koukám, že snad všichni překupníci dováží z itálie , neznáte nějakej dobrej tamější "bazar" , kde by byl větší výběr než tady v ČR, popř lepší ceny, lepší stav ? A jak je to s cenama těchto motorek ? Neklesne to za dva roky o půlku ? nechci si koupit nějakej jednostopej ekvivalent Alfy Romeo
Btw ekvivalent toho dakaru ( něco víc do terénu a přitom dvojvál ) to jest ten transalp a africa nebo jěšte něco o čem nevim
1 reakcí na tento příspěvek výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
A2 a at jede 200? To je asi blbost, ze?
Kup to TDM 900. S tvym rozpoctem sezenes luxusni.
Mimochodem vim o opecovavanem kusu co bude tak za mesic na prodej. Je na nem doplnku cca za 35tis. A prodejka bude cca 80
To zní zajímavě, co je to za rok jestli se můžu zeptat ?
Ale jak říkám, můj názor...
doerm píše: To zní zajímavě, co je to za rok jestli se můžu zeptat ?
2003. Ale vpodstate ty TDM jsou az na detaily porad stejnyKastanisko: vsechno je resitelny. Na te TDM co jsem zminoval je riditkovy set, ktery zvysuje o 3cm riditka nahoru a zaroven je o 3cm priblizuje ridici. Navic tam jsou vymenena riditka za siroke Renthaly, takze tam nejsou ty vlastovky co jsou v zakladu.
Stupacky se tam daji dat z nove Super Tenere. Par stovek
Naposledy editováno 07.02.2015 09:16:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 22 | 25.9.2024 v 12:32 Gahan37 |
Karnet - CDP (Carnet de passage) - ... BMW F 650 GS Dakar | kovrcek | 22 | 24.9.2024 v 15:41 sticho |
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS | 1705ol | 108 | 5.8.2024 v 19:26 1705ol |
Po zimě nestartuje BMW F 800 GS | Barcak | 6 | 22.7.2024 v 19:31 petrosolsobě |
bmw 800GS dobíjení BMW F 800 GS | Jockey | 4 | 2.7.2024 v 08:14 pese |