Když tlačím nenastartovanou moto dopředu,je slyšet od primáru takové gumové cvakání.
Při couvání to žádné zvuky nevydává.Řemen vypadá OK bez známek opotřebení.Napnutí se zdá být také OK.Je to normální,nebo se mám začít bát.
1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu
J.M.K. píše: Možná je řemen "posunutý" a nesedí přesně "zub na díru" a dobře našponovaný má takové tření, že si nemusí dokázat "sednout". Takže zuby řemenu "zaskakují" do drážek v kolech. Zkusil bych řemen povolit, s motorkou zarumplovat sem, tam, sem, tam, třeba přitom i "přimáčknout" na drážky, aby si sedl, našponovat, klidně šponovat postupně a mezitím s motorkou pohybovat. Tak by si měl řemen sednout.
Ještě mě napadá, jestli je tam řemen,který tam má být ? není totiž levný a tak by tam mohl být podobný,který nesedí 100% do kol...
Zkontroluj to a ještě zkoukni ,jestli jsou kola v ose!
Typ řemenu by měl být OK,na to jsem koukal už při koupi.Četl jsem příspěvky na foru o savage,kde tvar zubů taky řešili a samo i u ENka.Zuby by měli být konusové,ne půlkulaté a konusové tam jsou.
fatman píše: Ještě mě napadá, jestli je tam řemen,který tam má být ? není totiž levný a tak by tam mohl být podobný,který nesedí 100% do kol...
Zkontroluj to a ještě zkoukni ,jestli jsou kola v ose!
Cena nového je opravdu maso-cca 13700Kč+-,ale zkusil bych ne tlačit,ale moto zvednout aby byl zadek ve vzduchu,zkus s tím hýbat a sledovat v jakém momentě vydává onen zvuk,popřípadě prohlédnout zub po zubu-může tam být něco zaseklé z vnitřní strany : tlačíš dopředu-záběr,tlačíš dozadu-odlehčení.
Po koupi nového - každý rok stříknu teflonovým sprejem,snad mně přežije
,což nezní moc logicky .Ještě mě napadlo,jestli ho minulý majitel neotočil,ale ten řemen vypadá zachovale.
O tý ceně vím,je to darda,přemýšlel jsem o tom,že pokud bych musel koupit nový řemen,tak bych to raději překopal na řetěz(jestli to nebude problém).
2 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu
Asi by to chtělo kolo sundat a podívat se na vše podrobněji (vůle apod.),jak to popisuješ(což je hodně málo pravděpodobné) to vypadá na posunutý řemenový kolo,ale drží to na šesti šroubech,to by muselo dostat pořádnou ránu od řemenu...i když třeba přeřazení ze čtyřky na jedničku by se to možná stát mohlo.No a když bude kolo dole,tak zkuste ten řemen otočit a zjistit zda to dělá pořád.Vytahaný určitě nebude,to dřív praskne-jako mně
1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu
Taky jsem možná tak trochu HNIDOPICH ,to se ukáže časem.
Romane,pokud by ti to nevadilo,mohl bych se za tebou stavět a prokonzultovat tuto anomálii?
Samo při lepším počasí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu
roman689 píše: Cena je sice vysoká,ale životnost cca 50-70000km je dost slušná,dáš-li řetězovku,tak budeš věčně čistit a na nějaký peníz to taky vyjde.
Asi by to chtělo kolo sundat a podívat se na vše podrobněji (vůle apod.),jak to popisuješ(což je hodně málo pravděpodobné) to vypadá na posunutý řemenový kolo,ale drží to na šesti šroubech,to by muselo dostat pořádnou ránu od řemenu...i když třeba přeřazení ze čtyřky na jedničku by se to možná stát mohlo.No a když bude kolo dole,tak zkuste ten řemen otočit a zjistit zda to dělá pořád.Vytahaný určitě nebude,to dřív praskne-jako mně
Ahoj. Zajímá mne v kolika odjetých km ti řemen praskl a zda znáš příčinu.
PepeBurgman píše: No,mám to ve studený garáži,tak to okouknu až bude tepleji.Jinak,na jízdu to zatím žádný vliv nemá.
Taky jsem možná tak trochu HNIDOPICH ,to se ukáže časem.
Romane,pokud by ti to nevadilo,mohl bych se za tebou stavět a prokonzultovat tuto anomálii?
Samo při lepším počasí.
Jasně,domluvíme se
dědoušek píše: Ahoj. Zajímá mne v kolika odjetých km ti řemen praskl a zda znáš příčinu.
Jelikož jsem to koupil v bazaru,kde na tacho bylo asi 25000km-prodejce mně ujistil,že je určitě stočeno odhadem o 15-20000km-a mně praskl po nějakých 1600km,tak odhaduji 46000km+-,jsou na něm viditelná poškození asi od kamínků a předchozí majitel se o něj asi vůbec nestaral.
Největší sranda byla doba kdy praskl,předjížděl jsem fáčko a když jsem se chtěl zařadit,tak jsem uslyšel chod motoru naprázdno v otáčkách a mně míjí předjížděný favorit,pohled do zrcátka a za mnou ležel "had" na silnici ...mazec ,pak jsem čekal dvě hodiny na auto s károu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu
J.M.K. píše: roman689> Koukali jsme na to a skutečně, zub řemenu nepadá přesně do drážky kola, ale napřed se "opře" o hranu a vzápětí "seskočí" do mezery. Jako by řemen byl vůči kolu "posunut" vzad (což by se teoreticky mohlo stát při prudkém rozjezdu, ne?) a díky tření vlivem nepnutí nebyl štonc si "sednout" zpátky. Proto nejspíš "necvaká" při pohybu vzad. Napadlo mě i motorku zvednout, řemen povolit a zacukat s ním, jestli si sedne. A zuby nevypadají moc opotřebené, i když náběhové hrany jsou znatelně zkosené. Ale to víceméně střílím od boku, motorku s řemenem jsem nikdy neměl.
Zkuste vzít za zadní řemenici-dopředu,dozadu jestli tam není cítit nějaká vůle.
1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu
Jinak ještě trochu teorie s tím naskakováním řemenu do řemeničky-teoreticky když zařadím kvalt a rozjedu se tak si myslím,že řemenice řemen trochu přišponuje ten si pak sedne jak prdel na hrnec,ale když se ubere plyn,tak zase přestane řemen přesně dosedat.
No už aby bylo jaro
www.cerveny.tipmoto.com/dily-modely/kawasaki/2904-en-500/
1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu
Jinak dneska zkusím řemen namazat provizorně mýdlem jestli si náhodou nesedne.
2 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu
Tak snad bude sloužit.
PepeBurgman píše: Tak zvuková závada odstraněna ,bylo to tím,že mechanik nechal kolo vyosený .Takže ty zuby šli do řemenice poněkud zešikma a proto ten pazvuk .Tak jsem ještě vyndal malou řemenici,vyčistil,promazal a skompletoval dohromady .No,bál jsem se ,že to bude složitější
Tak snad bude sloužit.
No sláva,říkal jsem,že to bude nějaká kravina,ale že bude vyosené kolo??? To byl teda nějakej divnej mehanick
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu
pghoust píše: PepeBurgman> Nechci ti kazit náladu, řemen lze sice vyosit tím, že ho špatně našteluješ napínacíma šroubama , ale malá řemenice má takové osazení že takový stranový posun řemenu (aby přeskakoval nedovoluje) Pokud máš pazvuky na malé řemenici, tak je řemenice vykloktaná na hnací hřídeli. Pokud si pazvuky odstranil, tak si asi přešponoval řemen (vůle má být cca 2,5 cm) Přestane to cvakat, ale řemen ti pude do prdele. Jinak je to můj názor mrkni když tak na moje stránky http://www.gold-smith.estranky.cz/ , nebo pošli mejla Čus Luky
...no konečně si se taky ozval,vypadá to,že jsi vegetil jako medvěd...přes zimu spící
...mmch.:doufám,že přijedeš v květnu na Zvůli
www.motorkari.cz/motoakce/akce/
Jinak,díky za odkaz,rád si ho projdu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní moto Kawasaki EN 500 | rob456 | 3 | 1.5.2024 v 10:19 dewwil |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 | PepeBurgman | 7 | 27.10.2022 v 20:47 roman689 |
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 | Aneke | 1 | 11.9.2022 v 12:37 Ariete |
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 | grz | 0 | 22.5.2022 v 21:23 grz |