Platí pro zatmavování plexi u helmy stejné podmínky, jako u skel v autě?
Tj. za propustnost nižší, než 75% pokuta+zákaz řízení?
2 reakcí na tento příspěvek Zatmavení plexi-zákon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatmavení plexi-zákon
PEPAFJR píše: To máš tak blbej kxicht,že nechceš aby ho někdo viděl?
Nesuď všechny podle sebe

Naposledy editováno 22.02.2015 17:02:58
1 reakcí na tento příspěvek Zatmavení plexi-zákon

Jo a taky nemam rad kdyz mi nekdo civi do xichtu, tmave plexi je tudiz nutnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatmavení plexi-zákon
NinjaNo.1 píše: Jako řidič motocyklu v provozu na pozemní komunikaci, nesmíš mít hledí helmy se sníženou propastností světla. Vyhláška č.341/2002 Sb. paragraf 34 odst. 8. Při silniční kontrole tě to může vyjít až na 2000,-
Trochu se právě hrabu v zákonech a ta vyhláška byla zrušena k 1.1.2015 a nahrazena vyhláškou 341/2014. V ní jsem nic o hledí na motocyklu nenašel.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatmavení plexi-zákon
TomElefant750 píše: Trochu se právě hrabu v zákonech a ta vyhláška byla zrušena k 1.1.2015 a nahrazena vyhláškou 341/2014. V ní jsem nic o hledí na motocyklu nenašel.
Čau, Tom
Vyhláška 341/2014 má §34, odst.8. ve stejném znění jako předchozí vyhláška.
(8) Ochranná přilba řidiče a spolujezdce vozidel kategorie L a její hledí musí splňovat
technické požadavky a musí být homologovány podle předpisu EHK č. 22. U ochranných přileb
spolujezdců se připouští použití hledí se sníženou propustností světla. Za ochrannou přilbu se
považuje též bezpečnostní kabina nebo ochranný bezpečnostní rám vozidel kategorie L, které
jsou vybaveny bezpečnostními zádržnými systémy.
Jestliže je psáno, že se zatmavené hledí připouští u spolujezdců, tím je podle mě jasné, že u přileb řidičů se toto hledí nepřipouští.
Jinak by to muselo být napsáno takto : U ochranných přileb spolujezdců a řidičů motocyklů se připouští použití hledí se sníženou propustností světla.
Naposledy editováno 23.02.2015 07:24:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatmavení plexi-zákon
§ 34
Spojitelnost z pohledu okamžité hmotnosti přípojného vozidla a souprav
A má to jen 7 odstavců.
Mám to teda jen stažený z netu, ale kontroloval jsem to asi na třech servrech a všude to je stejně - prověř si to ještě.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Zatmavení plexi-zákon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatmavení plexi-zákon
TomElefant750 píše: Dněprák> Tak to koukáme asi každej do něčeho jinýho - já vidím ve vyhlášce 341/2014 - část 9 toto:
§ 34
Spojitelnost z pohledu okamžité hmotnosti přípojného vozidla a souprav
A má to jen 7 odstavců.
Mám to teda jen stažený z netu, ale kontroloval jsem to asi na třech servrech a všude to je stejně - prověř si to ještě.
Čau, Tom
Máš pravdu, z vyhlášky to kupodivu zmizelo, ale určitě to někde je. Zkusím to najít.

Edit: písmenka
Naposledy editováno 23.02.2015 18:19:30
roman.so píše: pokud jde o propustnost zatmavením, tak je to v pohodě. problém ale může být zrcadlové plexi. například, pokud se ti se zrcadlovým stane nehoda, tak se pojišťovny cukají při vyplácení.
Úplná hloupost - pokud má plexi homologaci, může pojišťovna tvrdit co chce a stejně musí platit. Jde jen o to, jestli se necháš "ojebat" nebo nenecháš. V zákoně o provozu na pozemních komunikacích ani v jeho prováděcích vyhláškách toto není řešeno, je pouze zmíněna povinnost přizpůsobit ochranu očí (tmavé brýle či plexi) aktuálním světelným podmínkám (noc / den). Používám iridiové (zrcadlové) plexi léta na přilbách X-lite - všechna měla homologaci = žádný problém.
Dněprák píše: Vyhláška 341/2014 má §34, odst.8. ve stejném znění jako předchozí vyhláška.
(8) Ochranná přilba řidiče a spolujezdce vozidel kategorie L a její hledí musí splňovat
technické požadavky a musí být homologovány podle předpisu EHK č. 22. U ochranných přileb
spolujezdců se připouští použití hledí se sníženou propustností světla. Za ochrannou přilbu se
považuje též bezpečnostní kabina nebo ochranný bezpečnostní rám vozidel kategorie L, které
jsou vybaveny bezpečnostními zádržnými systémy.
Jestliže je psáno, že se zatmavené hledí připouští u spolujezdců, tím je podle mě jasné, že u přileb řidičů se toto hledí nepřipouští.
Jinak by to muselo být napsáno takto : U ochranných přileb spolujezdců a řidičů motocyklů se připouští použití hledí se sníženou propustností světla.
A když si najdeš onu zmíněnou směrnici EHK zjistíš, že pro hledí přilby (plexi) platí totéž co pro skla aut = snížení propustnosti do 20% je stále v pořádku. Proto je na plexi ta homologace ....
NinjaNo.1 píše: Jako řidič motocyklu v provozu na pozemní komunikaci, nesmíš mít hledí helmy se sníženou propastností světla. Vyhláška č.341/2002 Sb. paragraf 34 odst. 8. Při silniční kontrole tě to může vyjít až na 2000,-
Aha takže podle Tebe všichni výrobci helem, které mají sluneční clonu dělají nehomologovaný helmy, protože když Tě zastaví chlupatej s clonou máš pokutu? ale jdi Ty...
Pojistovna si neco vymysli ikdyz bude vse homologovane - treba ze vozidlo bylo pred nehodou ve spatnem stavu a pokud chcete vyssi plneni mate jim prej dokazat opak :)