Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
nedávno jsem na WR-ko namontoval iridiovou svíčku a je to pecka . WR-ko mám v základu a výměna mu znatelně prospěla . Při studených startech vůbec nevoní od výfuku benzín , "uskákanost" při rozjezdech zmizela a motorka daleko lépe táhne od spodních otáček , což vede při mírném podtočení motoru k pěknému rachotu . Nadruhou stranu mi příjde že nemá takovou sílu ve vyšších otačkách a už se mi nestává že by motorka sem tam střelila do výfuku .
Má prosím vás někdo zkušenosti se zaslepení nebo vykuchání AIS ? Případně jak se to projeví ? Není zapotřebí dokupavat nějaky eliminátor aby nesvítila kontrolka motoru ?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Nemáte náhodou nějaký dobrý tipy kde sehnat kvalitní a pěknej kryt motoru na wrko ? Chtěl bych nějakej co vydrží, takže spíš kovovej než plastovej.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 23.02.2015 15:57:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rider23 píše: Ahojte !!
Včera bylo hezky taky jste byli jezdit ?
Taky, ale jen po silnici...
A díky za pěkné záběry - je to z nějaké širokoúhlé outdoorové videokamery?
.
Rischwon píše: kolik může stát revize vidlice včetně výměny gufer a oleje ve vidlicích?
Jestli to nemáš omlácený do hloubky od kamínků, tak je to prkotina za pár stovek.
.
Rischwon píše: kolik to může cca stát, když s tím pojedu do Yamahy?
Několikanásobek těch pár stovek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Top stav, nehavarovaná ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: K žádnému mechanickému poškození vidlice nedošlo, takže doufám že je to otázka toho gufera, ale sám to nevyměním a když už mě to budou někde dělat,..tak se udělají obě + olej + práce a jsem někde na hranici 2 tisíc,...mám najeto na ni zhruba 500km,...vždy jsem to kontroloval před a po,...a ted jsem měl pokapané kolo a pod ním lehká kaluž,...tedka řeším co s tím, ale sám to určitě nezvládnu,...takže musím vyhledat nějaký schopný servis a ted je otázkou jestli to v Yamaze neudělají víceméně za stejné prachy,...ale bude to na 100%,...
Hele, nechci se hádat, ale celé se to odvíjí od toho, jak moc chceš tu cenu stáhnout dolu.
A měl jsem dojem, žes neznal ceny, za který se to dá udělat s proto ses ptal, abys zbytečně nepřeplácel. Ale když si myslíš, že dobře víš, že to stojí (v neautorizáku) 2 tisíce a myslíš, že u Yamahy by Ti to mohli udělat za zhruba stejnou částku a navíc Ti tam nic nedomrví, tak není asi moc co řešit. Případně si to jen emailem nebo telefonem ověř v té autorizované Yamaze.
Vidím to ale trošku jinak (v nadhledu optimističtěji), a měl bych k tomu dvě tři poznámky:
1)
Autorizovaný servis neznamená, že to ti hoši, co se tam často střídají jak na běžícím pásu, umějí líp než dobrý neautorizovaný servis nebo dokonce zkušený starý fachman Franta z Horní Dolní, který mj. těch vidlí už udělal desítky.
2)
V každém případě materiálové náklady této běžné (rutinní) výměny jsou relativně nízké (ta gufera a pár deci tlumičáku skoro nestojí za řeč) a ochotný ZKUŠENÝ soukromník, je schopen tu výměnu zmáknout za dvě tři stovky svého času - zvlášť pokud nemá momentálně moc napilno a bude to dělat na svý triko bez dokladu. Něco jinýho je namistrovaný servis s hodinovkou jako právní kancelář anebo nějaká gramla gramlavá - když narazíš na nýmanda, který se to bude teprve učit a bude to dělat celý den s kdovíjakým výsledkem, tak se na Tobě ještě taky bude chtít napakovat jako taxikář, který za velký peníze sveze jednoho člověka denně a zbytek dne prokouří na štaflu. Vezmi si, že je to práce člověka se základním vzděláním nebo vyučeného, a teď v zimě v motoservisech ještě nemají do čeho píchnout. Takže pokud jim Ty sám nebudeš cpát peníze horem dolem, ale naopak naznačíš své omezené finanční možnosti, tak se s rozumným člověkem domluvíš na rozumné ceně!
3)
Byl bych velmi nerad, kdyby to snad někdo bral jako nějaký střet zájmů - píšu Ti to jako obecné doporučení a nelobuju za žádný konkrétní servis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: ohlasy na okolní servisy jsou víceméně dost rozporuplné. Dva řeknou tak, dva tak,...jeden řekne on umí spíš jen motory,..druhý dělá spíš jen choppery..takže zatím nemám zkušenost ani důveru v nějaký lokální servis a ani nikoho ze svého okolí kdo by poradil. Ne že bych byl nějak při penězích,..ale za kvalitní práci si rád připlatím. Rozhodně chci za to dat co nejmíň ale ne na úkor provedené práce.
Však právě, proč by si 7 servisů z 10 za tu výměnu gufera a oleje ve vidlici nezkusilo říct třeba ty 2 tisíce - když např. za 1. garančku (v razítkové praxi to představuje vlastně jen nezbytné minimum v podobě vypuštění oleje z motoru, vyšroubování+našroubování olejového filtru a nalití oleje - práce na 10 minut pro ty pečlivější z nich, co aspoň nechají starý olej vykapat) se nestydí chtít taky okolo těch 2 tisíc i více. Přitom filtr a olej, který mají ze sudu levněji než normálně, se nerozpakují fakturovat 2x až 3x dráž, než si ho i běžný smrtelník může koupit v maloobchodě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jinak co se týče toho mojeho repasu vidlice,..tak nejhorší je že všude kam jsem volal mi řekli že dělají jen obě vidlice a nejlepší cena zatím byla 1000 za repas + gufera a olej,...zatím s tím ještě počkám třeba někoho najdu kdo by mě udělal pouze jednu vidlici,...s demontáží a nákupem materiálu bych problém neměl...
Počasí na víkend se začíná zlepšovat,...tak snad to ještě nějaký lehký výlet po silnici přežije,....
koukni tady a jen si vyčisti bordel na guferu, může to momoct a oddálit návštěvu servisu:
a
Když už budeš dělat výměnu gufera, tak se standardně prodávají v páru, tudíž rovnou udělej obě!!! Za mě nejlepší gufera má japonskej NOK. A když to v servisu rozdělají možná ti vymění i pozdra. Repasované tlumiče většinou fungují tak jak mají(je to fakt rozdíl)
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Pročpak prodáváte hoší? Já jsem zjistil, že se mi více líbí cestovat po silnici a zajet si s foťákem občas někam dál na výlet
Naposledy editováno 10.03.2015 16:08:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8772 | Dnes v 10:37 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |