Naposledy editováno 12.01.2024 18:31:59
Některé pneu mají přední dezén opačný vuči zadnímu, je to dáno rozdílným namáháním pneu, kdy zadní je při akceleraci namáhána jiným směrem více, jak přední při bržděni. Rozhodující slovo má v tomhle případě výrobce vždy, protože na něm záleží, jak tu pneu postavil a odzkoušel.
Ale tohle by měli pneuservisáci znát.
1100Virago píše: Pokud je univerzální a může se dávat na předek i na zadek, nasazuje se na přední kolo obráceně, tj. šipkou dozadu!
Na to jsi přišel podle čeho? Jakýpak význam tam potom ta šipka má?
SniperFM: Na to jsi přišel podle čeho? Jakýpak význam tam potom ta šipka má?
To mi vysvětlili právě servisáci. A má to logiku, na předku má mít pneu směr vzorku obráceně než na zadku. Jenže u univerzálky výrobce neví, jestli ji nazuješ na přední nebo zadní kolo, tak tam nemůže vyznačit jednoznačnou orientaci.
Takže se mi jednou dobou doma sešly dvě úplně stejné přední gumy vyrobené v rozmezí pár let a každá ale měla špiku jinam.
Nejistotu jsem vyřešil tak, že mám nazuté špunty, kde je jsou všechny drážky rovnoběžně s ráfkem nebo naopak kolmo
Naposledy editováno 04.03.2015 12:10:50
Harry007 píše: a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)
Kdo radí ať se něco dělá opačně než doporučuje výrobce?
Harry007 píše: a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)
Tak nas pouc.
Jinak mluvit o slozitosti chapani zde pritomnych a Klubu sracu v jednom souveti, je dost husty.
Harry007 píše: a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)
V Klubu sráčů měl bundu zipem dozadu, ne šejdrem
Doufám že to popisuju pochopitelně ale líp to asi nedám. Tvoje teorie s náklonem mi nedává moc smysl protože náklon působí na obě gumy zhruba stejně (alespoň si to myslím).
stráťa píše: SLEEPER> Tvoje teorie s náklonem mi nedává moc smysl protože náklon působí na obě gumy zhruba stejně (alespoň si to myslím).
Moje teorie.....
Vis co, ja necham zapracovat tvoji sedou kuru mozkovou, jen ti dam voditko. Predstav si pneumatiku v naklonu na jeji hranu a preber si jak by pracoval odvod vody v "sipovitem" dezenu nebo "veckovitem"....
Teda pokud ve fabrice nedělaj vemena a nedali to opačně
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
CBR 1000 rr 08-09/10-11 "technical ... Honda CBR 1000RR Fireblade | meti | 2 | 28.7.2024 v 18:31 SLEEPER |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |