Naposledy editováno 30.04.2015 07:56:02
Jinak krouzky nebo gufera. A KLR bylo na gufera hodle slaby. Jinak pokud se to nezlepsilo po prekrouzkovani a vymene gufirek, alespon nachvilku tak bych skoro rekl ze to nekdo udelal spatne.
Jinak bych bejt tebou zjistil jesti to jde pres valec nebo pres vrsek a pokud jsou ty novy gufirka v prdeli tak premerit vofitka ventilu a v pripade ze jsou v riti tak bych koupil nejakou jetou hlavu.
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno
kruhy se mění v autě,kde ty písty moc netrpí a válce najedou půl mega,ale u motorky jsem nikdy neviděl kruhy špatné a píst v toleranci....
Naposledy editováno 04.03.2015 19:26:45
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno
Tak že nevím, ale je to hodně divné!
Pak jsem ale nechal udělat komplet výbrus válce s výměnou gufer a kroužků. Od té doby mi necucne ani mililitr
Varianta je, že buď to neudělali něco špatně - ten výbrus bych u jednoválce udělal vždy nebo tam leješ špatnej olej - dáváš tam minerální?
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno
Ale pri tej spotrebe oleja to bude dľa mňa kombinácia oboch faktorov.
1 reakcí na tento příspěvek vyřešeno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
hycomat píše: Ale blbosť je meniť len krúžky, bez výbrusu. Tesnenie piestu vo valci sa tým paradoxne zhorší, pretože valec je po x kilometroch mierne oválny. Oválne sú aj staré krúžky a tesnia. Samozrejme, v zámkoch nie, ale tie nie sú nad sebou. A keď dáš do takéhoto oválneho valca dokonale rovný krúžok, čo sa stane? Tesnia horšie, ako staré.
Ale pri tej spotrebe oleja to bude dľa mňa kombinácia oboch faktorov.
kroužky se za jízdy otáčí(alespoň teoreticky),takže by elipsovité být neměly.jinak souhlasím..........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
Anton píše: Chlapy sorry že nereaguju ale nestiham.... Teď mám píst s válcem u sebe a zítra ho budu měřit tak uvidíme co namerime.... Dělal jsem teď test..... Obrátil jsem válec a nalil na píst olej..... Pak jsem s ním zahejbal a kroužky asi moc nestiraji.... Cca po 20 zahejbani nahoru a dolu se udělá vrstva oleje a teče dolů.... Jinak tak liju q8 10w40
tohle je opravdu extrémní test s ještě extrémnějším výsledkem.tím chci říct,že i u běžně vyšlehaného motory by ten olej neprotekl-to co popisuješ........ ,to už tam ten píst musí lítat jak vítr v bedně
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
Anton píše: Dolph-cz> samo od sebe to neprotece.... Pokaždý to musí nechat malinkou vrstvu na válci ale mě to nechává asi o něco víc.... A píst se nezdá že by tam hodně kloktal..... Asi bude ovalitost válce v prd... To se dozvím až zítra.... Jen se bojím že ten výbrus nepomůže a problém bude někde jinde....
ten píst když je nový tam téměř nejde vsunout(dokud ho přesně nenaúhluješ) a maximální vůle může být cca 13 setin milimetru(to je vůle kterou v podstatě ani neucítíš),pokud se ti zdá,že se tak kloktá,tak je posmrti . osobně jsem přesvědčený,že když uděláš výbrus+ nový píst a k tomu kontrolu hlavy(zejména vůle vodítek ventilů)+ nové gufera,tak budeš spokojený-olej to brát nebude.
i když občas někdy někdo napíše o nějaké prasklině a pod.,tak jsem se tím nikdy nesetkal .alespoň né ve smyslu,že by vše ostatní bylo OK(voda v olej,olej ve vodě,přehřívání) ,prostě že by to jen žralo olej....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
Dolph-cz píše: kroužky se za jízdy otáčí(alespoň teoreticky),takže by elipsovité být
neměly.jinak souhlasím..........
Presne, ako píšeš, teoreticky. Preto sú v cvajtakte kolíky v zámkach, ako vieme. Ale, rozoberal som minule trabantí motor a z troch krúžkov na jednom valci boli dva bez kolíkov, vyleteli výfukom. A nič sa nestalo, motor šlapal aj bez nich, takže sa neotáčali. A zapečené neboli.
Ináč, kedysi, keď sme nemali presné meradlá na priemer valca a piesta, laicky sme kontrolovali vôľu piesta tak, že sa piest BEZ krúžkov voľne vložil do valca (cca 3-5 cm) a pustil si ho. Musel kúsok klesnúť rýchlo a potom pomaly spadnúť dole. Nesmelo ho brzdiť trenie, ale vzduch, ktorý okolo neho prenikal. Ale ako hovorím, len laická kontrola. Ak spadol dole hneď, bolo to na výbrus.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
Anton píše: Dolph-cz> tak teď jsem to měřil a je to na hraně.... Píst pod krouzkama ma průměr 100.866 pak válec- vršek 101.005 prostředek a spodek100.99 ovalitost válce bude až zítra.... A kroužky byli objednavany podle rozměru válce a pístu.
no jo,jenže válec se neměří nahoře.....a píst se tuším měří pod pístním čepem.....
hycomat píše: Presne, ako píšeš, teoreticky. Preto sú v cvajtakte kolíky v zámkach, ako vieme. Ale, rozoberal som minule trabantí motor a z troch krúžkov na jednom valci boli dva bez kolíkov, vyleteli výfukom. A nič sa nestalo, motor šlapal aj bez nich, takže sa neotáčali. A zapečené neboli.
Ináč, kedysi, keď sme nemali presné meradlá na priemer valca a piesta, laicky sme kontrolovali vôľu piesta tak, že sa piest BEZ krúžkov voľne vložil do valca (cca 3-5 cm) a pustil si ho. Musel kúsok klesnúť rýchlo a potom pomaly spadnúť dole. Nesmelo ho brzdiť trenie, ale vzduch, ktorý okolo neho prenikal. Ale ako hovorím, len laická kontrola. Ak spadol dole hneď, bolo to na výbrus.
jj,tak nějak to je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
Dolph-cz píše: no jo,jenže válec se neměří nahoře.....a píst se tuším měří pod pístním čepem.....
jasný.... Píst pod čepem je 100.866 a válec v prostredku těch 100.991 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyřešeno
Dolph-cz píše: Anton> čím to měříš?máš tak přesné měřidlo,nebo si na to jen hraje?
měřil jsem to v práci sondou na tříose tak by to mělo být přesný.... Zítra to budu měřit ještě supitem tak budu porovnávat...