Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...
Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:
Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...
Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
poli46 píše: Hoši tak mě vyvezl kamarád na výstavu do holešovic, viděl jsem stánek jawy tak sme to šli omrknout, bože co to bylo ? Z dálky něco jako dakarka na silničních kolech při pohledu z blízka , hnus hnus hnus. Sváry na rámu jak od pra..ete , pod polepama bublin jak máku , a nesmyslně všude zbytečně nacpanej tahokov , působí to celkově odponě , zfušovaně .sakra to to aspoň na tu výstavu nemůžou udělat pořádně...
Jinak měli tam rádoby zrenovovanou kejvačku, nádrž stříklá celá stříbřenkou a na tom prasecky nakreslená linka tak 4 širší než má být, zbytek celkem ušel až na pár detailů.
Viděl jsem to taky. Lidi z javy tam skutečně byli a obcházeli a poslouchali, co si o tom lidi povídaj. Na třiapůlách stopy po broušení mezi žebrama, že bych se za to styděl i na starým rezatým kolečku. Bublinkatá fólie byla přelakovaná bezbarvým lakem, motorka s dobrýma fóliema byla nezalakovaná a vypadalo to jak na plastový hračce od vietnamců. Na tomtéž modelu černý kabely u černýho rámu svázaný bílou elektrikářskou páskou. Slavnýmu novýmu dizajnu "ještěrka" se ještěrka loupala (asi zrovna měnila kůži...), na všech motorkách na tácku od párků napsáno fixou na nic nešahat a hlavně nic nemačkat - asi to někdo první den udělal a motorka se rozsypala a borci nemaj ani na tiskárnu. Ta kejvačka byla nastříkaná stříbrnou metalízou a linky udělaný snad zárožákem. A vrchol všeho byl ceník. Tahokovy bych jim i odpustil, i když je to hnusná a laciná náhražka, která se za chvíli zaručeně uklepe. Ale na motorce, za kterou chtěj 170 v základu nemá co dělat.
Tímto v mých očích strašlivě kleslo MatesMoto, protže tohle si dát na distributorskej stánek může jen sebevrah. Ty číny KeeWay o pár metrů vedle proti tomu vypadaly jak z bentleyho dílny. Je jedno jak sportard vypadá v návrhu, ale v tomhle zpracování se prostě nemůže prodávat ani za boha - taky že se neprodává. Úplně mi to zkazilo zážitek z jinak pěknýho motosalonu, byl to nejhorší stánek. Odcházel jsem se slzami v očích a Jawa pro mě skončila definitivně - ten 1000 Bastard přesně odpovídá jejich diletantství, takže je jistý, že to myslej vážně. Chtěl jsem se dnes projet, když je tak pěkně, ale radši to hodim ze skály a nebudu si dělat ostudu... Pojedu autem...
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
To by mě teda kurva zajímalo...protože jak se to blížilo ku konci výroby, udělal sem si na základě informací, keré sem získal, skutečný obrázek...
A neříkej, že "...ústup od malých objemů s importovanými motory byl plánovaný dlouho dopředu".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
Naposledy editováno 08.03.2015 20:13:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
XVavron píše: laďa-prášil> Nádhera Prostě jsou ty číňani už dávno někde jinde...
Když se mluvilo o tom, že by nový motor Jawa mohl vycházet z 1.2 HTP hlavy, nepřipadlo mi to až tak blbý nápad. Že by jawa vyráběla vlastní vodou chlazený motor jsem říkal že nevěřím. Prostě to neumí.
Přestože tu padají optimistické návrhy, i když nejsem ekonom a nechci dělat chytrého, myslím, že ekonomická situace je mnohem horší, než je ta nám prezentovaná. Pokud někdo investuje dotace do "výroby moto", nezáleží na důvodu, pokud získáte výrobní možnosti, můžete v budoucnu dělat cokoli. Třeba zbrojní výrobu. Máme štěstí na gouverment, který všechno rozhodne za nás. I ty dotace. Máme nehorázné daňové zatížení, ale taky nehorázné daňové úniky, super drahé projekty. Každý si bere prachy jak může, doktoři, pojišťovny, sere se do školství a přitom děcko neví, jak se vyrobí mošt a kdy se sázejí brambory, a kráva je v jeho představě fialová. Většina lidí chodí do práce jako "pracující chudoba",žijící od výplaty k výplatě, uspokojujeme se ojetýma autama a motorkama a tím, že může být hůř. Vyrábět v tomto prostředí motorky u nás normálním způsobem nevidím jako možné. Není to nezbytnost a zatím každý, kdo se o to nějakou formou pokusil, skončil. Samozřejmě navrhovat můžeme co chceme. Shodli jsme se na tom, že to nikdo vyrábět nebude.. Ostatně, dokázali bychom si to vyrobit sami - ale zase nás na tom nenechají jezdit. Aby se nám nebo někomu něco náhodou nestalo. Možná někomu, kdo má dobrej byznys ve velkým městě to tak nepřipadne. Ale ten si spíš koupí panameru nebo Q7.
W800 je retro a funguje... není to velká motorka, ale dá se na ní stoupnout do stupaček. Motorka, na které (ve které)se dá jenom sedět, je z mého pohledu nepraktická.
Ani W800 netrhá, aspoň u nás, prodejní rekordy.
To je dnes ale asi většina motorek - nemá smysl mluvit o agustě, že je to bomba, když je to velikostí asi něco jako mito. Nehledě na to, že stupačky spolujezdce ve sklopeném stavu pomalu toho chudáka píchají do prdele. Jasně, není primárně pro dva. Asi jen k tomu neodolatelným designem omámenou dívku odvézt k nejbližšímu lesíku.
Není to ani pro průměrnou populaci a jako Češi máme průměrně určitě blíž k bavorskému chasníkovi jak k japonskému kamikaze. Z toho důvodu mi nepřijde až tak nemyslnej dakar 660, ale stejně to nikdo nekupuje...
Legrační je poznámka o tom, že co se zákazníkovi nebude líbit na nové jawě, to mu předělají. Vypadá to jako vymoženost, upřímně, je to spíš projev zoufalství.
To jen tak při pondělku.
ještě mě napadla taková úvaha, že když se podíváš, za jaký prachy se dnes prodává hezkej zrenovovanej veterán, tak je mi z toho až do pláče. Nehledě na to, že díly už na to neseženeš. A už jsem tu taky někde četl, že kdyby například Jawa občas vyrobila nějakej ten díl na starý motorky, že by to nebylo úplně k zahození. Je teď taková moda dělat retro, ale to je prostě jen vymýšlení vymyšlenýho. Pak za pitomý prsíčka na pařeza vyhodíš třeba 1500 a stejně je musíš vyklepat, zakytovat a nalakovat. Vlastnil jsem a vlastním MZ a například u 150 je kurevskej problém s vnitřním spojkovým unašečem, který se vyrábí "práškovou metalurgií" - no prostě humus. Ale asi ještě jeden takovej koupím a nechám nějakýho strojaře, ať mi to vyrobí opracováním duralovýho kusu něčeho. To by se ve výsledku dalo asi prodávat za stejný prachy, akorát s tím rozdílem, že tohle by prostě vydrželo. O pístech se tu snad ani raději bavit nebudu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
ad dále: Ještě v roce 1991 stačily na přestupky besip 2 odstavce paragrafu 22 z200/1990. Dnes - stačí se podívat - a)-z) nestačí, tak se dodají body, tak je to se spoustou věcí. Zasraná byrokracie.
Vrcholem je politika, kam se volí, potřebují voliče, nic víc, žádné členy stran a hnutí. jenom voliče: peníze si už berou politici sami, jako si je berou doktoři, když doplácíš 400 za plombu, kolik asi ten zázrak stojí celý? No radši se neptat...
V tomto prostředí nejde normálně zdravě fungovat.
A upřímně, pak je úplně fuk, jestli je kryt na návrhu výš nebo níž...
sered píše:
Lada Stajneru kdysi vyrobil v Jawe tri kousky pullitru na espezetkach v kejvacce na 19"kolech a s motorama s dvouvackovou hlavou, dvema karburacema apod. Jeden jsem mel a ja debil to na pocatku osmdesatych let prodal
tak to seš ale dobrej kokot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
poli46> copak haderníky, do těch by se aspoň střílelo s chutí. Ale co když nás v rámci neposlušnosti NATO pošlou třeba proti slovákům, nebo nám tady udělaj velkej Mejdan na václaváku a pudem se bratrovraždit třeba s moravákama? V dnešním světě prostě nevíš co se semele... Radši to nesledovat a až se to spustí tak někam zalízt...
e: Nechme tý polityky a radši mi řekněte, jak mám pokračovat s tou plechovkou nevalné značky...
Naposledy editováno 09.03.2015 14:36:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
Mohl bys někam dávat poslední stadium?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
Kynklačka píše: XVavron> ty hrnky by vypadaly lépe skloněné pod nějakým úhlem. Přeci jen elegance poválečných jaw je celkem na úrovni a takto to vypadá jak nějaká předválka nebo stabilák.
Je to kawa w800, ty škopky má takhle kolmý. Taky bych je radši viděl skloněný, ale myslím že max tak 5°, nevím co by větší dlouhodobej sklon motoru prováděl s mazáním...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
Jen mám jednu nagativní poznámku - pořád se to podobá až moc originálu.
Kynklačka píše: XVavron> Jen mám jednu nagativní poznámku - pořád se to podobá až moc originálu.
No to by taky mělo. Jinak by to na nic nenavazovalo... S tim motorem máš částečně pravdu, ale zase nechci vymejšlet úplnej nesmysl, kdyby se toho nějakej dobrodinec přecijen chytil...
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Dále to musí být také trochu praktické - druhá sedačka, popř. dvojsedlo. Motor bych měl v hlavě, ale srát se s ním v CADu se mi nechce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
MOTOR: jednoválcový, dvoutaktní, obsah 269ccm, výkon 2 1/2 - 4 H P.
SPLYNOVAČ: Variant dvoušoupátkový, neobyčejně hospodárný.
...
PŘEDNÍ VIDLICE: ideálně vypérovaná a zesílená.
KOLA: 26X2 1/4" Dunlop nebo Continental pneumatiky.
BENZINOVÁ NÁDRŽ: pojme as 6 1/2 lit. směsi, kteréžto množství vystačí as na 200 km jízdy v rovině.
...
VÝZBROJ: kompl. souprava nástrojů, houkačka a hustilka.
...
CENA: dvourychlostního motocyklu s řemenovým pohonem v provedení a s výzbrojí dle hořejšího popisu, beze světla...Kč 7900.-
...obrázek, popis, zpracování... no prostě nádhera. Dnes už ty katalogy stojej prostě za pytel...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |