Naposledy editováno 11.03.2015 14:16:20
Naposledy editováno 11.03.2015 14:41:26
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
Naposledy editováno 11.03.2015 17:06:12
(reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
XVavron píše: Není možný, že ten šteft má na jedný straně delší závit než na druhý? Už sem to na pár kusech viděl. Jinak poheftovat modrym loctitem nebo žáruvzdorným tmelem jak píše hycomat. A schválně si změř šuplérou hloubku závitu a spočítej si, jak bys musel mít dlouhej šteft, aby to bylo ok. Možná budeš překvapenej.
Ty původní štefty mají zakulacenej konec závitu. A právě ten patří nahoru ke hlavě.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
Ty soudruzi ščiny špórujů kde se dá...vezmů tenší polotovar a naválcujů naňho závit tak, že průměr sice sedí, ale profil je totálně v prdeli.
Dávejte si na to bacha, aj kdybyste museli spojovat enom králíkárňu.
Rozdíl hmotnosti je značný, u tyčky M16 sem zjistil téměř 200 gramů...
No a ináč se dajů kůpit tyčky aj vyšší pevnosti, dokonce aj té nejvyšší (12.9).
Takže kupujte enom u dobrých prodejců .
Jo a rozdílná délka vintu je nasnadě, páč do hliníkových slitin, jak praví norma, je potřeba délky závitu 2D (do oceli 1D, do litiny 1,25D).
Na ten konec, kde je maminka, se válcuje závit delší.
Naposledy editováno 13.03.2015 22:03:31
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
Rozdíly jsou tam dva. Jeden tu již padl a to je délka závitu, který se má zavrtat do původního materiálu (1D, 1,25D, 2D). Druhý rozdíl je v toleranci závitu. Zatímco u normálního spojovacího závitu šroubu s maticí se u šroubu používá tolerance závitu 6g a u matice 6H (lícování s vůlí), tak u šteftů je tomu jinak. Tam se z důvodu výroby a jedněch výrobních nástrojů pro maticový závit používá opět tolerance 6H, ale u šroubu tolerance 1k6h pro materiály na bázi železa a 1mn6h pro materiály na bázi hliníku. Tato soustava zajišťuje přechodné uložení závitu a tím je zajištěno, že s velkou pravděpodobností při povolování matice se zároveň nevytočí ten šteft.
Takže jak jsem uvedl, i když se to nezdá (a to třeba podle délky - je možné mít šteft, který má stejnou délku zavrtání jako vlastní délku), má na každém konci stejný jmenovitý rozměr závitu, ale jinou toleranci. V dávných dobách, kdy se tyhle čízy vyráběly norma pravila, že konec patřící do materiálu má závit zakončen kolmo a se zkosením, a volný konec, co kouká ven je ukončen kulovou pochou - tak se to jednoznačně pozná! (Dnešní norma již to neuvádí z výrobních důvodů). Tedy to nejdůležitější je, že to musíš zatočit do motoru tou stranou, aby zůstal vidět závit zakončený kulovou plochou (a dotáhnout až do výběhu).
A tady je také vysvětlení, proč tam šteft drží, ale závitovka tam sama od sebe bez lepidla a jiných úprav nikdy držet nebude.
A poslední drobná poznámka pro případné objednávání šteftů, délka šteftu při objednávce se uvádí jako délka té části, která má z materiálu koukat ven. Délka co je v materiálu zavrtána je již dána základním materiálem (ocel...) a to udává při objednávání příslušná norma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/477 svorníky (štefty) válce
V praxi se festovnější závit na šteftu dělá (při výrobě svépomocí) tak, že se normální očko rozřízne flexů a ve vratidle se upínacím červíkem mírně roztáhne...