Otáčením kliky nastavím HÚ a mezi kladívkami nastavím mezeru na měrku 0,35mm poté popojedu PROTI směru hodin.ručiček o cca 3 mm zpět a na obrázku píšou že by v této poloze neměla jít strčit měrka větší jak 0,05mm, ovšem měrka 0,05 tam vleze v pohodě ale myslím si že je volná a vleze tam i větší, jak vyštelovat aby sem tam měl těch 0,05 ? Horní kladívko pravý válec. Dále by mně ještě zajímala jak má být natočena deska na které jsou kladívka přidělána. Někdo tam kdysi rejpnul jehlou a udělal si rysku ale momentálně je to posunuté. Motor sem včera složil měl sem ho rozebraný, písty jsou správně. Když sem vytáhl kabel z pravého válce moto sem normálně nastartoval na ten jeden. Děkuji za rady nejlépe znalců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
2: vem šroub z víka a opři ho hlavou o píst
3:otáčej motorem po směru hodinovejch ručiček (ten šroub drž, at ti tam nespadne)
4: v okamžiku jiskry (do fajifky nandej svíčku a opři jí o hlavu vájce) se podívej o kolik zubu závitu ten šroub vyjede, než dosáhneš horní úvratě pístu (tentokrát pístu) (šroub je M6 takže stoupání závitu je 1mm) potřebuješ 2-3 mm (na desetiny by sis hrál zbytečně, nemá to žádnej efekt)
5: dolaď destičkou pootočením doleva, nebo doprava a opakuj postup od bodu 1
6: až budeš mít hlavní desku a levej válec nastavenej, stejným způsobem nastavíš i menší desku - nepovoluj pak už šrouby hlavní desky!!!
7: zdá se to někomu jako blbost? tak to napřed vyzkoušejte ... nebo si o tom pokecejte u svího servisu ... až se tam před sezonou sejdete:)))
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
U kladívek je problém, že když to seřídíš podle návodu, tak se někdy dostane zdvih kladívka do nesmyslných hodnot. Je potřeba vybrat vačku, nebo upravit, tak, aby zdvihla kladívko na 0,4 a dál již nezvětšovala zdvih, což je teda hlavně problém 638/40. seřizovat na žárovku nebo zapnout zapalování a na jiskru. De facto na seřízení nepotřebuju měrku žádnou, protože odtrh +- vidím od oka a předstih seřizuju šuplerou do svíčky... na cestě jsem to nikdy nedělal, ale věřím, že stačí šroubovák
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
mira592 píše: Laďo přášile te tvoje přezdívka je 100% trefná, jednou si to zkus seřídit a už tě nenapadne tady psát podobný ptákoviny jakože šuplera ve válci a tak.
dělám to tak od doby, co mám 638, tedy od roku 1988. Bavím se i s lidma co mají blbý kecy. máš ještě nějaký dotaz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
milan56 píše: laďa-prášil> zajímalo by mě, kdo to vymyslel, že se 0,4 seřizuje v horní úvrati?
No právě.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
mira592 píše: laďo sorry, ale jsou motorkáři a motorkáři, seřizovat dvouvál posuvkou mi příjde hrozné a jak píšeš odtrh vidím, to ti fakt dost závidím tvoje voči. Podle mě se to má dělat pořádně a ne někde na koleně šroubovákem. Ona ta motorka pak jinak jede a motor jinak šlape. Mj. ne každe je třeba strojař, aby k tomu měl 100% blízko a to co někdo je schopnej udělat sám druhej nezvládne. Mám známého a má asi 15 veteránů a říkal, že 350 je nejlepší s výměnou elektronického zapalování.
Aha, asi ti nepřijde posuvka dost přesná... chápu. Asi seřizuješ častěji než já ... mám ji teprva 28 let a druhou asi 5 let. Tak se nediv. Zrovna odtrh se dělá šroubovákem, protože snad šroubovák vynalezli na šroubek? Nebo naopak? Známý to asi bude vědět
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
mira592 píše: Laďo přášile te tvoje přezdívka je 100% trefná, jednou si to zkus seřídit a už tě nenapadne tady psát podobný ptákoviny jakože šuplera ve válci a tak.
Posuvkou jsem na jawách dělal předstih vždy a celý léta a neměl jsem s tím jedinej problém. Takže ptákoviny píšeš Ty. Schválně jsem se podíval na originál návod obsluhy a udržování . A tam píšou,že na určení předstihu stačí vložit do válce rovný drát a udělat si na něm značky.
Naposledy editováno 29.04.2015 17:43:44
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
mira592 píše: kurde, takže jako hodinkama to nejde nebo co !!! . . dělejte si to třeba kusem klacku ze stromu se zářezy, me jě to clkem fuk. podle mě je měrka 0,4 a hodinky prostě lepší.
Akorát,že kvůli těm hodinkám musíš sundavat nádrž.
žijeme už o nějakých 50 let dál a proto by měly naše přístroje taky tak podle toho vypadat.
Mj. u 250tky je psáno: "... seřízení je obtížnější (myšleno z hlediska přístupu)".
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3990, 3991] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119719 | Včera v 15:27 callowsick |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |