paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?
16.4.2015 v 21:21
Zdar borci,

Mám možnost koupě tohoto oleje 4lt za 38 €
https://www.motul.co...ng-15w50?f[range]=21

Myslíte že je to dobrá volba pro moji Milli ? od poslední výměny najeto cca 1000km letos a myslím že něco málo spapala protože to nejde pořádně změřit, tak si raději chci koupit do zásoby když je za tu cenu ale co na to motor?

Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 08:48 | Nahoru | #61
t_freedom> ale mě to vážně zajímá, nemám problém přiznat že se mýlím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 08:57 | Nahoru | #62
Stev> asi trocu mimo, ale fichtly a čízy mi kdysi taky jely líp za studena... po zahřátí to vždycky nějak "zvadlo"

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 09:01 | Nahoru | #63
Mileek> to mám stejnou zkušenost, navíc jak jsem byl mladej a blbej tak se mi líbilo jak ten fichtl za studena pěkně jede a pak už to nebylo úplně ono ...

1 reakcí na tento příspěvek Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 09:13 | Nahoru | #64
Zahřátím se části motoru roztahují a vymezují se vůle, právě hlavně ve válcích, studenej motor žere více oleje a hůř v něm ulpívá olejový film, zvlášť když je to vzducháč, kroužky jsou taky ocel a ty se teplem roztáhnou, i písty mají svou roztažnost, proto byly u některých motorů na obvodu pístu i dilatační spáry, když byl motor přehřátý, aby se píst neroztáhl moc a nezadřel se, dnes už se do těchto teplotně namáhaných motorů dávají písty, které mají v sobě po obvodu pásek z materiálu, který se tak nezahřívá jako materiál pístu a zabraňuje jeho nežádoucí tepelné roztažnosti.

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 09:14 | Nahoru | #65
Mileek> se ti přidíraly možná

e: jinak to že ty fichtly atd... jezdili líp za studena bylo převážně tím, že teplo od motoru se dost přenášelo na karburátor a tím se odpařovala/ohřívala směs co šla do motoru, proto se sundavaly z kejvaček ty hliníkový kryty karbce a spekulovalo se nad tím co dát mezi karbec a válce, aby se to tolik nehřálo, vyhrál to pertinax, ale dávali tam i různý gumy, kámoš zkoušel i frézované těsnění z teflonu atd... a stejně se to dost ohřívalo díky tomu, že ten karbec byl za válcem dost utopenej v bloku...

e: dokonce i dnes je u moto problém udržovat palivo co nejchladnější, za jízdy už se to většinou chladí náporem luftu, ale i tak jsou motory třeba ZX10R, R1 atd... ještě překryty "dekou", aby se odstínila větší část tepla co ohřívá palivo v nádrži, můžou za to uzavřený ALU rámy, který vedou suprově teplotu a sálá to na nádrž, před startem MotoGP ty nádrže ještě chladí spešl dekama, aby se palivo neohřálo moc, některé speciály mají i přívod luftu pod nádrž a na Throttle Body, vysoká teplota směsi prostě zabíjí šemíky...

Naposledy editováno 29.04.2015 09:42:57

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 09:27 | Nahoru | #66
dewwil> díky... dokonce jsem nevěděl o tom "pásku " ... ale nechtělo se mi to vypisovat...

1 reakcí na tento příspěvek Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 09:45 | Nahoru | #67
vážně to vypadá že rejpu, ale:
1. dewwil psa o vymezování vůlí, ne o zmenšování,
2. o existenci toho pásku u pístu u motorek mám docela pochybnosti. I obecně, protože kdyby nějakej pásek měl zadržovat roztažnost pístu, tak by se píst deformoval jinak.

nicméně to asi necháme být a mějte mě klidně za negramota

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 19:46 | Nahoru | #68
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:33:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

29.4.2015 v 21:50 | Nahoru | #69

Stev píše: vážně to vypadá že rejpu, ale:
1. dewwil psa o vymezování vůlí, ne o zmenšování,
2. o existenci toho pásku u pístu u motorek mám docela pochybnosti. I obecně, protože kdyby nějakej pásek měl zadržovat roztažnost pístu, tak by se píst deformoval jinak.

nicméně to asi necháme být a mějte mě klidně za negramota



Hele v pohodě, já ten oil moc neřeším, leju co předepisuje výrobce, akorát API mám vždy o nějakou tu třídu vyšší, protože mi příjde zbytečný lejt oil s nižším API, když za stejnou cenu mám s vyšší třídou a i tak je to zbytečnej luxus, ale placebo funguje u každýho Já machruju, bo jsem měl maturitní obor metalurgii, ale stejně si pamatuju většinou prdlajs a můžu se mýlit, kovových matrošů je tolik, že by mi z toho rupla cévka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 09:33 | Nahoru | #70
ppll> díky za potvrzení že píst má vyšší teplotu než válec. Nevím jak Tobě, ale mně z toho vychází že studenej motor před nastartováním má vůli buď trochu větší nebo skoro stejnou jako při provozní teplotě, záleží na materiálech, ale během procesu zahřívání než se motor na provozní teplotu dostane, tam je vůle menší.

Ještě se vrátím k té viskozitě 10W30. Mám potvrzeno od technické podpory Silkolene (UK), že Honda od jisté doby doporučuje tuhle viskozitu pro všechny (opravdu všechny) svoje motorky. Dál je tu fakt že spousta olejů 10W40 zdegraduje na úroveň 10W30 takže to hodně lidí jezdí ani o tom neví.

To píšu jen pro zajímavost, už je to úplně mimo topic, ale co bych neudělal pro rozšíření obzorů. Budu si naivně myslet že to třeba zaujme lidi co se chtěj dostat dál než ohánění obstarožním manuálem a papouškovaním článku od Černého

Motorex Cross Power 4T 10W-60 zdegradoval na 12.08 cst při 100° (to je podstatná hodnota), tedy úroveň dobrýho 10W40
Motul 300V zdegradoval na 12.15 což je ještě v rámci SAE40, ale to je olej považovanej za jeden z nejlepších. Oprava, to byla analýza novýho oleje, Motul nedegradoval vůbec a má stejnou viskozitu novej i jetej, ale to je opravdu výjimka a běžnej polosyntetickej olej se tak nechová
a oleje SAE 30:
Mobil 1 0W30 (auto olej ve VTR SP) má 9.87
Amsoil 10W30 (moto ve stejné motorce) má 9.61

tady zdroj - UOA neboli Used Oil Analysis









Naposledy editováno 30.04.2015 10:08:37

Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 09:41 | Nahoru | #71
Jasek> ještě k tomu oleji. Jestli chceš auto, tak bych klidně zkusil výše zmiňovaný Mobil 0W30 odkaz , což by mělo výhodu i v tom že ho můžete koupit s assassinem ve větším množství protože to leje do auta

Ale ty špičkový oleje se složením pro auto a moto v podstatě nelišej. Vím že to platím pro Silkolene Pro 4+ 5W40, a Motul 300V na tom asi bude podobně. Doporučil bych klidně jeden z těch dvou, nebo je ještě levnej Liqui Moly Synth Race 5W40, tomu bych taky 100% věřil.

Já budu jezdit Silkolene Pro 4 10W40 nebo Pro 4+ 5W40, protože je mi ta značka sympatická, a maj výbornou technickou podporu kde odpoví spoustu zajímavejch otázek. Samozřejmě taky věřím že je to špičkovej olej.

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 09:44 | Nahoru | #72

dewwil píše: Hele v pohodě, já ten oil moc neřeším, leju co předepisuje výrobce, akorát API mám vždy o nějakou tu třídu vyšší, protože mi příjde zbytečný lejt oil s nižším API, když za stejnou cenu mám s vyšší třídou a i tak je to zbytečnej luxus, ale placebo funguje u každýho Já machruju, bo jsem měl maturitní obor metalurgii, ale stejně si pamatuju většinou prdlajs a můžu se mýlit, kovových matrošů je tolik, že by mi z toho rupla cévka



Jediný co každej může udělat u oleje je to že si vybere značku který věří a jezdí na to, víc fakt nejde, stejně jako říct že tenhle olej je nejlepší a tohle shit

Jinak ten píst, včera jsem našel tenhle Mahle s chladící drážkou po obvodu, jestli to náhodou není ono ...

2 reakcí na tento příspěvek Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 10:31 | Nahoru | #73

díky za potvrzení že píst má vyšší teplotu než válec. Nevím jak Tobě, ale mně z toho vychází že studenej motor před nastartováním má vůli buď trochu větší nebo skoro stejnou jako při provozní teplotě, záleží na materiálech, ale během procesu zahřívání než se motor na provozní teplotu dostane, tam je vůle menší.



je zajímavý jak může někdo z jednoho výroku vydedukovat zcela opačný význam, než někdo jiný...
Takže ...blok a skříň, chlazeny vodou a olejem do tepl. cca 100 - 130 budou dilatovat stejně ba víc, než píst a kroužky který můžou mít i přes dvě kila ?
Proč se tedy zadírají a zapečou dvoutakty, když jsou nedostatečně chlazený ? ...vím, že je to trošku mimo...ale proč se nastavujou vůle na ventilech za studena...aby za tepla došly do cca. nulových tolerancí...

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 10:40 | Nahoru | #74
t_freedom> válec hliník, píst hliník. Studený jsou stažený dejme tomu stejně. Zapneš motor, píst se zahřívá víc než válec, tedy se píst roztahuje rychleji a než se válec dostane na provozní teplotu kdy je mezi pístem a válcem správná vůle, tak do té doby je ta vůle menší. To snad není žádná dedukce.

2 reakcí na tento příspěvek Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 10:42 | Nahoru | #75
Freedom: vzdyt pise ze behem ohrivani se vule zmensi = pist dilatuje vic nez valec....

Stev: hele co belray? Narazil jsi na naky hodnoceni?

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 10:50 | Nahoru | #76
assassin> moc ne, ale obecně dobrej. A na co to potřebuješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 11:13 | Nahoru | #77

t_freedom píše: Proč se tedy zadírají a zapečou dvoutakty, když jsou nedostatečně chlazený ?



mimochodem tady sis docela dobře odpověděl sám jak to s tou vůlí za studena je ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 12:35 | Nahoru | #78
Stev> aha...už mi docvaklo, žes myslel dočasnou situaci... ne jako lineárně s rostoucí teplotou...

ale ani tak si nemyslím ... zaprvé píst a válec nejsou ty nejtěsnější elementy jako válec a kroužky. A zadruhé existuje nějaký prostup tepla a vodivost. Krom toho tu někdo zmínil ostřik pístu olejem. A kroužky který jsou ocelový a sedí na stěně válce nemají zase omnoho vyšší teplotu než válec u horní úvrati...
Teoreticky připouštím tvou tezi o dočasném, zvětšení pístu oproti válci... v praxi tam ale bude hodně ALE ...

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

30.4.2015 v 12:40 | Nahoru | #79
t_freedom> vůle pístního kroužku k válci bude na teplotě nezávislá, myslím si. Jsou na pístu nasazený volně.

e: tedy kromě toho že tam žádná vůle ani není.

Naposledy editováno 30.04.2015 12:47:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

1.5.2015 v 08:30 | Nahoru | #80
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:35:16

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

1.5.2015 v 08:51 | Nahoru | #81

assassin píše: Freedom: vzdyt pise ze behem ohrivani se vule zmensi = pist dilatuje vic nez valec....

Stev: hele co belray? Narazil jsi na naky hodnoceni?



Bel-Ray jsou všeobecně dobré oleje, mý TL1000R ho jezdilo do 61tkm, pak jsem přešel na Motul 5100 10W-40, tenkrát ten Bel-Ray mělo všeho všudy pár prodejců a Motul byl snadno dostupnej. Pak se objevilo K2Moto a ty ho distribuujou ve velkém, ale už jsem zas nechtěl měnit, když na Motul to šlapalo jak má a žádnej problém...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

1.5.2015 v 09:15 | Nahoru | #82
ppll> to je zajímavý...
ale potvrzuješ tu Stevovu teorii, že v první chvíli se píst ohřeje a dilatuje rychleji...tedy vůle bude teoreticky menší, než v provozním stavu ?

Jak lineárně v čase to probíhá ?

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

1.5.2015 v 12:29 | Nahoru | #83
ppll> nenapsal jsem že dojde ke srovnání vůle v okamžiku kdy má píst a válec stejnou teplotu.

e: respektive o okamžiku kdy maj stejnou teplotu na ohřátym motoru jsem vůbec nepsal protože neexistuje, prosím nepřekrucovat.

Naposledy editováno 01.05.2015 12:34:20

Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

1.5.2015 v 20:34 | Nahoru | #84
kluci nechci se tu nikoho zastávat nebo naopak ale osobně si myslím že čím je olej hustější tím sním mají kroužky co dělat aby ho pořádně setřeli no a pro uklidnění tu všech jsem na mém obsahu1078 nalítal 8tis km na 0W30 tady ten http://www.millersoils.cz/cfs-0w30-nt?c=190 a na tom samém spodku mám teď obsah 1120 a u té 1078 to nesežralo ani deko ale časy se mění a do 1120 jsem dal 10W50 ale jak budu měnit dám 5W40 a u toho chci zůstat na pořád

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

2.5.2015 v 00:41 | Nahoru | #85
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:35:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

2.5.2015 v 06:33 | Nahoru | #86
viz příspěvek 60, dělejte si blbce z někoho jinýho :)

Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

2.5.2015 v 15:05 | Nahoru | #87
Kluci, hlavne at tam olej mate, a moc to nereste

Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

2.5.2015 v 16:41 | Nahoru | #88
Tak tak

(reakce na) Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

2.5.2015 v 18:39 | Nahoru | #89
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:36:01

2 reakcí na tento příspěvek Olej RSV mille co říkáte na Motul 300v 15w50 ?

24.5.2015 v 20:20 | Nahoru | #90
Ahojte, chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s olejem Motul 5100 15w 50... jezdil jsem na Agip TEC 4 T, ale nenašel jsem stránku, kde by měli filtr i olej dohromady....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 14 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 209, 210] Aprilia RSV 1000 WenCa 6276 29.8.2024 v 16:32 Mileek
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 Bu_back 53 19.6.2024 v 14:11 alpiniště
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr


TOPlist