Snad že existuje fígl se stříkačkou - tahá se z třmenu do ní, nebo z ní přes třmen do nádobky ? Či jak to celé funguje.
1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou
Stříkačkou se tlačí do prasátka a bublinky by měly vylézt z páky.
Naposledy editováno 26.05.2015 22:54:57
1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou
Povolování šroubu napojení hadice na třmen bych nedělal. Rozpojení systému jej vždy zavzdušní.
1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
maspe píše:
...............Povolování šroubu napojení hadice na třmen bych nedělal. Rozpojení systému jej vždy zavzdušní.
Povolení toho šroubu má stejný význam jako odvzdušňovák. Kapalina je při napumpování pod tlakem a při povolení vytéká ven. Nemá se to jak zavzdušnit.
fidlimydli píše: Povolení toho šroubu má stejný význam jako odvzdušňovák. Kapalina je při napumpování pod tlakem a při povolení vytéká ven. Nemá se to jak zavzdušnit.
Pokud je ale ten šroub výše než odvzdušňovák tak tam vzduch zůstane.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
Možná proto jsou u nás motorky v takovém stavu jak jsou, když někdo místo aby povolil 4 šrouby hledá jednodušší nefunkční řešení.
Stále by mne zajímalo, co vlastně říká k tomuto tématu manuál.
1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou
hrnous píše: po vyndání vzpěry pístky po zmáčknutí pedálu o kousek vyjedou, a po puštění zase zajedou nazpátek
Pokud je to tak jak píšeš, tak nefunguje pumpa tak jak by měla. Neměls jí rozhozenou? Možná se ucpal doplňovací kanálek z nádobky do pumpy při vypoušťění původní kapaliny...
Pak naleju do nádobky kapalinu a posečkám, až začne téct ven.
Pak to teprv smontuju.
Ty dvě-tři bublinky v systému sů ven na pár šlápnutí.
Co si tím ušetřím nervů a času .
Třebas předek neodvzdušňuju vůbec, ty bublinky samy vyletijů ven za pár pumpnutí (Jawa, ČZ, Honda XR i CR...)
Šlaušek bych teda měnil tak, že bych vycucl nádobku, namontoval šlaušek a dolél kapalinu.
Až začne prýštit ven, namontoval bych to na prase.
Posléze bych tu kapalinu, pro klid v duši, dovyměnil - vyšlapal aj z prasete.
Podobně se to dělá aj na soutěži (enduru).
Naposledy editováno 27.05.2015 17:23:33
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
maspe píše: fidlimydli> jako teorie dobrá, zajímalo by mne, proč japonci doporučují sundat brzdič a dát ho při odvzdušňování do určité polohy, když vlastně stačí povolit šroub. Možná proto, aby neměli celé brzdy zeblité od kapaliny, že při každém povolení se správně mají měnit těsnění, že spoj je považován za bezpečně těsný až po dotažení daným momentem, že k tomu tento spoj není vůbec určen, nejistota výsledku a další.
Možná proto jsou u nás motorky v takovém stavu jak jsou, když někdo místo aby povolil 4 šrouby hledá jednodušší nefunkční řešení.
Stále by mne zajímalo, co vlastně říká k tomuto tématu manuál.
Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.
Líbí se mi, jak tady špekulují ti, kteří si akorát přečetli manuál a vrchol jejich praxe je šponování řetězu. Výše popsaná věc je běžná praxe pokud je třeba zalomený odvzdušňovák. Navrhl jsem tohle řešení, protože vidím z obrázku, že šroub je logicky v nejvyšším místě. Bohužel, dnes je doba, kdy lidé absolutně přestali používat rozum. Na každé povolení šroubku a zmáčknutí tlačítka potřebují manuál. Tebe zajímá co k tomu říká manuál, mne zajímá, jak jsi došel k tomu, že je to nefunkční řešení.
Samozřejmě odšroubování třmenu a zkoušet v jiném náklonu je taky jedno z řešení. Jen pak nezapomeňte třmen přitáhnout předepsaným momentem, aby byly u nás motorky ve špičkovém stavu. A vůbec .. jak to může někdo dělat na koleně doma? Po něm bych teda motorku nechtěl, ta musí být v hrozném stavu. .... nebo jak se to tu obvykle píše.
fidlimydli píše: Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.
Líbí se mi, jak tady špekulují ti, kteří si akorát přečetli manuál a vrchol jejich praxe je šponování řetězu. Výše popsaná věc je běžná praxe pokud je třeba zalomený odvzdušňovák. Navrhl jsem tohle řešení, protože vidím z obrázku, že šroub je logicky v nejvyšším místě. Bohužel, dnes je doba, kdy lidé absolutně přestali používat rozum. Na každé povolení šroubku a zmáčknutí tlačítka potřebují manuál. Tebe zajímá co k tomu říká manuál, mne zajímá, jak jsi došel k tomu, že je to nefunkční řešení.
Samozřejmě odšroubování třmenu a zkoušet v jiném náklonu je taky jedno z řešení. Jen pak nezapomeňte třmen přitáhnout předepsaným momentem, aby byly u nás motorky ve špičkovém stavu. A vůbec .. jak to může někdo dělat na koleně doma? Po něm bych teda motorku nechtěl, ta musí být v hrozném stavu. .... nebo jak se to tu obvykle píše.
1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
Edid.:Zrovna jsem si vzpomněl na typické půlení motoru šroubováky a sekerou, to je přesně ten případ, kdy dle tebe zdravý rozum vyhrál. To, že po třetím půlení je blok na vyhození, je věc druhotná. Děkuji, ale musím použít citaci Visáčů - Nechci, nechci.
Naposledy editováno 27.05.2015 21:33:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
maspe píše: fidlimydli> každý podle sebe.
Edid.:Zrovna jsem si vzpomněl na typické půlení motoru šroubováky a sekerou, to je přesně ten případ, kdy dle tebe zdravý rozum vyhrál. To, že po třetím půlení je blok na vyhození, je věc druhotná. Děkuji, ale musím použít citaci Visáčů - Nechci, nechci.
Pokud tohle považuješ za vítězství zdravého rozumu, drž se raději těch manuálů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
Asi jsi zkušený nechoš, tak je pro tebe něco samozřejmě brnkačka, pro ostatní smrtelníky třeba ne.
Když někdo něco dělá prvně, a neví jak na to, tak (pro tebe asi ne) je normální, že se podívá, jak to popsal někdo kdo tomu rozumí, nedejbože, to dokonce vymyslel a zkonstruoval a třeba pro to napsal postup jak se to má dělat..
Díky tomu, co tu čtu o vítězství zdravého rozumu, už konečně chápu výskyt některých závad, které jsem si myslel, že nemohou vzniknout - pokud si majitel přečte alespoň základní návod ke své motorce.
Teď už díky místnímu osvícenství chápu, že návody jsou pro blbce. Jdu se potupně zahrabat do sekce manuálů
Naposledy editováno 28.05.2015 15:19:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou
První je právní. Výrobce má jakousi normu na kterou se může v případě sporu o závadu vždy odkázat. Podfouklo ti podruhé těsnění pod hlavou? Co hlava je zkroucená? A vyměnil jsi všechny šrouby při předešlé výměně? Ne? Sorry, nedodržel jsi postup, reklamace se neuznává. Z tohoto důvodu je jakýkoliv manuál nadsazený o 100%, aby byla fabrika dobře krytá vůči všem možným napadením, protože lidi jsou schopni se dnes soudit kvůli každé blbosti.
Druhý je opravdu pro to, jestliže nevím, tak se podívám. V některých případech je to nutnost. Nikdo neví vše a různé značky, motory atp. mají pro různá nadstavení různé hodnoty, které každý nezná. Ale pochop, že stejně jako v ostatních oborech je jedna věc teorie a druhá praxe. Běžný mechanik nepotřebuje studovat jakým momentem má dotáhnout jaký šroubek, protože ví, kolik asi tak může dotáhnout šestku šroub v hliníku.
Pokud mi tu budeš tvrdit, že odvzdušnění přes holendr je blbost, protože se to zavzdušní, aniž by jsi to kdykoliv dělal, nebo logicky došel k závěru, že je tam při odvzdušňování přetlak a navíc to jistit tím, že podle manuálu, který jsi ani nečetl se to nesmí, protože ten spoj k tomu není určen, že pak musím vyměnit těsnící podložky a vše dotáhnout momentovým klíčem, neměl by jsi se do toho montovat. Možná jsi ve svém oboru špička, proč ne, ale raď tam, kde máš nějaké zkušenosti.
Zkušený mechoš má cit, a hlavně zkušenosti. Ale většina zkušených mechošů se tu nebude ptát jak odvzdušnit brzdu. Zase když řeknu, že mi motorka vyblikala chybu 132 tak bez odborné literatury většinou ani mechanik neřekne co je špatně, byť samodiagnostiku zvládne.
Ohledne holendru - jak jsem psal - každý dle sebe. Osobně bych si nechtěl do destiček a na kotouč nacamrat brzdovku, jen proto, že jsem byl líný povolit 3 šrouby. Proto to jiným neradím.
Osobně jsem dělal brzdy na VFR, kde je přesně tento případ. Zvolil jsem pohled do manuálu (což mi zabralo asi 2 minuty večer den předem) a tam to bylo popsané, jak jsem psal výše. Snažím se radit jen k věcem, se kterými jsem se osobně setkal - měl je v ruce, dělal a to tak, jak vím, že to jde (případně doplnit i jak to nejde)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Nová zkušenost [1, 2] Jawa 650 Style | milan1963 | 41 | 1.10.2017 v 07:47 laďa-prášil |
Lichtenštejnsko, Švýcarsko v červen... Jawa 650 Style | milan1963 | 2 | 23.5.2015 v 17:55 milan1963 |
Jak bych si představoval českou mot... [1 ... 5, 6] Jawa 650 Style | teamwhd | 155 | 24.4.2015 v 14:06 laďa-prášil |
Pneuservis v Ústí nad Labem Jawa 650 Style | jawaman | 11 | 21.2.2013 v 18:35 milan1963 |