Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj
Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej> já myslím že tam půjde dát něco jako konverzní ložisko, který bude mít vnější rozměr krku na corsaru a vnitřní pro ty brejle, ale nikdy jsem to neřešil a dávám to jen jako podnět.
tady bohužel moto morini není
tady bohužel moto morini není
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev> Ono tam není ani rsv.
Dohledat nějaký hybrid asi bude vyšší dívčí. Budu se ale snažit dohledat co se kam dávalo a snad něco vymyslím.
Dohledat nějaký hybrid asi bude vyšší dívčí. Budu se ale snažit dohledat co se kam dávalo a snad něco vymyslím.
Jindřej> Kdysi jsem tohle podobný řešil na GSX1100R kam jsem dával spodní brejle s vidlema ze ZXR750, horní ložisko bylo stejný jak na GSXR a spodní z GSXR bylo na osu s větším průměrem a osa brejlí ze ZXR byla delší, vše vyřešila vložka, která se nalisovala na osu brejlí, která průměrem sedla do ložiska z GSXR a výšku jsem pořešil na tý vložce osazením...Měla ta vložka tvar klobouku a fungovalo to na 100%, jen si musíš ohlídat dle tabulek přesahy pro slícování, tedy Háčkovou díru na osu a aby ti to šlo zároveň nalisovat vnějškem na ložisko...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
mám zase takový blbý dotaz...
jak dobře budou vlastně fungovat lehká kovaná kola na tom rozpočtovém podvozku (showa?)?
měl by to být krok kupředu nebo fungující podvozek je jen komplet z Rka i s Ohlinsama?
chci jít s váhou dolů, ovladatelností nahoru, ale přitom chci furt relativně měkký podvozek...
jak dobře budou vlastně fungovat lehká kovaná kola na tom rozpočtovém podvozku (showa?)?
měl by to být krok kupředu nebo fungující podvozek je jen komplet z Rka i s Ohlinsama?
chci jít s váhou dolů, ovladatelností nahoru, ale přitom chci furt relativně měkký podvozek...
oioi01> to je fakt blbý dotaz... jaký mají kola vliv na podvozek? lehčí kola ti ušetří cca 4kg na rotační hmotě, ale v provozu to nejspíš nepoznáš... na ovladatelnosti poznáš možná předek, ale taky nijak zvlášť! jinak showa/sachs podvozek funguje dobře... ty pětipaprskové kola na váze zas taková trága nejsou! Největší a nejtěžší shit je sada brembo kol, co se dávaly na NEfactory rsv a tuona od roku 2006
Kola podle mě dělaj hodně,dřív když jsem valil,tak jsem nebyl štonc vyhnout se kanálu,kterej jsem viděl 100m předem prostě ta motka pod plynem jela rovně a bez ubrání nechtěla uhnout ani o toho půl metru,s lehkejma kolama jí snáž přetlačím. Ovladatelnost šla hodně nahoru,ale v tvrdý akceleraci je to největší rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
A ještě jeden dotaz na místní borce.
Na Tuonu 2005 se mi při jízdě na kterýkoliv rychlostní stupeň naprosto pravidelně v cca 4500ot roztočí ventilátory ... oba
může to mít spojitost s tím nefunkčním čidlem spínání ventilátorů ??
Když čidlo odpojím,proklemuju (jakoby ho vyruším), závada přesto přetrvává
Nesetkal jste se někdo s něčím podobným ?
Na Tuonu 2005 se mi při jízdě na kterýkoliv rychlostní stupeň naprosto pravidelně v cca 4500ot roztočí ventilátory ... oba
může to mít spojitost s tím nefunkčním čidlem spínání ventilátorů ??
Když čidlo odpojím,proklemuju (jakoby ho vyruším), závada přesto přetrvává
Nesetkal jste se někdo s něčím podobným ?
Tak čidlo je kaput
Propojeno natvrdo přes vypínač a zmizela neustále blikající hláška EFI a už to ukazuje teplotu
Nové objednáno a bude za měsíc .. njn .. Ital
Ale neustále se samovolne spunaji ty ventilátory .. od cca 4tis ot na je kejklíři kvalt
Všechny svorkovnice zkontrolovany a promazany ... teď už asi jít kabel po kabelu
Propojeno natvrdo přes vypínač a zmizela neustále blikající hláška EFI a už to ukazuje teplotu
Nové objednáno a bude za měsíc .. njn .. Ital
Ale neustále se samovolne spunaji ty ventilátory .. od cca 4tis ot na je kejklíři kvalt
Všechny svorkovnice zkontrolovany a promazany ... teď už asi jít kabel po kabelu
Zdar odborníci. Motorka mi začala špatně dobíjet (cca 12 V). Zkoušel jsem vyměnit regulátor dobíjení - beze změny, hnědý konektory jsou už nahrazený. Dobíjení jsem měřil na baterce, na budících ukazuje ještě míň. Je ještě nějaká jiná další možnost, kromě statoru, kde by mohla být chyba? A je eventuelně stator stejný u starších (do 93) a novějších (od 04) RSV? Díky za postřehy
špageťáku, mrkni zde: kontrola dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
zdarec borci, začínám hledat okruhovku na příští rok a vleče se mi otázka v hlavě. Jak je na tom RSV 00-03 na okruhu? Jde mi spiš o servisní úkony a bytelnost motorky. Vyvstává mi otázka zda jít do 4V šestky nebo zda by RSV nebyla o tolik na provoz dražší. Nechci s tím lámat rekordy, spíš mi jde o získání více zkušeností s jízdou na limitu a užít si to. S Duknou se na okruh bojím a bylo by mi ji líto. Poslední varianta by pro mě byl supertwin, alenechce se mi jít do tak velkejch úprav když vím že to nebrzdí a podvozek je na výměnu též.
Díky za skušenosti
Díky za skušenosti
kulik> když ti nebude vadit, že tě předjede kdejaká šestka, tak je RSV fajn.. servis normálně jak na kdejaké jiné motorce... Bytelnost gut, ale padat s ní moc nedoporučuju většinou to odnese nádrž - praskne v uchycení k rámu a pak tama chčije benzín... ale dá se to zavařit dále to odnese lešení a sehnat nějaké rovné v pěkném stavu je celkem problém!
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Kucí odbornici. Nevíte od jakýho roku měla rsv4 abs?
Je mozný ze ho uz má rsv4 aprc 09?
Ja se domníval ze az od modelového roku 2013.
Naposledy editováno 27.07.2015 19:13:39
Je mozný ze ho uz má rsv4 aprc 09?
Ja se domníval ze az od modelového roku 2013.
Naposledy editováno 27.07.2015 19:13:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jeste me napadá, nevíte v jakém místě nejsnáz poznám, ze rám je skutečně factory - tzn má stavitelnou geometrii?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Díky bratře
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
No ono to zas není až tak mega žhavý.
Zatím mu ale klidně mužů dotlačit corsaro
Zatím mu ale klidně mužů dotlačit corsaro
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 22 | 9.12.2024 v 23:59 marekvjatrak |
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |