http://pol1.rajce.id...ou_-Krtiny_24.4.2015
mohu mit dotaz k MP3karum ?
Zajima me kolik mate najeto a v kolika KM se projevili jake chyby, nebo bylo potreba neco menit.
Take by me zajimalo jakou mate spotrebu pri jake jizde (uvazuji o 250ccm nebo i pokud bude dobra cena i o 400ccm)
Myslíte ze 50tis. km najeto jeste jde a ze s tim jeste dalsich 50tis. najedu ? .... a prave me zajima co budu muset kdy menit....
Diky za vase zkusenosti
Tom
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
Je hodne znát na spotřebě styl jizdy ? Dejme tomu ze s 400ccm pojedu kolem 90 (nebo budu to jen tak solichat na rovince) bude spotreba razatně nižší , než kdybych jel 120? Vubec si to neumim predstavit a z praxe je to take jine.
Diky Tom
Naposledy editováno 02.06.2015 08:45:04
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
oizik píše: Ahoj, my mame 250, jezdime na tom ve dvou a spotreba 3,5 L ale jezdime dalky.Jak je to s tema B ridicaky, podle ceho policajt pozna jestli mas verzi LT nebo klasickou?ja mam po pravde klasiku bez nozni brzdy a jen B a zatim jezdim.
Zpravidla podle technického průkazu Riskuješ 4 body, 25.000 – 50.000 Kč a 1-2 bez papírů. Nevím jestli Ti to svezení za to stojí.
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
Ta verze LT má vetší rozchod předních kol a má nožní brzdu.
text z letáku "MP3 YOUrban ve verzi LT je díky širšímu rozchodu předních kol (465 mm ) homologován jako dvoustopé vozidlo - tříkolka a na jeho řízení tedy postačuje řidičský průkaz kategorie B pro řízení osobních automobilů"
- verze bez LT má rozchod předních kol 425 mm
- další je vytažení blinkrů do tykadel. Ne LT verze mají blinkry v kapotáži.
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
to bude dost problém, protože v malém TP je jen :
Tovární značka, typ, varianta, verze : Piaggio, M75, 1, 00
Druh vozidla: Motocykl.
Ve velkém je - bohužel ho nemám po ruce, tak asi budu přeskakovat
- tříkolka
- skútr
z toho si myslím, že z malého TP to nepozná, ale když tě kontrolují, tak to v autě datlují do notebooku, tak možná jestli tam jim to nevyjede.
Naposledy editováno 12.06.2015 12:23:41
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
Tak jsem si to načetl a je jedno co máš v techničáku. Je to dáno legislativou ve skupinách řidičských oprávnění. Tudíž bys podle tohoto výkladu mohl řídit i tříkolky bez brzdového pedálu - tedy pokud jsou homologovány jako "tříkolová motorová vozidla skupiny A".
https://cs.wikipedia...C3%A1vn%C4%9Bn%C3%AD
oprávnění B
Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin AM, A1, A2, A a B1, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti:
Nepřevyšující 750 kg.
Převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg.
Převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu.
K řidičskému oprávnění v rozšířeném rozsahu „Harmonizační kód 96“ postačuje složení tzv. „doplňovací zkoušky“ podle § 45b zákona č. 247/2000 Sb.
Řidičské oprávnění skupiny B platí i pro vozidla skupiny A1 s automatickou převodovkou a pro vozidla skupiny B1.
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, i k řízení tříkolových vozidel skupiny A.
tříkolová vozidla skupiny A
Tříkolová motorová vozidla nespadající do skupiny A1 (tj. s vyšším výkonem než 15 kW).
Naposledy editováno 16.06.2015 14:24:39
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio MP3 500 LT
oizik píše: Už to mám potvrzeny od dopravaku že mužů i když nemám skupinu A do 21 let jen do 15kw od 21 let neomezené. Piaggio mp3 musí být zapsána jako tříkolka tzn. Motocykl tříkolka kategorie LE tu lze řídit jen s Bckem jeli ale zapsána jako motocykl ale už bez tříkolky tak je potřeba Ackem
To že s "B" nemůžeš řídit kdy je to zapsáno jako motocykl bez tříkolky čerpáš z čeho? V § 82 odst. 3 zák. č. 361/2000 Sb. je definice Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A. O homologaci se nic nepíše. Podle mého názoru tedy stačí zápis v TP či OTP motocykl a potom schopnost umět počítat do tří
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio MP3 500 LT
no právě "také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A"
tudíž musí být ve velkém techničáku napsáno Motocykl a tříkolka (LE ). Pokud bude homologována jako motocykl (LC) pak máš smůlu. Jde tedy o to LE a nebo LC.
motocykly
LC – motocykly – dvoukolové motorové vozidlo přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) dvoukolového mopedu
LD – motocykly s postranním vozíkem – vozidla se třemi koly umístěnými asymetricky a přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) tříkolového mopedu
LE – motorové tříkolky
motorové tříkolky – vozidlo se třemi koly umístěnými souměrně ke střední podélné rovině, přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) tříkolového mopedu
čtyřkolky jiné než lehké – hmotnost v nenaloženém stavu (v případě elektrického pohonu bez baterií) do 400 kg, v případě vozidla pro přepravu nákladů 550 kg, maximální čistý výkon motoru nejvýše 15 kW.
LM – motokolo – jízdní kolo s trvale zabudovaným motorem s objemem válců motoru nejvýše 50 cm³ (v případě spalovacího motoru), maximální konstrukční rychlost nejvýše 25 km/h
Naposledy editováno 25.06.2015 11:03:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio MP3 500 LT
Tygrik75 píše: Rambo007>
no právě "také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A"
tudíž musí být ve velkém techničáku napsáno Motocykl a tříkolka (LE ). Pokud bude homologována jako motocykl (LC) pak máš smůlu. Jde tedy o to LE a nebo LC.
motocykly
LC – motocykly – dvoukolové motorové vozidlo přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) dvoukolového mopedu
LD – motocykly s postranním vozíkem – vozidla se třemi koly umístěnými asymetricky a přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) tříkolového mopedu
LE – motorové tříkolky
motorové tříkolky – vozidlo se třemi koly umístěnými souměrně ke střední podélné rovině, přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) tříkolového mopedu
čtyřkolky jiné než lehké – hmotnost v nenaloženém stavu (v případě elektrického pohonu bez baterií) do 400 kg, v případě vozidla pro přepravu nákladů 550 kg, maximální čistý výkon motoru nejvýše 15 kW.
LM – motokolo – jízdní kolo s trvale zabudovaným motorem s objemem válců motoru nejvýše 50 cm³ (v případě spalovacího motoru), maximální konstrukční rychlost nejvýše 25 km/h
Asi je to neracionální diskuze, protože si nedokáži představit, že by MP3 nebyla zařazena do LE. Kdyby se tak ale náhodou stalo, tak je otázkou zda pojem "tříkolová" musí být de facto nebo de iure. Vzhledem k tomu, že v zákoně není odkaz na homologaci, tak podle mého názoru by měl jít obhájit i fyzický stav bez ohledu na homologaci. Ale v praxi taková situace těžko nastane, takže nás těžko někdo rozsoudí.
že to je šaškárna se shodneme všichni.
bohužel úřednický šiml stále řehtá a proto muselo Piaggio rozšířit rozchod předních kol z 420mm na 465mm a rázem už je to dokladově tříkolka. S rozchodem 420mm to byla motorka i když měla tři kola.
1 reakcí na tento příspěvek Piaggio MP3 500 LT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Piaggio MP3 500 LT
mám tříkolku s pedálem brzdy a rozšířeným rozchodem a je tam tříkolka LE. Ze začátku prodeje těchto tříkolek v tom byl podle mě na úřadech zmatek (byla verze LC a LE - myslím, že víc jak dva roky už jiná verze než LE není) a tak když dovozce zařizoval velké TP, tak mu tam mohli i napsat tříkolka LE i když podle zákona mělo být moto LC. Dle selského rozumu to máš ale dobře. Je to tříkolka a pár mm navíc rozchodu je jen kokotina pro úředníky. Pedál brzdy je ještě větší blbost, protože to jen jeho použitím skoro nebrzdí a jen překáží noze. Dost uvažuji o jeho demontáži (tedy jen páky). Používám ji jen jako frajeřinu když stojím na semaforech aby to nepopojelo když se nedržím rukama.
Ono vůbec celá kategorie LE je blbost, protože až někdo udělá supersport s dvojicí předních kol, 150 koní, dvojspojkovou automatikou, tak jako co? Taky to budu řídit s papíry na auto? Myslím, že to nebude dlouho trvat, než to některý výrobce vyzkouší. Viz náznaky u Hondy.
p.s. Vše je totiž nakonec o lidech. Je to stejné v TP u aut. Někdo tam má jen jedny možné pneu a v jiném je u stejného auta ve spodní části dodatek s dalším možným rozměrem (rozměry). Když tam nemáš ten dodatek, tak tam papírově nesmíš dát jiné gumy než co jsou v TP i když výrobce schválil a homologoval i jiné rozměry ráfků a pneu pro daný model auta. Je to jen o tom, zda si úředník při vyplňování TP usnadnil práci a nebo si usnadnil práci dovozce a tyto rozměry alternativních ráfků a pneu na úřad při zápisu nedodal.
Ten příměr s pneu není moc příhodný. Máš pravdu, že oboje je o neschopnosti úředníka, ale v případě nesprávných gum neprojdeš STK a tak si ji za nějaký peníz s novýma pneu zopakuješ. Tady se bavíme o tom jestli budeš mít rok papíry nebo ne. To je trochu jiná liga.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
euro pojištění Piaggio MP3 500, Piaggio MP3 500 LT | MEPA | 16 | 13.3.2016 v 15:54 MEPA |