Při studeném motoru chrastí rozvodák, teda podle mě to je on. Při teplém, např. po krátké jízdě nic zvláštního neslyším.
Je to CBF600 2008, stříkačka, hydraulickej napínák (nemá hydraulickej-níže objasněno) a na tacho 27000, ale kdo ví...
Vkládám video
Je to hrůza, ale teplej v pohodě.
Co s tím??? A dík předem.
Ještě doplním, slyším to u studeného jen na volnoběh, pak se to buď ztratí ve zvuku motoru v otáčkách a nebo to nechrastí, ale řekl bych, že nechrastí, asi by to bylo slyšet i v otáčkách.
Tady video teplého motoru
Naposledy editováno 20.07.2015 14:21:47
Teď se ti pomalu začne srát napínák. Vlivem toho se nerovnoměrně vytahá rozvoďák, ten potom přeskočí a potká se ti válec s ventilem.
Z které části ten zvuk jde? Kdy na tom byly dělané ventilové vůle a jak starý je olej?
Olej je tam nový, moto mám krátce, zvuk je jasně z rozvodáku (pouze po startu a do zahřátí motoru cca 5-10km), nic víc nevím, ventilové vůle budou OK, nebo teda nic není slyšet od ventilů. Asi tak.
Jinak s tím zvukem je právě problém, že ti může vznikat někde, ale jak se přes blok přenáší, tak se ozývat někde jinde. Takže ve výsledku to může být cokoli.
Ale je možné že ti napínák odchází a trvá mu než se tlakem dostatečně nastaví.
2 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Jde to z rozvodáku, určitě, prostě je to řetízek, na ventily se mi to nezdá..
Jo ten napínák by to mohl být, mám pocit, že s motulem 10W30 je to trošku víc slyšet, řidší olej, menší tlak, jen domněnka..
Je ještě otázkou, jak mi funguje ventil přetlaku oleje, protože ten já trochu po startu, když zavírá slyším jak zadrnčí na asi 15 vteřin, jen chvilku a jen po studeném startu, za tepla OK, nebo kombinace obojího.
Teda pokud funguje jak já myslím, po startu, studený, hustý olej=větší tlak a ventil otevře. S teplotou oleje se tlak zmenšuje a ventil zavíra a zadrnčí, slyšiš to jen pod motorem, jinak ne a jen cca 2 minuty po startu studeného, asi hraniční tlak a určité otáčky, jak si postupně sytič ubírá..
Může být třeba unavená pružinka na tom ventilu, je to jen mechanická věc a nemusí to být nutně závada.
Jenže zas to nedává smysl, protože když by zavřel ventil a já to začal slyšet, tak je to blbost. Ventilem to nebude.
Při zahřátém motoru není slyšet do hajé proc? Logické odůvodnění mě nenapadá.. Myslíš, že by mu trvalo tak dlouho než by se nastavil a nebo k tomu aby se správně nastavil potřebuje určity tlak a pak už fachá, zkusím na chvilku po startu přidat víc plynu někam k 8 a uvidím..
Chci si nechat nejdřív nechat změřit tlak oleje, kolik dává, teda jestli na to někoho seženu..
A pak ten napínák, pokud nejde nějak poladit.
Třeba někdo ještě s něčím přijde..
10W-40 by si asi nic pokazit neměl a třeba by to bylo lepší
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Já jsem v práci, já se teď nemůžu dopytle nikam podívat.. Můžu jen rychle odepsat a hurá makat.. :(((
Naposledy editováno 20.07.2015 13:19:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video
Sepacek píše: Jsi si jistý,že ten napínák je hydraulický? Zvenku vypadá jako klasický mechanický napínák od hondy. JInak za studena je na mém hornetu řetízek taky slyšet,po zahřátí je to ok.Měnil jsem napínák i rozvoďák.
Je to slyšet po výměně a nebo to bylo slyšet před výměnou a teď to máš OK?
Naposledy editováno 20.07.2015 13:18:24
Naposledy editováno 20.07.2015 16:33:39
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Resim nekolik zahadnych projevu i na svem CBF1000 rok 2007, takze podobna motorka, vyssi obsah.
Podle me mas na vyber ze dvou postupu:
Postupna eliminace problemu, vyzaduje trpelivost, muze usetrit penize:
1. Kontaktuj tady na motorkarich jine majitele stejne motorky s podobnym najezdem, mozna lepsi i s trochu vyssim. Uz mohli mit stejny problem. Mozna zjistis, ze je to jen mentalni problem.
2. Zacit malymi kroky, jako je vymena oleje. Hromada servisaku a pilotu mi rikala, ze pouha zmena oleje muze udelat velky rozdil a eliminovat nektere projevy (nebo je mozna jen prekryje). Z jara mas jine teploty nez v lete a tvuj 10W-30 ma nizsi doporucenou maximalni teplotu, nez jakou ted v lete venku potkas. Mam litrovy CBF a jezdim na 10W-40 jako hromada jinejch.
3. Kdyz nepomuze ani to, tak zkus zjistit, jak se da na motorce manipulovat s tou soucastkou, kterou podezrivas. A kdyz ani to neni moznost, tak pak servis.
Druha varianta je primo servis:
1. Officialni - osobne je na velke ukony kde neni znama pricina nemam moc v lasce. Jejich pristup tabulkove predepsanych casu na jakkykoliv ukon me vylozene desi. Primo v Honda servisu uz jsem se setkal s tim, ze jsem jim popsal problem treba v ramci vymeny desticek nebo prezouvani, poprosil jsem je, at se na tom svezou a reknou mi vic. Vykaslali se na to se slovy, ze na to nebyl cas. Pritom to jsou kluci, o kterych vim, ze jezdi uz dlouho. Nejsou ale vsude stejni a mozna ti dokazou problem po sluchu identifikovat a pomoct. Vetsi pocatecni investice.
2. Servisak na volne noze - nekdo, kdo se v motorkach stoura rad, neco uz zazil, opravil a ma dobre reference a hlavne muze na motorce delat delsi dobu, i kdyby s prestavkami. Bratrovi takhle delal rozvody na Thundercatovi jeden soukromnik. Sice 3 tydny, ale za to ma dobre reference a pro me i vetsi mentalni jistotu. Za delsi dobu prace byl i o neco levnejsi nez Yamaha servis. Jenze se najde hromada lidi, ktera se takovych soukromniku boji a bude se ohanet oficialni zarukou na servisni zasah u oficialnich servisu znacky.
Tahle cesta samozrejme bude drazsi. Taky muzes skoncit s rozebranym motorem a zaverem, ze pro pacienta nemeli zadnou lecbu. Zaplatis vykon zbytecne.
Ja urcite prvni zkusim vymenit ten olej ;]
Naposledy editováno 20.07.2015 17:10:25
Naposledy editováno 21.07.2015 01:42:20
2 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
DrakCZ píše: Zacit malymi kroky, jako je vymena oleje. Hromada servisaku a pilotu mi rikala, ze pouha zmena oleje muze udelat velky rozdil a eliminovat nektere projevy (nebo je mozna jen prekryje). Z jara mas jine teploty nez v lete a tvuj 10W-30 ma nizsi doporucenou maximalni teplotu, nez jakou ted v lete venku potkas. Mam litrovy CBF a jezdim na 10W-40 jako hromada jinejch.
jen poznámka k 10W30 oleji. Pokud i v těch vedrech motor drží stejnou stálou teplotu jako při nižší teplotě, ničemu to nevadí.
e: respektive pokud drží stejnou stálou teplotu jako 10W40, ale to se hůř zjišťuje. Že většina olejů používáním zdegraduje na úroveň 10W30 už je věc jiná ...
Naposledy editováno 21.07.2015 09:35:48
halif píše: Je to slyšet po výměně a nebo to bylo slyšet před výměnou a teď to máš OK?
Možná je to o trošku lepší,ale spíš to bude furt ůplně stejný jako před tím a změnu k lepšímu si namlouvám jen pro to,abych nějak omluvil ty investovaný peníze :D
Ale je fakt že ten můj napínák měl vůli jako prase viz.
www.youtube.com/watch
Naposledy editováno 21.07.2015 17:15:42