natrafil som na internete na dost vela prispevkov kde ludia prestali cistit retaz na motorke pretoze to nema ziaden vyznam. Velakrat sa spomina ze retaz vydrzala dlhsie, sem-tam ze rovnako ako keby sa cistila, ale ani raz som nevidel nikoho aby pisal ze vydrzala kratsie oproti cistenej retazi.
Taky scottoiler je vlastne rovnaky pristup, retaz sa iba dookola maze.
Je tu niekto kto sa rozhodol ist touto cestou a vie sa podelit o svoje poznatky?
Kdyz jezdis v zime a mas to nasoleny, ma to podobnej efekt.
čistil jsem kartáčem (po delší cestě nebo po víkendu - zkrátka když jsem se dostal do garáže), mazal pdl (buď po víkendu nebo ob den - cca po 500 - 1.000 km)
1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze
Uz som bohuzial kupil Kettenmax tak si ho aspon raz vyskusam :D
Ale to je každýho boj, já se o řetěz starám, někomu je to putna a jezdí s černou kšandou...
1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze
nastříkáš nepřilnavé, guma je od toho hned zajebaná ale zase nemusíš tak čistit...
1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze
oioi01 píše: taky mě to sere... nastříkáš přilnavé, takže ti neodletí hned na gumu, ale zase na sebe váže bordel a musíš to furt čistit...
nastříkáš nepřilnavé, guma je od toho hned zajebaná ale zase nemusíš tak čistit...
spíš hodně lidí neumí mazat řetěz...nanesu mazivo, nechám to pár minut působit-těkavé látky donesou mazivo tam, kam mají a za cca 10minut řetěz otřu hadrem! Ne že nechám mazivo na povrchu aby se do toho nalepil bordel.
Tže finální efekt zcela k hovnu.
Osobně čistím, krettenmax je pecka věc. Pochopitelně shodit kryt a vyčistit kolem kolečka + občas shodit zadní kolo a řádně vyčistit rozetu. Jestli to nějak prodlouží péro nebo životnost řetězu - péro nic, řetěz nevim. Zastávám názor, že to ničemu neuškodí.
Na krosce jsem čistil po každém návratu z terénu.
A nejdřív řetez otřu hadrou kterou mam namočenou v benzínu to otřu cca 3x dokola no poté nanesu mazivo ve velkém množství aby to všude nateklo nechám přes noc.
Ráno vemu hadru s trochou benzínu a jen otřu boky řetězu a jednou dokola celej řetěz. výdrž řetězu je cca sezonu ale motorka jezdí převážně furt wheelie a blbnutí jako gumovačky sem tam louka les pro zábavu takže se zapráší občas déšt neřeším řetez ale drží :)
Ale velkou pozornost kladu na okolí kolečka a rozety vše otírám aby nikde nebylo větší množství prachu s mazivem.
takhle jednou měsíčně.
PS:řetěz mám i brutálně volný nenapínám max 2x do sezony :)
toto používám.
PS2: když mi ještě v ČR otravoval soused hlasitou hudbou do noci a přes několik upozornění mnou i pčr hudbu nezeslaboval a trvalo to cca rok namazal jsem mu s tím gumy u auta ty stírací na oknech co jsou a na stěračích.
Komplet vše co se dotklo se sklem musel dát nové a pochopil že bude poslouchat potichu :)
Naposledy editováno 29.07.2015 12:08:16
1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze
Na současný řetězovce mám najeto přes 30 a pořád vypadá obstojně, řetěž prozatím není vytahanej nesymetricky. Pravidelně mažu a čistím, jezdím pouze silnici.
EDIT: Minimálně jednou ročně (před zimou) sundávám i kryt řetězu, gumový vodítko na kyvce a kryt hnacího kolečka a vydrbu též.
Naposledy editováno 29.07.2015 12:16:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze
fockewulf píše: spíš hodně lidí neumí mazat řetěz...nanesu mazivo, nechám to pár minut působit-těkavé látky donesou mazivo tam, kam mají a za cca 10minut řetěz otřu hadrem! Ne že nechám mazivo na povrchu aby se do toho nalepil bordel.
Predpokladam ale ze handrou potom utries iba boky a nie z hora a z dola aby si neutrel mazivo ktore ma byt v styku s rozetou..
1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze
Já čistím i mažu... a mažu klasikou olejem ... štětečkem ... sprej si beru jen když jedem někam ven a nemám zadní stojan.
Jak tu někdo psal. Buď máš přilnavý mazivo a lepí se na něj bordel - krom toho při následným mazání se nový nedostane k jádru pudla (a brusná kaše brousí kroužky)
Nebo řídký mazivo a olej lítá všude. Já používám klasiku motorovej olej, štětečkem na kroužky a pak obtočím hadr kolem a utřu - při utírání vlastně setřu i hromadu bordelu co řídkej olej vyplaví. Nemusím čistit tak často. Je to možná zdlouhavější, ale sprejů a všech mazacích lobby už jsem měl plný zuby. Nic není stopro... ceny sprejů už mě štvaly a funkce často taky. Mám láhev oleje za 150CZK na dva roky ...a je to rituál...
Jinak ....výdrž řetězu je myslím dost diskutabilní. dvouvál, čtyřvál ... 80HP proti 200HP ... věř tomu, že 130 HP mýho ucukanýho dvouválu odrovná řetěz dřív než 180HP na R1(pyčovoe)
1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze
Wakasaki píše: Predpokladam ale ze handrou potom utries iba boky a nie z hora a z dola aby si neutrel mazivo ktore ma byt v styku s rozetou..
komplet, ne že bych zase to dřel do sucha, ale proč mít na válečcích mazivo, když tam nemá co dělat? Váleček se proti zubovým kolům nepohybuje, pohybuje se čep a ten musí být namazaný - a právě tam ty těkavé látky musí mazivo donést, všude na povrchu je mazivo k ničemu.
Stev píše: nečistím vůbec, jen mažu bel-ray 6in1 což je něco podobnýho jako wd40, a otřu. V2 1000, 520 řetěz, duralová rozeta, a poslední výdrž řetězu 18 tis., kdy jsem mu dost pomohl špatným napínáním. Na stojanu to trvá max 5 minut a mažu kolem 500 - 800 km.
jak jsem již psal - čistím, mažu. pro srovnání - taky V2 1000, původní (original) řetězovka, najeto 20 tis., nejeví zatím potřebu výměny
Naposledy editováno 29.07.2015 18:44:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze
t_freedom píše: Hadrem se utře všude...dokola...
Já čistím i mažu... a mažu klasikou olejem ... štětečkem ... sprej si beru jen když jedem někam ven a nemám zadní stojan.
Jak tu někdo psal. Buď máš přilnavý mazivo a lepí se na něj bordel - krom toho při následným mazání se nový nedostane k jádru pudla (a brusná kaše brousí kroužky)
Nebo řídký mazivo a olej lítá všude. Já používám klasiku motorovej olej, štětečkem na kroužky a pak obtočím hadr kolem a utřu - při utírání vlastně setřu i hromadu bordelu co řídkej olej vyplaví. Nemusím čistit tak často. Je to možná zdlouhavější, ale sprejů a všech mazacích lobby už jsem měl plný zuby. Nic není stopro... ceny sprejů už mě štvaly a funkce často taky. Mám láhev oleje za 150CZK na dva roky ...a je to rituál...
Jinak ....výdrž řetězu je myslím dost diskutabilní. dvouvál, čtyřvál ... 80HP proti 200HP ... věř tomu, že 130 HP mýho ucukanýho dvouválu odrovná řetěz dřív než 180HP na R1(pyčovoe)
počkej to jako kupuješ novej motorovej olej a čistíš s ním řetěz?
proč ne vyjetým???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze
a najezdíš minimálně 50-60 tis ať je to stroj a styl jízdy jaký chceš,zhruba kolem 30 tis to chce vyměnit přední kolečko,jinak ten řetěz domrdá dřív.přes to vlak nejede,zdar
píše člověk na sametovém čtyřválci se cca. 100HP...
Kolem 30t km budu buď skákat přískokama... jak bude nerovnoměrně vytahanej...a kolečka budou bez zubů...
Naposledy editováno 30.07.2015 09:21:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |