V dubnu 2015 jsem zakoupil skútr Honda SH 150 s najetými 19.500 km. Rok výroby 2001. Podle vyjádření předchozího majitele byl skútr dovezen z Itálie dovozcem skútrů z Kladna.
Po najetí dalších 500 km se počítadlo pootočilo na 20.000km a tam se také zastavilo. Ještě chvíli jsem tak jezdil, než vypadl náhon tachometru a tak nastal čas palubku rozebrat a pokusit se opravit obě závady najednou.
Po demontování krytů tachometru mě čekalo překvapení. Kryt tachometru byl provrtán. Pokračoval jsem v rozebírání dál a čekal co dalšího mě překvapí. Odpojil jsem vše potřebné a vyjmul mechanismus tachometru, abych se podíval kde je závada.
A ejhle, první řada čísel ( desítek tisíc km) byla poškozena ostrým předmětem.
A jak k tomu došlo? Někdo z lidí, komu prošla motorka rukama přede mnou, se nezdržoval přetáčením počítadla vrtačkou, ale provrtal kryt tachometru z boku a nějakým ostrým předmětem a násilím protočil kolečko počítadla o minimálně tři pozice zpět. Podle množství poškozených čísel, má skútr minimálně 4x.xxx najetých kilometrů.
Já jsem opravil zaseklá kolečka a tachometr nyní vesele počítá dál.
A jaké z toho pro mě plyne ponaučení? Až budu příště kupovat motorku, mrknu na počítadlo tachometru hodně zblízka, protože když jsem teď počítadlo kontroloval podrobně, vidím na číslech poškození i po zpětném smontování.
Jenda
1 reakcí na tento příspěvek Stočené kilometry "Jak na to?"
Decathlon píše: A bylo to nabízené jako moto bez investic, jen sednout a jet? To je teď taková moderní věta.
To je každej stroj kterej jde nastartovat a odjet protože nikdy tam nikdo nenapíše že to je bez investic na 5km nebo 5tis km Já kdybych chtěl prodat svoji motorku tak to budu tvrdit taky protože jsem přesvědčenej že je na ní vše v pořádku, ale nedokážu říct že za pár km nepíchnu nebo mě nepraskne žárovka
2 reakcí na tento příspěvek Stočené kilometry "Jak na to?"
Staré gumy, spálený zvon a po 35km to chcíplo na dálnici.. Předchozí majitel totiž koupil novou baterku a tu jsem vyjel, teprve pak jsem zjistil že je v hajzlu stator zapalování. Takže skutečně bez investic, jen sednout a jezdit
Samozřejmě že kilometrům nevěřím nikdy, ale stav vypadal dobře. A skutečně mě nenapadlo měřit napětí na regu a rozebírat tachometr. Holt, chybama se člověk učí
BTW: docela dobrá je služba zjištění kilometrů z MDČR podle výpisů z STK. Samozřejmě že to funguje jen na autat která tu jsou registrovaná delší dobu, ale pokud se jednou propojí databáze celé EU, bude to dobré kladivo na stáčející zm.dy..
Jen jako pokus jsem si projel nedávno koupeného služebního Transita... poslední STK 680.000 km na jaře při nákupu 240.000 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
Johnyprague píše: Samozřejmě že to bylo bez investic..
Staré gumy, spálený zvon a po 35km to chcíplo na dálnici.. Předchozí majitel totiž koupil novou baterku a tu jsem vyjel, teprve pak jsem zjistil že je v hajzlu stator zapalování. Takže skutečně bez investic, jen sednout a jezdit
Samozřejmě že kilometrům nevěřím nikdy, ale stav vypadal dobře. A skutečně mě nenapadlo měřit napětí na regu a rozebírat tachometr. Holt, chybama se člověk učí
BTW: docela dobrá je služba zjištění kilometrů z MDČR podle výpisů z STK. Samozřejmě že to funguje jen na autat která tu jsou registrovaná delší dobu, ale pokud se jednou propojí databáze celé EU, bude to dobré kladivo na stáčející zm.dy..
Jen jako pokus jsem si projel nedávno koupeného služebního Transita... poslední STK 680.000 km na jaře při nákupu 240.000 km
Todle funguje jen na auta koupena v ČR. Ojetých se stačí před prvním přihlášením. A i tak občas zjistíš že při první STK najeto 90 tisíc. Při druhé 99. A teď si tipni o kolik to stocili. A je to jen vyhozené petikilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
1 reakcí na tento příspěvek Stočené kilometry "Jak na to?"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
Johnyprague píše: Twister> Vždyť píšu že provozovaná v ČR. A je to zadarmo, takže lepší než nic.
S tím výpisem z TK už to není tak světový, vzhledem k tomu že jsme národ vyčůránků tak se začal používat další způsob jak s tímhle švindlovat a to že vzhledem k tomu že soft na přepis KM má dneska kde kdo tak se kilometry upisují už před samotnou technickou kontrolou, nebo případným servisem v autorizáku, který taktéž eviduje kilometry vozidel. Prostě to holt spoustě lidem stojí za to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
Johnyprague píše: KubaNěco>
Ahoj, přesně. Proto jsem to sem dal jako zajímavost. Lidská vynalézavost je neuvěřitelná..
Mas predem predpokladam to nejhorsi, pak muzes byt mile prekvapen.
JInak stejen nevis jestli ten predek je z toho skutra, takze paradoxne to takovej najezd mit nemusi.
Obcas jezdim s lidma na konzultace ohledne prodeje a s klidnym srdcem ti muzu rict, ze 90% motorek je stoceno a ve velky vetsine pripadu to ASI nestoci ten stavajici prodavajici, ten jenom slepe veri ze si koupil vonavku co ma nalitano 18-26 tkm .
Jo a jinak se me dycky otevirala kudla v kapse ze rceni ze si za to muzou kupujici sami, ale v podstate zacinam dochazet k presvedceni ze to tak je. Protoze kdyz hodis na inzerci motorku co ma najeto 80-90tkm presne dolozis co se na ni delalo, tak se ti nikdo ani neozve ze by o ni uvazoval.
Holt lidi chteji ve slepe vire kupovat motorky co maji najeto 25tkm
2 reakcí na tento příspěvek Stočené kilometry "Jak na to?"
- nevím jak Vaše vrtačka, ale ta moje ''jede'' max. 80 km/h, tak si spočítejte, jak dlouho byste stáčeli tímdle způsobem 20 000 kilometrů.
- přecvakal jsem čísílka v tachometru rukou natvrdo a přesto, že je ten mechanismus z větší části plastový, nic se tomu nestalo, funguje to pořád dál a nepoznali byste to na tom.
Takže ani když rozeberete tacho, není jistota, že se v tom někdo nehrabal.
A to nemluvím o tom, že dneska to má většina motorka digitální, takže nějaké šťourání se šroubovákem v kolečkách už je pasé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
Johnyprague píše: ... ale stav vypadal dobře. A skutečně mě nenapadlo měřit napětí na regu a rozebírat tachometr. Holt, chybama se člověk učí
nechci nejak rejpat, ale u mechanickeho tachometru stoceni poznas podle rozhazenych cisel (pokud to filuta 'nestaci' dopredu ) - krasne to je videt na te fotce od Hellborna - a to, ze to nedobiji poznas podle pridani plynu se zapnutymi dalkovymi - kor u techhle chcipaku, u tech svetlo cvici podle otacek jak zjednany.Heki píše: Jen taková poznámka. Na svém obstarožním DR 600 po pěti majitelch jsem si stáčel kilometry sám pro sebe (pro rýpaly - tu motorku NIKDY nebudu prodávat a dělal jsem to proto, že kilometry stejně určitě neseděly a při generálce jsem si to chtěl vynulovat, abych měl přehled kolik jsem nalítal já osobně) a zjistil jsem následující:
- nevím jak Vaše vrtačka, ale ta moje ''jede'' max. 80 km/h, tak si spočítejte, jak dlouho byste stáčeli tímdle způsobem 20 000 kilometrů.
- přecvakal jsem čísílka v tachometru rukou natvrdo a přesto, že je ten mechanismus z větší části plastový, nic se tomu nestalo, funguje to pořád dál a nepoznali byste to na tom.
Takže ani když rozeberete tacho, není jistota, že se v tom někdo nehrabal.
A to nemluvím o tom, že dneska to má většina motorka digitální, takže nějaké šťourání se šroubovákem v kolečkách už je pasé.
jezkove voci, ten dovod stocenia je teda fakt genialny. A co tak si zalozit (aj sukromny, teda neverejny) profil na www.spritmonitor.de ? tam je servisnej historii uplne fuk, ci zacinas od 56 876km alebo od 19km. vlastne ani ten profil netreba - proste staci excel alebo nieco jemu podobneho
Jinak souhlas s tím, že kupovat motorku (nebo auto) podle stavu tachometru je pitimost.
Heki píše: Jen taková poznámka. Na svém obstarožním DR 600 po pěti majitelch jsem si stáčel kilometry sám pro sebe (pro rýpaly - tu motorku NIKDY nebudu prodávat a dělal jsem to proto, že kilometry stejně určitě neseděly a při generálce jsem si to chtěl vynulovat, abych měl přehled kolik jsem nalítal já osobně) a zjistil jsem následující:
- nevím jak Vaše vrtačka, ale ta moje ''jede'' max. 80 km/h, tak si spočítejte, jak dlouho byste stáčeli tímdle způsobem 20 000 kilometrů.
- přecvakal jsem čísílka v tachometru rukou natvrdo a přesto, že je ten mechanismus z větší části plastový, nic se tomu nestalo, funguje to pořád dál a nepoznali byste to na tom.
Takže ani když rozeberete tacho, není jistota, že se v tom někdo nehrabal.
A to nemluvím o tom, že dneska to má většina motorka digitální, takže nějaké šťourání se šroubovákem v kolečkách už je pasé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
Medved píše: nechci nejak rejpat, ale u mechanickeho tachometru stoceni poznas podle rozhazenych cisel (pokud to filuta 'nestaci' dopredu ) - krasne to je videt na te fotce od Hellborna - a to, ze to nedobiji poznas podle pridani plynu se zapnutymi dalkovymi - kor u techhle chcipaku, u tech svetlo cvici podle otacek jak zjednany.
No pokud má kvalitní a dobitou baterii tak přidáním plynu nic nepoznáš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
PEPAFJR píše: No pokud má kvalitní a dobitou baterii tak přidáním plynu nic nepoznáš.
ty mozna ne, protoze jsi stary a slepy, ale my mladi a ostrozraci to pozname.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stočené kilometry "Jak na to?"
Medved píše: ty mozna ne, protoze jsi stary a slepy, ale my mladi a ostrozraci to pozname.
Tak to pardon, zapomněl jsem,že jsi výrazně mladší.
Naposledy editováno 04.08.2015 15:53:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda 150 Honda SH 150 | Kraken586 | 9 | 6.10.2023 v 13:59 mvpno |
Jakou pneu na skůtr , Michelin, Dun... Honda SH 150 | Oldmenn | 9 | 20.5.2022 v 13:21 dave-lister |
Honda sh 150 dílenská příručka a ut... Honda SH 150 | Kraken586 | 5 | 26.1.2021 v 22:38 Kohlstein |
Honda SH 150 s karburátorem Honda SH 150 | Kraken586 | 7 | 21.1.2021 v 23:22 Kraken586 |
přehřívání Honda SH 150 | Bukaj65 | 8 | 3.1.2021 v 19:22 neznamyScooterD |