Tato informace proběhla na ČT24. Zarazilo mě to %. Podle toho, koho potkávám v provozu mě to číslo přijde neskutečně vysoké. Ale je možné, že do toho zahrnují i řidiče skútrů ve městech, kteří jezdí pouze v povinné přilbě.
Jak jste na tom vy? Cpete se do kombinézy za každé okolnosti nebo vlastníte pouze imitaci helmy a máte ji jen proto, abyste neplatili pokutu?
Pozn. Kde se taky sakra vkládá anketa????
Naposledy editováno 05.08.2015 14:22:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
Myslíš něco jako "závislostněrychlostní přepínač dálkovek" ???
Teď vážně, jsem si vědom, že dálkovky můžou vadit jak motorkářům, tak plechovkářům...
ALE !!! Důležité podle mě je, aby byla motorka bezpochyby na silnici vidět...
Pokud kdokoli z vás sleduje trochu statistiku nebo alespoň některé zprávy o dopravě, tak ví, že značnou část (nadpoloviční) vážných zranění nebo i smrtelných úrazů motorkářů zaviní plechovkáři, kteří nevěnují dost pozornosti dění kolem sebe na silnici...
Klasika je nedání přednosti motorce při vjíždění na hlavní, nedání přednosti při odbočení vlevo, taky odbočení do předjíždějící motorky, přejíždění do protipruhu atd.
Já už pár takových nehod viděl na vlastní oči a nehodlám se stát levnou obětí nepozorného idiota za volantem. Většina takových viníků pak krčí ramenama a tvrdí, že si nevšimli, že jela motorka asi moc rychle, že nebyla vidět, že asi nesvítila atd. Navíc při současném stavu justice je jakýkoli "revanš" za takovou vraždu z nepozornosti velmi nejistý, tudíž spoléhat na samouvědomění plechovkářů nelze spoléhat...
Sám jezdím a jezdit budu s dálkama, když to uznám za vhodné, nikomu nesvítím dlouze do špíglu, když jedu např. přes obec, ale v momentu, kdy vyjíždím z obce do volného prostoru, kde se dá trochu zrychlit, dálkové zapínám, abych byl dostatečně vidět a nespoléhám jen na to, že mě např. dvacetiletý děvče v Corse od tatíka uvidí, protože má v hlavě spíš nápady, co bude dělat večer...
I přesto, že na motorce používám dálková světla vždy a pravidelně, si vždy také dávám majzla, jako bych nebyl vidět vůbec.
Vzkaz Pietrovi92: až budeš nucen párkrát z motorky vyskočit nebo ji položit, když se ti do cesty postaví "plechovka", nebo když si za volantem Iveca nezaujatě představíš, v jaké pozici je motorkář proti unavenému řidiči Iveca, který je často utahaný, nevyspalý, zpocený a těší se domů, budeš smýšlet jinak...
S dálkovýma světlama na motorce skončím v momentu, kdy bude na silnicích poznat tolerance řidiče vůči řidiči bez ohledu na vozidla, kterými se dopravují...
PS: a dost mě sere, když se ve sdělovacích prostředcích vede kampaň za lepší oblíkání motorkářů a nepozornost plechovkářů nezmíní ani BESIP ani ředitel dopravní policie ani redaktor veřejnoprávního média...
Naposledy editováno 10.08.2015 07:57:21
Od jakziva se v bezpecnosti prace pouziva tzv. metoda ALARA (as low as reasonably achievable). Volně vysvětleno nema smysl investovat do extremne drahe ochrany, ktera zvysi bezpecnost jen minimalne. Coz je dle meho nazoru i priklad dedka jedouciho na babete do kramu v kuzi, nebo me jedouciho v kuzi maximalne ctyricitkou na koupaliste. Nebo snad maj cyklisti jezdit v kuzi? Nebo plechovkari v helme a s krcnim chranicem? Nebo se nesmi pouzivat auta bez airbagu? Nebo treba auta starsi peti let, ktera maji vyrazne nizsi uroven ochrany, nez nova auta? To jsou vsechno priklady, kde se zakon ridi sluvkem "reasonable". BESIP a novinari se timto sluvkem bohuzel neridi, je ridi lobysti..
Jinak za sebe, kdyz jedu uzivat zatacky, nebo na okruh, tak si na sebe navliknu i kozeny spodky se znakem Modre ustrice, abych si neudelal silnicni lisej na gulkach...
Většinou jezdím plnou polní, byť textil, a bez páteřáku.. zvažuji koupi, jednou už byl objednán, nakonec nedošel..pak to zas vyšumělo..
Ale teď v těch vedrech jsme na kratší cesty (k vodě) jeli na hulváta, v mém případě helma, rukavice, kecky, tříčtvrťáky a tílko. Včera nás po cestě chytl slejvák s kroupami a musím říct, že jsem velmi litovala, že jsem neměla alespoň dlouhej rukáv
Svícení dálkovými neuznávám, jakákoliv snaha více se zviditelnit akorát zhoršuje postavení všech ostatních motorkářů .. je to jak s kontrolkou, pokud např. víš, že musíš pravidelně kontrolovat olej, děláš to. Jakmile víš, že se ti rozsvítí červená kontrolka, kašleš na to. Takže řidiči budou akorát o to méně sledovat provoz, protože budou čekat, až je někdo oslní. Každej by měl jezdit, hlídat si cestu dopředu, dozadu ..zrcátka.. nazdar.
Pokud bude řidič hovado, tak ani ty dálkové nespasí. Jinak párkrát se mi stalo, že jsem předjela motorku, která dálkovými svítila, takže jsem se pak děsila, o co jde, proč na mě svítí a volnila, čuměla po něm.... a ono se prosím nedělo nic, krom "zvyšování bezpečnosti"
1 reakcí na tento příspěvek ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
A tak jako máš kampaně na bezohledné kamioňáky a ostatní profi řidiče tak jsou kampaně na motorkáře :(. Taky by mě zajímalo kdy se pustí i do plechovkářů i když na mladé za volantem se ukazuje pořád (a ani se tomu moc nedivím).
Jinak já dálky nepotřebuji můj prckolet má podle mě dostačující potkávačky které mi svítí pomalu lépe jak dálky. Navíc jsem celý v červeném tak doufám, že i to přispívá k mé lepší viditelnosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
No jo, ale s doufáním toho moc nenajezdíš... Druhá věc je, že kritické události tě naučí se na krizové momenty dívat trochu jinou optikou...
Naposledy editováno 10.08.2015 12:48:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
selkie píše: ať tam klidně stojí, lepší než aby to tam poslal...
Tak třeba konkrétně v Rakousku se přestalo svítit z mnohem jinýho důvodu, než je "provozem někde jinde".....a doufám si tvrdit, že Německo na tom bude obdobně
Jestli ten důvod znáš,tak se rád něco dozvím.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
Jirka.46 píše: Jasně "všichni stujte já jedu,jako magor"
Jestli ten důvod znáš,tak se rád něco dozvím.
a proč zrovna "já jedu jako magor"? nikdo, koho znám, nejezdí 90...ale málokdo taky jede 200...takže trochu jednostranný, nemyslíš? Prostě je lepší, když dotyčnej řidič auta postojí raději 20 vteřin, než abych já pak po zbytek života jezdil na kriplkáře
prachy a ekologie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
navíc jí nesedí kolem hrudníku a dělá jí to u paží cecky jak Cecilce ze Slunce, seno
selkie píše: a proč zrovna "já jedu jako magor"? nikdo, koho znám, nejezdí 90...ale málokdo taky jede 200...takže trochu jednostranný, nemyslíš? Prostě je lepší, když dotyčnej řidič auta postojí raději 20 vteřin, než abych já pak po zbytek života jezdil na kriplkáře
prachy a ekologie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
selkie píše: a proč zrovna "já jedu jako magor"? nikdo, koho znám, nejezdí 90...ale málokdo taky jede 200...takže trochu jednostranný, nemyslíš? Prostě je lepší, když dotyčnej řidič auta postojí raději 20 vteřin, než abych já pak po zbytek života jezdil na kriplkáře
Hele, to je ale fakt divná logika, ne? Tak já když pojedu ve sportovním autě 140 po okresce, tak mají taky všichni stát a čekat, až se mi uráčí? Sorry, překračuješ-li pravidla, pak je ta zodpovědnost především na tobě. A vyblbnout se může každej na okruhu.
"Neříkám,že by se mělo jezdit předpisově,ale taky záleží kde.Já většinou přes křižovatky jezdím pomaleji,než je povoleno.Pokud si někdo myslí,že může do křižovatky vlítnout třeba 120 a zachrání ho dálky,tak to je jeho boj."
"Hele, to je ale fakt divná logika, ne? Tak já když pojedu ve sportovním autě 140 po okresce, tak mají taky všichni stát a čekat, až se mi uráčí? Sorry, překračuješ-li pravidla, pak je ta zodpovědnost především na tobě. A vyblbnout se může každej na okruhu".
Přesně tohle se snažím celou dobu říct
Naposledy editováno 10.08.2015 14:57:35
Ked sa ideme vozit tak dvojdielna kombo a cizmy
Ale priznam sa ze v tomto pekle 39+ aj tak ze prievzdusna bunda, kratasy ale kolenacky a moto boty, rukavice mam vzdy, ale to len mesto
Krejza píše: Pietro92> Je fajn, že máš pohled z druhé strany, ale kamion a motorka jsou dost rozdílné způsoby jízdy, že srovnávat je je minimálně nelogické. To už radši srovnávej silniční kolo, to má k motorce nejblíže. (I přesto, že to tady nikdo neuslyší rád.)
Jen pro zajímavost, s čím jezdíš?
1 reakcí na tento příspěvek ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
anii píše: selkie> neuzákoněj, tohle dělá člověk pro sebe a narozdíl od dálkovejch tím nikoho neoslní
no..stejně jako to neuzákonili jinde...nepočítáš s tím, že tady je "vedení" plný análních alpinistů, který raději udělají víc, než po nich Brusel chce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ÚAMK: motorkáři se dostatečně nechrání
Tadeáška píše: Hele, to je ale fakt divná logika, ne? Tak já když pojedu ve sportovním autě 140 po okresce, tak mají taky všichni stát a čekat, až se mi uráčí? Sorry, překračuješ-li pravidla, pak je ta zodpovědnost především na tobě. A vyblbnout se může každej na okruhu.
ve sportovním autě?
.
.
.
.
.
sorry, byl jsem se podívat na dveřích, jestli jsem ve správný místnosti...
a pokud pojedeš 140 po okresce ve sportovním autě, tak je lepší, když ostatní počkají...a nebo narazíš na svoje dvojče a máte místo ve zprávách
okruh je drahej a já sem chudej, tak kravim na svym "okruhu"