je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
2 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
Je to hloupej dotaz, ale fakt se tam ten olej nemoh dostat nějak jinak?
Sice o motorech vim docela dost, krucinal, vždyť to i studuju, ale porad se mám dost co učit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Pokud je olej v tom odvetravani, tak mozna spatne funguje odlucovac oleje v PCV ventilu?
Jak studujes, jako ze z tebe bude servisak jo? No to se zakazky jen pohrnou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Zkusim najít fotku. Když jsem sundal hadicí na sani, tak před škrtící klapkou v záhybech hadice stál olej.
co se tyce vybehnuti gufera kliky na klice, nikdy sem to nezazil a nechapu jak mnozstvi olejove naplne muze ovlivnit tlak oleje??? copak kdyz nalijes vic oleje do vany tak se zmeni tlak na cerpadle???
1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
MattiK> Pokud ho tam das tolik, ze se hladina dostane do kontaktu s klikou, tak se olej solidne nasleha a napeni, takze tlak asi vzroste. Udajne to ale i prestane mazat (cerpadlo ty bubliny nenasaje), coz se mu nestalo, takze nevim.
Naposledy editováno 11.08.2015 13:25:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu
A ta mala hadice je odvětrávání motoru, ale vede z vršku hlavy, u nalevaciho hrdla oleje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Hippie> Zjevne ho tam nebylo tolik, aby se motor zadrel ale asi ho tam bylo dost na to, aby se pretlakoval a vylital odvetranim do sani. Otazka je, co na to katalyzator
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Redguy píše: Komorerth> Zmen si Avatar, Redguy je jen jeden
MattiK> Pokud ho tam das tolik, ze se hladina dostane do kontaktu s klikou, tak se olej solidne nasleha a napeni, takze tlak asi vzroste. Udajne to ale i prestane mazat (cerpadlo ty bubliny nenasaje), coz se mu nestalo, takze nevim.
tak zaprve, motorovy olej je aditivovany kvuli snizeni penivosti, takze temer nepeni a za druhe pokud uz by teda napenil, tak se tlak v systemu snizi a ne zvysi, proto se motor zadre, protoze by nasal vzduchove bubliny, coz se rovna v podstate stavu motoru bez oleje - tim padem porad nechapu proc by melo vybihat nejaky gufero...
nevim teda jak ma skodovka udelany odvetrani kliky, aby pul litru oleje ovlivnilo jeho vyhazovani do sani, to jako to odvetrani je brane odkud?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?
Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?
Naposledy editováno 11.08.2015 13:54:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.
Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?
Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?
od toho je tam prece to odvetrani motoru, aby tlak ani podtlak v motoru nevznikal ne?
a kdyz je odvetrani udelane nahore, tak potom na to hladina oleje prece nema vliv, kdyz ten olej nahoru do hlavy a na vacky je tlacen tim cerpadlem, ktere reguluje tlak prepoustecim ventilem primo v tom cerpadle...
jedine rozumne vysvetleni je aspon teda pro me, ze spatne funguje to odvetrani (ale urcite na to nema vliv mnostvi oleje)
Taky mi to nedava moc smysl, ale ja se prave ridil tim, ze rozdil pred a po je v tom mnozstvi oleje. Ale je fakt, ze pise, ze to bylo na velkym servise vcetne rozvodu, takze je dost mozny, ze tam domrdali uplne neco jinyho. Protoze 8 mm nad horni rysku by melo byt uplne v pohode.
Teorie o vymene motoru je ovsem v Cesku docela zabavna pro svoji pravdepodobnost
Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.
Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?
Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?
Setkal jsem se s přeplněným motorem a svítila kontrolka mazání. Po upuštění oleje pěnění přestalo a zhaslo mazání.
Záleží kolik se tam benzínu dostane a na kolik se olej v provozu ohřeje. Jestli s tím jezdí na nákup a z5, moc ten olej nezahřeje.
Aby lítal olej do sání, měl by ten motor foukat přes kroužky. A to se přes noc nestává...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
Naposledy editováno 11.08.2015 14:16:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu
PETARDAK píše: MattiK> S čerpadlem to nemá nic společného, ale v každém motoru je pod písty obrovská pulzace a víření které se vyšší hladinou oleje markantně zvětší a "olejová mlha" lítá do přefuku a zpět do sání (mj. jako první to řešila kanály mezi válci, pro zabránění ztrát výkonu SUZUKI u GSXR1000) a pokud po 2000km ta má 8mm oleje navíc, tak už to téměř nevadí, ale po nalití tam bylo zjevně navíc několik cm a ten za ty 2t km "nalítal" do sání a "shořel" .... = má zakarbonované svíce a spal.prostory a pro to hůř chytá... a mj. dostal řádně "na frak" katalyzátor
konecne trochu rozumne vysvetleni...
ok, ale pokud je odvetrani nahore ve viku, tak tam se olejova mlha, ktera vznika pod pisty nedostane, navic je tam ve viku to kryti, ktere zabranuje nadmernemu dostavani se oleje do toho odvetrani, pak jinak bych tam strikalo i z vacek zejo...