V čem konkrétně může být servis a provoz Dakaru dražší než u ostatních? Co se reálně může stát, aby mě to vyšlo výrazněji dráž než u ostatních? Co si na cestě na rozdíl od ostatních neopravím sám? Třeba podle srovnávače tady na motorkářích je na tom v případě cen servisu a náhradních dílů hůř, tak by mě zajímalo, co konkrétně se pod tím skrývá.
2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Že by se na tom něco konkrétního sralo co by zvyšovalo riziko dražšího servisu - to bych rozhodně neřekl. Já ji měl pár let a nikdy mi mě nic nenechalo u cesty. A že je oficiální servis BMW dražší než servis Chunlanu - to asi ano. Pokud chceš měnit olej v oficiálním servisu.
Naposledy editováno 12.10.2015 17:28:36
Jinak jak píše Seikos - originál servis bude vždycky drahý. Můžeš si zkusit porovnat ceny nějákých dílů s těmi ostatními motorkami - ono všeobecně, ať je Yamaha, Suzuki nebo cokoliv jiného za origo díly je vždycky raketa...
seikos píše: Co se spotřeby týče, tak tohle malý starý GS s Rotaxovým motorem je naprosto nedostižný. Já s tím jezdil běždě kolem 3,6 litru. Trochu mi hůře startoval (r. 2000 - jednosvíčka). Tuším že od r. 2003 se dělala dvojsvíčka a ten startoval lépe. Pak trochu víc nepřesná převodovka. Občas bylo obtížnější najít i neutrál. A přední jednokotouč jsem párkrát "zmodral" v Alpách - moc některé pasáže nedával. Ovšem jako celek to byla skvělá motorka a nemohu proti ni říct křivého slova.
Že by se na tom něco konkrétního sralo co by zvyšovalo riziko dražšího servisu - to bych rozhodně neřekl. Já ji měl pár let a nikdy mi mě nic nenechalo u cesty. A že je oficiální servis BMW dražší než servis Chunlanu - to asi ano. Pokud chceš měnit olej v oficiálním servisu.
2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Čau, chtěl bych ti doporučit TOTO , krom všech nesporných výhod BIGu, jako je neskutečná trvanlivost a jednoduchost, má tento konkrétní kus přední masku s lepším světlem a taky je tam možnost domontovat funkční cestovní plexi. Prodávající je navíc velmi solidní chlapík.
Zjisti si co je BIG zač a popřemýšlej o tom.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
nilgiri>
Já si pro změnu zkusím sundat růžový brýle a uvedu snad trochu vyvažující pohled člověka (sebe), který si celkem zánovní F 650 GS od prvního majitele před lety pořídil a jezdil (i když ne přímo toho vyššího Dakara, ale motoricky a 99 % ostatních komponent je to stejný). Byla to už samozřejmě stříkačka (předchozí F650 měl karbec) a ten údajně lépe startující poslední model (dvojsvíce a nevím už kolikátá řídící jednotka), tuším r.v. 2004. Ale i tak byly starty skoro na heslo - sice to po pár sekundách točení chytlo, ale zase zdechlo. Takže znova, a někdy (záleželo na vlhkosti a teplotě) až napotřetí nebo napočtvrtý. A nebyl jsem sám - to je jedna z chronických bolestí u tohoto Báwa. Taky baterka trpící horkem a odcházející po jedné až dvou sezónách - je tam chuděra naražená prakticky hned na horkou hlavu motoru (palivová nádrž je pod sedlem). A přístup snad úplně ke všemu (včetně třeba i k žárovce v koncovém/brzdovém světle) je u tohoto malýho GS Báwa slovy jednoho kolegy "jako k penězům a místa je tam všude jak v kapesních hodinkách". Motor je pořádný vibrátor a navíc má poměrně malý rozsah provozních otáček. Z praktického hlediska taky třeba preventivní kontrola hladiny oleje je před spuštěním motoru a jeho zahřátím nemožná a i jeho výměna je vlivem zvolené koncepce (olej v rámu atd.) problematičtější než u konvenčních řešení s mokrou skříní. Chronickou bolestí u F 650GS/Dakar je jen tak namátkou volnoběžka, vodní pumpa, regulátor palubního napětí, vzduchová klapka a její rozštelovávání atd. Ventilové vůle jsou vymezeny podložkami a mám dojem, že pro jejich výměnu je u tohoto Rotaxu nutno demontovat vačkové hřídele. A ta trpící baterka, za to by měl dostat konstruktér záhlavec. Navíc je složitě oplastovaná a všude torxy, že dostat se k ní je práce na půl hodiny.
Můj názor je, že ono to malý GS Báwo (BMW F 650GS/Dakar) obestavěný okolo rakouského motoru Rotax se vstřikováním je jenom mírně inovovaným následovníkem předchozího BMW F 650 s karburátorem, a to vlastně bylo zase dvojčetem nic moc spolehlivého italského motocyklu Aprilia Pegaso. V podstatě - vyhodili karbec, dali vstřiky a hasily se postupně "vlastnosti" okolo spotřeby paliva prvních verzí a nespolehlivosti startování.
Předpokládám, že se na mě možná sesypete, ale co už... To malé GS Báwo je podle mne takovou směsicí italsko-rakousko-německé ekonomické "tvůrčí" invence, kterou soudruzi v BMW zaštítili svým jménem a navíc ještě motorkářsky chytlavým přídomkem "Dakar" u dražší verze s o něco vyššími zdvihy v atraktivnějším barevném provedení. S neomezenou reklamní masírkou v zádech to ze začátku slavilo prodejní úspěchy primárně mezi zazobanou západní klientelou, ale muselo to po roce po dvou letech procházet vynucenými inovacemi, aby pak byla výroba tohoto glorifikovaného stroje po tuším pouhých 5 nebo 6 letech ukončena - uživatelé postupně začali objevovat víc a víc nedostatků, nedomyšleností a vyloženě slabých a problémových míst. A později po ještě dalších úpravách zase pod jinými dobrodružně-exotickými názvy (tuším snad G 650 GS "Sertao" nebo tak nějak - viz jihoamerická poušť Sertao) zkoušeli Němci tu káru tlačit dál pro změnu zase v holportu s Číňanama.
To samozřejmě neznamená, že bys s ním nemohl být nějakou dobu spokojený (ostatně žádná motorka není bez chyb), ale jestli tu svoji další mašinu nekupuješ hned zítra, tak si raději ještě za dlouhých (pod)zimních večerů projdi na asi nejreprezentativnějším tuzemském baworáckém fóru zkušenosti uživatelů z provozu:
(skoro 1400 diskusních vláken a přes 20 tisíc příspěvků k 650 ccm Báwu s jednobuchem Rotax)
http://www.bmwgs.cz/...orum.php?forum_id=17
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Máš osobní zkušenost nebo čerpáš z informací od jiných?
Jako u každé motorky je třeba sem tam mrknout na olej, řetízek zkontrolovat 1x za 6000 km není moc práce ani času. Ta motorka je nesmrtelná, pokud se vyloženě nevykákneš na základní věci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
ST-M píše: nilgiri>
Čau, chtěl bych ti doporučit TOTO , krom všech nesporných výhod BIGu, jako je neskutečná trvanlivost a jednoduchost, má tento konkrétní kus přední masku s lepším světlem a taky je tam možnost domontovat funkční cestovní plexi. Prodávající je navíc velmi solidní chlapík.
Zjisti si co je BIG zač a popřemýšlej o tom.
plečku z roku 96 za 55 hadrů. K tomu "poctivých" 40tkm za téměř 20 let provozu, když má kufry na cestování. O hodně blbější údržba (řetěz, ventily - častěji), o hodně horší spotřeba (kolik 2 - 3 litry?) a technicky naprosto zastaralá motorka, která bude brzdit ještě o mnoho méně než bmw.
Sorry, ale ne pro srandu je tam ten krumpl už přes měsíc a furt je. Dokonce mu na to ani nikdo nenapsal.. Proč asi..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
mara.k píše: ST-M> Kolega z dílny, první velká mašina po Jawce 350, maník ho trochu ojebal ale pak mu zaplatil půl opravy (naštěstí/naneštěstí kámoš jaho švagra). Ten kolega neměl nic nastudovanýho a dopadlo to takhle - od začátku mu to blbě,startovalo, hulilo a bralo olej (mysleli jsme že kolem gufera na klice, ale bylo to kolem ventilů). Finále bylo, že vinou koroze praskla u napínáku toho řetízku pružina, a oddělalo to hlavu. Bonus je, že vpředu má nějakou C od Mitasu, takže to vibruje a přešlapuje ve vinglech. Tak už do něj hučím nějakou dobu ať přezuje a uvidí to zlepšení, případně mi to na chvíli půjčí.
No, jsem rád, že jsi popsal, kolik chyb tam bylo způsobeno zanedbaným servisem... To ovšem není vlastnost motorky...
Jinak, já bych si Biga nevybral, to už spíš tu 650, na cestování líp Ta600. Můj názor, nikomu ho necpu
2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Dovi: díky za pohled z druhé strany. Co jsem měl možnosti si zatím přečíst, tak snad na žádnou tuto vlastnosti jsem nikde nenarazil. Ohledně třeba vibrací se naopak všude píše, že ve srovnání s jinými jednoválci to nevibruje skoro vůbec. Ta baterka a další věci jsou asi nepříjemnosti, ale na druhou stranu nevěřím, že existují motorky, co jsou úplně bez problémů. Jinak nějaký ten servis navíc ("složitější" výměna oleje demontáž vačky atd.) mi zas tak nevadí. To GS fórum budu určitě průběžně procházet.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Big ma sice opravdu trvanlivej motor (teda pist vydrzi klidne 100 tisic km), ale to okolo zase zadna hitparada neni. Mne odeslo lozisko na hlavni hrideli prevodovky, volnobezka 2x, pak byl dojebanej starter a serizovani retezu vyvazovaku me znervoznovalo - bal jsem se, abych to nepo..kazil. Jinak olej zral tak 3 deci na tisic, benzinu tak kolem 6ti litru. Retez byl po 15ti tisicich v haji. Mel jsem tam ladak Laser, krasnej zvuk. Ale uz bych to asi nechtel...
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Slávek-TDM píše: ST-M> biga jsem mel, nekolikrat jsem byl i na srazu Bigu, ale zadnou mene znamou verzi bez zobaku neznam. Spis bych rekl, ze na to nekdo narouboval vrsek z DRka 650ky.
Big ma sice opravdu trvanlivej motor (teda pist vydrzi klidne 100 tisic km), ale to okolo zase zadna hitparada neni. Mne odeslo lozisko na hlavni hrideli prevodovky, volnobezka 2x, pak byl dojebanej starter a serizovani retezu vyvazovaku me znervoznovalo - bal jsem se, abych to nepo..kazil. Jinak olej zral tak 3 deci na tisic, benzinu tak kolem 6ti litru. Retez byl po 15ti tisicich v haji. Mel jsem tam ladak Laser, krasnej zvuk. Ale uz bych to asi nechtel...
Slávku, já teda na BIGu jezdil od 4,5 do 6,5 litru... ta vyšší mez, když jsem tomu dával fest za krk...
Že ti odešlo ložisko je specifická vlastnost typu motorky?
Volnoběžka je i u jiných motorek evergreen ( KTM LC8 i Rotax co má malý GS)...
Že se údržby bojíš nebo jsi u ní nervozní je specifická vlastnost BIGa?
Ale no tak.... nohama na zem...
EDIT: nejsem apriori proti malýmu GS, ale za ty koruny máš nesmrtelnýho BIGa, s jednoduchou konstrukcí, průměrně šikovnej motorkář na něm spraví kdekoli na cestě cokoli... a nechtějte mi tvrdit, že při stejné úrovni pravidelné údržby 650 GS bude větší držák než BIG...
PS: ten "bezzobák" z inzerátu jsem viděl, stavu na tachecu věřím...
Naposledy editováno 13.10.2015 17:12:56
Co se tyce spotreby, 6 byl takovej lepsi prumer, spis jsem jezdil za vic. Ale nejezdil jsem na spotrebu, to je pravda.
Nohama jsem na zemi docela slusne, pisu jen o tom co znam. Big neni nesmrtelnej, zadna motorka neni (ani stary XJ900, co jsem mel pred par lety - viz muj profil). S GSem zadny zkusenosti nemam, takze o nem drzim pysk...
Jinak jsem se nedavno nasel na nejakych starych srazovych fotkach - z "turecka" jestli ti to neco rika... Ale uz nevim, kde ty fotky byly.
Jinak kámoše kámoš na 650bávu nalítal cca 150tis km než ho zlomil pádem do menší propasti,ale netuším co všechno řešil za opravy a servis
Naposledy editováno 13.10.2015 17:54:16
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Karnet - CDP (Carnet de passage) - ... BMW F 650 GS Dakar | kovrcek | 22 | 24.9.2024 v 15:41 sticho |
Dlouho očekávaná aktualizace Yamaha XT 600 E, Yamaha XT 600Z | Malcolm1986 | 2 | 13.8.2024 v 00:47 2stroke |
Yamaha XT600 1989 problém so štartrom Yamaha XT 600 E | Franto28 | 2 | 22.7.2024 v 19:05 Milos1 |
XT 600E dusí se a chcípá Yamaha XT 600 E | Boky | 12 | 8.7.2024 v 18:08 krokoš |
XT 600 E nedobiji Yamaha XT 600 E | XT_600 | 17 | 1.6.2024 v 21:05 kawarer |