chtěl bych se zeptat na Váš názor a rady:
Známý (182cm/75kg) schání doporučení na moto - konkrétně choppera.
Motorka vhodná pro začátečníky.
Faktory výběru: (samozřejmostí je kvalita, dlouhé servisní intervaly a jízdní vlastnosti)
ale důležitým faktorem je design! aby to byla vážně pastva pro oči.
Účel pořízení: volná jízda - kochací styl (žádné závody)
Kubatúra: ∞
roky výroby: aby se dala sehnat nová (nebo min. jetá)
rozpočet: 200-400tis (těch 400tis v případě, že by to byla fakt krasavice)
velké plus: sedačka pro batůžek
a kdyby šla ta zadní pnu 300
Nemáme v tomto směru velký přehled, proto se obracím na vás, zda víte ještě o jiných modelech:
máme 3 favority: (seřazeno vzestupně - dle sympatie)
1) Suzuki Intruder M 1800 R
- nevýhoda, nemá spolujezdce
2) Kawasaki Vulcan S nebo Vulcan 900
Sršeň ho měl nedávno v testu a moc ho chválil
a 3) srdcovka Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special 1250
tohle je vážně skvost, ale problém je cena. za ještě přijatelnou cenu je pouze tahle předváděcí, která má ale cca 14500km již najeto (ale s roční zárukou) - zde nemáme zkušenost, zda skoro 15tis není přeci jen dost...
nový model 2016 již vychází na 505tis a to je už kotel.
Koukali jsme i na ročník 2013/2014, ale cena stále atakuje 400tis.
Děkuji moc za odpovědi, názory a vaše tipy :)
Naposledy editováno 10.10.2015 13:49:26
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
A dík za Tvé přání do prvních učednických roků a tisíců kilometrů bez újmy
Po čase už reaguješ ironicky, nějaký hlubší rozbor většinou nemá efekt. Asi tak. Použij "Hledat" , pročti pár vláken a pochopíš.
PS: Nejsnáz si člověk na mašině rozbije hubu po 1-2 sezónách a 10-15 tkm, kdy už si myslí, že umí! Bacha na to!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Duke1 píše: jongi> kolik chces ale tady se tazatel pta na Night roda ne V roda
http://www.harley-da...torcycles/v-rod.html ....komentář není potřeba
2 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
co tenhle Low-rider? http://www.harley-d.../dyna/low-rider.html .. jen nepoznam, kdy to ztraci ten styl, tak jestli to lze pocitat do te samé kategorie
Breakout jste říkali že taky špatné že? (težké, silné)
Naposledy editováno 12.10.2015 19:35:00
Moje vybrané byly. Victory Hammer, Yamaha Warrior, Intruder 1800, H-D V Rod. V tomto pořadí. Na Intrudra jsem si jen sedl a byl mi velký. To samé Hammer když jsem měl možnost se s ním seznámit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Low Rider. Ovladatelnost dobrá, posaz taky, ale děsná ergonometrie. Stupačky nepřirozeně vysoko, když to přeženu bude mít kolena pod bradou. Celá motorka je bez koulí, jízda na ni je nuda. Vrátil jsem ji po hodině. Stroj vhodný na krátký přesun z místa A do B, ale to je skůtr taky.
Breakout je jiné kafe. Dlouhá jak týden před výplatou, minimalistický vzhled, zadní guma 240. Estetický dojem 200 bodů ze sta možných. Ale jestli něco je určeno pro jízdu vpřed, je to Breakout, ale když si zvykneš jde to. Ale má nízko stupačky. S těmi bude škrtat každý.
Nicméně do něj jsem se zamiloval. a s radostí bych měnil.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
já zkusim zitra cele vlákno projet znovu a vybrat vase typy a udelat souhrn, abychom se nekam dostaly :D protoze pullku veci co tu bylo nahozeno, zase druha pulka vyvratila :D tak snad z toho něco zbylo :D
Duke>> oki, mrknu na to na ně :)
edit: tak street je moc kapotovanej (ten predek) a king - no, nutno videt na zivo, na nekterych fotkach dobry, na jinych je videt ten staromodni styl (ale to ted rikam za sebe) -> vychazim jen z toho, ze night rod ci breakout mají styl přeci jen jiny - modernejsi.
HD stranky projedeme cely a vybrane modely byych sem nahodil, co byste na to řekli :) - zítra/pozítří bych mohl mít pár modelů
Naposledy editováno 12.10.2015 20:02:45
Vždy příjde nějakej AlaF a napíše " ...když to máš v hlavě srovnaný.... bla bla blla..." nebo" už jezdím 10tkm a je to vpohodě, dá se to ovládat i dítětem" ... a je to vyřešený ...tazatel ihned přeskočí tvůj "elaborát" a chyne se toho " správnýho" názoru - kterej potvrzuje jeho touhy.
Alafe... píšeš jestli to psal jeden člověk, oba příspěvky. Ano píše... jenže jak píše Charlie - je to pořád dokola a pořád marný. Nemá smysl vypisovat, protože stejně zvítězí touha a nebo nějakej debilní argument ...který jsme tu už vypisovali.
Při tom každýmu průměrnýmu divákovi TV NOVA dojde, že na začátek bude lepší něco lehčího, levnějšího, s užšíma gumama....jenže on na NOVVĚ zahlíd jak Kraus ukazoval na výstavě Motocykl stavby s dloooohejma vidlema, vvééééélkejma gumama a nííííízkejma rámama.... (který tam někdo přiveze na podvalu, protože se na tom ani nedá jezdit) ....a bylo vymalováno.
Rancher jezdí svých 34tkm na malý virážce... a je asi spokojenej. Jak je to možný, vůbec?
Zizkin ...ptáš se jaký mašiny ...proč? Máš jich plnou inzerci... drž se kubatury do 1000 +/- a kup něco v intencích
- HD sportster (nechápuu proč tu všichni radí ty velký krávy - fatbob, fatboy...aj)
- starej Calif od MG
- Vulcán 900
copak nemáš oči ? ...
nic z toho nebrzdí, nemá moc stopu a moc olvadatelný to není...ale což...líp brzdit 280-300kg než 400... ono je každý kilo fakt cejtit.
A ty křižníky si kup až po dvou sezónách....a věř mi, že i tak to jednou vyválíš... jen už budeš mít lepší vstupní pravděpodobnost.
Zizkin píše: taky krása :), tak urcite je to neco jineho :) ale mě zase někdo strašil, že Italie je sice super, ale strasne se se*ou :-/ Jak to vidíš ty? (jakožto majitel)
Itálie ok ale ze čtrnáctky cali mám respekt po necelých 100 000km na mašině - domů bych to nechtěl. Z toho přes 60 000 jsou italky - Ducati a 2x MG a nikdy sem nezůstal někde stát i když drobný potíže občas byly (třeba CARC Guzzi mají jednu známou chybu v elektrice kterou než jsem na Norge odstranil tak párkrát nestartovala za tepla - stačilo počkat až trochu vychladne).
Krásná a pro čopráka začátečníka vhodná Guzzi je Nevada 750 - lehká, úzký gumy atd. prostě ideální stroj pro začátky. No a pěkná se dá koupit za cenu opravy Intrudera nebo podobnýho mastodonta.
Naposledy editováno 13.10.2015 10:02:11
Krásná a pro čopráka začátečníka vhodná Guzzi je Nevada 750 - lehká, úzký gumy atd. prostě ideální stroj pro začátky. No a pěkná se dá koupit za cenu opravy Intrudera nebo podobnýho mastodonta.
přesně sem bych mířil...
nebo i ty sportstery třeba i 1200 ...proč ne... ?
jinak na Italech mám nalítáno přes 65tkm... a vždy jsem domů taky dojel... ...a to nemluvím o rohlíku pod nosem... co jsem pokaždý měl...
Naposledy editováno 13.10.2015 10:08:17
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Petta píše: ... tak Indian Scout....
tak ta vypada také pěkně :) ale co jsem koukal, tak bez batůžku, je tak?
t_freedom píše: ... oni udělali z Vulkána řadu ?
co máš proti Vulkánu? :D chápal bych kdyby sem někdo přišel s tím, že ho má a je to super "chopper" - přitom to tahle kategorie teda není.. ale jinak to vypadá pěkně, a co jsem slyšel, je to i dost živé a myslím že je v tom zase motor z ER6 (stejně jako u mě ve Versysu), a mně to vážně s velkou rezervou stačí (a to to mám škrcený)
Co tím chci říct?
Ano,je možné začít na velké a těžké mašině,ale je tady větší pravděpodobnost,že pak člověk bude jezdit jak "trotl",nenaučí se dobře projíždět zatáčky... a získá spoustu špatných návyků a bude mít rozhodně horší styl,než když se vyjezdí na menším bajku.
Bude mít sice trendy motorku,ale bude k smíchu,když ho pak posere druhý borec na malorážce
Jo a ten borec co si to nenechal rozmluvit a už najel celých 1000km bez nehody si taky koleduje.Příteli 1000km není vůbec nic a ty už ztrácíš pokoru...........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Teprve když se ti tohle několikrát stane a ty si uvědomíš zpětně jak špatně si reagoval, začínáš jednat reflexivně správně - tedy potlačit nutkání viset na brzdách až do rány...ale naopak je pustit... nebo ikdyž vidíš, že jsi dlouhej na brzdách do zatáčky a budeš mít asi trochu vyšší nájezdovku, pustit je, víc to položit a ještě si přidat abys odlehčil přední kolo.... a tyhle všechny věci se daleko líp vnímaj na lehčím stroji, s menší gumou ...
Jako začátečníci neumíte příliš číst silnici....takže se běžně stává, že i pomalou zatáčku přepálíte...nebo do docela dlouhý a otevřený si blbě najedete a okradete se zbytečně o rezervu ... sám si doplň, jaký asi musí bejt, řešit podobnou situaci s 350kg váhy stroje, s dost mizernejma brzdama a rámem co se pod vahou kroutí. (když pominu podobný pitchoviny jako wobling u HD, kterej se prej dá užívat ...no nevím) ... věř mi, že v týhle situaci oceníš každý kilo co mít nebudeš....
A až opravdu něco odjetýho budeš mít...a párkrát se někde vyválíš... pak se sem vrátíš a budeš se usmívat nad tím co jsi napsal do záhlaví vlákna... to ti garantuju.
A proti vulkánu nic zásadního nemám...jen chopper s řadovým dvouválcem, je jako pornohvězda s vycpávkama v podprdě místo pořádnejch silikonů
Naposledy editováno 13.10.2015 11:07:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Což samozřejmě nevylučuje Tvůj příspěvek výše.
Mě přijde že tady ti začátečníci toužící hned po raketě si vůbec neuvědomují že to ani nemusí být oni kdo udělá chybu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
A nemusí to bejt apriori tím, že jedou rychle... hodně chopperáků si myslí, že když jedou 90km/h jedou bezpečně. Pak příjde dvojitá lámačka a hned po prvním zlomu je zle, už není kam ...tak se to řeší "všeřešícíma" brzdama...a je posekáno...
Úžasný je ty kluky pozorovat ve vracečkách v itálii a Rakousku na Glockneru třeba. V lepším případě sundavaj nohy na zem, jak na tříkolce...v horším se kymácejí při průjezdu zatáčkou jak pimpdle v dětským koutku a želvy házej blinkr, aby je předešli. Ale jasněže ne všichni... potkal jsem kluka na Wildu kterýho jsem nechtěl předjíždět, protože zase tolik rezervy bych neměl, aby to bylo bezpečnmý ...a jel moc pěkně...pak mi řekl, že jezdil na zmrzlině, ale už nechce rychle. A jednou mě moc pěkně školil chlapik na R1150 GS ...tomu jsem nechtěl ani věřit...co ta mašina umí.
Tím, že se tihle lidi za celej život nemusí dostat ani na dohled k okraji limitu stroje a sebe sama, se klidně může stát, že i po ujetejch 30-50-80tkm nemusej mít bůh ví jaký zkušenosti. Zatímco orkuhář co dělá 5000km na okruhu ročně může bejt po 3-5 letech vyjetej borec.
Tím nikoho nedeklasuju...nebo povyšuju...tak to je...a ani mejch 80-100tkm na motorkách...a poslední dobou poměrně v kalupu nemusí mne zachránit před neřešitelnou situací ...nebo špatně zvoleným rozhodnutím...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Já to vidim i u sebe, ted jsem jsme jeli oba na Versysovi, mám 650ccm 35kW, a utahne nas to.. Na dalnici sice lape po dechu (ve 130ti), ale to mi nevadi. ja se dalnicim vyhybam, prototze to neni muj styl jizdy, ja se radsi kocham okolim. Jednou sám jsem si zkusil max rychlost a staci mi to, vim, ze to neni to, co od toho chci a už me to nelaka. takže kdyz je nutno dalnice, bohate mi staci 130 (vic se stjene nesmi :P :D) a ve dvou je 110 ideal.
a hlavně i já to citim, že kdyz jedeme dva, motorka se mi strasne spatne ovlada, hlavne kopce apod. to je nestesti. A to ma moto "jen" 216kg. Kdyz jedu sam, tak uz to mam trochu osahane a hlavne vim, jak mohu a nemohu už sedet a naklanet. Ve se porad bojim a zastavky v kopci jsou zatim pro mne hodne o balancovani a preslapvani mezi zadni brzdou a pak pri rozjezdu spojkou. (a to mám 194cm). Takže dokážu si predstavit situaci, ze tohle bude delat se 400kg kolosem. a jeste ve dvou.
V tom proste souhlasím.
abych jen jeste upresnil s tim designem: jde o to, ze chce motorku, ktera by se mu libila, protoze v budoucnu neni v planu kupovat neco jineho. Ono to totiz neni tak, jak si asi myslite, ze na tom bude porad jezdit. Skonci totiz tak, ze jezdit se mude nejdriv 1 víkend za mesíc. Ten vyber nahore je ciste jen ze vzhledu, co by se libilo, ale pokud rikate, ze to jsou monstra, nemá proti tomu nic a budeme hledat níže. jen jsem chtel ukazat ten styl.
Tzn. kategorie - jako je ten vulcan -> splnuje tedy vse - jizda, vaha, vykon, vzhled. a ted najit k nemu nejakou konkurenci.
Já takto taky vybíral zde na foru motorku. Rekli mi, ze pro mou vyssku a vyuziti jedine cestak/"enduro", takze Varadero, V-Strom, Versys, a dalsi. a taky ted vidim, když potkam Varadero, co je to za monstrum. Neskutečně velký. On teda i ten litrovej Versys je už taky macek.