1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
fockewulf píše: Jak se může olej sám od sebe zhoršit? Nový olej při výměně částečně degraduje vždy, jelikož nikdy nevypustíš 100% starého oleje.
už je tam kontakt se vzduchem, případnou vlhkostí, a starým olejem. Předpokládám že olej není vzduchotěsně uzavřenej od výrobce už z výroby jen tak pro srandu aby to bylo dražší. Ale dohadovat se o tom nehodlám, píšu že je mi to jedno jestli na podzim nebo na jaře. Jen když mám možnost si vybrat, tak měním na jaře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
t_freedom píše: alesmoto> mám za to, že mu bude líp v láhvi s min přístupem vzduchu ...když už v zimě nejezdím a bude tam jen zbůhdarma žrát chleba ve vaně...
A jde ti o olej nebo motorku? Podle tebe by bylo lepší nechat moto navěky s odjetým olejem, aby jsi si náhodou nezničil olej v pixle???
Novýmu oleji se v motoru vůbec nic nestane, ale motoru se starým olejem z toho nebude nejlíp. Olej, jak jistě všichni věděj, obsahuje aditiva a detergety. A ty se provozem spotřebovávají. Při spalování se ze spalin malá část (čím volnější motor, tím víc) dostává do oleje. Kdyby ale motor jezdil na neaditivovaný olej (něco jako M6A), tak se ten sajrajt neuchytí v oleji, ale napeče se na motoru. Ale v dnes používanejch olejích se ten sajrajt dovede díky aditivum v oleji udržet. Ale ne na furt. Nejhorší jsou slabý kyseliny, který se při delším stání dovedou z oleje vyvázat a nejvíc se jim pak líbí ulpívat na měkejch kovech jako jsou např šály na klice. Korozivzdornost ocelovejch součástek taky dostane zabrat. Kdo rozebíral delší dobu odstavenej motor, tak by moh o tom vyprávět. Na ocelovejch dílech je to vidět, na rozdíl od zmiňovanejch šál na klice. Ty to naleptá a při první jarní jízdě se z nich dostane víc materiálu, než pak za celou sezónu.
A novej olej motor daleko líp zakonzervuje a i když v něm po výměně něco málo zůstane ze zbytku starýho oleje (cca5% a s tím si aditiva hodně snadno poradí). A oxidace novýho oleje - kdo na to přišel??
Ano, může olej ze vzdušný vlhkosti do sebe nepatrný množství vody natáhnout, ale víte jistě všichni, kolik je provozní teplota oleje. Tak vám musí bejt jasný, že při prvním ohřátí motoru nad nad 100°C se odpaří a máte čitý, přez zimu výborně zakonzervovaný motor.
alesmoto píše: A jde ti o olej nebo motorku? Podle tebe by bylo lepší nechat moto navěky s odjetým olejem, aby jsi si náhodou nezničil olej v pixle???
Novýmu oleji se v motoru vůbec nic nestane, ale motoru se starým olejem z toho nebude nejlíp. Olej, jak jistě všichni věděj, obsahuje aditiva a detergety. A ty se provozem spotřebovávají. Při spalování se ze spalin malá část (čím volnější motor, tím víc) dostává do oleje. Kdyby ale motor jezdil na neaditivovaný olej (něco jako M6A), tak se ten sajrajt neuchytí v oleji, ale napeče se na motoru. Ale v dnes používanejch olejích se ten sajrajt dovede díky aditivum v oleji udržet. Ale ne na furt. Nejhorší jsou slabý kyseliny, který se při delším stání dovedou z oleje vyvázat a nejvíc se jim pak líbí ulpívat na měkejch kovech jako jsou např šály na klice. Korozivzdornost ocelovejch součástek taky dostane zabrat. Kdo rozebíral delší dobu odstavenej motor, tak by moh o tom vyprávět. Na ocelovejch dílech je to vidět, na rozdíl od zmiňovanejch šál na klice. Ty to naleptá a při první jarní jízdě se z nich dostane víc materiálu, než pak za celou sezónu.
A novej olej motor daleko líp zakonzervuje a i když v něm po výměně něco málo zůstane ze zbytku starýho oleje (cca5% a s tím si aditiva hodně snadno poradí). A oxidace novýho oleje - kdo na to přišel??
Ano, může olej ze vzdušný vlhkosti do sebe nepatrný množství vody natáhnout, ale víte jistě všichni, kolik je provozní teplota oleje. Tak vám musí bejt jasný, že při prvním ohřátí motoru nad nad 100°C se odpaří a máte čitý, přez zimu výborně zakonzervovaný motor.
netřeba nic doplňovat!! pravda pravdoucí..
Naposledy editováno 14.10.2015 19:37:26
1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit olej podzim / jaro ???
Centrální šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
No a prodávat prázdný flašky za tu cenu taky dost dobře nejde.
PS: Myslíš že třeba balená voda se prodává v uzavřené nádobě proto aby nenatáhla vlhkost?
Naposledy editováno 14.10.2015 20:20:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
Jinak to co pise alesmoto je dobry vysvetleni a dava mi smysl, narozdil od zbytecnyho rejpani.
l1bi píše: Ste srabi xl by se měl měnit na podzim. Měním když je potřeba protože nejsem baba a jezdím celý rok.
To je správný názor pořádného chlapa. Jezdí se i v zimě, pokud nejsou extrémní podmínky ( velký mráz a hodně sněhu.) Aspoň ta zima rychleji ubíhá a jsme "rozježdění" na jaro.
1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit olej podzim / jaro ???
E: pro vidle zadni central to asi plati taky, ze?
Naposledy editováno 15.10.2015 07:18:20
Mileek píše: Ty vole kyseliny v oleji, co mi rozezerou saly... OMG Abych na jare neprisel do garaze a motor nikde, jen rozpusteny kov v kapotazi
E: pro vidle zadni central to asi plati taky, ze?
Krom toho, většina chemických reakcí potřebuje k urychlení teplo ...takže to by znamenalo, že poslední kilometry před výměnou se ten motor musí zákonitě zadřít, protože kyselej olej na 100-120°C ty šály musí sežrat jak bullteriér kejtu. A opět ...většina reakcí kdy degraduje kov jsou oxidace a k tomu potřebuješ kyslík, kterej se právě díky struktuře oleje k tomu kovu dostává výrazně hůř.
Takže ...v molekulárním pojednání této tématiky máš jistě pravdu ... při světské otázce " kdy měnit olej ...jaro/podzim " si stojím za tím, že rozdíl je přesně 0,00017 % (plus mínus tři procenta )
BohusStejska> jenže já nejezdím na vysavači ....a 14t rpm by to v životě netočilo ... to by vylítaly písty hlavama
Tech > ...týýý jo, už to konečně chápu...
Naposledy editováno 15.10.2015 09:50:05
1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit olej podzim / jaro ???
Tech píše: Rozhodně bych to nepodceňoval, jak tu někteří psali. Výměnou oleje v nesprávnou dobu dostává zabrat centrální šroub motoru viz odkaz.
Centrální šroub
melman píše: Kdysi mi to bylo jedním mechanikem doporučeno takto : pokud je motorka ve teplé garáži, klidně vyměnit před zazimovámím ale pokud se dá předpokládat že tam bude mrznout tak je lepší nechat starý olej a to z důvodu že obsahuje benzín a měnit až před sezónou.
Starý olej obsahuje benzín? A i kdyby hned ano, tak ten důvod je vlastně jaký?
Asi bude třeba požádat Jaroslava Černého z VŠCHT aby přidal kapitolu do mazivářských mýtů, speciálně pro motorkáře
1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit olej podzim / jaro ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
Vy kokoti z Práglu...děláte furt jen chytrý...a my chudáci Moraváci tu na vás makáme...přestaňte kecat a zabývat se píčovinama...a taky tahejte...
...nejsem si některejma spojeníma úplně jistej, to víš...jinej jazyk...ale takhle nějak volně by se to asi dalo
1 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit olej podzim / jaro ???
4 reakcí na tento příspěvek Kdy měnit olej podzim / jaro ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy měnit olej podzim / jaro ???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 | spilmik | 7 | 12.4.2024 v 11:16 spilmik |
Pálí žárovky [1, 2] Honda XL 500 | quix301 | 52 | 7.1.2024 v 01:19 quix301 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Honda PC 06 zná někdo Honda XL 500 | Adamossss | 19 | 19.3.2023 v 09:46 Kohlstein |
Honda xl500r Honda XL 500 | enduro600 | 1 | 7.2.2022 v 19:26 JiriBN |