chtěl bych se zeptat na Váš názor a rady:
Známý (182cm/75kg) schání doporučení na moto - konkrétně choppera.
Motorka vhodná pro začátečníky.
Faktory výběru: (samozřejmostí je kvalita, dlouhé servisní intervaly a jízdní vlastnosti)
ale důležitým faktorem je design! aby to byla vážně pastva pro oči.
Účel pořízení: volná jízda - kochací styl (žádné závody)
Kubatúra: ∞
roky výroby: aby se dala sehnat nová (nebo min. jetá)
rozpočet: 200-400tis (těch 400tis v případě, že by to byla fakt krasavice)
velké plus: sedačka pro batůžek
a kdyby šla ta zadní pnu 300
Nemáme v tomto směru velký přehled, proto se obracím na vás, zda víte ještě o jiných modelech:
máme 3 favority: (seřazeno vzestupně - dle sympatie)
1) Suzuki Intruder M 1800 R
- nevýhoda, nemá spolujezdce
2) Kawasaki Vulcan S nebo Vulcan 900
Sršeň ho měl nedávno v testu a moc ho chválil
a 3) srdcovka Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special 1250
tohle je vážně skvost, ale problém je cena. za ještě přijatelnou cenu je pouze tahle předváděcí, která má ale cca 14500km již najeto (ale s roční zárukou) - zde nemáme zkušenost, zda skoro 15tis není přeci jen dost...
nový model 2016 již vychází na 505tis a to je už kotel.
Koukali jsme i na ročník 2013/2014, ale cena stále atakuje 400tis.
Děkuji moc za odpovědi, názory a vaše tipy :)
Naposledy editováno 10.10.2015 13:49:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
edit: Tohle je jeho stroj
Naposledy editováno 13.10.2015 13:22:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
nebo pak VN900 Custom - coz je spis ta vikendová jízda :D
takže s kawou spokojenost že? servis, kvalita...
ale ty plotky pro manzelku ma tvuj kamarad luxusni!
Naposledy editováno 13.10.2015 13:57:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Brzdy na prd... rám na prd...ale ten styl cruisera to má...
Naposledy editováno 13.10.2015 14:03:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
t_freedom píše: Zizkin> ...Brzdy na prd... rám na prd...ale ten styl cruisera to má...
ted nevim, jakmy smyslem to myslis :D
1) ironie: je jedno, že to nebrzdí, je poruchový a nejezdi, ale cruiser to je..
2) nebo myšleno v dobrém, že je to taky možnost
jen co přesně v tom "našem" slengu znamena "brzdy na prd?" :D
S tou Kawou nemá po dvou sezónách žádné problémy, ale to je dneska standard. Servis jsme dělali spolu - olej, filtr, vzducháč, svíčky. A chtěl pancéřové brzdové hadičky, tak se to vzalo zgruntu a vyměnily se i s předním kotoučem a destičkami. Akorát některé servisní úkony jsou trochu opruz, protože to nemá hlavní stojan a motorka se musí se na heveru a podkládat. A kvůli měření ventilových vůlí se toho musí dost odmontovat, ale servisní intervaly jsou dost dlouhé, tak se to dá přežít.
Je to těžký a tím pádem se pak spíš projeví měkkej rám, nebo vůle v uložení kyvky, krku... je to jak když jedeš na medu....ale to ber z mýho pohledu... lidem co tyhle mašiny jezdí to příjde jako normál
Jinak ty motory, když měníš co máš a kdy máš... kór vodníky... jsou nesmrtelný ... všechno je to 800cc a víc...a taháš z toho výkony třech veverek...na tom se nemá co podělat.
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
chtel bych si k tomu pred fotbalem vecer sednout a projet tedy cele vlakno, vybrat to, o tu pisete +- s nejakou vetou a udelat souhrn, at to mam pohromade a pak predkladam k vyberu, aby si to mohl táta prohlídnout a porovnat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakého Choppera?
Naposledy editováno 13.10.2015 18:18:17
2 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Naposledy editováno 14.10.2015 19:43:04
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Žádného, jsou to těžké, nemotorné potvory a má to být pro začátečníka, no to vůbec. Ať se prvně naučí na normální , příjemné a hodné a vstřícné motorce. Potom může přejít na nějaké monstrum a pokazit si chuť. Důležité je zaujmout elegantní a oku lahodící jízdou, než hromadou železa, které většinou vydává uprděné zvuky a jezdec se často neobejde bez cizí pomoci nejen když to položí, ale i při vyjetí z parkoviště a potom je pro smích kolemjdoucím.
idealista píše: Jakého Choppera?
Žádného, jsou to těžké, nemotorné potvory a má to být pro začátečníka, no to vůbec. Ať se prvně naučí na normální , příjemné a hodné a vstřícné motorce. Potom může přejít na nějaké monstrum a pokazit si chuť. Důležité je zaujmout elegantní a oku lahodící jízdou, než hromadou železa, které většinou vydává uprděné zvuky a jezdec se často neobejde bez cizí pomoci nejen když to položí, ale i při vyjetí z parkoviště a potom je pro smích kolemjdoucím.
áááá pán mluví z vlastní zkušenosti a když jde o to zvedání viděl jsem jak Gold Winga zvedla ženská a on chce jezdit ve dvou ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
nic proti tobě, v tvojim věku taky změním stroj (teda jestli se dožiju) ,jenom jsem chtěl řict že jsem viděl zvednout skoro 400 kilo těžkou mašinu ženskou ,abych ti vyvrátil to že se neobejde bez cizí pomoci toť vše ,tobě přeji ještě hodně kiláků v sedle a ještě to, abys nebral vše doslova
Naposledy editováno 14.10.2015 21:37:51
3 reakcí na tento příspěvek Jakého Choppera?
Ty mašiny Introš a Rod a podobně (ještě s papučí 300) nejsou pro jezdce intuitivní k ovládání - to je třeba nějakej menší naháč 600-800 ccm s dobrou ergonomií, i nějakej lehčí choper/cruiser v stejný kubatuře kolem litru je v pohodě. Aby jí někdo nezkušenej zvládnul tak, aby na ní bez nervů a stresu řídit tak, aby si jízdu užíval, tak to chce dejme tomu 10 tkm najet, ideálně v jedný sezóně, aby nezůstal věčným začátečníkem, co do další vyjížďky zapomene co se naučil. 3-5 tkm jsou rozhodně málo a neříkám, že po 10 tkm bude všechno umět. Počítej - spotřeba cca 7 l = 21 tisíc, gumy s výměnou = 10 tisíc, olej atd. 2 tisíce, destičky 2/3 z tří sad = 2,5 tisíce - sumasumárum cca 35 tisíc na nájezd 10 tkm za sezónu k naučení se k pohodový jízdy na powercruiseru. Vybíráte v cenový relaci 200-400 tKč, takže asi prachy nehrajou až zas takovou roli, ale přeci jen to neni zanedbatelný peníz - a o času nemluvě. A i dál bude třeba jezdit, jinak o získaný návyky přijde. Častým osudem těhlech mašin, který si pořídí chlapík ve středních letech je, že dotyčný si ji pln nadšení pořídí a splní si sen. Pak zjistí, že tu mašinu nezvládá, z každý vyjížďky je stres, nejdřív vyjede 5x do roka ulicí tam a zpátky, aby ukázal světu že má cool kladivo a nakonec se na mašinu práší v garáži. Takováhle mašina neni luxusní doplněk jako nějaká drahá kára, kterou může více-méně řídit každej, takovouhle mašinu je třeba se naučit zvládat, jinak je to stres, o hubu a navíc dotyčnej jezdec na ní působí směšně, když mašina ovládá jeho a ne on ji. A jde i o určitou fyzičku - hlavně začátečník občas musí dohonit silou to co zkušenej zvládne grifem - třeba manipulaci na místě atd.
Tim chci říct - lehčí, menší a pro jezdce přívětivější mašina je levnější na provoz, rychlejc ji člověk dostane do pazourů, snáz si obnoví jezdecký návyky při méně častém ježdění a celkově je větší pohoda na ní občas jezdit - ty nejpřívětivější mašiny se vodí pomalu jak kolo. I tohle zohledněte při výběru a uvažte, co vlastně od tý mašiny očekáváte, jak jí chcete využívat, kolik chce dotyčný ročně najezdit. Ale na pózerství 1000 km ročně nájezdu 10x po sto km v neděli po obědě na sluníčku je lepší koupit třeba kabriolet, než 350 kilovýho mastodonta! O případných škodách při nechtěným povalení takovýhle mašiny ani nemluvím...