2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
tvoje první moudro: Bezte se s mazanim bodnout. Kdyz namazete pistek co je venku, tak je to stejne zachvili v riti nebo se to rozleze po celym brzdici, to co je z pistku zasunuty tak je mazany brzdovkou.
tady jsi asi ještě neměl moc jasno.
tvoje druhý moudro: Ve vetsine pripadnu bezby brzdy je tam sada 2 tesnicich prvku, krouzek manzeta. za prvni smerem zvenku neni nic, pokud ta zadni netece a za droujou je brzdovka
to už je řeč poučená
jinak jsi mi celkem ukradenej. Trochu lituju lidi, co si k motorce pustí takovej druh mechaniků a ještě jim za to platí, ale je to každýho věc. koneckonců,určitě je umluvíš - v tom jsi přeci nejlepší (a asi to tu budeš dokazovat )
Fockewulf: máš pravdu, někde se manžeta nenatahuje, ale pístek ji jen projíždí + jsem viděl na brzdě z fakt těžkýho stroje i utěsnění guferem (to nebylo moto). no, na principu to nic nemění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
gugo píše: Dawe02> zajimavy ze klasicky dvou pistky ve vetsine pripadu stary motorky co se ke me dostanou tohle nedelaj. Tedy ne ze bych vsem rozebiral brzdy.
ono to vypadá spíš jako problém pro ty starý tokico 6ti pístky. Na druhou stranu, máznout drážku pod těsněním a prachovkou nemůže uškodit, určitě bych se nezlobil kdyby to v servisu udělali i na mojí motorce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
DucS píše: Měděná vazelina je na brzdy nevhodná...nebo spíš tam nemá vůbec co dělat a to ani na vodících čepech. Jsou na to spec. mazadla,např ATE.
Jak píše dewwil, někdy je materiál brzd mizerný a namazáním pístku tomu hodně prospějete a hlavně prodloužíte životnost.
A pročpak se ty měděný pasty speciálně určený na třmeny a brzdový destičky vyrábějí a hlavně kupují.
PEPAFJR píše: A pročpak se ty měděný pasty speciálně určený na třmeny a brzdový destičky vyrábějí a hlavně kupují.
Pro se delaj multivitaminy, kdyz ve vetsine pripadu je jejich uzivani kontraproduktivni ?
Edit"ale jinak jsem videl medenou pastu pouzitou jako super separator bahna od kotoucu,..fakt to fungovalo i brzdilo.
Naposledy editováno 20.10.2015 09:34:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
PEPAFJR píše: A pročpak se ty měděný pasty speciálně určený na třmeny a brzdový destičky vyrábějí a hlavně kupují.
Nevim jak ostatni, ale ja medene nebo keramicke mazivo pouzivam zejmena na mazani trecich ploch desky a brzdice ( nos desky ) a dale na zadni stranu desky na plose kontaktu s pistkem coz pomaha proti piskani / rezonanci desky u nekterych konstrukci.
Pak tim take maznu cepy.
Ale mnohem vic to pouzivam na zavity svicek, zhavicu, na turbu skoro vsude, srouby vyfuku a i podvozkovch dilu, cepy, naboje a vseobecne vsechna ulozeni kde hrozi dlouhodoba vyssi teplota a je treba zpetna demontaz.
Naposledy editováno 20.10.2015 12:07:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
Dawe02 píše: Nevim jak ostatni, ale ja medene nebo keramicke mazivo pouzivam zejmena na mazani trecich ploch desky a brzdice ( nos desky ) a dale na zadni stranu desky na plose kontaktu s pistkem coz pomaha proti piskani / rezonanci desky u nekterych konstrukci.
Pak tim take maznu cepy.
Ale mnohem vic to pouzivam na zavity svicek, zhavicu, na turbu skoro vsude, srouby vyfuku a i podvozkovch dilu, cepy, naboje a vseobecne vsechna ulozeni kde hrozi dlouhodoba vyssi teplota a je treba zpetna demontaz.
Tak to je v naprostým pořádku a i se to týká tématu - mazání brzdových třmenů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
2 reakcí na tento příspěvek Mazání brzdových třmenů
Nejlepe se mi na toto osvedcuje kapalina Breox Fluid BCF7, ale pokud je mi znamo, par let se jiz neda koupit (co bude, az mi dojdou zasoby, netusim).
Stejne dobre ale poslouzi i ta jiz zminena vazelina od ATE, ma ovsem pro tuto cinnost mene vhodnou konzistenci.
Pokud si dam tu praci a pri vymene desticek trmen i pistky radne vycistim, promazu breoxem a rozhybu, tak mam jistotu, ze az do dalsi vymeny desticek se v tom nebudu muset hrabat, protoze vse bude chodit tak, jak ma. Pokud ma nekdo touhu se v tom hrabat kazdorocne, tak je to jeho volba.
Naposledy editováno 20.10.2015 15:47:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
Nemluve o tom, ze naprosto stejnou (ne-li lepsi) sluzbu to udela na aute, kde se da snadno neco malo vecpat pod prachovky a na aute taky desticky kazdy rok nemenim...
Raptor.1: to je ale zajimava informace - totiz jeste cca 3 roky zpet Breox koupi byl. Znamena to, ze by se teda (treba pod pultikem) dal nekde Breox schrastit? No a proc to vsechno pisu - primo na prodejnim baleni - viz obr. nize - je uvedeno, ze se mj. vytecne hodi prave k rozhybavani pistku, coz se v praxi jiz mnohonasobne osvedcilo.
Narozdil od brzdovky samotne nevysycha a umi i uvolnit pistek, kterej uz se jevi jako zadrenej. Vzadu na aute jsem mel problem s pohyblivosti pistku co rok vzdycky po zime - ne moc dobra konstrukce, moc bordelu atd. Po aplikaci breoxu s tim uz nikdy nebyl problem. Pri periodicke kontrole sem tam vzdycky jenom trochu prikapnul pod prachovku a zkontroloval, zda tam neni bordel.
To ze uz dneska neni k sehnani se mi teda ale vubec nelibi, zrovna nedavno mi dosel... neni treba dostupna nejaka alternativa? Budu to potrebovat na vycisteni a opravu brzd na veteranu (novy brzdice/pistky/gumicky nesehnatelny), a ted nevim co na to teda pouzit...
Ta vazelina je taky dobra, predpokladam, ze se tam udrzi jeste dyl nez breox, ale oproti nemu nevzlina, a to je nekdy potreba...
Jinak pokud ma brzdic odhalenej pistek (bez prachovek), tak je samozrejme nesmysl do toho jakykoliv mazivo cpat, dostane se do toho bordel a udela brusnou pastu.
CU pasty jedine na brzdy bez AL slitin (snad uz jen na starejch traktorech), jinak keramiku - kontaktni plochy desek a vodici cepy, jak uz bylo zmineno. Ja tim mazu i odvzdusnovaci srouby abych zabranil zalomeni pri pozdejsim povolovani...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání brzdových třmenů
Já to mažu. Nikomu to nevnucuju, nehodnotim jestli je to nutný. Osvědčilo se mi to, protože mašina má už přes 10 let a na pístkách i v brzdiči už je znát oxidace, povrch pístků je narušenej, na pokovení jsou mapy - mašinu jsem koupil 5ti letou a první tři roky jsem to nemazal. Takže sem to vyčistil a vyleštil hadrem co to šlo (bez repase) a mazat začal a je to zakonzervovaný a dál to nepokračuje, zatim nic neteče. Najeto zatim něco přes 70 tkm, jen měnim brzdovku a čistim a mažu při výměně destiček - vydrží mi cca 12 tkm. Ale zaráží mě ultimativní výroky některých lidí, který maj prostě nějakej názor, podloženej jen svým pocitem, že je to zbytečný, nebo škodlivý a bijou se za něj jak za svatou pravdu. Argumentů netřeba - stačí říct, že je to blbost a hotovo....
Nehodlám se tu s někym hádat, ať si každej dělá co chce. Ale mě to funguje. Nic se nedře, žádná brusná pasta se nekoná. A ta oxidace se zastavila - voda k tomu nemůže. Jinak je to prostor, kde ta voda po dešti nebo umytí zůstane hodně dlouho než vyschne a jak je to už jednou načatý oxidací, tak to postupuje furt dál. Možná jsou kvalitnější brzdy, který i po pár desítkách tkm jsou netknutý, já je bohužel takový nemám.
cort píše: gugo> Hele, že víš hovno mě nijak nepřekvapuje, ale nekaž svůj názor jako pravdu. Exup nebo 1100 R to v manuálu měli, a dodnes jsou maziva (nikoli montážní) ke koupi.
Se proberte soudruzi, moji milovani. PRECTETE SI PLS POZORNE to na co se tazatel pta. Mluvi o cisteni trmenu a naslednem mazani. Takze alespon ja to chapu tak ze nechce brzdic rozebirat a davat pistky ven, pak neni co mazat.A ukaz me SM kterej tvrdi opak.
zazněly tady rady pístek natírat brzdovkou-což chápu jako pístek bez gumového těsnění prachovkou (co běhá s pístkem).
Chtěl bych se zeptat na názor povolaných, co je pravdy na tom, že brzdovka způsobuje nabobtnávání těchto gum. prachovek???
Byl jsem zvyklej na autě vždy po očištění pístku(většinou při výměně brzd. destiček) stříkačkou s jehlou obstříknout pístky brzdovkou pod nadzvednutou prachovkou a teď mi mechanik tvrdí, že se to vzhledem k těm gum. prachovkám nemá dělat...Já tam toho stříkl vždy radši víc než míň...
Ještě jsem na autě na pístky a čepy zkoušel tzv. PLASTILUBE (dá se koupit v Autokelly - kupoval jsem tam jen takový jednorázový pytlíčky jak pytlíky na čaj a mělo to být údajně určeno na pístky a čepy brzd) no máznul jsem s tím jak pístky tak čepy a po necelých 2 letech čepy jakž takž chodily(vazelýna změnila konzistenci a byla o dost tužší, což podle mně po delším čase způsobí zatuhnutí) a jeden pístek byl zatuhlej tak, že se mu nechtělo vracet a přibržďoval přední kolo, pod gumou byl místo vazelíny ztuhlej sajrajt!
Teď koukám že to mají v Kelly ve větším balení PLASTILUBE - Univerzální mazací pasta ATE 75ml a nebo toto Silikon QUICK BRAKE
Na pístky+čepy někdo radí vazelínu určenou na ložiska na vyšší teploty, někdo měděnku, skoro by se chtělo říct co servis/mechanik, to názor( o laicích mezi které se taky počítám radši nemluvit...).
Jaký máte kdo zkušenosti? Bavím se tedy o brzdách na autě, kde ta frekvence kontroly, čištění a mazání není tak častá jako na motorce(kde mám ve zvyku to po sezoně vždy min. zkontrolovat a očistit) a když už se s tím u auta člověk tak sere, tak aby to chvilku vydrželo a fungovat jak má, je to práce nečistá a nezáživná, ale brzdy si radši pro jistotu vždy dělám osobně.
edit: písmenko
Naposledy editováno 30.05.2017 21:39:04
2 reakcí na tento příspěvek Mazání brzdových třmenů
Slávek-TDM píše: Jak muze brzdovka bobtnat gumicky, kdyz se v ni z druhy strany nonstop machaji? Mne kdyz jsem namazal pistky tim silikonovym mazadlem, tak po case taky zatuhly. Ta pasta nejak vyschla a pak to nechodilo. Ale stacilo trochu silikonovyho spreje nebo brzdovky a zase chodily jako vino. Akorat se to musi delat aspon jednou za rok. Stejne je na nich prach z desticek nebo rez, takze cisteni kartackem na zuby nemuze jednou za cas uskodit. Ale urcite nemazu WD40 nebo olejem. Jednou jsem to udelal a byla to chyba, no clovek se furt uci.
epdm lehce vadi kdyz uz je nejakou dobu pouzivany , tak brdovka + vzduch. (IMHO - proste kdyz to necham valet na ponku , prijde me ze to bobtna).
Rozhodne EPDM vadi kontakt s jakymkoliv mineralnim olejem, prakticky EPDM + mineralni olej udela to samy jako NBR+Brzdovka, Nafoukne se to a stane se z toho zvejkacka. Kurna nemam nic nafoceny, ale obcas prijdou spojkyna repas kdyz to nekdo otocil a ta zmena rozmeru je fakt markantni.
Nadruhou stranu je pravda ze jsem videl motorku ktera mela ve spojce nalitej misto DOT4 olej, ten jsem vymenil za brzdvku a nic se nestalo a vsechno funguje , tak nevim.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dlouho nestartovaná motorka Cagiva Raptor 650 | Lycantrop | 23 | 31.7.2023 v 11:54 PetrL3 |
Radialní brzdová pumpa Cagiva Raptor 1000, Cagiva Raptor 650 | Davesv | 6 | 25.6.2023 v 03:46 3KP |
Cagiva Raptor 650 na 35 kW Cagiva Raptor 650 | mototot | 3 | 3.9.2022 v 19:25 strakon |
Cagiva Raptor 650 / Suzuki SV 650 p... Suzuki SV 650, Cagiva Raptor 650 | MichnaP | 8 | 15.3.2022 v 11:27 Bozo |
Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650 [1, 2, 3] Honda CB 600F Hornet, Cagiva Raptor 650 | QU33G | 61 | 12.5.2021 v 17:06 QU33G |