Chci si koupit první velkou motorku, možná i takovou, kterou budu jezdit dlouho. Svou první sezónu (vlastně necelou) jsem jezdil na CBF 250. Příjemný strojek, který ale rozhodně nebyl pro dva a v partě jsem prostě nemohl stíhat...
Jezdím na pohodu kolem komína, žádná střelba, mám po čtyřicítce měřím něco přes 180 cm / 87 kg a plánuji jezdit možná i nějakou kratší dovolenou. Uvažuji o cestovní, případně naked motorce, která se bude snadno ovládat a bude pohodlná v rámci možností. Výkon není můj hlavní požadavek.
Láká mne nejvíce ze všeho MG Breva - 750. Méně obvyklý, lehký stroj, s ekonomickým provozem. Abych nezapomněl strašně žeru zvuk dvouválců, tak to je taky veledůležitý požadavek. V cenovém hledáčku se vejde i zajímavá ER6 (n/f) případně mi byl doporučován i DL650 V Strom.
Breva má v této společnosti nejmenší výkon, ale maximální krouťák má příjemně nízko. Kardan je prý velká výhoda, ale celkově stroj už asi technicky trochu zaostává za uvedenými. Uživatelé MG jistě řeknou, že ten stroj má "duši", ale budu to já, nováček, schopný ocenit a neprat se s jejími nedostatky? Co byste volili vy?
Naposledy editováno 28.10.2015 20:10:05
http://www.motoinze...bt-1100-bulldog.html
Tady máš jednu kousek od baráku tak můžeš i vyzkoušet !!!
http://www.tipmoto....bt-1100-bulldog.html
Naposledy editováno 28.10.2015 20:31:24
Začnu popořádku - Bulldog by možná stál za úvahu, vím o něm, ale je to už asi trochu těší stroj, nicméně přidám do seznamu. Ten motor je taky držák? Půjdu se na toho v Hondě podívat, ale rozpočet mám tak 80 absolutníá max 85k, tak ten první inzerát by byl pro mne z tohot hlediska zajímavější. V případě, kdybych uvažoval od částce přes 90k tak bych zvážil i Brevu 1100, ale to je také jiná váhová i cenová kategorie. Nejsou tyhle motrky už moc pro nováčka?
Cestování po silnici, ale nemám rád dálnice - nuda. Ježdění ve dvou bude občas - cca tak z jedné pětiny.
Naposledy editováno 28.10.2015 20:47:37
1 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál
Vezmi v úvahu, že Breva je od MG nejpřátelštější motorka z jejich produkce. Mírná, neagresivní, na druhou stranu silná a zábavná. Nicméně žádný sporťák.
Pokud by ses rozhodl opravdu do 750 ccm, tak koukni na TUHLE To je motorka od manželky Standy Krátkého od Olomouce. Zasvěcení vědí... Jasně, drahá, ale ta bude v lepším stavu než z fabriky
Naposledy editováno 28.10.2015 20:56:48
1 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál
Mírná neagresivní, silná a zábavná zní dobře v mých uších. Tu 750 v inzerátu vidím, že je vymazlená (laděné výfuky Mistral hezký, ale snížené sedlo bych asi nevyužil), a navíc to je přes rozpočet. Pokud najdu motrku se kterou budu spokojen, vymazlím si ji časem sám.
Čtyřválce ne, prosím.
Ty šestsetněco Japonky byste tedy vyřadili? Důvod že jsou příliš konfekční, nebo že by přestaly bavit?
Hm tedy Breva 750 / Bulldog / Breva 1100 (ale na tu asi nebude)
Naposledy editováno 28.10.2015 21:26:28
4 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..
1 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál
Alexanderovic píše: Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..
Rozumím tomu co píšeš a také mi to připadá logické. V podstatě začínat na 1100 znamená nemít se pak posunout kam. Ale z druhé strany bych byl rád kdyby mne ta motorka bavila déle (pak mi bude stát za to na ní koupit laďáky, kufry, štítek atd). Proto se tu vlastně ptám. Vím že bud jezdit v podstatě kochačky jako jezděj čopráci, ale chci snadnou ovladalenost a lepší jízdní vlastnosti než mají čopry / cruisery. Ono v podstatě když se podíváš na výkony toho Bulldoga či Brevy tak je nějaká běžná 600 typu FZ6 zadupe do země. Jak jsem řekl výkon není pro mne podstatným parametrem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátek a dál
Lof87 píše: Velkýho objemu bych se nebál, máš vyšší krouťák v nízkých ot. a nemusíš furt řadit a vytáčet motor aby to jelo. Co se týče Bulldoga na začátek, tak si myslím, že úplně bez problémů. Chová se po rozjetí jak beránek, pravda na místě je těžší (ale to cokoliv co má nad 180 kg), ale do začátku můžu taky klidně doporučit. Pokud budeš jezdit ve dvou kochačku do 130, tak ti vydrží dlouho. Nízkootáčkovej motor, plochá křivka krouťáku, táhne od 2 tis., jede jak tank kopec nekopec a motor jednoduchej na servis. Jede to jak našlapaný TDI. Jediná bolest je volnoběžka startéru, která je poddimenzovaná. Mám najero přes 60 tis. a pořád je zatím ok (ťuk, ťuk). Když budeš Buldu kupovat, tak s tím budeš muset do budoucna počítat. Co se týče cestování tak ve dvou není problém, má to pohodlný sedlo. Pokud budeš vybírat podle vzhledu, tak Brevy nemaj konkurenci, jsou nádherný - jednou si snad taky pořídím nějakou Guzzi. Fakt ti výběr mezi Brevou a Bulldou nezávidím - těžká volba. Koukal si na i Brevu 850?
Koukal koukal, jedna mi utekla před dvěma týdny, byla i plně odservisovaná., prostě jsem neměl ty prachy ready.
O té volnoběžce tu slyším z vícero stran. To je nepříjemné, protože stojí balík. Tento problém mne přiklání výrazně na stranu Brevy. Nemůžu se dočkat víkendu, možná sednu i na tu MG Brevu 1100, kde bych ale na ni honem vzal peníze nevím.
Poznámka : zajímavé je, že Breva 750 byť je technicky dost pozadu proti 1100, tak má věrné uživatele (hlavně v zahraničí) kteří na ní jezdí dlouho a hodně, třeba i přes celou Ameriku.
Alexanderovic píše: Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..
Kulasec: tak ona je Breva 750 taky extra jednoduchá a spolehlivá mašinka. Ono jak se říká - kde nic není, tam se nemá co rozbít. Technický základ má v motorkách z roku 1980. Jednoduché bytelné motorky s naprostým minimem čehokoliv.
Breva 1100 je ve všech ohledech oproti 750 moderní motorka. Jak jsem psal - o dimenzi úplně jinde. A co se týče Brevy 850, tak na to bych se vykvajznul. Rám stejný, hmotnost skoro stejná, všechno stejné, v podstatě i stejný motor - jen nižší obsah a výkon. Neže by to nejelo - jede skvěle, ale 1100 ccm je prostě 1100 ccm
Alexanderovic píše: Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..
Už sem si ráno říkal, téma staré 12hodin a žádný moralista. Zklamu tě, nás co začali ihned na dospělé motorce je stejně mrtvých/živých jako vás, co jste šli od padesátek. Dobře se káže, když řídíš od malička a nic jiného si neměl papíry. A upřímně, 250ccm je ve 130km/h nebezpečnější než litr s patřičně dimenzovanou brzdou a gumou. Někteří si užívají, že na velkých mašinách otočí kohoutkem a předjedou, nemusí podřazovat do otáček,... Ale to je pořád dokola.
Kulasec, vybral sis pěkné mašiny, jenom se zbytečně omezuješ. Jestli motorku netlačíš na zimu do schodů nebo nejezdíš malé okruhy, tak ty litry se vedou pěkně. Oproti aktuálnímu prskoletu bude všechno těžké, ale jenom první den. Nikdy jsem neměl kardan, ale když jezdíš kolem komína(jako já), tak s mazáním řetězu jednou za čas by neměl být problém ne? Soudě podle sebe, alespoň navleču modráky, vlezu pod to, zkouknu světla, blinkry, vzorek, brzdy... Jinak o motorce Breva 1100 jsem neměl moc povědomí a díky tématu a následnému hledání zjišťuji, že bych taky jednu potřeboval
Alexanderovic píše: Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..
jezdi u nas hafo lidi, co to sice po rovince umej kalit 200, ale do zatacek jezdej jako posrany. Co je z vetsi casti (podle me) zpusobeno tim ze se to nenaucili na mensi motorce, ze ktery by si to prenesli na na vesti. Treba to z 250ky pujde dobre, co ja vim, ale rekl bych ze rozumnejsi cesta je krok po krucku.
Breva 750 je do začátku poměrně ideální stroj, je lehká, obratná, odpouští chyby a jezdí skoro na vzduch. S čím bude problém je jízda ve dvou, jak výkonově tak i velikostně a chováním. Ta motorka už tak má poměrně dost váhy na zadním kole a když tam ještě posadíš spolujezdce tak nevím jak to bude zvládat ale moc dobrý to asi nebude (ale zase podle něčeho museli italové schválit těch 210kg užitečné hmotnosti).
U jedenáctky opravdu nebude problém ve výkonu (ony ty vzduchový dvouventily zase tak moc nejedou, japonská šestka tomu nejspíš hravě ujede) ale hmotnosti i když při jízdě ve dvou se to hodně smaže. Když na tu velkou guzzinu naložíš dva lidi s bagáží tak budeš někde u 450kg a to už je slušná nálož ale ta malá nebude zase o tolik lehčí - zhruba polovinu váhy bude dělat náklad.
No a u 850 souhlasím se seikosem - podle mě není důvod jí zvolit.
Kolik máš na té 250 najeto? U někoho je sezóna 500km a u někoho 25 000km.
A kolik máš rozpočet? Ony ty jedenáctky nejsou o tolik dražší, větší rozdíl je spíš v ceně provozu.
Naposledy editováno 29.10.2015 16:27:58
1 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátek a dál
535xv píše: seikos : Tak si musím taky rejpnout,když je příležitost : koukal jsem ze zajímavosti na tu tvoji nabízenou MG : rok 2003,najeto 25000 km (to je náhodička,že ),nová spojka.Mám tomu rozumět tak ,že u MG odejde po 25000 km spojka ?
Je ti 55 let a ty si myslíš že má motorka za 12 let najeto "celých" 25tis? Asi nejsi z tohohle světa. To já najedu skoro za jednu sezónu. Vítej v čechách. Za 12 let může mít najeto klidně 150 tis.Na druhou stranu klidně tyhle km mít může a spojku vyměněnou. Podívej se na její stav. Vím kdo na tom jezdil. Ženská. A ta je schopná spálit spojku klidně za jedno odpoledne.
A ještě jednou vítej v čechách . Když se policejní Norge vyřazují v itálii kolem 150-180tis km. Voila, a hned z toho je 18 Zloděj Janáček nezklamal
Naposledy editováno 29.10.2015 18:45:55
1 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál
Alexanderovic, rozhodně jsem neplánoval slovní potyčku. Jenom jsem ti(a ostatním co mají hned jasno) chtěl říci, že možnost učit se postupně je ideální. Ale někteří z nás nejsou mechanici, vydělávají si úplně jinak, nemají vercajk, znalosti v moto, nic... a chtějí v dospělosti mašinu, když už naškudlili. Kdybych si měl koupit nejdřív 250, pak jí za polovinu prodat, koupit 500, za polovinu prodat, 600, za polovinu prodat, a konečně litra - tak nejezdím vůbec. To s rovinou není závislé na moto.
KubaNěco píše:
Alexanderovic, rozhodně jsem neplánoval slovní potyčku. Jenom jsem ti(a ostatním co mají hned jasno) chtěl říci, že možnost učit se postupně je ideální. Ale někteří z nás nejsou mechanici, vydělávají si úplně jinak, nemají vercajk, znalosti v moto, nic... a chtějí v dospělosti mašinu, když už naškudlili. Kdybych si měl koupit nejdřív 250, pak jí za polovinu prodat, koupit 500, za polovinu prodat, 600, za polovinu prodat, a konečně litra - tak nejezdím vůbec. To s rovinou není závislé na moto.
V reakci na Tvá slova bych připomenul některé motorkáře, kteří po mnoha letech odježděných na silných kubaturách přesedli zpět na určité stroje nižších objemů. Zábava na motorce nemusí být přímo úměrná výkonu s tedy i rychlosti, ale co já o tom vím. Záleží asi i na jezdci co ho baví.
Já zítra projedu Brevu 750 a 1100 a srovnám.
1100 je nádherná motorka, na které je všecho veliké - roztažená řidítka vzhůru čnící nádrž a dominantní motor. Prostě designový kousek. Jede jako ďas, v prvních chílích jsem myslel, že mi utrhne ruce Pohyb na motorce doprovází rachot suché spojky. Její hmotnost jí dává stabilitu a žehlí nerovnosti, sedlo je fotel.
Ale je pořádně těžká a nedovedu si moc představit se někde otáčet na místě se spolujezdcem. Ze zatáčení bych měl dost strach.
750 - na to že se jedná o stejnou řadu je na proti tomu naprosto nenápadná (dobře něco dělala barva - šedá versus oranžová), ale ve srovnání s 1100 je malinká. Ale jízda s ní mi připadala zábavnější - do zatáček šla sama, sice na předjetí je třeba podřadit, ale je jakoby hbitější a mohl jsem bez obav otočit rukojetí.
Závěr: dovedu si představit, že 1100 bude při plném naložení se spolujezdcem a kufry v pohodě, ten motor je monstrózní. Motorka vypadá za milion peněz. Ale pro mne je košile bližší než kabát, na té malé 750 jsme se cítil více doma a bavila mne. Takže pokud mne někdo neotevře oči něčím dalším, jsem ztracen