Mám v garáži cca 10 motorek a potřeboval bych vyřešit celoroční nabíjení a udržování aku. Nejjednodušší řešení mě napadlo koupit 10 nabíječek z Lidlu, má to aut. přepínání 6-12V, což potřebuju, jelikož mám nový i starý 6V stroje, má to režim nabíjení a pak režim udržování to by bylo hrozně super, protože na zdi u každý motorky bych měl zásuvku na 230V a u toho přidělanou nabíječku... Akorát dát 5tis za nabíječky se mi moc nechce....
Další řešení mě napadlo natáhnout rozvod 13,8V a u každý motorky dát krabici se zásuvkou, ale musel bych tam dát ještě navíc step down měnič na 6,9V a přepínat to pro udržování 6V aku. Nevýhoda, tohoto systému by byla, že by to šlo použít spíš jako jenom udržování, protože 13,8V olověnou baterii nenabiju na 100%. Zase toto řešení by bylo pro mě levnější....
Řešil už někdo takovej blbej problém? V loni jsem pracně celej rok a zimu šachoval furt s nabíječkou na každou motorku zvlášť a občas sem na některou zapomněl a na jaře jsem zjistil, že 2 baterky jsou KO... Navíc všechny motorky jsou v provozu skoro celoročně a jezdí se téměř se všema, s některýma víc, s některýma méně a vyndavat furt baterky a před jízdou je zas montovat se mi nechce :D
Díky
Na druhou stranu, jestli máš, staráš se a servisuješ 10 motorek, tak mi investice do 5-10 nabíječek nepřijde až zas tak velká...
12V baterky na mě díky indikaci v konektoru blikaj, tak vidim, když nějaká potřebuje popostrčit.
A vzhledem ke tvejm cestovatelskejm invencim si myslim, že i další příslušenství C-TEK by se ti mohlo hodit.
U rozvodu bys musel mít přinejmenším diodou vyřešené oddělení baterky od rozvodu, aby se ti různě silný a různě držící baterky navzájem nekrmily. To ale sníží napětí o 0,7V, tak bys musel mít i poštelovanej zdroj.
Nicméně jsem taky zvědav, s čim kdo přijde. Jak to třeba dělaj v servisech, kde se parkuje hodně motorek a všechny maj udržování?
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
Takže do každý motorky namontovat nějakou zásuvku, buď DINkovou, klasickou zapalovačovou, nebo nějakou spešl, jak dal Dawes a stačí ti fakt jedna nabíječka - necháš den-dva na jedný mašině, za pár vteřin přepojíš na další a 1-2 měsíčně obejdeš všechny mašiny. Pokud mašina nevydrží měsíc bez dobití, tak je stejně baterka v háji.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
Dawes: asi na 6ti motkrách mám 12V zásuvku, takže motorky dobíjím přes ní, u ostaních si můžu zbastlit nějakou redukci, to už je jedno. Ono možná nejlepší řešení by bylo sehnat někde z číny, ebay, alliexpress? Lidlovský nabíječky, podle mě tam musej vyjít levněji a pak bych měl vyřešený jak nabíjení, tak udržování a jak 6V, tak 12V najednou.
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
Možná bych se malinko bál mít je všechny neustále připojené do sítě. Může se stát cokoli. Blbá izolace, zkrat, něco se nechtěně vznítí...
Nebude mít deset neustále do sítě zapojených nabíječek slušný odběr? Vyplatí se to?
Edit: Nikdy nenechám baterii u žádné mašiny úplně vybít. To si hlídám.
Naposledy editováno 12.11.2015 17:46:52
že je v podstatě plná. pokud je baterka O.K. tak bez mrazu vydrží zimu i bez dobití, již několikrát vyzkoušeno, v garáži mám v zimě kolem 10°.
Číkus píše: Co to všechno paralelně propojit a připojit na nabíječku?
asi tak. Já to takhle dělám každý rok s několika bateriemi na jednu nabíječku (CTEK XMS 5.0] a naprosto bez problémů. Nejdříve dobiju všechy baterie do plna a potom je zapojím paralelně na nabíječku.Naposledy editováno 12.11.2015 18:43:17
3 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
A jedna rada nějak si je potom označ ať nedobíjíš jednu dvakrát a jednu vůbec.
Chápu že 7 sekundová práce zamrzí no :D
Osobně bych doporučoval si každopádně vyvést z každé baterky káblík s konektorem a buď to obcházet s jednou pořádnou nabíječkou, nebo si z číny objednej ty malý udržovací potvory jak posílal číkus a ke každé motorce dej jednu - mají na 12 i 6 voltů a stojí plus mínus stovku jedna.
Naposledy editováno 13.11.2015 10:06:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
Libor666 píše: Číkus-seikos - no nevím, nevím. Paralelně baterky 6 a 12V. Hádejte, jak to může asi dopadnout
tak jisteze nemuze dat na jednu nabijecku 6 a 12. Tak da paralelne 12V kusy a dve 6V da za sebou seriove a na nabijecku pararelne.1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
Ne všechny stroje mám na profilu :D
Naposledy editováno 13.11.2015 20:28:33
Řeči, že baterka nepotřebuje za zimu dobíjet jsou pěkná blbost, žádné baterce to nesvědčí. Navíc jsou motorky kde máte baterku vybitou za měsíc, protože ne každá motorka je po vypnutí klíčku úplně "mrtvá". Z baterky si odebírá proud např. na alarm atd. Pro někoho asi překvapení, ale existují totiž i motorky u kterých elektrická soustava nekončí žárovkama ve světlech
Osobně nechávám připojenou nabíječku téměř po celou zimu, mám nabíječku Ctek a po několika dnech přejde do udržovací fáze.
Naposledy editováno 14.11.2015 09:49:54
Vyrieš to tým "nabíjačom" z aliexpresu. Ale vzhľadom na kvalitu čínskych výrobkov by som tie čínske nabíjače premeral aké dávajú napätie naprázdno a do záťaže. Mám pocit že v tej krabičke bude len usmerňovač a zenerka (za tých paŕ korún čo by si aj chcel, že) a môžu sa kus od kusu líšiť.
patt_01 píše: stadiony parkujou v jiné garáži :D to už by se mi tam nevešlo
Ne všechny stroje mám na profilu :D
Dělám si srandu. Řeším to tak, že občas projdu motorky a auta s multimetrem a když se blíží k 12,5V, tak ji napíchnu. Nechávám tak půl dne až den, jak si vzpomenu. Udržovací fáze není všelék, zvlášť u bezúdržbovek, kde se nedá dolít voda.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson 60ccm seřízení Simson S 51 Enduro | HoliUdo | 16 | 30.9.2024 v 21:20 Frantas |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |