Naposledy editováno 25.01.2016 01:11:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Pher píše: Konečně ses prásknul
Romus00: dřevěný listy hezký, ale zvaž jejich pružnost a vzdálenost
Jsem mel pocit, ze jsem te nekde videl ridit kafemlejnek, ale nepamatuju si kde. nelital si hazet parasutisty do Horovic ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Nedávno jsem v okolí Hořovic testoval pastviny jako nouzové přistávací plochy, tot vše
Říká se, že problém nebyl až tak v tý sedačce, jako spíš v hledání....
Prý se v pondělí skladník divil, když přišel do práce....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
gugo píše: Hele jako pribuznej nekoho kdo zalitaval HC-2 a L-39, mas muj obdiv. Jenom kdyz tak na to koukam, nemas pocit, ze nektery ty veci bez radneho vypoctu nebudou dimenzovany tak jak maj byt ? Ja vim vo vrtulnicich uplny houno, ja jenom ze treba i seriove vyrabeny vrtulniky mely problem ze pri prudkym potlaceni jim propruzily listy az se kousaly do vocasu , tak jenom aby si pak neprisel na podobnej neduh az vtom budes sedet a vono to poleti.
Mi-24
1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Ale tie drevené listy rotora.... aký budú mať priehyb? Ten spodok ostane tak rovno ako je? To som ešte nevidel.
to je lepené z viacerých vrstiev ak vidím dobre? Keď to prehneš, tie vrstvy sa budú vzhľadom na seba posúvať a odlepia sa.
A čo sa týka sklonu listov rotorov koax helikoptéry, tak je to nejak takto, spodný rotor má výrazne vyšší uhol nábehu, pretože pracuje s už pohybujúcim sa vzduchom:
to prehnutie listov, vie byť celkom slúšné, aj keď tu sa bavíme o malom vertaljote, toto je Mi-26:
Aj tak sa ti divím že sa do niečoho takého púšťaš. Ja s mojimi vedomosťami a pudom sebazáchovy by som sa do toho určite nepustil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Pher píše: gugo> až zas tak ne.
Nedávno jsem v okolí Hořovic testoval pastviny jako nouzové přistávací plochy, tot vše
Říká se, že problém nebyl až tak v tý sedačce, jako spíš v hledání....
Prý se v pondělí skladník divil, když přišel do práce....
Vono se toho napovida.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Ja v tom povestnem skladu shanel razitko na obihacku.
Diru ve strese mi vsak neukazovali...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
kilix píše: hm, ja nie som letec, iba simulátorista (DCS, najmä Black Shark)
Ale tie drevené listy rotora.... aký budú mať priehyb? Ten spodok ostane tak rovno ako je? To som ešte nevidel.
to je lepené z viacerých vrstiev ak vidím dobre? Keď to prehneš, tie vrstvy sa budú vzhľadom na seba posúvať a odlepia sa.
A čo sa týka sklonu listov rotorov koax helikoptéry, tak je to nejak takto, spodný rotor má výrazne vyšší uhol nábehu, pretože pracuje s už pohybujúcim sa vzduchom:
Naopak, to že je to klížené je jenom dobře. Zvyšuje to pevnost. Ale i tak si osobně myslím, že mu to při prvním pokusu rupne. Jo kdyby to třeba ještě olaminoval tak možná. Taky jsem zvědavej jak se popere s vyvážením... Ale jak už tu padlo. Doby průkopníků letectví jsou pryč. A pokud todle přistaví ke schválení do provozu tak se mu vysmějí. Pokud se mu s tím povede vzlítnout a bude s tím chtít létat jen tak na čerňačku je otázka času kdy udělá průser a nastanou zákonné důsledky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Ze ma ty elasticky dreveny lupeny moc blizko u sebe se tu napsalo uz dostkrat,
snad nam malou odbocku odpusti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
gugo píše: Skalik> a co snima ?
No je to typickej zástupce vrtulníku co si umí plácnout rotorem do ocasu a to i tak, že výsledek je fatální. Proto jsem zvýraznil tvojí část textu kde se o tom zmiňuješ.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Twister píše: Naopak, to že je to klížené je jenom dobře. Zvyšuje to pevnost. Ale i tak si osobně myslím, že mu to při prvním pokusu rupne. Jo kdyby to třeba ještě olaminoval tak možná. Taky jsem zvědavej jak se popere s vyvážením... Ale jak už tu padlo. Doby průkopníků letectví jsou pryč. A pokud todle přistaví ke schválení do provozu tak se mu vysmějí. Pokud se mu s tím povede vzlítnout a bude s tím chtít létat jen tak na čerňačku je otázka času kdy udělá průser a nastanou zákonné důsledky...
Neviem no, aj prvé helikoptéry mali rotory z dreva. Ale nie plného. Konštrukcia bola podobná ako krídla lietadiel. A potrebuješ nie len pevnosť, ale aj pružnosť a to značnú. Noale čo ma po tom, nech sa darí vynálezcovi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Ale ovladani lankama na kladkach a ne tahlem me prijde dost zbesile, retez namisto nekolika remenu taky. Vrtulni je pro me spanelska vedsnice, jednou jsem se pokousel ridit Mi17 a vubec nechapu jak to dokazete udrzet ve vzduchu. letadlo je letadlo.
kilix píše: Neviem no, aj prvé helikoptéry mali rotory z dreva. Ale nie plného. Konštrukcia bola podobná ako krídla lietadiel. A potrebuješ nie len pevnosť, ale aj pružnosť a to značnú. Noale čo ma po tom, nech sa darí vynálezcovi
Taky píšu, že věřím, že mu to hnedle rupne... Dřevěné vrtule jsou kupříkladu dodnes klížené. Ale tam se bavíme o jiném zatížení. Pravda vrtulníky nikdy nebyly moje specializace. Upřímně moc nechápu autora. Investovat čas a peníze do něčeho co sotva bude moc legálně létat a s velkou pravděpodobností si na tom rozbije hubu. Když si mohl postavit třeba pěknýho MiniMaxe, Himaxe a pokud by přitlačil tak třeba SD1 MiniSport apod...
gugo píše: Pher> Tak ono by se toho dalo vytknout vicero, z myho pohledu to je ale jen tlachani protoze vrtulnik pocitat fakt neumim.
Ale ovladani lankama na kladkach a ne tahlem me prijde dost zbesile, retez namisto nekolika remenu taky. Vrtulni je pro me spanelska vedsnice, jednou jsem se pokousel ridit Mi17 a vubec nechapu jak to dokazete udrzet ve vzduchu. letadlo je letadlo.
Některé malé vrtulníky používají řetězy. Ale třeba 8-smi řadé...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Co se ke mne doneslo od vrtularu ze Vzlu, tak prilis blizke vrtule snizuji i aerodynamickou ucinnost, takze tech konfliktu tam je hromada.
Retez je myslim v pohode. Vrtule jsou velky setrvacnik, takze pokud se nevyskytnou nejake rezonance, budou namahane primerene a bez prachu a bordelu.
Zkousel jsi ridit batoh?
Rika se ze za dopredneho letu se to chova skoro jako letadlo..
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Ne kdyz jsem prestal litat uvazoval jsem ze bych si udelal papiry na glajd, protoze to je proste hodne cisty litani, ale tech konicku je moc. Pocitam ze na stary kolena si poridim nejakej UL motorovej vetron a budu se kochat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
kilix píše: Neviem no, aj prvé helikoptéry mali rotory z dreva. Ale nie plného. Konštrukcia bola podobná ako krídla lietadiel. A potrebuješ nie len pevnosť, ale aj pružnosť a to značnú. Noale čo ma po tom, nech sa darí vynálezcovi
Ano, MI-1 měla rotor dřevěný, náběžka plně potažená, (včetně nosníku) za nosníkem jen žebra a potažená překližkou (úplav profilu). Aby bylo namáhání v přijatelných mezích, měl pro "kývání" listu kloub s třecím tlumičem.
I moderní vrťasy maj kloub kývání a mávání, krom nových karbonových USA, ty jsou schopny mávání ustát bez...
Kdysi jsem byl "mechanik elektro a speciálního vybavení letounů" "archeolog a vozembouchář - na vrtulová letadla a vrtulníky. Osvěty co se týče vrťasů a hliníkové archeologie jsme měli dost.
Např.: šoudjuzi eslipak víte, co má společného IL-14 a Mi-4...? Motor! - krásný dvouhvězdicový 14-ti válec, s obsahem necelých 43 litrů a s normovanou spotřebou 180l/hod při záběhu motoru na zemi. Vzletový výkon 1600 Hp.
A co se týče např.: karbonových listů u letadla ve VZLÚ Letňany měli docela dlouhou dobu na vývoj a použití v nových vrtulích, protože musí být schopné dvojnásobku "přetočení" (nominální provozní otáčky musí zvládnout x2, bez udělání pápá...)
Takže jestli dotyčný chce vzlétnout, tak by měl v rámci vlasní bezpečnosti zkusit nějaké bezpečností násobky otestovat.
Promiňte, že jsem Vám to tu tak zaneřádil písmenkama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Pher píše: gugo> jj lidi toho nakecaj.
Ja v tom povestnem skladu shanel razitko na obihacku.
Diru ve strese mi vsak neukazovali...
Napovídalo se toho hodně, v každým případě to byl průser a stát se to nemělo. Slyšel jsem i o té kantýnské, vyděšené k smrti figurínou, ale je fakt, že tohle je na úplně jiné povídání a sem to nepatří. I když - když vidím ten přístroj zakladatele vlákna, možná, že kdyby tušil, jak snadno se to může stát i profíkovi s náletem v řádu tisíců hodin...
Holt na všechny to čeká, ale někteří tomu letí na svém garážovém koaxiálu hodně naproti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Nemam rad regaly, 1. se to ridi opacne 2. muj jedinej let na regalu byl korunovan tim, ze jsem v 50ti metrech zjistil ze nejsem ukurtovanej , vtu chvili jsem myslel ze si fakt striknu do textilu.
Naposledy editováno 30.11.2015 14:15:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
gugo píše: Pher> Myslis jako vrtuli na zadech s padakem ? Vypadam jako blazen. Jsem toho nazoru, ze padak je na to aby se snim opustilo nemocne letadlo
Ne kdyz jsem prestal litat uvazoval jsem ze bych si udelal papiry na glajd, protoze to je proste hodne cisty litani, ale tech konicku je moc. Pocitam ze na stary kolena si poridim nejakej UL motorovej vetron a budu se kochat.
Jinak. BATOH byl ve vojenskym slengu vrtulnik rady Mi-8/17. To jsem te nechtene zmatl
Ul vhodny do termiky a s dostatecnou obalkou je muj sen. Jenze zatim ty debaty porad konci u motorizovanyho Blanika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
vybouřená_mrkev píše: Myslíš ten sklad za hasičárnou, co ji potom postavili novou?
Napovídalo se toho hodně, v každým případě to byl průser a stát se to nemělo. Slyšel jsem i o té kantýnské, vyděšené k smrti figurínou, ale je fakt, že tohle je na úplně jiné povídání a sem to nepatří. I když - když vidím ten přístroj zakladatele vlákna, možná, že kdyby tušil, jak snadno se to může stát i profíkovi s náletem v řádu tisíců hodin...
Holt na všechny to čeká, ale někteří tomu letí na svém garážovém koaxiálu hodně naproti.
Je tady nekdo, kdo nemel nic spolecneho s LOK?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
gugo píše: HornisGSX> a rogalo neni UL ?
Nemam rad regaly, 1. se to ridi opacne 2. muj jedinej let na regalu byl korunovan tim, ze jsem v 50ti metrech zjistil ze nejsem ukurtovanej , vtu chvili jsem myslel ze si fakt striknu do textilu.
Ja teda ukurtovanej byl, ale stejnej nazor. Inercni rizeni je obcas fungujici zoufalost. Nesnese to srovnani s Blanou, nebo Trenery. Ani trosicku.
Predstava, jak tady kolega nad hlavou roztoci par tezkych fosen a bude je tezistem ukecavat, aby se vychylily nekam na stranu...
Ona se mu do nich opre precesni sila a budou litat trisky