Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...
Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...
Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
Pokud maník neví jak to bude dělat, pak asi nečte věstníky dopravy, kde to má popsané.
V jednoduchosti:
Od nového roku se vyčítají paměti závad všech řízených systémů a jejich výtisk je součástí protokolu o měření emisí. U vozidel se systémem OBD II, se vyčtou i tzv. readiness kódy. Pokud obsahují chybu související s tvorbou emisí, je vozidlo nevyhovující. Zrovna tak u paměti závad.
Protože jako vždy naši zákonodárci zaspali, neexistují zatím softwery, které by tohle samy zvládaly. Proto to bude všechno jen přílohou. Maximálně do konce června. Pak už bude vše součástí protokolu. Pravda je ta, že zatím nikdo neví, jak ty programy budou vypadat. Bude to pracovat samostatně po celou dobu procesu? Nebo se bude obsluha řídit nějakým postupem?
K těm fotkám: Fotit se bude v plném rozlišení a fotky budou uloženy na STK. Na servery se budou odesílat zmenšené o velikosti max. 128 kB. Teď v prosinci běží zkušební provoz, aby ajťáci zjistili, jestli ty jejich křápy zvládnou ten nápor fotek. Zatím to spadlo skoro každý den. Ale po zvětšení těch fotek prý přečtou i rozmět pneumatik.....
Žádná ekologická likvidace Prostě jsem všechno rozebral doma.Plasty naházel do plastů.Zbytek do popelnice,kterou si poctivě platím.
Náhradní použitelné díly jsem rozprodal na inzerát,a že zájem byl.Železo jsem prodal do šrotu. Celkem se mi vrátilo 8500 korun.
Dneska za auto a ten jejich cár papíru nutný k vyřazení z evidence dají na vrakovišti za přistavené auto 1500 a to ještě vyžadují,aby auto přijelo kompletní a pokud možno s plnou nádrží!!!!! No,s tou plnou nádrží si dělám srandu......
Ale zpět k STK.
Dojel jsem tam.Chlapík ho na emisích ani nechtěl nastartovat.Jen něco napsal do papírů a jeď pryč...Pohoda.
Na STK to taky skouknul. Brzdí,svítí,..... Jeď pryč. Pohoda.
A zas na dva roky pokoj.
Jo,to bývaly časy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
Jinak tady celkem zajímavej článek http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam-clanku/chiptuning/emise-2016-aneb-co-vas-ceka
Naposledy editováno 21.12.2015 22:36:44
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
FORM píše: No jsem taky zvědavej... Na všech autech máme egr off. Uvidíme jakým způsobem je vypnuto...
Jinak tady celkem zajímavej článek http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam-clanku/chiptuning/emise-2016-aneb-co-vas-ceka
Vypadá to dost krutě, jsem zvědavý jak se to v praxi vyvine.
btw-na emisích se fotit nemusí, ne? Takže nejde jen o slovo "emisařovo" - i když budou emise od 06/2016 "online", tak jaká bude záruka, že výpis "OBD" bude skutečně z měřeného auta nebo že konektor nepřipojí technik do nachystané-upravené diagnostiky.
2 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Spíš by mě zajímalo, co to zase způsobí za chaos, hlavně by mě zajímalo, jaký to bude mít dopad na dieselové vs. benzinové motory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše: KubaLC8> ? od 1.1 nebo nejpozději 1.7.2016 se budou připojovat k online databázi a pokud budeš mít 1ku v readiness kódu kdekoli jinde, než u klimy, tak tě automaticky vyhodí.
Spíš by mě zajímalo, co to zase způsobí za chaos, hlavně by mě zajímalo, jaký to bude mít dopad na dieselové vs. benzinové motory.
Tak jestli tohle projde, tak to je půl republiky v prdeli :D , včetně novejch aut. To bude prdel, až těsně před emisema to budu z počítače před stk mazat :D .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
georgeCZ píše: Tak jestli tohle projde, tak to je půl republiky v prdeli :D , včetně novejch aut. To bude prdel, až těsně před emisema to budu z počítače před stk mazat :D .
To je závěr z toho, co je na odkazech výše, pokud se pletu, ať mě někdo opraví.Taky to vidím tak, že od ledna bude na emisích neskutečný chaos-něco jako nový centrální registr.
Já měl právě taky za to, že se smažou chyby a budeš OK, jenže průser je právě v podobě "readiness" kódů, které se po resetu nastaví na 1-chyba a dokud neprojdou "interním testem" na 0, tak jako 1 zůstanou viz link od FORMa.
Já to vidím jako PetrXX-budou se vyrábět a prodávat "diagnostiky" na míru, kdy před emisemi nahraješ svůj VIN, technik připojí konektor a online databáze bude zasycena samými nulami, měření pak ani nemusí neproběhnout a všichni budou spokojení, jen řidič-majitel vozu bude lehčí o pár tisíc.
Používám laické výrazivo, kdyby se toho hned chtěl někdo chytat.
Naposledy editováno 22.12.2015 15:13:56
tohle je ono:
Naposledy editováno 22.12.2015 13:51:23
_zdenda_ píše: oldbajker> hmmm, už se těším jak budou napojovat nová auta na diagnostiku - každé auto jiný konektor, někde se něco posere a něco mi v autě odpálí a ani to nebudu třeba vědět. To se mi teda fakt nelíbí :-/
má-li se to chytit na obd2, pak je to normovaná zásuvka
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
KubaLC8 píše: Ani na STK ani na Emisich se auta nenapichujou
Pokud má auto diagnostickou zásuvku tak technik na emisích musí vyčíst chyby redines kody nebo jak se to píše nevím ale paměť závad musí minimálně rok.....
Kapacita linky samozřejmě je, ale ten čas co se dodržuje je minimální čas za který se dá stihnout vše co má udělat.... to že to nedělá a zbytek prokecá je jeho věc.... ale nikdy nikdo nedal že TK musí trvat určitou dobu... spíš se přijdou podívat na sprintera co zkontroluje auto za 10 minut....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše: KubaLC8> ? od 1.1 nebo nejpozději 1.7.2016 se budou připojovat k online databázi a pokud budeš mít 1ku v readiness kódu kdekoli jinde, než u klimy, tak tě automaticky vyhodí.
Spíš by mě zajímalo, co to zase způsobí za chaos, hlavně by mě zajímalo, jaký to bude mít dopad na dieselové vs. benzinové motory.
myslel jsem doted, co bude od 01/01/16 bude vesele
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
.zelenac.jk.rx píše: Pokud má auto diagnostickou zásuvku tak technik na emisích musí vyčíst chyby redines kody nebo jak se to píše nevím ale paměť závad musí minimálně rok.....
Kapacita linky samozřejmě je, ale ten čas co se dodržuje je minimální čas za který se dá stihnout vše co má udělat.... to že to nedělá a zbytek prokecá je jeho věc.... ale nikdy nikdo nedal že TK musí trvat určitou dobu... spíš se přijdou podívat na sprintera co zkontroluje auto za 10 minut....
Doted nemusi, jestli jo, tak ani v jednom pripade co jsem emise delal to nenapichli ani jednou
KubaLC8 píše: Doted nemusi, jestli jo, tak ani v jednom pripade co jsem emise delal to nenapichli ani jednou
víš co znamená myslet, že jo já jen že v názvu threadu je OD 1.1.2016...to jen tak mimochodem.
Problém je, že jak už psal zelenac-výpisy z diagnostiky (prostě OBD) se měly dle všeho opravdu dělat do teď(teda dle 302/2001),
ČÁST PRVNÍ
MĚŘENÍ EMISÍ
(K § 44 odst. 6, § 45 odst. 6
a § 53 odst. 2 zákona)
§ 1
Rozsah a způsob měření emisí
(1) U vozidla se zážehovým motorem s neřízeným emisním
systémem nebo s neřízeným emisním systémem s katalyzátorem se při
měření emisí provádí
a)
(2) U vozidla se zážehovým motorem s řízeným emisním
systémem s katalyzátorem se při měření emisí provádí
a) vizuální kontrola v rozsahu jako u vozidla s neřízeným emisním
systémem, rozšířená o kontrolu stavu katalyzátoru, stavu sondy
lambda, přídavných nebo doplňkových systémů ke snižování emisí
a příslušné elektroinstalace,
b) kontrola funkce řídicího systému motoru, čtení paměti závad
pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným
výrobcem vozidla,
c) u motoru zahřátého na provozní teplotu změření otáček volnoběhu
a obsahu CO ve volnoběhu a obsahu CO a součinitele přebytku
vzduchu lambda při zvýšených otáčkách v rozmezí 2500 až 2800
min-1, pokud výrobce vozidla nestanoví jinak,
d) porovnání výsledků kontroly a naměřených hodnot se stavem
a hodnotami stanovenými výrobcem vozidla; pokud výrobce tyto
hodnoty nestanoví, nesmí být překročeny přípustné hodnoty
stanovené přílohou č. 1.
nevím o nikom, komu by napichovali na emisích auto a kdyby měl něco s readiness, tak ho vyrazili. Od ledna resp. 1.července bude průser v tom, že to bude online-centralizované.
A ve výsledku je celá akce k hovnu -
1)"poctivá stanice měření emisí"-upravím si, viz video výše, konektor tak, aby technik nic nepoznal, ten si auto napíchne a bude vše OK
2)technikovi řeknu, ať si napíchne OBD konektor, co se válí na sedačce spolujezdce
3) technik si připojí svůj OBD konektor a inkasuje +2-5 set bokem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Naposledy editováno 23.12.2015 11:01:44