1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
AndělČK píše: Já jí tam vidím. A ty snad také? Já totiž nepředpokládám, že motorka bude při zrychlování stát na místě.
To je snad uplne jedno ne? Zrychleni je zrychleni, at uz se teleso ve zkoumanem okamziku pohybuje nebo ne.. A je primo umerne sile a neprimo hmotnosti.
Kdyz to prevedu na ten motor - tak kdyz tam budou obrovske otacky(uhlova rychlost) a malinkatej moment - tak vyjde velkej vykon, ale akcelerace uz bude malicka (typicky akcelerace ve vysoke rychlosti)
Mala uhlova rychlost a velkej moment - zrychleni muze byt o dost vetsi, pritom spotrebovavanej vykon vyrazne mensi.
A timto koncim s doucovanim stredoskolske fyziky.
Edit: chyba, je to fyzika zakladni skoly.
Naposledy editováno 23.12.2015 18:59:41
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Jen sonduju, jestli s tím někdo nemá zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Naposledy editováno 26.12.2015 22:29:59
assassin píše: To je snad uplne jedno ne? Zrychleni je zrychleni, at uz se teleso ve zkoumanem okamziku pohybuje nebo ne.. A je primo umerne sile a neprimo hmotnosti.
Kdyz to prevedu na ten motor - tak kdyz tam budou obrovske otacky(uhlova rychlost) a malinkatej moment - tak vyjde velkej vykon, ale akcelerace uz bude malicka (typicky akcelerace ve vysoke rychlosti)
Mala uhlova rychlost a velkej moment - zrychleni muze byt o dost vetsi, pritom spotrebovavanej vykon vyrazne mensi.
A timto koncim s doucovanim stredoskolske fyziky.
Edit: chyba, je to fyzika zakladni skoly.
Ne není to jedno.
Abych dostal z jedné hladiny kinetické energie na vyšší a tedy zrychlil potřebuji k tomu energii.
Druhá část tvého příspěvku popírá výše uvedený vzorec. Ale možná jsi dál.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
se spotrebou je to spise o tom jak rychle a kde jezdis , a taky treba tim delsi prevodem uz nebudes moc pouzit 6ku tak casto. ale na dalnici pri 130 urcite klesne. s koleckem a rozetou se poji drobne problkemky pri laborovani , tak volim vzdycky vymenu kolecka. zda s emi vyhodne menit kolecko
+kolecko si vymenis rychleji
+kolecko je levnejsi
+zmena jednoho zubu prinese vetsi efekt ,
+neni nutne zkracovat nebo prodluzovat retez
- mensi kolecko muze retezem lestit kyvku
- vetsi kolecko se nemusi uz vlezt pod kryt
-rozeta -nutno sundat kolo , 2x drazsi , zmena o 1 zub maly efekt a o vice zubu nutno menit delku retezu.
1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ale ok, aby ses dostal z jedne kineticke energie na dalsi, potrebujes energii - ale pokud na konci bude stejna rychlost, je uplne jedno jak velkym zrychlenim si se na tu rychlost dostal, takze ta energie o velikosti toho zrychleni absolutne nevypovida.
Otevri si ucebnice fyziky, tady fakt tvoris absolutne nesmyslne konstrukce.
Naposledy editováno 23.12.2015 19:52:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
assassin píše: Andel: hele nema to smysl. Placas vsechno co jsi kde zaslechl dohromady. Nevim proc tahat do zrychleni energie, kdyz Newton to definoval naprosto jasne.
Ale ok, aby ses dostal z jedne kineticke energie na dalsi, potrebujes energii - ale pokud na konci bude stejna rychlost, je uplne jedno jak velkym zrychlenim si se na tu rychlost dostal, takze ta energie o velikosti toho zrychleni absolutne nevypovida.
Otevri si ucebnice fyziky, tady fakt tvoris absolutne nesmyslne konstrukce.
Má to smysl.
Ale nebudu tě dále trápit. (Když si dáš práci, tak si ze F=m.a odvodíš i můj odkazovaný vzorec)
Naposledy editováno 23.12.2015 20:07:42
AndělČK píše: Má to smysl.
Ale nebudu tě dále trápit.
Me netrapis. Sam zamenujes pricinu a nasledek. Popiras zakladni pohybovej zakon.
Sila zpusobuje zrychleni, sila kona praci. Ne naopak.
Grafy prubehu momentu u ruznych motocyklu tu mas - tak svhvalne spocti hodnotu zrychleni v otackach max momentu a hodnotu zrychleni v otackach max vykonu - pak bude jasne ktere zrychleni je vetsi. A ukazes ja ja se mylim a ty mas pravdu...
Naposledy editováno 23.12.2015 20:10:51
+kolecko si vymenis rychleji
+kolecko je levnejsi
+zmena jednoho zubu prinese vetsi efekt ,
+neni nutne zkracovat nebo prodluzovat retez
- mensi kolecko muze retezem lestit kyvku
- vetsi kolecko se nemusi uz vlezt pod kryt
-třeba u TDM je rychlejší sundat kolo,stejně bys ho musel povolit a hejbat se šponovákem
kolečko je levnější,to je pravda
1 zub je jako tři,tak mužu o dva,ve předu o púl zubu nemúžeš
ani o tři zuby není třeba prodlužovat řetěz
pravda
pravda
Naposledy editováno 23.12.2015 20:16:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Stev píše: Podle me je nejlepsi kompromis 16 43 coz jezdim, a pak origo 16 41. S delsim prevodem by se spatne chovalo v nizkejch otackach. Spotrebu to neovlivni, stejne clovek jezdi tam kde je to efektivni.
Mel jsem 16 43 a vymenil jsem to za 15 43 Cilem bylo, aby dvojka pobrala vracecky v Alpach a nemusel jsem tam nikdy kopat jednicku. Diky takovehlemu zprevodovani do pomala jezdim hodne casto na sestku. Zprevodovat VTR naopak do rychla mi prijde jako nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
BorisVTR píše: Ja ked sem mal VTR FireStorma tak sem dal na zadnu rozetu o 4 zuby navic. V predu 16zubu a v zadu 45zubu. Moto bilo o dodne divokejši a tam kde sem jezdil na štirku z origo kitem tak z lehčim prevodem sem jel petku. A spotreba šla si myslim o pul litru ešte dole. Toš moja skušenost.
Spotreba ve skutecnosti nesla dolu, nebot ti po zmene prevodu zacal kecat rychlomer, nebot VTR nema nahon tachometru z predniho kola ale z motoru. Takze ti klesla spotreba na "sto" nebot jsi v realu ujel jen 90
SirIndy píše: Mel jsem 16 43 a vymenil jsem to za 15 43 Cilem bylo, aby dvojka pobrala vracecky v Alpach a nemusel jsem tam nikdy kopat jednicku. Diky takovehlemu zprevodovani do pomala jezdim hodne casto na sestku. Zprevodovat VTR naopak do rychla mi prijde jako nesmysl.
Jo, v tomhle pripade to chapu, s vraceckama na dvojku mam problem.
SirIndy píše: Spotreba ve skutecnosti nesla dolu, nebot ti po zmene prevodu zacal kecat rychlomer, nebot VTR nema nahon tachometru z predniho kola ale z motoru. Takze ti klesla spotreba na "sto" nebot jsi v realu ujel jen 90
Jo, je potreba spocitat si o kolik procent se zmeni prevodovy pomer, a o tolik pak pri vypoctu zvysit spotrebu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Já jsem to psal i tak, že zde vznikne max. síla proti síle odporový...zbytek zbude na zrychlení
SirIndy píše: Mel jsem 16 43 a vymenil jsem to za 15 43 Cilem bylo, aby dvojka pobrala vracecky v Alpach a nemusel jsem tam nikdy kopat jednicku. Diky takovehlemu zprevodovani do pomala jezdim hodne casto na sestku. Zprevodovat VTR naopak do rychla mi prijde jako nesmysl.
Tak to už je teda řádná změna :)
EDIT: jinak souhlasím s tím, že seriové VTR je je zpřevodováno do rychla až moc a jít dál tímto směrem nedává smysl..
Naposledy editováno 24.12.2015 17:04:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Právě proto, že odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti si říkám, že zrychlení na 6tej kvalt u SS na točkách kolem maxima kroutícího momentu by mohlo být menší, než při otáčkách mírně pod maximem kroutáku, kdy je naopak díky niží rychlosti menší aerodynamický odpor.
Naposledy editováno 24.12.2015 22:59:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm | mprofa | 43 | 1.10.2024 v 19:29 Animals21 |
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm | Nakamito | 13 | 17.7.2024 v 21:00 Nakamito |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 86 | 28.6.2024 v 22:13 ..Roko.. |
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm | Forgys69 | 23 | 19.6.2024 v 11:49 Stev |
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |