Téma: (NE)Bezpečnost padacích protektorů
 
24.3.2008 v 19:22
Ahoj všem. Chystám se svoji mašinu vybavit protektorama. Zaujala mě varianta 2 párů protektorů, díky nimž se rozloží hmotnost a nemusí dojít tak snadno k ohnutí padáku nebo jínému poškození. MÁTE NĚKDO ŠPATNOU ZKUŠENOST S POUŽITÍM PADÁKŮ ? ZPŮSOBIL VÁM PROTEKTOR PŘI PÁDU NĚJAKÁ ZRANĚNÍ ? Rád bych pred koupi si precet nejake nazory lidi, co to uz pouzivaji.



Naposledy editováno 24.03.2008 19:24:00

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 19:32 | Nahoru | #1
Šroub v padáku musí mít určitou tvrdost a křehkost .. není to jen o tom strčit tam něco co zrovna seženeš... nesmí se hned ulomit, ani být pevnější než kus rámu ... ideální je když se jen lehce ohne, tím pohltí prvotní náraz, kterej nepřenese do rámu a dál drží až do zastavení motorky.
Doporučuji Rutana ..

Naposledy editováno 24.03.2008 19:37:24

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 19:35 | Nahoru | #2
jak psal dave...padák je od toho aby ochránil motorku a nesmí bejt tak pevnej aby zničil rám ale musí vydržet...to když slitneš s motorkou tak to že budeš mí ohlej padák bude asi to poslední co tě bude zajímat(pokud se ti nic nestane) ... zranit tě může jedině tak že by si spadl a motorka na tebe a trefila by tě přímo padákem..ale to sem snad ještě nestalo...

http://padaky.net/ Rutan

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 19:38 | Nahoru | #3
tak zranit tě ten padák asi může, když ti spadne na nohu no...ale stejně tak tě může zranit stupačka a 1000 dalších výstupků ktrý jsou na motorce, tohle bych asi neřešil
taky souhlasim aby ses obrátil na RUTANA, je to mistr všech padáků

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 19:53 | Nahoru | #4
Bago> Rutana znam. Jen chci vedet, jestli ten padak blize ke stupackam nekomu neurazil nohu (me rikal kamos, ze je to hodne nebezpecny, obvzlast kdyz vycniva...viz foto

[img]

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:02 | Nahoru | #5
popravdě to vidim prvně, ale čim by tomohlo být nebezpečný nevim. Když poletíš přes řidítka, tak se za nohy asi nechytneš a kdyby nevyčuhoval, tak to moc smysl nemá. Já bych spíš měl pocit, že když to padne na bok, tak ti to bude cpát větší váhu na nádrž a tim dostane víc za uši. :o

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:13 | Nahoru | #6
už sem to párkrát viděl a nevím no...moc se to nepoužívá... mě osobně by to tam pěkně vadilo

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:22 | Nahoru | #7
Já to tak mám a už se mi to i osvědčilo ... zachránilo mi to stupačku
pokud ti to nevadí při žazení .. není problém ...
[URL=

Naposledy editováno 24.03.2008 20:24:09

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:33 | Nahoru | #8
DavR1> No obcas dojde napriklad k tomu, ze pri najezdu do zatacky clovek lehne a motorka se vleze zacne otacet a narazem by teoreticky mohla tim padakem mohla poranit nohu. Koukam na zavody MotoGP a WSBK a skutecne se to tak nekdy deje. No a prave jeden biker mi riklal, ze par lidi takle prislo i o nohu Jenze tady se lidi tvarej bud ze to vydej poprve, nebo ze je vse dokanale vpohode. Chapu ze sance na zraneni je mala, ale by me zajimalo, koho to zranilo a na co si dat bacha.

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:38 | Nahoru | #9
[quote]DavR1>Já to tak mám a už se mi to i osvědčilo ... zachránilo mi to stupačku
pokud ti to nevadí při žazení .. není problém ...
[URL= tvoje noha?

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:41 | Nahoru | #10
0ndras> o tom slyším prvně ... spíše u těchto padáků hrozí že motorku můžou roztočit nebo nakoptnou lehce dovzduchu ... , ale mě se při pádu nic podobnýho nestalo, zachránil jsem si stupačku, výfuk , dokonce mám i netknuté boční dekle .. lehl jsem asi tak v 80km/h ... vyměnil jsem padáky na jedné straně a měl jen lehce poškozenou boční hranu přední kapoty a boční hranu zadní kapoty ... jinak nic ..

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:43 | Nahoru | #11
Generiq: jasně voe
[URL=

Naposledy editováno 24.03.2008 20:48:49

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:46 | Nahoru | #12
Pěkný pěkný jak pojedu do kolem Prostějova ...

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 20:46 | Nahoru | #13
Přes hlavu ručník samozřejmě.

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 21:19 | Nahoru | #14
DavR1> ))))))

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 21:23 | Nahoru | #15
DavR1> voe, si čím dál hnusnější!!! lol jak to děláš?? lol

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 21:27 | Nahoru | #16
ty vole, to je ksicht

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 21:37 | Nahoru | #17
. ale najednou hoši... a tenkrát zezadu jsem vám byl dobrej co???
však to je fotka hned potom ... až mi to vyhrklo nosem ...

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 22:25 | Nahoru | #18
DavR1> je to tak, ale s těmi šrouby to není taková věda. Vysokopevnostní šrouby mám vyzkoušené úspěšně. I pevnost 12,9 se ohne, aniž by poškodila závity, takže pohoda. Největší šance něco poškodit na rámu je použití špatného materiálu (třeba dural na deltaboxovém tenkostěnném rámu), nebo konstrukční nevhodnost (malý průměr základny - dosedací plochy, který koncentruje nárazovou sílu do malé plochy - princip důlčíku)...jinak je to už pak většinou na tom, jak kdo s sebou sekne. ..

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 22:27 | Nahoru | #19
jetam> stát se to může, ale je to haluz. Několikrát jsem viděl padáky přímo nad stupačkou, to je dobrý hazard.. Ta Majle co je na obrázku to má dost vepředu ten zadní padák, takže pohoda.

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

24.3.2008 v 23:23 | Nahoru | #20
RUTAN> A jakej je rozdil mezi silonovým a duralovým padákem ? Když pominu vzhled, tak jsem pro silon kvuli tomu, ze bude měkčí a tak lip pohlti energii narazu. Je to tak ? Nepotřebuju převorávat asfalt

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 12:54 | Nahoru | #21
Ondras -¨je to přesně jak píšeš.silon je měkčí a pružnější a pohltí víc nárazové energie než dural. Odolnost vůči otěru má vynikající, takže s tím, že by rychleji ubýval při skluzu než dural si nelam hlavu.

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 13:47 | Nahoru | #22
DavR1 nenosí spoďáry ? Rutane, uz děláš i silonové na FZS600? Sorry za offtopic...

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 14:17 | Nahoru | #23
Cowley PMR 5:05> zdar. jistěé. Ale konkrétně u fazerů je jedno, z čeho to je, protože ten padák sedí na duralové desce, co osu nárazu přemisťuje mimo rám, takže při přetížení to ohne krčky šroubů a tu duralovou desku a je to v suchu. Jak jsem řekl, silonové jsou potřeba zejména na tenkostěnných deltaboxech, nebo tam, kde přímo padák sedí třeba na patce motoru, kterou by to mohlo urazit. Chystám na webu ke každému typu informační kolonku "doporučený materiál a tvar" aby to bylo jasnější...

http://padaky.malyweb.cz/index.php?page=71

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 14:44 | Nahoru | #24
RUTAN> Dík, blbec se dívám jen na fotky a nečtu text. ALL CLEAR

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 15:17 | Nahoru | #25
Ty jo, Ondrasi, nedelas nahodou ve stejnym baraku jak ja ? Ta barva omitky a parkovaci chodnicek... to je mi dost povedomy ! Nebo jsi tu byl nahodou ?

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 16:06 | Nahoru | #26
PavelER-5> myslis jako v Palaci Karlin?

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

25.3.2008 v 20:48 | Nahoru | #27
PavelER-5> Kdybych mel na svem RSV padaky, tak bych se tu neptal na rozdil mezi silonovym a duralovym hribkem atd.

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

26.3.2008 v 07:51 | Nahoru | #28
SlávekTDM - jasně kam chodíš na oběd ? Já většinou do Aramarku. Kdyžtak můžem někdy u jídla pokecat, anebo pak večer někde v okolí nad pivkem :)

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

26.3.2008 v 07:52 | Nahoru | #29
0ndras> No jo, to je fakt...

(NE)Bezpečnost padacích protektorů

26.3.2008 v 13:21 | Nahoru | #30
PavelER-5> na aramarkouny vetsinou nechodim, pac to je jidlo bez chuti a zapachu, ale presne definovane gramaze a energie . Chodim k Sanim, Zabranskym, nebo na psa kamkoliv - kdyz je cas...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist