Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...
Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...
Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše: To máš sice pravdu, ale jak už psal MedWed - nikdo tě nenutí žít v centru velkých měst, MS kraji nebo na Mostecku...ale paradoxně i na Jižní Moravě, v podstatě kdekoli v nížině.
To píšu jak někdo, kdo bydlí u hlavní silnice v centru města.
Řeč tu byla o lidech, co tam žili v době mnohem slabšího provozu. A za totáče ten provoz byl mnohem slabší, + přestěhování nese osobní a finanční náklady. Proč je má nést oběť systému?
Prostě skutečná kontrola emisí má svůj význam. Pro majitele ošizených a vyježděných kasiček to bude průser. S tím se nedá nic dělat.
Řekni jeden důvod, proč mají lidi dýchat exhalace z auta, u kterého je třeba výměna vstřiků "neekonomická"
Nemám potřebu to hrotit do extrému, ale aspon něco by se s tím mělo dělat
Deadman píše: Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.
S tímhle souhlas.
Je celkem vtipné, žes nekomentoval tu škodovku a motorkové olejničky
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Bavit se o ekologii v době, kdy tu jezdí jeden člověk v nákupní tašce za 6 L celkem čistě spálenýho benzinu a vedle něj opět jeden člověk v 2t obludě žeroucí 10 L nafty nedává smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: dva_hrnce> Moje pixla z r.1974 zásuvku má. Ale to druhohorní OBD asi nedokážou napíchnout
Tvl já jen čekám kdy EU zavede věkový limit pro auta která smí na silnici a budem si moct dát tyhle víkendový veterany max.do obýváku..
Ani bych se tomu nedivil
Ono už takhle na mě na STK vždy koukaj nějak divně jestli jsem se nesplet a nehledám spíš vrakoviště..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Ale např majitelé limitovaných sérií, jako např Audi Quattro Sport, ti si to do obýváku dávají už dneska a dobrovolně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: Řeč tu byla o lidech, co tam žili v době mnohem slabšího provozu. A za totáče ten provoz byl mnohem slabší, + přestěhování nese osobní a finanční náklady. Proč je má nést oběť systému?
Prostě skutečná kontrola emisí má svůj význam. Pro majitele ošizených a vyježděných kasiček to bude průser. S tím se nedá nic dělat.
Řekni jeden důvod, proč mají lidi dýchat exhalace z auta, u kterého je třeba výměna vstřiků "neekonomická"
Nemám potřebu to hrotit do extrému, ale aspon něco by se s tím mělo dělat
Nerad ti beru iluze kolego, ale ,,skutečná kontrola emisí" je stejný sci-fi jako 95% zaměstnanost Rómských spoluobčanů
Jediný, co to změní, bude výše úplatků pro revizní techniky na STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše: To máš sice pravdu, ale jak už psal MedWed - nikdo tě nenutí žít v centru velkých měst, MS kraji nebo na Mostecku...ale paradoxně i na Jižní Moravě, v podstatě kdekoli v nížině.
To píšu jak někdo, kdo bydlí u hlavní silnice v centru města.
Ja si zas pamatuju doby kdy si hajil lidi co nemohli v chudsich regionech sehnat praci pred lidma co rikali, ze se maj za praci prestehovat. Tenkrat jsi mel spoustu argumentu proc pro ne neni snadne se stehovat za praci...
A najednou bys nechal lidi stehovat z mest jen protoze jim nevoni "poladeny" autovraky...
Naposledy editováno 28.12.2015 15:48:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Je to běh na dlouhou trat a skutečné řešení možná leží úplně jinde
assassin píše: Ja si zas pamatuju doby kdy si hajil lidi co nemohli v chudsich regionech sehnat praci pred lidma co rikali, ze se maj za praci prestehovat. Tenkrat jsi mel spoustu argumentu proc pro ne neni snadne se stehovat za praci...
A najednou bys nechal lidi stehovat z mest jen protoze jim nevoni "poladeny" autovraky...
Tohle mi přijde jako jabka a hrušky. Tady se teď bavíme o lidech, kterým to vadí viz Pher (ať už práce nebo ovzduší)-nikdo je nedrží, můžou jít. To, že by se stav ovzduší, stejně jako pracovní příležitosti měly v ideálním světě "rovnoměrně rozvrstvit" stále trvá-až na ten ideální svět
Já si pamatuju psychózu kolem 2T Wartburgů a Trabantů-jednu dobu se mluvilo dokonce i o jejich zákazu, ke kterému nakonec nedošlo - tyhle auta sežral zub času a jezdí jich už jen pár, většinu mají jenom fanoušci. To samé se stane i se současnými auty. Kolik bylo na cestách, ještě relativně nedávno, 120tek nebo Favoritů-dnes už vidět skoro nejsou.
Proto mi tyhle Eurobuzerace(hlavně rychlost s jakou se na ně tlačí) přijdou nesmyslné, hlavně u OA, náklaďáky, letadla, průmysl-fajn, ale proč zrovna osobáky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: Carcharot> nebereš mi iluze
Je to běh na dlouhou trat a skutečné řešení možná leží úplně jinde
....v elektromotorech? A tu elektriku na nabíjení vyrobí kdo? Solární panely?
V současnosti jsou elektrovozidla strašně EKO, kdyby se ale přes noc nahradilo 95%+ spalovacích motorů elektromotory, tak by většina lidí asi stejně nejezdila a kWh by stála 100Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Lidi tam byli driv nez auta. Takze zmena pravidel mereni emisi mne jako motoristu sere, ale chapu to jako nutny zlo.
Z druhyho pohledu se jako teroristi chovaj ridici aut.
Vyber si...
O elektromobilech ta skutecna cesta byt muze i nemusi. To dneska tezko nekdo rozstipne a cert vi, co bude za x let za baterky.
Taky tu je vodik.
A taky muzou nebyt ridici
euro4 lze bez problému zvládnout jen konstrukcí motoru-i dvojková oktávka má takový motor.netřeba žádný posraný filtr pevných částic-a funguje to na furt.
tohle by podle mně na osobní auta stačilo.netvrdím,že napořád,ale klidně na 10-20let,než se vymyslí zase nějaké inteligentní a nenásilné řešení jak na to.
a né nacpat tam filtr,který se za pár let zajebe a má cenu málem půlky auta.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: fockewulf> ted ze mne delas ekoteroristu
Lidi tam byli driv nez auta. Takze zmena pravidel mereni emisi mne jako motoristu sere, ale chapu to jako nutny zlo.
Z druhyho pohledu se jako teroristi chovaj ridici aut.
Vyber si...
O elektromobilech ta skutecna cesta byt muze i nemusi. To dneska tezko nekdo rozstipne a cert vi, co bude za x let za baterky.
Taky tu je vodik.
A taky muzou nebyt ridici
Baterie sami o sobě (pokud nebereš nevratnou chemickou reakci) elektrickou energii nevyrábějí. Takže tudy cesta nevede. Takže v případě potřeby množství elektrické energie pro automobily přichází v úvahu jen jaderná energetika. Vodík je oblíbené téma ekologů. Jenomže vodík se v současné době v drtivé většinu získává z fosilních paliv (konkrétně zemního plynu). Další alternativou jsou různé alternativy elektrolýzy. Ale jak už název napovídá k tomu je potřeba elektrická energie, kterou zase potřebujeme někde získat. Jedinou reálnou šancí je termochemická výroba. Tam se získává vodík štepěním vody na kyslík a vodík. Problém je, že k iniciaci procesu je potřeba teplo. A tepelné energie se opět musí nějak získat... Takže tudy cesta velmi pravděpodobně nevede...
fockewulf píše: ...kdyby se ale přes noc nahradilo 95%+ spalovacích motorů elektromotory, tak by většina lidí asi stejně nejezdila a kWh by stála 100Kč
A taky by bleskově zkolabovaly rozvodné sítě, protože nejsou dimenzované na takovou zátěž jakou by představovalo hromadné dobíjení tolika elektromobilů naráz.
Nejsem chemik, že se dneska získává vodík převážně štěpením fosilních paliv vím. Jestli to je primární důvod zpracování uhlovodíku, nebo vedlejší produkt netuším.
Pořád to je o poměru vložené a využité energie + množství a druh emisí.
V tomhle je spalovací motor pěkná černá díra
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
http://auto.idnes.cz...847_auto_ojetiny_fdv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
1)ne/oblíbené auto na díly
-vývoz, dle par. 14 zák. 56/2001 ...byť fiktivní, nikdo to nezjistí...a pozor, doporučují to sami úředníci-ti relativně normální lidem, co zlikvidovali/rozprodali auto a neví, jak z toho ven
-vybrat, co potřebuješ, zapálit, zavolat hasiče-dostaneš doklad o zániku vozidla
-rozebrat, vyřezat identifikátory(shnilou kastli např. Fačka asi stejně prodáš někomu jen stěží), nahlásit krádež na PaCh, můžeš hádat jak intenzivně to budou řešit
2)oblíbené auto si chceš ponechat
-proč bys to vůbec nějak řešil? Přijde ti pojistka, tu vypovíš ke konci období (typicky jeden rok), novou zřizovat nemusíš viz [url=http://www.autorevue.cz/ckp-nesmi-chtit-poplatky-za-nepojistena-auta-ktera-nejezdi]povinné ručení není povinné vždy[/url. Auto zůstane s papíry, na značkách, jen s ním už jezdit nebudeš, ale kdykoli si můžeš pojistku zaplatit, obnovit TK a vyjet do provozu. Otázka je, do jaké míry by došlo k automatickému vyřazení vozidla z provozu dle § 12 zákona 56/2001, odst. 1 písm. b(když nemáš pojistku) a i kdyby hned došlo, tak tě to nijak moc trápit nemusí. Krom toho, ČKP už poplatky nevybírá, takže se není čeho bát.
-funguje i depozit (§ 12 zákona 56/2001, který v odst. 4 praví, že
(4) Trvá-li vyřazení silničního vozidla z provozu déle než 12 po sobě
jdoucích kalendářních měsíců, je vlastník vyřazeného silničního vozidla povinen
b e z zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit obecnímu úřadu obce s
rozířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a
účel jeho využití .), takže buď jim to nahlásíš nebo počkáš na další kolo čištění registru jako nyní, kdy ti jej vymažou sami od sebe a ty máš doma na zdi oblíbené auto, bez papírů a bez ekologické likvidace a až to budou tví vnuci/pravnuci zase chtít zprovoznit, tak to hodí na veteránské značky a jezdí si vesele dále.
Deadman píše:
Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.
Ano, emise by měly být stejné a zároveň by mělo být stejné i zdanění spotřebních hmot - aktuálně je nafta zvýhodněna nižší spotřební daní o cca 2Kč. Kdyby se srovnalo zdanění (tuším že Francie to udělala od 2016), tak by to znamenalo rychlý konec dieslů a s tím i kuchání filtru apod. Protože reálně kdo kuchá DPF? Podle mě ten kdo si koupil dieslovou ojetinu aby jezdil "levne", ale Mamo, prece nejsme blbi a nedame (deseti)tisice za vymenu spotrebniho dilu, kdyz to Tonda odvedle nahradi trubkou.
Kdo by si jeste kupoval ojety diesel kdyz by litr nafty stal 28,60 a litr benzinu 27,20?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Je dost aut, která má smysl leštit v obýváku a vytáhnout párkrát do roka na přehlídku nebo okruh
Ted se na nás chystá silniční daň. Zatím jsem nečetl nic o výlukách pro depozit a veterány.
Např...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
§ 12 Vyřazení silničního vozidla z provozu - lidově dočasné vyřazení
§ 13 Zánik silničního vozidla - lidově vyřazení z evidence
§ 14 Vývoz
Pokud za ukončení provozu považuješ to, že ve vozidle prostě jednoho dne přestaneš jezdit, tak to na odpovědi nic nemění.
Můžeš (nebo nemusíš) platit pojistku a vozidlo mít stále k dispozici, nevím proč by sis vozidlo nemohl nechat. Já sám tak mám jednu motorku takto "uskladněnou".
Naposledy editováno 30.12.2015 13:20:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Mmch, jak dopadlo tažení za povinnost mít pojištěné každé motorové pohybovadlo, i když nevyjede na komunikaci?
Kolik podobných pastiček soudruzi posranci ještě plánují?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
To je dobrá perla, to by mě zajímalo proti čemu se bude pojišťovat tera, nebo zahradní traktor, kterej nesmí vyjet ze zahrady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
=MajklosMmch, jak dopadlo tažení za povinnost mít pojištěné každé motorové pohybovadlo, i když nevyjede na komunikaci?
To je dobrá perla, to by mě zajímalo proti čemu se bude pojišťovat tera, nebo zahradní traktor, kterej nesmí vyjet ze zahrady.
Pokud vím, tak je to jen návrh http://zpravy.aktua...1e58c710025900fea04/
z EU už tady byl třeba i návrh na STK jednou ročně pro auta starší x let...a neprošel...
Naposledy editováno 30.12.2015 14:45:10