1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Stev píše: Dovi> roky jsem používal Lidl a teď mám CTEK (když jsem potřeboval novou zrovna nebyla akce), a nelituju. Má lepší funkce a třeba hezky oživila už dvě několikrát totálně vymlácený baterky. Že budou časem stejně na výměnu je jasný, ale zatím sloužej.
e: mimo to CTEK má mnohem lepší zpracování a praktičtější balení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Stev píše: roky jsem používal Lidl a teď mám CTEK (když jsem potřeboval novou zrovna nebyla akce), a nelituju. Má lepší funkce a třeba hezky oživila už dvě několikrát totálně vymlácený baterky. Že budou časem stejně na výměnu je jasný, ale zatím sloužej.e: mimo to CTEK má mnohem lepší zpracování a praktičtější balení.
OK, to je v pořádku, po technické stránce nic proti CTEKu. A bylo by smutný, kdyby CTEK za cca čtyřnásobnou cenu neposkytoval nic navíc oproti levnějším alternativám.
K tomu oživování - já jsem koncem zimy oživil synovu vymlácenou (10.5 V) a od podzimu zanedbanou motobaterku za použití dvou LIDLáckých nabíječek: malého primitivního (ale k nezaplacení) 600 mA TRONICu a následně cyklickým použitím té zde diskutované inteligentní nabíječky. Kapacita OK, samovybíjení prakticky neznatelné, starterem točí jak za mlada.
Holt měl chlapec štěstí, ale napříště se musí o své věci lépe starat...
Zkušenostmi jsem dospěl k poznání, že při troše té povinné péče o akumuláotory vlastně na té konkrétní nabíječce (značce a typu) zas až tak moc nezáleží - samozřejmě nesmí přebíjet nebo ládovat zbytečně velké proudy.
Ty bilióny elektronů jsou za těchto okolností (nepřebíjení a rozumný proud) stejně "kvalitní" , ať je na nabíječce napsáno cokoliv.
Vidím to dnes po letech praxe tak, že mnohem důležitější než volba nějaké "ideální" (ať levnější nebo dražší) nabíječky je nenechat olověný akumulátor dlouho podvybitý a zbytečně tak zvyšovat sulfataci jeho elektrod. Netýká se to ani tak celoročně provozovaných automobilů jako spíš sezónně provozovaných motorek.
Ale ono to má nakonec i svá pozitiva, kvůli exotům jako je on je člověk nucen nespoléhat na jediného rádobyodborníka, ale ověřovat si informace z více stran-porovnávat.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Udělal jsem si z nich startovací kabely na motorku a protože jsem potřeboval ještě dvě začal jsem shánět a zjistil jsem, že se za pár korun dají jednoduché malé svorky sehnat. Buď na netu nebo pokud jsi z Prahy neměl by být problém.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Naposledy editováno 03.01.2016 12:57:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
laďa-prášil: Jak píše drtenik - na netu je návod v angličtině kde je uvedeno, že pod 4V včetně se jen rozsvítí varovná kontrolka, že máš nabíječku odpojit. Od 4,1V nahoru to nabíječka nejdřív jedním módem vytáhne na 11,8V a pak dokončí nabíjení standardně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
1100Virago píše: banda1250: Máš pravdu. J.M.K. nejspíš reagoval na nabíječku Lidl podle názvu tématu.
laďa-prášil: Jak píše drtenik - na netu je návod v angličtině kde je uvedeno, že pod 4V včetně se jen rozsvítí varovná kontrolka, že máš nabíječku odpojit. Od 4,1V nahoru to nabíječka nejdřív jedním módem vytáhne na 11,8V a pak dokončí nabíjení standardně.
Takže se zdá, že to není tak špatnej stroj? C-tek 5.0 byla moje volba, ale je dražší, když byl v akci za 1200, tak jsem ho nekoupil... Tahle se mi líbí s tím kontrolním panelem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Lidlovka dokáže v režimu "zmrzlý akumulátor" cpát až 3,8 ampéru a umí i těch 6V, což ale zase dělá problémy s hluboce vybitými 12V akumulátory, protože je nesprávně detekuje
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
V sobotu jsem prijel z projizdky (teda spis z 600km presunu), motorku hodil do garaze a dal na nabijecku.
Vcera (utery) jsem sel motorku pohladit a koukam, ze nabijecka porad nabiji. Predtim se do urdzovaciho rezimu prepla po cca 5-10min.
Tak jsem ji odpojil a na baterce 12,8V (po ustaleni). Normalne startuje. Pres noc jsem ji zas dal na nabijecku a rano porad nabijela..
Tak nevim jestli je v prdeli nabijecka nebo baterka.
Naposledy editováno 24.08.2016 09:06:09
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
ed. sorry asi máš když si měřil volty...
Tak připoj nabíječku a voltmetr, a stiskni tlačítko na nabíjení...
a popiš co se děje
Naposledy editováno 24.08.2016 11:44:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
jeste jsem zkusil, nabijecku odpojit a zapnnout svetla.
Po hodine sviceni mela baterka 12V a porad svetla svitily...tak nevim.
zejtra zkusim tu nabijecku na jine baterce
Naposledy editováno 24.08.2016 12:36:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Pri ceste ze Slovenska mi zacala blikat kontrolka dobijeni. Po ceste jsem to kontroloval a pri volnobehu to dobijelo 14V, ale jak sly otacky nahoru, tak to kleslo az na 12,8V.
Doma jsem zjistil propalenej konektor od altiku. Promeril jsem alternator (odpory proti sobe 0,6 Ohm, proti kostre vsechno nekonecny, volnobeh mezi vsema fazema 22V, pri cca 4000 otackach 65V....takze altik cajk, pro opetovnim zapojeni mam dobijeni na stejnych hodnotach jako predtim...regulator Elesys).
no a po tomhle jsem to svihnul na tu nabijeck,...coz by asi udelal kazdej
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Při přidání plynu chcípne Kawasaki KMX 125 | Rider372 | 4 | 20.9.2024 v 13:06 ja1 |
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Kde koupit laděný výfuk na Kawasaki... Kawasaki KMX 125 | Honzas1350 | 20 | 29.8.2024 v 20:23 Kohlstein |
kmx 125 plast Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 26.8.2024 v 19:45 Honzas1350 |
Ukrajinské VAPE [1, 2] Jawa 350/634 | Lu-boš | 45 | 9.8.2024 v 09:05 pavel5168 |